Η πόλη μου και το ΄΄Ποδήλατο της Όχθης του Χρόνου΄΄

Δραστηριότητες για την πόλη μας, τη Λάρισα.

Με επίκεντρο την αφήγηση και επεξεργασία του παραμυθιού “Το Ποδήλατο της Όχθης του Χρόνου”, πάνω στην οποία σχεδιάσαμε τη διαδρομή της εκδρομής, χωριστήκαμε σε ομάδες και “διαβάσαμε” το χάρτη της πόλης.Τα παιδιά αναγνώρισαν τέσσερα βασικά σημεία της διαδρομής και τα μάρκαραν με πιόνια.
Συζήτησαν μεταξύ τους, αποκωδικοποίησαν σύμβολα του χάρτη έτσι ώστε να προσεγγίσουν το ζητούμενο (Επίλυση Προβλήματος σε Ομάδες).
Στη συνέχεια, ακολούθησε η ξενάγηση και ο περίπατος μας στα σημεία αναφοράς του βιβλίου, όπως η όχθη του ποταμού, η γέφυρα, ο λόφος του Φρουρίου.
Και τέλος πικ-νικ με τους φίλους μας στο Αισθητικό Άλσος, έτσι ώστε οι προηγούμενες εμπειρίες να αποκτήσουν για τα παιδιά προστιθέμενη αξία μέσα από τη χαρά της σχέσης και της παρέας.
438163271 934184841829935 72282306739327713 n 437566154 934181268496959 590826700383700873 n 437088993 934181485163604 4213249156628929419 n 436482762 934184681829951 3480142881307814978 n 347882874 779222530560948 7546317865715867073 n
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πόλη μου και το ΄΄Ποδήλατο της Όχθης του Χρόνου΄΄

Η πιο στρογγυλή λέξη του κόσμου

Η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Λίνα Μουσιώνη ήρθε στο σχολείο μας και έφερε μαζί το παραμύθι της, την “Πιο στρογγυλή λέξη του κόσμου”.
Η Λίνα Μουσιώνη αφηγήθηκε την ιστορία της, έπαιξε με στρογγυλές λέξεις μαζί με τα παιδιά αλλά και με σαπουνόφουσκες.
Στη συνέχεια ακολούθησε δραστηριότητα δημιουργικής έκφρασης όπου τα παιδιά έπρεπε να “χτίσουν” ένα έργο ζωγραφικής πάνω σε κάτι ολοστρόγγυλο! Έτσι προέκυψαν υπέροχες ιδέες με αντικείμενα και έννοιες από τον κόσμο μας.
Την ευχαριστούμε για τις ζεστές στιγμές που χάρισε στα παιδιά μας!
Λίνα Μουσιώνη 🙏436365990 930612118853874 3956594810334845218 n 436349112 930612342187185 5522951162373167204 n 436330799 930611618853924 3665071855640846347 n
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ομαδοσυνεργατική Επίλυση προβλήματος με την μέθοδο των τριών βημάτων

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Επίλυση προβλήματος   σε σύνδεση με το Θεματικό  πεδίο Β.Παιδί, Εαυτός , Κοινωνία.

Επίλυση προβλήματος   σε σύνδεση με το Θεματικό  πεδίο Β.Παιδί, Εαυτός , Κοινωνία.
Η επίλυση προβλήματος στο διευρυμένο σύγχρονο ορισμό της, δεν αφορά μόνο στα μαθηματικά αλλά σε κοινωνικές καταστάσεις και ζητήματα της καθημερινής ζωής.
Με επίκεντρο την ημέρα για τα αδέσποτα ζώα κατασκευάσαμε ένα πρωτότυπο έργο για να σκεφτούν τα παιδιά και να συζητήσουν πάνω στο κοινωνικό ζήτημα της προστασίας των αδέσποτων ζώων.
Αφού προηγήθηκε η εξοικείωση με το θέμα, ακολούθησε η επισκόπηση και η εξερεύνηση του πεδίου μέσα από συζητήσεις, από τις εμπειρίες των παιδιών και με ταινίες μικρού μήκους.
Τα παιδιά στη συνέχεια δούλεψαν με την ομαδοσυνεργατική μας μέθοδο των τριών βημάτων επίλυσης προβλήματος και πάνω σε ένα έργο που τους ζητούσε να αναγνωρίσουν τις κατάλληλες ενέργειες σε σχέση με την προστασία των αδέσποτων (κλήση στη φιλοζωική οργάνωση, υποχρεώσεις υιοθεσίας, εθελοντική φιλοξενία, ιατρική εξέταση, στείρωση κατάλληλη τροφή, παγίδες στο δρόμο κλπ).
Η συζήτηση των παιδιών στη μικρή ομάδα είχε μεγάλο ενδιαφέρον π.χ. “να καλέσουμε το γιατρό για τη σκυλίτσα και τα μωρά της ή μήπως τη φιλοζωική που θα βρει σπίτι για τα μωρά ;”
Στην ολομέλεια αναρτήθηκαν οι απαντήσεις των ομάδων και τα παιδιά παρουσίασαν τους τρόπους με τους οποίους εργάστηκαν πάνω στο ζητούμενο και αιτιολόγησαν την άποψη της ομάδας.
Τέλος με τη βοήθεια του λογισμικού μας, το Kid pix της Technokids, δημιούργησαν σποτάκια (moovies) δανείζοντας στα αδέσποτα τις φωνές τους και δημιουργώντας συνθήματα για την προστασία τους.434708823 927242769190809 5507035200264870121 n 434666926 927242552524164 4964874598315915609 n 434641543 927242665857486 98670058944851037 n
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη βιομηχανία γάλακτος «Γαλακτοκομείο ΟΛΥΜΠΟΣ».

Επισκεφτήκαμε τη βιομηχανία γάλακτος «Γαλακτοκομείο ΟΛΥΜΠΟΣ».
Τα παιδιά παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον ένα βίντεο με τα στάδια παραγωγής, επεξεργασίας και συσκευασίας των προϊόντων του γάλακτος, γιαουρτιού και τυριού και ταυτόχρονα έκαναν ερωτήσεις.
Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στους χώρους συσκευασίας και τυποποίησης των προϊόντων, μια ωραία εμπειρία για τα παιδιά όπου συζητούσαν μεταξύ τους για όσα έβλεπαν και γνώριζαν από την εμπειρία τους.
Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του εκπαιδευτικού προγράμματος οι οποίοι μας υποδέχθηκαν και συντέλεσαν στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας.431754971 913521613896258 7258407064233623559 n
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Διαδικτυακή επιμόρφωση γονέων με θέμα: “Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση – Ο Ρόλος της Οικογένειας”

 

Το Σχολείο μας προγραμμάτισε και εκτέλεσε διαδικτυακή επιμόρφωση γονέων με θέμα: “Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση – Ο Ρόλος της Οικογένειας” με εισηγήτρια την Έλενα Παλούμπη, Ψυχολόγο – Ψυχοθεραπεύτρια (MS in Counseling Psychology & Psychotherapy).

Ο ρόλος των γονέων στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους είναι κομβικός. Ο εμπλουτισμός των γνώσεών τους, η συνειδητοποίηση των δυσκολιών τους, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους και οι απλές και πρακτικές συμβουλές για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους, είναι απαραίτητα συστατικά για να πλαισιώσουν τα παιδιά τους με τα κατάλληλα εφόδια που θα τα θωρακίσουν απέναντι σε κινδύνους και θα τα βοηθήσουν να εξελιχθούν σε σεξουαλικά υγιείς ενήλικες.

Πώς ανταποκρίνομαι στα ερωτήματα των παιδιών μου; Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να τους μιλήσω; Πώς προστατεύω το παιδί μου από τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια; Αυτά είναι μόνο λίγα από τα ερωτήματα που θα επιδιώξουμε να απαντήσουμε στην παρουσίαση και στη συζήτηση που θα ακολουθήσει, με στόχο την ενημέρωση και ενδυνάμωση των γονέων και την ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης με τα παιδιά τους, ώστε να τα βοηθήσουν να ξεδιπλώσουν με ασφάλεια τη φυσιολογική περιέργειά τους, σε ότι αφορά θέματα σεξουαλικότητας.424582014 889320512983035 6710135693408313415 n 1

https://www.kathariou.gr/%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%84%cf%85%ce%b1%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%bc%cf%8c%cf%81%cf%86%cf%89%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%bf%ce%bd%ce%ad%cf%89%ce%bd/

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παγκόσμια ημέρα διατροφής

Viber 2023 02 02 22 10 45 565
Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα έχει τίτλο “Η διατροφή είναι η δική μου επιλογή” και σκοπό τη συστηματική εφαρμογή μέσα σε ένα εκπαιδευτικό συνεχές και όχι αποσπασματικά μέσα από ένα πρότζεκτ ή μία δράση. Βασίζεται στις θεωρητικές αρχές του προγράμματος HEPS (Healthy Eating and Physical Activity in Schools) που προτείνει το ΙΥΠ (Ινστιτούτο Υγείας Παιδιού) www.schoolsforhealth.org
Τα προγράμματα διατροφής για να έχουν όφελος και προοπτική στην εκπαίδευση, οφείλουν να έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια νέων συνηθειών και δεξιοτήτων από τις μικρές ηλικίες και όχι τη νουθεσία ή την επιβολή κανόνων.
Τα παιδιά δε θα υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες επειδή το λέει η παιδαγωγός ή το Σχολείο γενικότερα.
Όμως, θα επιλέξουν ή θα τροποποιήσουν συμπεριφορές, αν το σχολείο τους δώσει την ευκαιρία να βιώσουν το όφελος από αυτές τις δικές τους επιλογές.
Συνεχίζουμε από την περσινή χρονιά να χτίζουμε πάνω σε ένα πρόγραμμα το οποίο δημιουργήσαμε σε συνεργασία με την διαιτολόγο και συνεργάτιδα του σχολείου μας
Ο λαχανόκηπος μας είναι ένα κεντρικό πεδίο δράσης, αλλά όχι το μοναδικό. Το πρόγραμμα ανιχνεύει τις αντιλήψεις και τις συνήθειες των παιδιών, εμπλέκει τα παιδιά σε βιωματικές δραστηριότητες χρήσης και διαχείρισης των τροφίμων (σπορά, συγκομιδή, μαγειρική, προετοιμασία γευμάτων) αλλά και εκπαίδευση στην αξιολόγηση και στην αυτοπαρατήρηση. Συνδέεται καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς διαθεματικά, μέσα από διαφορετικά γνωστικά πεδία, ακόμη και με την επίλυση προβλήματος.
Επιπλέον, τα παιδιά μαθαίνουν για τον κύκλο του τροφίμου μέχρι αυτό να φτάσει στο πιάτο μας, τις ιδιότητές του, την εποχικότητα έτσι ώστε ως καταναλωτές να λειτουργούν με επίγνωση, ευθύνη και κριτική αντίληψη.
Τα τρόφιμα δεν παράγονται ως δια μαγείας και η χρήση και διαχείρισή τους αφορά τον καθένα μας ατομικά και συλλογικά και σε σχέση με το περιβάλλον.
”Η ικανότητα για ορθή δράση (action competence) ορίζεται ως η στοιχειοθετημένη δυνατότητα του ατόμου να δρα και να φέρνει αλλαγές σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο” (HEPS).
Η διατροφή λοιπόν είναι στάση, είναι η δική μου επιλογή, είναι ο τρόπος που θέλω να ζω.
Κατηγορίες: Δράσεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο
Στις από τον/την Αρχοντία Καθάριου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγιασμός σχολικού έτους 2023-24

Ο λαχανόκηπος του Σχολείου μας

Ο λαχανόκηπος για μας είναι ένα το σταθερό πεδίο για το Σχέδιο Δράσης και για την καλλιέργεια  των σύγχρονων .jpgδεξιοτήτων όπως η υπευθυνότητα , η κριτική σκέψη , η επίλυση προβλήματος, η ομαδοσυνεργατική λειτουργία. Δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης με όλες τις θεματικές ενότητες του πλαισίου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Με ουσιαστικό όφελος για την ζωή του παιδιού, μέσω μιας εκπαίδευσης που καλλιεργεί την αυτοδιάθεση και την υπεύθυνη λειτουργία του ανθρώπου μέσα στον κόσμο και στο περιβάλλον που ζει.

Κόψαμε τα λαχανικά και τα μυρωδικά της εποχής και φτιάξαμε τις σαλάτες για το μεσημεριανό μας γεύμα. Οτιδήποτε δικό μας, αυθεντικό και γνήσιο, έχει «άλλη» γεύση και αξία.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Φτιάξαμε τις δικές μας μπάρες δημητριακών

.jpg
Φτιάχνουμε τις δικές μας υγιεινές μπάρες δημητριακών.
Γιατί το ευ ζην είναι μια σταθερή επιλογή αλλά και ένα πρόσφορο πεδίο ομαδοσυνεργατικής δράσης όλη τη χρονιά.
Υλικά:
– 450 γρ. ταχίνι
– 200 γρ. μέλι
– 200 γρ. βρώμη
– 150 γρ. δημητριακά ολικής άλεσης
– τσιπς μαύρης σοκολάτας (προαιρετικά για το τέλος)
Συζητήσαμε στην ομάδα για τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε, τη διατροφική ομάδα που ανήκει το καθένα και τα οφέλη της στον άνθρωπο.
Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες.
Το κάθε τραπέζι είχε μπροστά του τα δικά του υλικά (από πριν είχαμε ορίσει τις αρμοδιότητες του κάθε μέλους της ομάδας).
Αφού θρυμματίσαμε τα δημητριακά, προσθέσαμε τη βρόμη και όλα μαζί τα βάλαμε σε ένα μεγάλο μπολ για να τα ζυμώσουμε.
Στη συνέχεια απλώσαμε το μείγμα σε ένα ταψί και ρίξαμε από πάνω κομματάκια μαύρης σοκολάτας.
Το βάλαμε στο ψυγείο και την επόμενη μέρα φάγαμε τις νόστιμες και υγιεινές μπάρες μας, κατά την ώρα του δεκατιανού μας.
Κατηγορίες: Δράσεις, Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο