3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Συμπερίληψη – Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα” – “Μια τάξη μια αγκαλιά ”
Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε ανήκει στη θεματική ενότητα “Συμπερίληψη – Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα” και έχει ως τίτλο “Μια τάξη μια αγκαλιά ”.
Προσπαθήσαμε να συζητήσουμε με τα παιδιά για την αξία της ενσυναίσθησης. Οργανώσαμε ομαδικές δραστηριότητες και διαβάσαμε σχετικά παραμύθια.
Με αφορμή το παραμύθι ” Τα παπούτσια των άλλων”,
ανταλλάξαμε παπούτσια με τα παιδιά και προσπαθήσαμε να νιώσουμε μέσω της δραματοποίησης, το πως νιώθουν οι φίλοι μας σε καθημερινές καταστάσεις στο πλαίσιο της τάξης, και στη συνέχεια να ερμηνεύσουμε αυτά τα συναισθήματα με σκοπό να τα καταλάβουμε.
Ήρθες ξανά ….γλυκό καλοκαιράκι!!
Έντομα
Την Άνοιξη τα έντομα κάνουν την εμφάνιση τους γι’αυτό και αποφασίσαμε μαζί με τους μαθητές μας να τα γνωρίσουμε.
Αρχικά, αναφερθήκαμε στις παρακάτω κατηγορίες εντόμων:
και στην συνέχεια με την βοήθεια μεγεθυντικών φακών αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε στο δάσος που βρίσκεται κοντά στο σχολείο μας μερικά από αυτά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον περίπατο μας και προσπάθησαν να αναγνωρίσουν όλο και περισσότερα!!!
Από τα έντομα που εντοπίσαμε τα παιδιά θέλησαν να ασχοληθούμε με την πεταλούδα και την μέλισσα.
Για την πεταλούδα μάθαμε για τον κύκλο ζωής από το ακόλουθο παραμύθι:
ενώ παράλληλα γνωρίσαμε και τα μέρη από τα οποία αποτελείται.
Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε και άλλο ένα βιβλίο σχετικό με την πεταλούδα
κάνοντας στη συνέχεια τις παρακάτω δραστηριότητες:
Εκτός από την πεταλούδα ασχοληθήκαμε και με την μέλισσα όπου μελετήσαμε τα χαρακτηριστικά της, τα προϊόντα της και τα οφέλη που προσφέρει στον άνθρωπο.
Ακόμη, διαβάσαμε το παραμύθι
είδαμε περισσότερα για την κυψέλη και τον τρόπο παραγωγής του μελιού.
Στην συνέχεια, με τη βοήθεια των παρακάτω εικόνων σειροθετήσαμε την διαδικασία παραγωγής μελιού.
και στη συνέχεια παίξαμε περνά- περνά η μέλισσα.
Σε επόμενο στάδιο, είδαμε τα γραμματάκια από τα οποία αποτελείται η λέξη “μέλισσα” και “μέλι” όπου τα παιδιά κλήθηκαν να τα τοποθετήσουν στην σωστή σειρά, και να θυμηθούν λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Μ,μ.
Τέλος, αποφασίσαμε να αναπαραστήσουμε την πορεία την παραγωγής μελιού με τη χρήση των ΤΠΕ και την βοήθεια της bee-bot. Έτσι, τα παιδιά τοποθέτησαν στα τετραγωνάκια που δημιουργήσαμε εικόνες, σχηματίζοντας την πορεία που ακολουθεί η μέλισσα.
Χρόνια Πολλά μαμά!!!
Η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, είναι αφιερωμένη στο σημαντικότερο πρόσωπο της ζωής μας, στη ΜΗΤΕΡΑ. Το πιο αγαπημένο και οικείο πρόσωπο, που μάχεται καθημερινά για τα παιδιά της. Στον άνθρωπο που δίνει τη ζωή και σκοπός της δικής της γίνεται να κάνει την ψυχούλα που έφερε στον κόσμο, να ανθίσει, να απλώσει τα φτερά της με ασφάλεια, νιώθοντας αγάπη και παίρνοντας δύναμη μέσα από τη ζεστή της αγκαλιά.
Έτσι, μαζί με τους μαθητές μας μιλήσαμε για αυτή τη σημαντική μέρα δείχνοντας εικόνες
και ακούγοντας τραγούδια αφιερωμένα ατη μαμά!
ενώ συγχρόνως φτιάξαμε βραβεία για την καλύτερη μαμά του κόσμου και κολιε για να τις τα δωρίσουμε…..
Καλό Πάσχα! Καλή Ανάσταση!
Το Πάσχα πλησιάζει … και εμείς προετοιμαζόμαστε!!
Το Πάσχα αποτελεί την πιο σημαντική γιορτή για το Χριστιανισμό. Έτσι, οι μαθητές/τριες μας άκουσαν για την ιστορία του Χριστού και τα διάφορα έθιμα της ελληνικής μας παράδοσης, καθώς και ιστορίες σχετικές με τις Άγιες μέρες που θα ακολουθήσουν,
Παράλληλα, σειροθετήσαμε τα γεγονότα από τον ερχομό του Χριστού στα Ιεροσόλυμα μέχρι και την Ανάσταση Του και δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλιαράκια με την Ιστορία του Πάσχα.
Κατά την περίοδο της Σαρακοστής, κάθε εβδομάδα ταξιδεύαμε με τα ποδαράκια της Κυράς Σαρακοστής και μαθαίναμε για το πόσο σημαντικά και ξεχωριστά είναι και τα εφτά. Αυτή την εβδομάδα κόψαμε 2 ποδαράκια (και το τελευταίο ποδαράκι της), μιας και την επόμενη εβδομάδα δε θα είμαστε στο Νηπιαγωγείο.
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Εγώ το ρομπότ ανακυκλώνω”
Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε ανήκει στη θεματική ενότητα “Stem – Ρομποτική” και έχει ως τίτλο “Εγώ το ρομπότ ανακυκλώνω”.
Ξεκινήσαμε την θεματική μας, τοποθετώντας σωστά τα γράμματα της λέξης “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”.
Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να αναφερθούμε στα βασικά στοιχεία της ανακύκλωσης, διαβάσαμε σχετικά βιβλία και χωρίσαμε τα προϊόντα που έφεραν οι μαθητές/τριες μας σε τέσσερις κατηγορίες (χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό).
Χρησιμοποιήσαμε έναν πίνακα εισόδου εντοπίσαμε πόσα και από τι υλικό είναι τα προϊόντα που συγκεντρώσαμε.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε τα ακόλουθα video για να κατανοήσουμε καλύτερα την αξία της ανακύκλωσης:
ενώ, παράλληλα σχηματίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης:
Έπειτα, αναφερθήκαμε στη διαδικασία της κομποστοποίησης, κάναμε τον ίδιο διαχωρισμό των σκουπιδιών-ανακυκλώσιμων υλικών, με εικόνες, προσθέτοντας υλικά που αξιοποιούνται στην κομποστοποίηση.
Ακόμα, είδαμε την διαφορά ανάμεσα στον πράσινο και τον μπλε κάδο τοποθετώντας τα αντίστοιχα προϊόντα σε αυτούς,
και όσα περίσσεψαν, τα συγκεντρώσαμε για να φτιάξουμε το δικό μας ρομπότ ανακύκλωσης.
Θέλοντας να συνδυάσουμε την έννοια της ανακύκλωσης με δραστηριότητες ρομποτικής, δημιουργήσαμε στο πάτωμα της σχολικής αίθουσας μια πίστα δράσης. Αρχικά, ένα ένα τα παιδιά ανέλαβαν το ρόλο του ρομπότ και ακολουθούσαν οδηγίες που τους έδιναν οι συμμαθητές τους, με σκοπό να “μαζέψουν” όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα τοποθετήσουν στον μπλε κάδο, δηλαδή στο τέρμα της διαδρομής. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε την ίδια δραστηριότητα με το ρομπότ. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.
Τέλος, δημιουργήσαμε μια σχετική αφίσα και δώσαμε βραβεία γιατί μάθαμε πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση και η προστασία του περιβάλλοντός μας !!!
2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός συγγραφέας Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Έτσι, στην αρχή παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για την μέρα αυτή
https://youtu.be/i1Z2gp0Eiyw?si=vMT3wJoiw9X_Q8DU
ενώ στη συνέχεια επιλέξαμε βιβλία από την βιβλιοθήκη του σχολείου μας, ώστε να παρατηρήσουμε τα εξωτερικά βασικά χαρακτηριστικά τους.Σε επόμενο στάδιο, τα παιδιά επέλεξαν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη της τάξης για να το διαβάσουμε, δίνοντας έμφαση στα στοιχεία του (θέμα, χαρακτήρες, σκηνικό, πλοκή, πρόβλημα, λύση). Έπειτα, το κάθε παιδί διάλεξε ένα αγαπημένο κλασικό παραμύθι και τοποθέτησαν στην ορθή χρονολογική σειρά τις εικόνες, ώστε να αναδιηγηθούν την ιστορία.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο δημιουργίας μιας ιστορίας και θέλησαν να γίνουν εικονογράφοι και να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους βιβλίο …
Στη συνέχεια, τα παιδιά εξέφρασαν την ιδέα να δημιουργήσουν το δικό τους βιβλίο. Με τη βοήθεια μιας δραστηριότητας που βρήκαμε στο διαδίκτυο, τα παιδιά έριξαν το ζάρι και επιλέγοντας τον χαρακτήρα, το σκηνικό και το πρόβλημα, ξεκίνησαν τη συγγραφή … τα βιβλία ήταν έτοιμα και τα παιδιά ενθουσιασμένα.
Τέλος, με αφορμή το βιβλίο “Ο Ραφτάκος των λέξεων” επιλέξαμε, κόψαμε και κολλήσαμε λέξεις του βιβλίου δημιουργώντας την δικιά μας αφίσα για την ημέρα αυτή, αλλά και τους δικούς μας σελιδοδείκτες origami.
Καλό μήνα !!! καλή Πρωταπριλιά!!!
Την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα, λόγω εθίμου. Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Την Πρωταπριλιά λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε τους γύρω μας. Σε κάποιες περιοχές, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά. Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε δυο πολύ μεγάλους ψεύτες… Τον Απρίλιο μέσα από τον “Ψεματούρη”, αλλά και τον Πινόκιο.
Έτσι, ξεκινήσαμε με μικρά ψεματάκια την μέρα μας και αφού γελάσαμε και εξηγήσαμε τι συμβαίνει την μέρα αυτή διαβάσαμε τον Ψεματούρη… όπου οι μήνες ζηλεύουν τον Απρίλη. Έχει, βλέπετε, την Πρωταπριλιά. Αποφασίζουν να κάνουν διαγωνισμό. Εκείνος που θα πει το πιο διασκεδαστικό ψέμα θα πάρει το στέμμα του “Αρχιψεύτη” από τον λουλουδιασμένο αδερφό του. Μα ήταν τόσο χαριτωμένα τα ψεματάκια που είπαν όλοι οι μήνες! Τι “παιχνίδι” όμως τους έπαιξε ο Απρίλης και δεν κατάφερε να βγει κανένας νικητής; Μετά την ανάγνωση του βιβλίου, συζητήσαμε για το ποιο ψέμα μας άρεσε περισσότερο και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία, με την χρήση εικόνων προερχόμενες από το βιβλίο.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhPYsjdw1VLZrx39RBJ1Z2pQqlzJl82kdUaH-cqCvi5dui48lOyPzIQpnm2OJipxaiZ2cJUCRfM14DXp0u8tX67zipfPNu5Zvxa-7xmA5VK4P7jWZGnwmD3Cy9BEWqRB8aI34cQko1Vj9f1/s1600/%CF%88%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B11.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj0cEWjqMBz-qzVg5BaWn51QdiwRRUuwg7_3vbBJkbWelkBUkcuBlT0BarT8G7Y_VnNEt8AKxnALXW2RkDOB1x8Rox4jId1LjtWXgVXRwAN7fpEbeZZAciJuoQpQVKraqgLvxybpJRv4jaX/s1600/%25CF%2588%25CE%25B5%25CE%25BC%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B12.jpg)