Οι εταίροι του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ με τίτλο:
Family leaning lifting barriers εκπαίδευσης ενηλίκων
φιλοξενήθηκαν από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Eduvita, Lecce Ιταλίας,
μεταξύ 27 και 30 Μαρτίου στο πλαίσιο της 2ης διακρατικής συνάντησης.
Επικεντρωθήκαμε στην πορεία του έργου, πάρθηκαν αποφάσεις
σχετικά με τη διάδοση του προγράμματος και τις επόμενες δραστηριότητες
που θα πρέπει να υλοποιηθούν.
Ανταλλάξαμε ιδέες, απόψεις και καλές πρακτικές.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την ιταλική ομάδα
για τη φιλοξενία που μας παρείχαν
και τις πολιτιστικές επισκέψεις στην πόλη του Λέτσε
αλλά και στο Οτράντο και στο ελληνόφωνο χωριό Καλημέρα.
Οικογενειακή μάθηση
Family learning lifting adult education barriers. Erasmus+
Έχουμε ξεκινήσει να υλοποιούμε ένα νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ που ξεκίνησε με συντονιστή το ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ και σε συνεργασία με το ΚΔΒΜ ΑΡΙΑΔΝΗ στην Καλαμάτα και με εταίρους από την Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία και Εσθονία. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει κωδικό 2021-1-EL01-KA220-ADU-000028208 και τίτλο «Family learning lifting adult education barriers. Η οικογενειακή μάθηση αίρει τα εμπόδια εκπαίδευσης ενηλίκων».
Μάλιστα έχουμε εντάξει κάποιες θεματικές του και τις μελετάμε με τους εκπαιδευόμενους του σχολείου μας, γιατί θεωρούμε ότι η οικογενειακή μάθηση βελτιώνει και ενισχύει τους δεσμούς των μελών της οικογένειας και γενικότερα προάγει τη βελτιστοποίηση της ζωής.
Παρέλαση Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλαμάτας 2η Μαρτίου 2022
Πολλά συγχαρητήρια στους εκπαιδευομένους μας που έλαβαν μέρος στην παρέλαση και τίμησαν την πατρίδα, τους προγόνους και το σχολείο μας!!
ΣΔΕ Καλαμάτας συμμετοχή στη 2η Διακρατική εξ αποστάσεων Συνάντηση Εταίρων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ POETA
ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΣΔΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Αδελφοποίηση Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλαμάτας και ΕΟΙ Ουρένσε Ισπανίας
Με μια όμορφη και εορταστική τελετή σφραγίστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 3 Μαρτίου 2022 η αδελφοποίηση του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλαμάτας με το σχολείο ενηλίκων Escola Οficial de Idiomas de Ourense, της πόλεως Ουρένσε της περιοχής Γαλικίας της Ισπανίας. Το πρωτόκολλο αδελφοποίησης υπέγραψαν η διευθύντρια του ΣΔΕ Καλαμάτας κ.Γεωργία Γάλλου και η διευθύντρια του ισπανικού σχολείου κ.Nancy Casielles Iglesias.
Στην τελετή παρόντες ήταν οι εκπαιδευόμενοι του ΣΔΕ, καθώς και 15 εκπαιδευόμενοι του Escola Οficial de Idiomas de Ourense που ταξίδεψαν με τους καθηγητές τους στην Ελλάδα γι’ αυτό το σκοπό.
Οι εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευτικοί του ΣΔΕ Καλαμάτας καλωσόρισαν το ισπανικό σχολείο, υλοποίησαν από κοινού δραστηριότητες που είχαν ετοιμάσει, τραγούδησαν για την αγάπη, την ειρήνη, χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς, αντάλλαξαν και δοκίμασαν τοπικά φαγητά και γλυκίσματα από τις δύο περιοχές. Στη συνέχεια οι ισπανοί εκπαιδευόμενοι συνέχισαν το ταξίδι τους στην Ελλάδα για να περιηγηθούν στα πολιτιστικά μνημεία της χώρας μας.
Τα δύο σχολεία ενηλίκων έχουν μια μακρά συνεργασία ήδη από το 2011 μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Grundtving, Erasmus+ και eTwinning. Οι μαθητές και καθηγητές των δύο σχολείων επικοινωνούν εξ αποστάσεως, αλληλεπιδρούν, εξασκούν τις δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα και στη χρήση των υπολογιστών, χτίζουν γέφυρες επικοινωνίας, ανταλλάσσουν ιδέες, γνωρίζουν στοιχεία και πτυχές του άλλου πολιτισμού και γενικά διαμορφώνουν μια κοινή ευρωπαϊκή ταυτότητα. Με τον τρόπο αυτό οι εκπαιδευόμενοι και των δυο χωρών λαμβάνουν τα εφόδια για να βγουν από την περιθωριοποίηση την οποία οι μαθητές των σχολείων ενηλίκων αντιμετωπίζουν και βιώνουν στην κοινωνική τους ζωή.
Στόχοι της αδελφοποίησης είναι η ανταλλαγή εκπαιδευτικών μεθόδων, η σύγκριση εκπαιδευτικών πρακτικών, η μετάγγιση εκπαιδευτικής πείρας και ο πειραματισμός σε νέους τρόπους διδασκαλίας για τη βελτίωση της εκπαίδευσης ενηλίκων εκατέρωθεν.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ: ΜΠΟΚΟΡΟΥ & ΤΖΑΜΟΥΡΑΝΗ
Την Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021 οι εκπαιδευόμενοι του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλαμάτας πραγματοποίησαν 2 επισκέψεις σε εκθέσεις ζωγραφικής συνοδεία των καθηγητών τους, της κ. Ελένης Λιανού και του κ. Πάνου Αλεξανδρόπουλου. Η 1η επίσκεψη αφορούσε στην έκθεση «Μνήμον φως», που φιλοξενείται στο Μέγαρο χορού Καλαμάτας με έργα από διαφορετικές περιόδους της ζωγραφικής του Χρήστου Μποκόρου, καθώς τρία έργα ειδικά φτιαγμένα για την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό.
Η 2η αφορούσε σε επίσκεψη στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας στην έκθεση ζωγραφικής του Σωτήρη Τζαμουράνη. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα εμπνευσμένα από την Ελληνική Επανάσταση, με αφορμή την επέτειο για τα 200 χρόνια από την έναρξή της. Απεικονίζονται μάχες στην Καλαμάτα, τη Μάνη και τον Άκοβο. Οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον καλλιτέχνη.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Erasmus+: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΝΕΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26/10/2021 παρουσιάστηκαν οι δραστηριότητες του σχεδίου: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΝΕΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ που υλοποίησε το ΣΔΕ Καλαμάτας στα πλαίσια της ολοκλήρωσης του σχεδίου Erasmus+ KA1 με κωδικό 2019-1-EL01-KA104-061418 που αφορούσε σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών του ΣΔΕ Καλαμάτας σε δομημένους κύκλους μάθησης. Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα στην ημερίδα από τις συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς, Γάλλου Γεωργία, Διευθύντρια και Ελένη Λιανού Υποδιευθύντρια. Έγινε αναφορά στις εμπειρίες που αποκόμισαν, τη θεωρητική κατάρτιση που έλαβαν, τις ανταλλαγές καλών πρακτικών και το πώς αυτά θα επηρεάσουν και θα διαμορφώσουν τη σχολική πραγματικότητα του σχολείου.
Θα θέλαμε, ανέφεραν οι εκπαιδευτικοί, οι συγκεκριμένες θεματικές ενότητες να μπορούσαν να προεκταθούν σε διδακτικές ανάγκες που προέκυψαν από την επιμόρφωση και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης και εκπαίδευσης. Για παράδειγμα από την πρώτη επιμόρφωση αναφέρθηκε ότι θα ήταν πολύ βοηθητικό αν μπορούσε να οργανωθεί από τους ίδιους φορείς ή και από άλλους μια επιμόρφωση με θέμα “Peer mediation” διαμεσολάβηση από ομότιμους. Η διαμεσολάβηση από ομότιμους αφορά στην καθοδήγηση από τους εκπαιδευτές ώστε οι εκπαιδευόμενοι να διαχειρίζονται τυχόν μικροδιαφορές μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μη χαλάνε το θετικό μαθησιακό κλίμα μέσα στην τάξη. Αναδεικνύει το ρόλο του εκπαιδευτή πιο πολύ ως “facilitator” διευκολυντή, το οποίο στην εκπαίδευση ενηλίκων είναι και το ζητούμενο. Με αυτό τον τρόπο οι ομάδες των εκπαιδευόμενων μπορούν να λειτουργούν καλλιεργώντας την ομαδική και ατομική ωριμότητα και να είναι η εμπειρία της μάθησης πιο ουσιαστική και αποδοτική.
Από τη δεύτερη επιμόρφωση έγινε κατανοητός ο σημαντικός ρόλος της σωστής επικοινωνίας τόσο μεταξύ των εκπαιδευόμενων όσο και μεταξύ εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων. Αναδύθηκε το πόσο σημαντικές είναι οι δραστηριότητες γνωριμίας των ομάδων, οι δραστηριότητες δεσίματος της ομάδας, οι ασκήσεις εμπιστοσύνης και ενδυνάμωσης του εαυτού. Έγινε φανερό ότι όταν υλοποιούνται τέτοιου είδους δραστηριότητες οι εκπαιδευόμενοι είναι πιο δεκτικοί και η απόδοση τους μεγαλώνει αισθητά.
Υπενθυμίζουμε ότι το πρώτο σκέλος της επιμόρφωσης είχε τίτλο « Διαχείριση συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη και πρόληψη εκφοβισμού» (Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention) και πραγματοποιήθηκε 9-14 Αυγούστου 2021 από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Europass Teacher Academy στη Φλωρεντία, Ιταλία.
Το δεύτερο σκέλος της επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκε στην Τενερίφη Ισπανία, 23-27 Αυγούστου 2021, από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Tenerife Courses, με θέμα Early School Leaving (ESL), Πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.
LLTA, επιμόρφωση καθηγητών ΣΔΕ Καλαμάτας στην ποίηση, ERASMUS+ POETA
Πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθηγητών, LTTA, από 18 έως και 20 Οκτωβρίου 2021 στην ποίηση και συγκεκριμένα σε παιδαγωγικές προσεγγίσεις της στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλαμάτας με τίτλο POETA.
Συντονιστές του προγράμματος είναι: Catholic Adult Education of Germany (Katholische Erwachsenenbildung – KEB Deutschland) και εταίροι: Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Καλαμάτας (Kalamata Second Chance School) -Greece, European Learning Centre- Spain, das Kollectiv-Austria & Synthesis Center for research and education-Cyprus. Στα πλαίσια της συνεργασίας θα παραχθεί e-book, ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, στην αγγλική γλώσσα που θα μεταφραστεί στα Ελληνικά, Γερμανικά και ισπανικά, καθώς και πλατφόρμα MOOC.