ΑΝΑΚΥΚΛΩNOYME MAZI!

Τον μήνα Μάιο ασχολούμαστε με το θέμα της Ανακύκλωσης. Ανακαλύπτουμε τον καταστροφικό ρόλο που έχουν τα πλαστικά στον πλανήτη μας και οργανώνουμε τη δική μας μικρή ανακύκλωση. Οι μαθητές σε συνεργασία με τους γονείς συλλέγουν πλαστικά μπουκάλια, τα οποία συγκεντρώνουμε στο χώρο του σχολείου. Έπειτα, οργανώνουμε περίπατο στο Πολυκέντρο Ανακύκλωσης που βρίσκεται στη γειτονιά του νηπιαγωγείου μας και εκεί ένα-ένα τα παιδιά τοποθετούν τα πλαστικά μπουκάλια.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ!

Οι μαθητές ψυχαγωγούνται με ομαδικά παιχνίδια στον αύλειο χώρο του σχολείου. Χωρισμένα σε ομάδες, τρέχουν, περνούν εμπόδια και διασχίζουν μια συγκεκριμένη διαδρομή. Τα μέλη της κάθε ομάδας ακολουθούν κανόνες και συνεργάζονται για την επίτευξη ενός κοινού στόχου ενώ παράλληλα διασκεδάζουν.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ-ΘΥΜΟΣ!

Εισάγουμε τους μαθητές στην αναγνώριση και την διαχείριση συναισθημάτων μας. Παρατηρούμε καρτέλες ορισμένων συναισθημάτων (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, έκπληξη) και σκεφτόμαστε αν και πότε νιώσαμε κάτι αντίστοιχο.

Διαβάζουμε το βιβλίο «ΤΟ ΤΕΡΑΤΑΚΙ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ» όπου κάθε συναίσθημα αποκτά ένα χρώμα ενώ συνοδεύεται και από μία συνθήκη που μας το προκαλεί (π.χ. ο φόβος παρουσιάζεται με ένα μαύρο τερατάκι και συνοδεύεται από ένα φάντασμα). Το αποτυπώνουμε και σε φύλλο εργασίας.

Επιλέγουμε να επικεντρωθούμε στο θυμό και τις συγκρουσιακές καταστάσεις καθώς οι μαθητές προσχολικής ηλικίας στην προσπάθεια να διεκδικήσουν κάτι (π.χ. ένα παιχνίδι), νευριάζουν, θυμώνουν ή σπρώχνουν. Αφηγούμαστε το βιβλίο «ΜΕ ΝΕΥΡΙΑΖΟΥΝ ΟΛΑ», παραθέτουμε εικόνες διενέξεων μεταξύ μαθητών ή φίλων και κάνουμε αναπαράσταση κάποιες αιτίες  συγκρούσεων από το σχολικό περιβάλλον, τις οποίες προτείνουν οι μαθητές (πχ. μαλώσαμε γιατί μου άρπαξε το παιχνίδι).

Με τι μοιάζει ο θύμος που νιώθουμε μέσα μας; Σε ένα πολύ φουσκωμένο μπαλόνι ζωγραφίζουμε μία θυμωμένη έκφραση και ανταλλάσσουμε σκέψεις για το πώς γινόμαστε όταν αισθανόμαστε θυμό και πως όταν ο αέρας-θυμός φύγει (ξεφουσκωμένο μπαλόνι).

Πραγματοποιούμε δραματοποίηση «ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ». Οι μαθητές με την έναρξη της μουσικής περπατούν όπως τους υποδεικνύεται, π.χ. στις μύτες των ποδιών ή βαριά σαν ελέφαντες (Εικόνα 1.), ξαφνικά η μουσικά σταματά και παρουσιάζουν με παντομίμα όσα αφηγούμαστε π.χ. το πρωί άργησα να σηκωθώ και μετά νευρίασα γιατί….. Το σώμα τους είναι θυμωμένο, διαμαρτύρεται και γίνεται ανεμοστρόβιλος που παρασέρνει τα πάντα (Εικόνα 2.). Στη συνέχεια, η μουσική γίνεται πιο έντονη, τα παιδιά όλα μαζί ενωμένα φτιάχνουν ένα ηφαίστειο με το θυμό τους και τα σώματά τους γίνονται φλόγες. Μετά οι φλόγες γίνονται λάβα (κόκκινο ύφασμα), η οποία μετατρέπεται σε πολύ γλυκό σιρόπι και αυτό με τη σειρά του γίνεται ποτάμι που χύνεται σε μία απέραντη θάλασσα (Εικόνα 3.). Τέλος η θάλασσα επιφέρει γαλήνη και με απαλή μουσική τα παιδιά ηρεμούν ξαπλωμένα στο πάτωμα (Εικόνα 4.).

Μαθαίνουμε τεχνικές χαλάρωσης και ηρεμίας  (π.χ. διαβάζω το αγαπημένο μου παραμύθι, πηγαίνω μια μικρή βόλτα, εισπνέω σαν να μυρίζω ένα λουλούδι και εκπνέω σα να σβήνω ένα κερί). Στη συνέχεια, ζωγραφίζουμε αυτές που μας βοηθούν περισσότερο.

Κατασκευάζουμε το «ΦΑΝΑΡΙ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ» με τα 3 βήματα διαχείρισης του θυμού (1. ΣΤΑΜΑΤΑ, 2.ΣΚΕΨΟΥ, 3.ΠΡΑΞΕ), το αναρτούμε σε εμφανές σημείο μέσα στην τάξη ώστε να το συμβουλευόμαστε σε κάθε ανάγκη.

Το Φανάρι με τα 3 Βήματα Διαχείρισης Θυμού!

  1. Στο κόκκινο (ΣΤΑΜΑΤΑ), θα ήταν καλό να σταματάμε πριν φωνάξουμε, χτυπήσουμε και κλωτσήσουμε πάνω στα νεύρα μας και την ένταση της στιγμής.
  2. Στο πορτοκαλί (ΣΚΕΨΟΥ), περιμένουμε λίγο, δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας να ηρεμήσουμε, σκεφτόμαστε τι συνέβη, τι κάναμε, πως νιώθουμε, τι θέλουμε να κάνουμε από εδώ και πέρα και τι λύση μπορούμε να δώσουμε.
  3. Στο πράσινο (ΠΡΑΞΕ), συνεχίζουμε με αυτό που έχουμε αποφασίσει.

“ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΞΟΡΚΙ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ”

Οι  μαθητές του 1ου  Νηπιαγωγείου Ερμιόνης παρακολουθούν , Αποκριάτικη Διαδραστική Παράσταση «ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΞΟΡΚΙ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ», μαζί με τους μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ερμιόνης στην αυλή του σχολείου μας. Συμμετέχοντας σε ομαδικά-ψυχοκινητικά παιχνίδια, αποστολή μας είναι να διώξουμε μακριά τον Φόβο και την Κακία από τη χώρα του Βασιλιά Καρνάβαλου, ώστε να επανέλθει η Χαρά. Μετά το πέρας της αποστολής, χορεύουμε  όλοι μαζί το Γαϊτανάκι της Χαράς, κρατώντας από μία κορδέλα.

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), μιλήσαμε για τσαλακωμένα συναισθήματα, για λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που στηρίζουν και χέρια που δεν χτυπάνε αλλά αγαπάνε και βοηθούν.

Γίνεται επεξήγηση της λέξης «Βίας» και έπειτα οι μαθητές εκφράζουν περιστατικά βίας που έχουν παρατηρήσει ή ακούσει.Σημειώνουμε μορφές βίας σε ένα λυπημένο ανθρωπάκι με τίτλο «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ» και μορφές αγάπης σε ένα χαρούμενο ανθρωπάκι με τίτλο «ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ». Ενώνουμε όλοι μαζί τα χέρια με μπουνιά και ταυτόχρονα φωνάζουνε το μήνυμα «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ!». Κατασκευάζουμε την αφίσα με το μήνυμα «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ, ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ».

Καθόμαστε όλοι μαζί σε κύκλο ενώνοντας τα πόδια μας και ένα μπαλάκι πηγαίνει από παιδί σε παιδί αφού πρώτα πει στην ομάδα μία λέξη αγάπης. Τσαλακώνουμε μια χάρτινη καρδιά για να δούμε τι συμβαίνει όταν πληγώνεται, ύστερα καλούμαστε με τα χέρια μας να την ισιώσουμε ώστε να γίνει όπως πριν (αν αυτό είναι δυνατό)

Aγάπη!

Συζητάμε για την αγάπη και σημειώνουμε την ιδεοθύελλα των μαθητών. Τα παιδιά εκφράζονται και ενώνουν τις σκέψεις τους. Ακολουθεί ανάγνωση του βιβλίου «Δωσ’ μου το χέρι σου» προωθώντας την έννοια της αλληλοβοήθειας και της αγάπης. Με αφορμή το βιβλίο κατασκευάζουμε ομαδικά τους πρωταγωνιστές της ιστορίας με κολάζ και τέμπερα και παίζουμε σε δυάδες ενωμένοι απ’ το πόδι για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Συνεχίζουμε, εντοπίζοντας σε ομάδες το άλλο μισό κομμάτι από κομμένες καρδιές διασκορπισμένες στο πάτωμα. Επιπλέον, κατασκευάζουμε την κουρτίνα της αγάπης, στην οποία τα παιδιά στέλνουν έναν μήνυμα αγάπης μέσα σε μία καρδιά.

 

Φιλία!

Τι είναι Φιλία; Δημιουργούμε μία ιδεοθύελλα των μαθητών για το τι είναι φιλία, παρατηρούμε φωτογραφίες και ένα πίνακα ζωγραφικής και συνθέτουμε το παζλ της φιλίας όπου ο κάθε μαθητής ζωγραφίζει τον αγαπημένο του φίλο και αυτό που του αρέσει να κάνουν μαζί. Παίζουμε τον «Ιστό της Φιλίας» με ένα κουβάρι νήματος να ξετυλίγεται τυχαία από το ένα παιδί στο άλλο και όλοι μαζί κρατιόμαστε από τον ίδιο ιστό.

Ανακαλύπτουμε τα συστατικά μίας συνταγής και αποτυπώνουμε σε φύλλο εργασίας τη δική μας «Συνταγή Φιλίας» με τα συστατικά που προτείνουν τα παιδιά. Ακόμη, γράφουμε σε μικρά χαρτάκια τα υλικά που πρέπει να «μαγειρέψουμε» και τα ρίχνουμε μαζί με χρυσόσκονη σε ένα μπουκάλι για να δημιουργήσουμε το «Φίλτρο Φιλίας»

 

Σεισμός!

Με θέμα τον Σεισμό δημιουργούμε την κατασκευή «Ο εγκέλαδος κάνει την γη να χορεύει». Μερικοί αναλαμβάνουν το κόψιμο, άλλοι το βάψιμο και κάποιοι να κολλήσουν.

Σε ομάδες των τεσσάρων πάλι, δημιουργούμε το εσωτερικό της γης από πλαστελίνη.

 

Χριστουγεννιάτικη Παράσταση με τα 2 Ξωτικά!

Το 1ο Νηπιαγωγείο Ερμιόνης μαζί με το 2ο Νηπιαγωγείο Ερμιόνης, παρακολουθεί Χριστουγεννιάτικη Διαδραστική Παράσταση από δύο Ξωτικά, στην αυλή του σχολείου μας. Οι μαθητές συμμετέχουν σε ψυχοκινητικά παιχνίδια-αποστολές των Χριστουγέννων!

Χριστουγεννιάτικο Πάρκο Ερμιόνης!

Στο εορταστικό κλίμα της παραμονής των Χριστουγέννων, κάθε σχολείο της περιοχής κλήθηκε να στολίσει το δικό του δέντρο, που θα τον περίμενε στο Χριστουγεννιάτικο Πάρκο Ερμιόνης.