ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

0

Συγγραφέας: ΤΟΥΛΚΙΑΡΙΔΟΥ ΑΥΓΗ | Κατηγορία ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, Χωρίς κατηγορία | , στις 30-04-2018

Αφού γνωρίσαμε τον μύθο της αρπαγής της Ευρώπης, τον δραματοποιήσαμε.

 

 

 

Οι ηθοποιοί έχουν ετοιμαστεί…

Η Ευρώπη κόρη του βασιλιά Αγήνορα και αδελφή του Κάδμου, περπατά, χορεύει και μαζεύει λουλούδια με τις φίλες της αμέριμνη…

Ο Δίας μαγεμένος από την ομορφιά της μεταμορφώνεται σε έναν ήρεμο  λευκό ταύρο και την πλησιάζει…

Εκείνη τον χαιδεύει ,τον στολίζει με λουλούδια…

Μα εκείνος την αρπάζει γρήγορα και φεύγει προτού καν προλάβει να αντιδράσει…και φεύγει μακριά…κάπου στην Κρήτη…

Ο πατέρας της στέλνει τον αδελφό της τον Κάδμο να βρει την αδελφή του και να σκοτώσει τον ταύρο…

Η θεά Αθηνά τον ενθαρρύνει… Παγιδεύει τον ταύρο στην  σπηλιά και ελευθερώνει την Ευρώπη…

Την γυρίζει στο παλάτι του Αγήνορα και αυτός πολύ ευχαριστημένος  αναγνωρίζει το θάρρος του και τον κάνει βασιλιά της Θήβας.

 

Ελληνική Μυθολογία: Η αρπαγή της Περσεφόνης

0

Συγγραφέας: ΤΟΥΛΚΙΑΡΙΔΟΥ ΑΥΓΗ | Κατηγορία ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ | , στις 22-04-2018

Μέσα από τους μύθους μάθαμε, διασκεδάσαμε και υποδυθήκαμε ήρωες της Ελληνικής Μυθολογίας.

ΜΥΘΟΣ: Η αρπαγή της Περσεφόνης

Οι μικροί ηθοποιοί ετοιμάζονται σιγά σιγά στο καμαρίνι τους,αφού επέλεξαν τον ρόλο τους…

Η Περσεφόνη με την μητέρα της Δήμητρα και τις αγαπημένες φίλες της μαζεύουν λουλούδια. τραγουδούν και χορεύουν στους αγρούς…

Κάποια στιγμή όμως η Περσεφόνη απομακρύνεται…

Ο Πλούτωνας,ο θεός του κάτω κόσμου,που έχει θαμπωθεί από την ομορφιά της αποφασίζει να την κλέψει…

Έτσι και έγινε …

Η Δήμητρα ψάχνει απεγνωσμένα την κόρη της ρωτώντας παντού…αλλά τίποτα…όλη η φύση μεταμορφώνεται…

Μόνο ο παντοδύναμος Δίας μπορεί να βοηθήσει τη Δήμητρα…

Στέλνει τον αγγελιοφόρο του τον Ερμή στον κάτω κόσμο…η Περσεφόνη πρέπει να επιστρέψει κοντά στην μητέρα της…

Όμως η αγάπη του Πλούτωνα είναι πολύ μεγάλη…δεν θέλει να χάσει για πάντα την Περσεφόνη…Της δίνει να φάει το μαγικό ρόδι…

Η Περσεφόνη επιστρέφει στον πάνω κόσμο κοντά στην μητέρα και στις φίλες της χαρούμενη και ευτυχισμένη…

Η Δήμητρα είναι πια πολύ χαρούμενη, το ίδιο και η φύση…Όμως δεν θα κρατήσει για πολύ. Η Δήμητρα πρέπει να  επιστρέψει πάλι στον κάτω κόσμο κοντά στον Πλούτωνα.Τον μισό χρόνο θα μπορεί να είναι με την μητέρα της και τον άλλο μισό με τον Πλούτωνα.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

0

Συγγραφέας: ΤΟΥΛΚΙΑΡΙΔΟΥ ΑΥΓΗ | Κατηγορία ΠΑΣΧΑ | , στις 31-03-2018

Τελευταίες μέρες στο σχολείο πριν από τις πασχαλινές μας διακοπές και ήρθε η ώρα των πασχαλινών παιχνιδιών

1ο Παιχνίδι:

<< Βοήθησε το λαγό να μαζέψει αυγά για όλα τα καλά παιδιά>>

Καλούμε τα παιδιά ανά δύο. Δίνουμε σε κάθε παιδί από δέκα αυγά. Ποιο πρώτα θα καταφέρει να δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό; Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ. Βάζουν μέσα στην αγκαλιά του λαγού τόσα αυγά όσα τους λέει ο αριθμός στο ζάρι. Νικητής είναι το παιδί που πρώτο θα δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι τα δώσουν όλα τα παιδιά τα αυγά τους στο λαγό.

2ο Παιχνίδι:

 Πασχαλινές σκυταλοδρομίες με αυγά-γράμματα της αλφαβήτας.

Τα παιδιά σε δυο ισάριθμες σειρές στέκονται σε μια απόσταση από δύο λαγούς –στεφάνια ,που είναι τοποθετημένοι απέναντι τους,. Μέσα στο κάθε στεφάνι υπάρχουν τόσα αυγά-γράμματα όσα και τα παιδιά.  Κάθε παιδί έχει επιλέξει ένα γράμμα της αλφαβήτας .Με το σύνθημα μας, ξεκινά το παιχνίδι. Τα παιδιά όσο πιο γρήγορα μπορούν  πρέπει  να εντοπίσουν αυγό με το γράμμα που έχει το αυγό που κρατούν στο στεφάνι της ομάδας τους. Το παίρνουν, επιστρέφουν στην ομάδα τους, αγγίζουν το παιδί της ομάδας τους που είναι πρώτο στη σειρά και επαναλαμβάνεται η παραπάνω διαδικασία.
Όποια ομάδα παιδιών τελειώσει πιο γρήγορα, είναι η νικήτρια.

3ο Παιχνίδι

    Το αρνάκι, νάκι, νάκι

Ένα παιδί κάνει το αρνί και βρίσκεται στη μέση του κύκλου. Τα υπόλοιπα παιδιά γυρίζουν γύρω του και λένε:

«Το αρνάκι νάκι, νάκι
Ήρθε μες στη γειτονιά
Γουργουρίζει το στομάχι
Ψάχνει μία λιχουδιά
Μη μας φας καλό αρνάκι
Άνοιξ΄τα μάτια σου καλά
Κι αν μας πιάσεις θα σου πούμε
Λέξεις για την Πασχαλιά.»

Τα παιδιά τρέχουν και το αρνάκι τα κυνηγά. Μόλις τα πιάσει πρέπει γρήγορα  να βρουν λέξεις που μας θυμίζουν το Πάσχα. Αυτός που δεν θα προλάβει μεταμορφώνεται σε αρνάκι παίρνοντας τη θέση του προηγούμενου.

4ο Παιχνίδι

   Αυγοδρομίες…

5ο Παιχνίδι

                                             Ζευγαράκια με το ίδιο πασχαλινό αυγό

Σκορπίζουμε πασχαλινά αυγά διαφόρων χρωμάτων στο πάτωμα. Με  την μουσική υπόκρουση τα παιδιά χορεύουν ανάμεσα στα αυγά. Όταν σταματήσει η μουσική επιλέγουν ένα αυγό και πρέπει να βρουν  και να αγκαλιάσουν το παιδί που έχει το ίδιο αυγό.Νικητής είναι αυτός που μέχρι τέλους βρίσκει το σωστό ταίρι του.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

0

Συγγραφέας: ΤΟΥΛΚΙΑΡΙΔΟΥ ΑΥΓΗ | Κατηγορία Πασχαλινές | , στις 31-03-2018

Έτοιμες και φέτος οι πασχαλινές μας κατασκευές…

 

                                                                       ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ  ΣΕ ΟΛΟΥΣ

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗΝ ΦΥΣΗ

0

Συγγραφέας: ΤΟΥΛΚΙΑΡΙΔΟΥ ΑΥΓΗ | Κατηγορία ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | , στις 28-01-2018

Έχοντας στόχο φέτος να γνωρίσουν τα παιδιά τον κόσμο των φυσικών επιστημών μέσα από μύθους και ιστορίες, που έτσι κι αλλιώς λατρεύουν τα παιδιά,σχεδιάσαμε και οργανώσαμε δραστηριότητες και παιχνίδια κατάλληλες για την ανάπτυξη και οικοδόμηση δεξιοτήτων πάνω στην παρατήρηση,την πρόβλεψη, την έρευνα και την ερμηνεία φυσικών φαινομένων.

Ξεκινώντας λοιπόν από το νερό, που υπάρχει καθημερινά στη ζωή των νηπίων και οι εμπειρίες τους γύρω από αυτό είναι πλούσιες, διαβάσαμε τον »Συννεφούλη», για να κατανοήσουμε τον κύκλο του νερού, κάναμε το πείραμα της βροχής και τέλος δραματοποιήσαμε την ιστορία.

Το οξυγόνο και το υδρογόνο αγκαλιάζονται και  κάνουν τον σταγονούλη…

Με τον μύθο του Αισώπου»Η καρακάξα και το διαμάντι» γνωρίσαμε το φαινόμενο της τήξης.Ακούσαμε την ιστορία, γίναμε ντετέκτιβ, ψάξαμε το διαμάντι,που έχασε η καρακάξα, καταγράψαμε τις προβλέψεις μας, φτιάξαμε κι εμείς τα  δικά μας διαμάντια( μέσα σε παγοθήκες)και τέλος καταλήξαμε στα συμπεράσματα μας.

Με τον μύθο του Αισώπου»Η αλεπού, ο λύκος και τα ψάρια»,γνωρίσαμε το φαινόμενο της πήξης του νερού.Με την ανάγνωση της ιστορίας και πριν τελειώσει αυτή, κατασκευάσαμε τον ήρωα της ιστορίας (λύκος) με πλαστελίνη και δοκιμάσαμε αυτό που τον συμβούλεψε να κάνει η αλεπού.

Κατέγραψαν τις προβλέψεις τους και άκουσαν το τέλος της ιστορίας προσπαθώντας να βρουν λύσεις στο πρόβλημα του λύκου.Τέλος ακολούθησε το πείραμα με το ομοίωμα του λύκου και την ουρά του.

»Το μυρμήγκι και το περιστέρι» είναι ο μύθος που βοήθησε  τα παιδιά στην κατανόηση των εννοιών Επίπλευση- Βύθιση αντικειμένων.Τα  νήπια αυτή την φορά  αφού είδαν σε βίντεο την ιστορία, πειραματήστηκαν με το φύλλο καθώς και με άλλα αντικείμενα και κατέληξαν σε συμπεράσματα.

Ακολούθησε φύλλο εργασίας.

»Ο φορτωμένος γάιδαρος’‘ είναι ο μύθος του Αισώπου,που χρησιμοποιήσαμε για να προσεγγίσουμε την διαλυτότητα των ουσιών καθώς και την απορροφητικότητα  των  σωμάτων. Άκουσαν  και στην συνέχεια έπαιξαν  την ιστορία και έβγαλαν τα συμπεράσματα τους. Στην συνέχεια πειραματίστηκαν και με άλλα υλικά.Τέλοςσυμβούλεψαν τον γάιδαρο με ποια υλικά πρέπει να είναι προσεκτικός(λόγω της απορροφητικότητας τους).

Με τον μύθο»Ο διψασμένος κόρακας» γνωρίσαμε την ανύψωση της στάθμης του νερού.Αφηγηθήκαμε την ιστορία και στην συνέχεια είδαν την στάθμη του νερού να ανεβαίνει καθώς έριχναν μπαλάκια -βοτσαλάκια .

Το φαινόμενο της Άνωσης δόθηκε μέσα απο  την ιστορία του Αρχιμήδη.

Αφηγηθήκαμε την ιστορία, την δραματοποιήσαμε και πειραματιστήκαμε με το χρυσάφι του βασιλιά και την κορώνα που του έφτιαξε ο τεχνίτης. Ζύγισαν και σύγκριναν  τις ποσότητες  νερού που εκτόπισαν  το χρυσάφι και η κορώνα και έβγαλαν τα συμπεράσματα τους.

Τέλος με την ιστορία του Κουτσοφλέβαρου ανακαλύψαμε την ροή των υγρών.Τα παιδιά προβληματίστηκαν εάν  ο Μάρτης  είναι πράγματη ένοχος, αν είναι πονηρός και γιατί. Την λύση την βρήκαν  πειραματιζόμενοι.

Εμείς τα ενθαρρύναμε να προσπαθήσουν να καθορίσουν ποια  σχέση έχει η ποσότητα νερού που συλλέξαν με την θέση της τρύπας- κάνουλας που έφτιαξαν στο δοχείο.

Ακολούθησαν διατάξεις  ποσοτήτων με ποτήρια.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΙΜΝΗΣ | Κατηγορία ΣΧΗΜΑΤΑ | , στις 06-12-2017

Τα παιδιά αφού περιπλανήθηκαν στον κόσμο των σχημάτων,έμαθαν να ξεχωρίζουν τα σχήματα και τα χαρακτηριστικά τους.

page

Συγκέντρωσαν αντικείμενα από την αίθουσα του σχολείου, ανάλογα με το σχήμα της ομάδας τους, με νικήτρια ομάδα αυτήν που συγκέντρωσε τα περισσότερα.

Αφού επέλεξαν έν σχήμα,έβαλαν την φαντασία τους και έφτιαξαν ένα ζωάκι…

Κατασκεύασαν τα ΣΧΗΜΑΤΟΔΕΝΤΡΑ…

Περπάτησαν στους ΣΧΗΜΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ,που κατασκεύασαν…

Έχοντας έρθει σε επαφή με  ζωγράφους,που αναδεικνύουν την μαγεία των σχημάτων, έφτιαξαν το πρόσωπο του Clee.PB240142

Τοποθέτησαν πίσω από κάθε μηχανή τα σωστά βαγόνια,ανάλογα με το σχήμα  που είχε πάνω της η μηχανή.

Συνθέσαν εικόνες με σχήματα ,που τους δώσαμε και στην συνέχεια τα απαρίθμησαν(πόσα τρίγωνα χρειάστηκαν, πόσα τετράγωνα κ.τ.λ)

Με κλειστά μάτια επέλεξαν ένα μπισκοτάκι, το επεξεργάστηκαν με την αφή, μάντεψαν  τι σχήμα έχει και τέλος απόλαυσαν την γεύση του.

Τα παιδιά , αφού άκουσαν την ιστορία<<Η Κοκκινοσκουφίτσα μαθαίνει τα σχήματα>>,έφτιαξαν την διαδρομή για το σπίτι της γιαγιάς στον χώρο του σχολείου, την περπάτησαν και τέλος την αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας.

Δείτε την ιστορία εδώ:Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ