ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗΝ ΦΥΣΗ

0

Συγγραφέας: ΤΟΥΛΚΙΑΡΙΔΟΥ ΑΥΓΗ | Κατηγορία ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | , στις 28-01-2018

Έχοντας στόχο φέτος να γνωρίσουν τα παιδιά τον κόσμο των φυσικών επιστημών μέσα από μύθους και ιστορίες, που έτσι κι αλλιώς λατρεύουν τα παιδιά,σχεδιάσαμε και οργανώσαμε δραστηριότητες και παιχνίδια κατάλληλες για την ανάπτυξη και οικοδόμηση δεξιοτήτων πάνω στην παρατήρηση,την πρόβλεψη, την έρευνα και την ερμηνεία φυσικών φαινομένων.

Ξεκινώντας λοιπόν από το νερό, που υπάρχει καθημερινά στη ζωή των νηπίων και οι εμπειρίες τους γύρω από αυτό είναι πλούσιες, διαβάσαμε τον ”Συννεφούλη”, για να κατανοήσουμε τον κύκλο του νερού, κάναμε το πείραμα της βροχής και τέλος δραματοποιήσαμε την ιστορία.

Το οξυγόνο και το υδρογόνο αγκαλιάζονται και  κάνουν τον σταγονούλη…

Με τον μύθο του Αισώπου”Η καρακάξα και το διαμάντι” γνωρίσαμε το φαινόμενο της τήξης.Ακούσαμε την ιστορία, γίναμε ντετέκτιβ, ψάξαμε το διαμάντι,που έχασε η καρακάξα, καταγράψαμε τις προβλέψεις μας, φτιάξαμε κι εμείς τα  δικά μας διαμάντια( μέσα σε παγοθήκες)και τέλος καταλήξαμε στα συμπεράσματα μας.

Με τον μύθο του Αισώπου”Η αλεπού, ο λύκος και τα ψάρια”,γνωρίσαμε το φαινόμενο της πήξης του νερού.Με την ανάγνωση της ιστορίας και πριν τελειώσει αυτή, κατασκευάσαμε τον ήρωα της ιστορίας (λύκος) με πλαστελίνη και δοκιμάσαμε αυτό που τον συμβούλεψε να κάνει η αλεπού.

Κατέγραψαν τις προβλέψεις τους και άκουσαν το τέλος της ιστορίας προσπαθώντας να βρουν λύσεις στο πρόβλημα του λύκου.Τέλος ακολούθησε το πείραμα με το ομοίωμα του λύκου και την ουρά του.

Το μυρμήγκι και το περιστέρι” είναι ο μύθος που βοήθησε  τα παιδιά στην κατανόηση των εννοιών Επίπλευση- Βύθιση αντικειμένων.Τα  νήπια αυτή την φορά  αφού είδαν σε βίντεο την ιστορία, πειραματήστηκαν με το φύλλο καθώς και με άλλα αντικείμενα και κατέληξαν σε συμπεράσματα.

Ακολούθησε φύλλο εργασίας.

Ο φορτωμένος γάιδαρος’‘ είναι ο μύθος του Αισώπου,που χρησιμοποιήσαμε για να προσεγγίσουμε την διαλυτότητα των ουσιών καθώς και την απορροφητικότητα  των  σωμάτων. Άκουσαν  και στην συνέχεια έπαιξαν  την ιστορία και έβγαλαν τα συμπεράσματα τους. Στην συνέχεια πειραματίστηκαν και με άλλα υλικά.Τέλοςσυμβούλεψαν τον γάιδαρο με ποια υλικά πρέπει να είναι προσεκτικός(λόγω της απορροφητικότητας τους).

Με τον μύθο”Ο διψασμένος κόρακας” γνωρίσαμε την ανύψωση της στάθμης του νερού.Αφηγηθήκαμε την ιστορία και στην συνέχεια είδαν την στάθμη του νερού να ανεβαίνει καθώς έριχναν μπαλάκια -βοτσαλάκια .

Το φαινόμενο της Άνωσης δόθηκε μέσα απο  την ιστορία του Αρχιμήδη.

Αφηγηθήκαμε την ιστορία, την δραματοποιήσαμε και πειραματιστήκαμε με το χρυσάφι του βασιλιά και την κορώνα που του έφτιαξε ο τεχνίτης. Ζύγισαν και σύγκριναν  τις ποσότητες  νερού που εκτόπισαν  το χρυσάφι και η κορώνα και έβγαλαν τα συμπεράσματα τους.

Τέλος με την ιστορία του Κουτσοφλέβαρου ανακαλύψαμε την ροή των υγρών.Τα παιδιά προβληματίστηκαν εάν  ο Μάρτης  είναι πράγματη ένοχος, αν είναι πονηρός και γιατί. Την λύση την βρήκαν  πειραματιζόμενοι.

Εμείς τα ενθαρρύναμε να προσπαθήσουν να καθορίσουν ποια  σχέση έχει η ποσότητα νερού που συλλέξαν με την θέση της τρύπας- κάνουλας που έφτιαξαν στο δοχείο.

Ακολούθησαν διατάξεις  ποσοτήτων με ποτήρια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση