3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Συμπερίληψη – Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα” – “Μια τάξη μια αγκαλιά ”

Το 3ο  Εργαστήριο Δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε ανήκει στη θεματική ενότητα “Συμπερίληψη – Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα” και έχει ως τίτλο “Μια τάξη μια αγκαλιά ”.

Προσπαθήσαμε να συζητήσουμε με τα παιδιά για την αξία της ενσυναίσθησης. Οργανώσαμε ομαδικές δραστηριότητες και διαβάσαμε σχετικά παραμύθια.

20240527 161013

Με αφορμή το παραμύθι ” Τα παπούτσια των άλλων”,

20240530 124454

ανταλλάξαμε παπούτσια με τα παιδιά και προσπαθήσαμε να νιώσουμε μέσω της δραματοποίησης, το πως νιώθουν οι φίλοι μας σε καθημερινές καταστάσεις στο πλαίσιο της τάξης, και στη συνέχεια να ερμηνεύσουμε αυτά τα συναισθήματα με σκοπό να τα καταλάβουμε.

20240530 113841 20240530 113836 20240530 113834 20240530 113701

Ήρθες ξανά ….γλυκό καλοκαιράκι!!

Το καλοκαίρι έφτασε και εμείς μιλάμε για τους μήνες του καλοκαιριού,

Οι μήνες του καλοκαιριού! | ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ

τα καλοκαιρινά φρούτα

Τα φρούτα του καλοκαιριού – πίνακας αναφοράς (ΔΩΡΕΑΝ ...

και όσα χρειαζόμαστε να έχουμε μαζί μας στην παραλία.

Κάνουμε τον ήλιο φίλο μας! – Ρομποτεχνία

 

Με βάση τα παραπάνω ακολούθησαν οι παρακάτω κατασκευές:

f84c8d77 9433 4df3 b4cd 5eca190ca9a1 20240612 084749 20240612 085018 1

Έντομα

 

Την Άνοιξη τα έντομα κάνουν την εμφάνιση τους γι’αυτό και αποφασίσαμε μαζί με τους μαθητές μας να τα γνωρίσουμε.

Αρχικά, αναφερθήκαμε στις παρακάτω κατηγορίες εντόμων:

ΛΙΣΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΤΟΜΑΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ | Νηπιαγωγείο Ινάχου

και στην συνέχεια με την βοήθεια μεγεθυντικών φακών αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε  στο δάσος που βρίσκεται κοντά στο σχολείο μας μερικά από αυτά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον περίπατο μας και προσπάθησαν να αναγνωρίσουν όλο και περισσότερα!!!

 

20240515 11345220240515 114135

Από τα έντομα που εντοπίσαμε τα παιδιά θέλησαν να ασχοληθούμε με την πεταλούδα και την μέλισσα.

Για την πεταλούδα μάθαμε για τον κύκλο ζωής από το ακόλουθο παραμύθι:

Εικόνα από ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ, ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Η ΚΑΜΠΙΑ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΗ Σ ΖΩΗΣ ΜΙΑΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ

ενώ παράλληλα γνωρίσαμε και τα μέρη από τα οποία αποτελείται.

ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ | ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΡΔΟΥ (ΡΟΔΟΣ)

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε και άλλο ένα βιβλίο σχετικό με την πεταλούδα

κάνοντας στη συνέχεια τις παρακάτω δραστηριότητες:

Εκτός από την πεταλούδα ασχοληθήκαμε και με την μέλισσα όπου μελετήσαμε τα χαρακτηριστικά της, τα προϊόντα της και τα οφέλη που προσφέρει στον άνθρωπο.

 

Νηπιαγωγός απο τα Πέντε: ΖΟΥΜ ΖΟΥΜ ΖΟΥΜ...ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ ΠΕΤΟΥΝ...Η ΜΕΛΙΣΣΑ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΛΑΝΟΥ

7383d078 2376 4bcc 9465 503ff464ba4a

Ακόμη, διαβάσαμε το παραμύθι

8ο παραμύθι Δανειστικής Βιβλιοθήκης: Μια μέλισσα… με λύση « ΤΡΙΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

είδαμε περισσότερα για την κυψέλη και τον τρόπο παραγωγής του μελιού.

Στην συνέχεια, με τη βοήθεια των παρακάτω εικόνων σειροθετήσαμε την διαδικασία παραγωγής μελιού.

 

23ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης » Φυσικές Επιστήμες

και στη συνέχεια παίξαμε περνά- περνά η μέλισσα.

Σε επόμενο στάδιο, είδαμε τα γραμματάκια από τα οποία αποτελείται η λέξη “μέλισσα” και “μέλι”  όπου τα παιδιά κλήθηκαν να τα τοποθετήσουν  στην σωστή σειρά, και να θυμηθούν λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Μ,μ.

7bc8b908 5e2e 46aa ab20 bd92eaefa789 02918b87 ee55 49ae 8a8d 96e925bd327d

Τέλος, αποφασίσαμε να αναπαραστήσουμε την πορεία την παραγωγής μελιού με τη  χρήση των ΤΠΕ και την βοήθεια της bee-bot. Έτσι, τα παιδιά τοποθέτησαν στα τετραγωνάκια που δημιουργήσαμε εικόνες, σχηματίζοντας την πορεία που ακολουθεί η μέλισσα.

44968957 17d3 43e5 ad74 7567f2c16fff d4672f11 a359 4087 b909 98bc1a0b62eb

Χρόνια Πολλά μαμά!!!

Η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, είναι αφιερωμένη στο σημαντικότερο πρόσωπο της ζωής μας, στη ΜΗΤΕΡΑ. Το πιο αγαπημένο και οικείο πρόσωπο, που μάχεται καθημερινά για τα παιδιά της. Στον άνθρωπο που δίνει τη ζωή και σκοπός της δικής της γίνεται να κάνει την ψυχούλα που έφερε στον κόσμο, να ανθίσει, να απλώσει τα φτερά της  με ασφάλεια, νιώθοντας αγάπη και παίρνοντας δύναμη μέσα από τη ζεστή της αγκαλιά.

Έτσι, μαζί με τους μαθητές μας μιλήσαμε για αυτή τη σημαντική μέρα δείχνοντας εικόνες

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ Σελίδα 03 ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ Σελίδα 3

και ακούγοντας τραγούδια αφιερωμένα ατη μαμά!

 

 

ενώ συγχρόνως φτιάξαμε βραβεία για την καλύτερη μαμά του κόσμου και κολιε για να τις τα δωρίσουμε…..

20240514 08460420240513 11501120240514 112650 1

Το Πάσχα πλησιάζει … και εμείς προετοιμαζόμαστε!!

Το Πάσχα αποτελεί την πιο σημαντική γιορτή για το Χριστιανισμό. Έτσι, οι μαθητές/τριες μας άκουσαν για την ιστορία του Χριστού και τα διάφορα έθιμα της ελληνικής μας παράδοσης, καθώς και ιστορίες σχετικές με τις Άγιες μέρες που θα ακολουθήσουν,

Παράλληλα, σειροθετήσαμε τα γεγονότα από τον ερχομό του Χριστού στα Ιεροσόλυμα μέχρι και την Ανάσταση Του και δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλιαράκια με την Ιστορία του Πάσχα.

20240419 142228 20240419 143041 20240418 101549 20240418 121441

Κατά την περίοδο της Σαρακοστής, κάθε εβδομάδα ταξιδεύαμε με τα ποδαράκια της Κυράς Σαρακοστής και μαθαίναμε για το πόσο σημαντικά και ξεχωριστά είναι και τα εφτά. Αυτή την εβδομάδα κόψαμε 2 ποδαράκια (και το τελευταίο ποδαράκι της), μιας και την επόμενη εβδομάδα δε θα είμαστε στο Νηπιαγωγείο.

Ξεκινώντας τις πασχαλινές μας δημιουργίες φτιάξαμε τα φαναράκια μας,

20240416 103841 20240417 081947

τις πασχαλινές μας κάρτες,
20240424 145630
20240426 141115
τα λαζαράκια μας,
20240422 101106 20240422 1018410 20240422 104826
τα κόκκινα μας αβγά,
Messenger creation 3cbf3a99 4829 4dc1 8ba7 99d4ebe49fa8
το πασχαλινό στεφάνι,
20240417 124547 20240417 125559
και τα πασχαλινά μας διακοσμητικά.

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Εγώ το ρομπότ ανακυκλώνω”

Το 4ο  Εργαστήριο Δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε ανήκει στη θεματική ενότητα “Stem – Ρομποτική” και έχει ως τίτλο “Εγώ το ρομπότ ανακυκλώνω”.

Ξεκινήσαμε την θεματική μας, τοποθετώντας σωστά τα γράμματα της λέξης “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”.

20240403 152203

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να αναφερθούμε στα βασικά στοιχεία της ανακύκλωσης, διαβάσαμε σχετικά βιβλία και χωρίσαμε τα προϊόντα που έφεραν οι μαθητές/τριες μας σε τέσσερις κατηγορίες (χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό).

20240410 160247 20240404 095535

Χρησιμοποιήσαμε έναν πίνακα εισόδου εντοπίσαμε πόσα και από τι υλικό είναι τα προϊόντα που συγκεντρώσαμε.

20240404 094813

Έπειτα, παρακολουθήσαμε τα ακόλουθα video για να κατανοήσουμε καλύτερα την αξία της ανακύκλωσης:

ενώ, παράλληλα σχηματίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης:

20240410 08270020240410 115108 1

Έπειτα, αναφερθήκαμε στη διαδικασία της κομποστοποίησης, κάναμε τον ίδιο διαχωρισμό των σκουπιδιών-ανακυκλώσιμων υλικών, με εικόνες, προσθέτοντας υλικά που αξιοποιούνται στην κομποστοποίηση.

photo collage.png 1 20240409 100208

Ακόμα, είδαμε την διαφορά ανάμεσα στον πράσινο και τον μπλε κάδο τοποθετώντας τα αντίστοιχα προϊόντα σε αυτούς,

20240410 094227 20240410 094349

και όσα περίσσεψαν, τα συγκεντρώσαμε για να φτιάξουμε το δικό μας ρομπότ ανακύκλωσης.

20240422 165923 20240422 165948 20240422 170027

Θέλοντας να συνδυάσουμε την έννοια της ανακύκλωσης με δραστηριότητες ρομποτικής, δημιουργήσαμε στο πάτωμα της σχολικής αίθουσας μια πίστα δράσης. Αρχικά, ένα ένα τα παιδιά ανέλαβαν το ρόλο του ρομπότ και ακολουθούσαν οδηγίες που τους έδιναν οι συμμαθητές τους, με σκοπό να “μαζέψουν” όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα τοποθετήσουν στον μπλε κάδο, δηλαδή στο τέρμα της διαδρομής. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε την ίδια δραστηριότητα με το ρομπότ. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.

20240409 114451 20240409 115435 20240410 103446 20240410 11113020240410 112108

Τέλος, δημιουργήσαμε μια σχετική αφίσα και δώσαμε βραβεία γιατί μάθαμε πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση και η προστασία του περιβάλλοντός μας !!!

20240412 152327 20240410 101752

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός συγγραφέας Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Έτσι, στην αρχή παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για να  μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για την μέρα αυτή

https://youtu.be/i1Z2gp0Eiyw?si=vMT3wJoiw9X_Q8DU

ενώ στη συνέχεια επιλέξαμε βιβλία από την βιβλιοθήκη του σχολείου μας, ώστε να παρατηρήσουμε τα εξωτερικά βασικά χαρακτηριστικά τους.Το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι : Τα μέρη του βιβλίου (Πίνακας αναφοράς και φύλλο εργασίας)Σε επόμενο στάδιο, τα παιδιά επέλεξαν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη της τάξης για να το διαβάσουμε, δίνοντας έμφαση στα στοιχεία του (θέμα, χαρακτήρες, σκηνικό, πλοκή, πρόβλημα, λύση). Έπειτα, το κάθε παιδί διάλεξε ένα αγαπημένο κλασικό παραμύθι και τοποθέτησαν στην ορθή χρονολογική σειρά τις εικόνες, ώστε να αναδιηγηθούν την ιστορία.

photo collage.png 20240404 140448

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο δημιουργίας μιας ιστορίας και θέλησαν να γίνουν εικονογράφοι και να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους βιβλίο …

20240327 113058 20240327 113111

Στη συνέχεια, τα παιδιά εξέφρασαν την ιδέα να δημιουργήσουν το δικό τους βιβλίο. Με τη βοήθεια μιας δραστηριότητας που βρήκαμε στο διαδίκτυο, τα παιδιά έριξαν το ζάρι και επιλέγοντας τον χαρακτήρα, το σκηνικό και το πρόβλημα, ξεκίνησαν τη συγγραφή … τα βιβλία ήταν έτοιμα και τα παιδιά ενθουσιασμένα.

20240327 155421 20240328 153404

Τέλος, με αφορμή το βιβλίο “Ο Ραφτάκος των λέξεων” επιλέξαμε, κόψαμε και κολλήσαμε λέξεις του βιβλίου δημιουργώντας την δικιά μας αφίσα για την ημέρα αυτή, αλλά και τους δικούς μας σελιδοδείκτες origami.

20240329 101401 20240329 105413 20240329 110656 20240329 143256 20240402 155906

Καλό μήνα !!! καλή Πρωταπριλιά!!!

Την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα, λόγω εθίμου. Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Την Πρωταπριλιά λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε τους γύρω μας. Σε κάποιες περιοχές, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά. Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε δυο πολύ μεγάλους ψεύτες… Τον Απρίλιο μέσα από τον “Ψεματούρη”, αλλά και τον Πινόκιο.

20211022162731 o psematouris

Έτσι, ξεκινήσαμε με μικρά ψεματάκια την μέρα μας και αφού γελάσαμε και εξηγήσαμε τι συμβαίνει την μέρα αυτή διαβάσαμε τον Ψεματούρη… όπου οι μήνες ζηλεύουν τον Απρίλη. Έχει, βλέπετε, την Πρωταπριλιά. Αποφασίζουν να κάνουν διαγωνισμό. Εκείνος που θα πει το πιο διασκεδαστικό ψέμα θα πάρει το στέμμα του “Αρχιψεύτη” από τον λουλουδιασμένο αδερφό του. Μα ήταν τόσο χαριτωμένα τα ψεματάκια που είπαν όλοι οι μήνες! Τι “παιχνίδι” όμως τους έπαιξε ο Απρίλης και δεν κατάφερε να βγει κανένας νικητής; Μετά την ανάγνωση του βιβλίου, συζητήσαμε για το ποιο ψέμα μας άρεσε περισσότερο και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία, με την χρήση εικόνων προερχόμενες από το βιβλίο.

Στη συνέχεια, ακούσαμε το ακόλουθο τραγούδι https://www.youtube.com/watch?v=YnP5XGAsknw με την χρήση εικονόλεξου, κάτι που άρεσε πολύ στα παιδιά.
Έπειτα, είδαμε το παραμύθι του Πινόκιο στο παρακάτω βίντεο και στη συνέχεια παίξαμε με την μύτη του Πινόκιο, λέγοντας ένα ψέμα και τοποθετώντας ταυτόχρονα ένα τουβλάκι. Το παιχνίδι δυσκολεύει όσο η μύτη του Πινόκιο μεγαλώνει … και έτσι σκεφτόμαστε αν θα πρέπει να πούμε άλλο ψέμα γιατί όποιος ρίξει την μύτη χάνει.
20240401 095941 20240401 095730
Τέλος, φτιάξαμε τη δική μας φιγούρα-μαριονέτα Πινόκιο, με διπλόκαρφα.