Νοιάζομαι και Δρω για τα Πουλιά που Αγαπώ

Ο ερχομός της Άνοιξης της ξεχωριστής αυτής εποχής του χρόνου σηματοδοτεί και την επιστροφή των αποδημητικών πουλιών. Με αυτή την αφορμή τ προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τον κόσμο των πουλιών. Συζητήσαμε για την ανατομία τους, τα βασικά χαρακτηριστικά τους, για τις αισθήσεις τους, την διατροφή, την αναπαραγωγή, το φώλιασμα, την μετανάστευση και τα είδη των πουλιών. Γνωρίσαμε τα ονόματά τους, τα χαρακτηριστικά τους και τις συνήθειες τους.

Το εποπτικό υλικό ανεξάντλητο, οι ερωτήσεις και οι γνώσεις των παιδιών πολλές, ίσως γιατί ό,τι προέρχεται από το ζωικό βασίλειο τα μαγεύει. Μέσα από παρουσιάσεις, παραμύθια, τραγούδια, εκπαιδευτικά videos, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν και κατασκεύασαν με ανακυκλώσιμα υλικά πρωτότυπες φωλιές πουλιών για να υποδεχτούν τα αποδημητικά πουλιά και να δείξουν έμπρακτα την αγάπη τους για αυτά. Μέσα στις φωλιές τοποθέτησαν νερό και σπόρους.

IMG 20240429 025648IMG 20220512 145416 768x1024 1IMG 20240429 014707IMG 20230425 102111 768x354 1 IMG 20230425 101838 768x354 1 IMG 20230425 101538 768x354 1 IMG 20230425 101131 768x354 1

IMG 20220512 122242 768x1024 1

Μαθαίνω – Παίζω – Δημιουργώ με τα Γεωμετρικά Σχήματα

Τα επίπεδα σχήματα είναι εδώ κάντε στην άκρη, θέλω να δω!
Κύκλος είμαι και γυρίζω και τη ρόδα σου θυμίζω.
Τρίγωνο με τρεις πλευρές και γωνίες κοφτερές.
Τετράγωνο είναι το πλακάκι, πρόσεχε! Γλιστράει λιγάκι!
Ορθογώνιο σαν …πόρτα, χτύπα το κουδούνι πρώτα!
Οβάλ το σχήμα του αβγού… μην το πείτε του λαγού!
Ρόμβος είναι το διαμάντι, στης μαμάς το χέρι… “γάντι”!
Να τα και τα στερεά όλα μπήκαν στη σειρά.
Σφαίρα η Γη, σαν μπάλα γυρίζει,
ευτυχώς πάει αργά και δεν μας ζαλίζει!
Κώνος το καπελάκι για το πάρτι, σ’ εκείνα τα γενέθλια το Μάρτη.
Έξι τετράγωνα έχει παρέα, ναι, για τον κύβο, η ζωή είναι ωραία!
Κύλινδρος το ντενεκεδάκι που κρατάς,

στον κάδο ανακύκλωσης πάντα να το πετάς!
Μυτερή η πυραμίδα! Μην μου πεις μετά, δεν είδα!

IMG 20240524 143055

IMG 20240520 121456 IMG 20240520 121339

IMG 20240520 121456 1

IMG 20240520 121921

IMG 20240520 120153 IMG 20240520 120058

IMG 20240523 112103

IMG 20240523 112928

IMG 20240528 125814 IMG 20240528 125319 IMG 20240521 125948 IMG 20240521 125129 IMG 20240521 124427 IMG 20240521 123800 IMG 20240521 123555 IMG 20240521 123120 IMG 20240521 123114 IMG 20240521 123030 IMG 20240521 123010 IMG 20240521 122956 IMG 20240521 122327 IMG 20240521 122021

 

 

Καλοκαίρι μου γλυκό, είσαι τόσο μαγικό!

Δημιουργικές δραστηριότητες

λίγο πριν ξεκινήσουν οι καλοκαιρινές διακοπές!

λέξεις του καλοκαιριού

η αλφαβήτα του καλοκαιριού

η ακροστιχίδα της λέξης καλοκαίρι

IMG 20230613 123847 IMG 20230613 125222 IMG 20230613 125232IMG 20230614 091839IMG 20230614 092032IMG 20230614 091939

IMG 20230614 092415

ταΐζουμε την πεινασμένη φάλαινα,

προσοχή για να μην πάθει βαρυστομαχιά θα πρέπει να της δώσουμε

τις σωστές εικόνες-λέξεις(γράμμα αρχικό-φώνημα-λέξη)

IMG 20230613 122901 IMG 20230613 122633

βάζουμε στον καλοκαιριάτικο ήλιο τόσες λαμπερές αχτίδες

όσες λέει ο αριθμός στη…μύτη του

μαζεύομε κοχύλια στν παραλία και τα μοιραζόμαστε(διαίρεση)

ποιος καρχαρίας θα φάει τα περισσότερα ψάρια

(λιγότερο -περισσότερο, ισότητα-ανισότητα)

καλοκαιρινή τρίλιζα
IMG 20230614 092746 1

IMG 20230614 122036

IMG 20230614 121423

IMG 20230614 122812

IMG 20230614 085823

Οι  Ρουτίνες Σκέψεις του καλοκαιριού
17198725912941

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα”

 4ος Θεματικό Κύκλος  Απρίλιος – Μάιος επιλέξαμε το εργαστήριο με τίτλο:

 “ Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα”

Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποενότητα: “ Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα” 

Οι βασικοί στόχοι είναι :

  • Οι μαθητές να γνωρίσουν τα σύγχρονα και τα παραδοσιακά επαγγέλματα
  • να καταλάβουν πως η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων οδήγησαν στην εξαφάνιση κάποιων επαγγελμάτων
  • να γνωρίσουν τα εφόδια και τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για κάθε επαγγελματία
  • να κατανοήσουν την προσφορά του κάθε επαγγελματία στην κοινωνία
  • να φανταστούν τον εαυτό τους στο μέλλον
  • να συμμετάσχουν σε παιχνίδια ρόλων

Η εισαγωγή στην έννοια των επαγγελμάτων έγινε μέσω της ανάγνωσης του παραμυθιού «Οχ, χταπόδι, λάθος πόδι», όπου διαβάσαμε και καταγράψαμε τα πολλά και διαφορετικά επαγγέλματα που κάνουν τα 8 πόδια του ήρωά μας.Capture

Τα παιδιά μας παρουσίασαν στην τάξη πληροφορίες

σχετικά με το επάγγελμα που έχουν η μαμά ή ο μπαμπάς τους

17196987483001 17196987483291 1719698748253117196987483151 17196987482851.

010100041979

IMG 20240524 092613 IMG 20240524 093411 IMG 20240524 094023

 

Η beebot μας ξεναγεί στα παλιά επαγγέλματα

Οι μαθητές μας μέσω της beebot κάνουν ένα ταξίδι στα επαγγέλματα του χθες

19 6 2021 4 36 03 πμIMG 20240527 125520

https://video.link/w/vl6680957ccbc4d#

Σχολική Εφημερίδα “Η Μικρή μας Εφημερίδα”

 Η Σχολική μας Εφημερίδα, εκδόθηκε τη σχολική χρονιά 2023-2024 στα πλαίσια εφαρμογής τεχνικών της Παιδαγωγικής Φρενέ (Freinet) από το 1ο Τμήμα του 30ου Νηπιαγωγείου Πάτρας.

Η παιδαγωγική Φρενέ συγκροτείται από θεμελιακές αρχές, όπως:

-συνεργασία και πολιτειότητα
-κοινοτική –συνεταιριστική οργάνωση της σχολικής ζωής
-ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία
-«φυσική» μέθοδος μάθησης
-έρευνα- πειραματικός 
-σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα-κοινωνία
-σεβασμός στο παιδί και στα δικαιώματά του

Η επιλογή του ονόματος της εφημερίδας, έγινε 

μετά από ψηφοφορία ανάμεσα σε διάφορα ονόματα που είχαν προτείνει τα παιδιά. στο Συμβούλιο της τάξης. 

Η επιλογή των άρθρων & εικόνων της εφημερίδας, έγινε κάθε φορά μαζί με τα παιδιά, μέσα από θεματικές ενότητες που επεξεργαστήκαμε διαθεματικά ή στα πλαίσια υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων .

Συντακτική Ομάδα, Τα Γελαστά Φιλαράκια

(Αγγελική, Άγγελος, Αναστασία, Αρετή, Αφροδίτη, Γιώργος, Γιώργος, Δημοσθένης, Ευτυχία, Θοδωρής, Μυρτώ, Νικόλας, Νικολέτα, Παναγιώτα, Παναγιώτης, Πηνελόπη, Ραφαήλ, Σέργιος)depositphotos 225334378 stock illustration cartoon children reading newspaper

https://blogs.sch.gr/markoutsik/files/2024/07/Presentation1-1.pdf

https://blogs.sch.gr/markoutsik/files/2024/01/2η-Εφημεριδα.pdf

https://blogs.sch.gr/markoutsik/files/2024/07/Εφημερίδα-Δεκεμβρίου.pdf

https://blogs.sch.gr/markoutsik/files/2024/07/η-μικρη-μς-εφημεριδα-Φλεβαρης.pdf

https://blogs.sch.gr/markoutsik/files/2024/07/Εφημερίδα-Μαρτίου.pdf

https://blogs.sch.gr/markoutsik/files/2024/07/η-μικρή-μας-εφημερίδα-Μάιος.pdf

Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος: Τα παιδιά σώζουν τον πλανήτη !

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται

κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου 

και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ από το 1972

για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού

σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα

που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

17193504641341

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Νερουλής και η Νερουλένια”.

αρχείο λήψης 51

και ακούσαμε το παραμύθι “Η στιγμούλα είναι δυνατή”

της Μαρίνας Γιώτη 

αρχείο λήψης 6

https://safeshare.tv/x/UP9qmHPqwio?&skip_caching=1&reloaded=1#

17193504641471

Διαβάσαμε το παραμύθι “Αγαπητή Γη”.1553296 264x264 800x800 1171935046412111719350464097117193504641091

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μικρή χελώνα και η θάλασσα

αρχείο λήψης 7

και παρακολουθήσαμε

ένα ενημερωτικό βίντεο για τη Θαλάσσια Χελώνα:

το βίντεο 

https://safeshare.tv/x/ss667be22a0eb37#

«Χελώνες σε Κίνδυνο, Μπορείτε να Κάνετε τη Διαφορά»

(Turtles In Trouble Greek Version)

Θαλάσσια Χελώνα1 768x400 1

Χελωνάκι μου μικρό
τρέχα να βρεις το νερό
να σε πάει μακριά
στης Μεσόγειος τα βαθιά,
κι εγώ που σ ’αγαπώ
θα κατέβω στο γιαλό
να προσέχω τη φωλιά σου
για ν’ ανοίξουνε τ’ αυγά σου
και να βγουν τα καρεττάκια
τα όμορφά μας χελωνάκια.
Χελωνάκι μου μικρό
ξαναγύρνα στο γιαλό
να ‘ρθω να σε ξαναβρώ
αφού τόσο σ’ αγαπώ.

17182909143601

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: “Ένας για όλους και όλοι για έναν”

TΤίτλος:  “Ένας για όλους και όλοι για έναν”

Στόχοι:

  • αμφίδρομη επικοινωνία λεκτική  και μη λεκτική με μεταβίβαση και αμοιβαία ανταλλαγή μηνυμάτων
  • αναπτυξιακά κατάλληλος σχεδιασμός προγραμμάτων συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης
  • δημιουργία περιβάλλοντος εμπιστοσύνης, αποδοχής και σεβασμού στα πλαίσια της τάξης
  • εκπαιδευτικοί πάντα διαθέσιμοι για το κάθε παιδί. Θα αφιερώνουme καθημερινά ποιοτικό χρόνο ώστε να επιτύχουμε τη δημιουργία μιας δυνατής σχέσης με τα  παιδιά
  • διδασκαλία που θα χαρακτηρίζεται από την ενεργό συμμετοχή των παιδιών, την αλληλεπίδραση, την  ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης τους και την υιοθέτησης αξιών ζωής
  • η αρμονική συνεργασία, η ισοδύναμη συμμετοχή στην επίλυση συγκρούσεων, η αποδοχή, η ενθάρρυνση, η προσπάθεια για αποφυγή απογοήτευσης, ακόμη και η παιγνιώδης διάθεση,
  • ανάπτυξη δημοκρατικού κλίματος στη σχολική τάξη μέσω της ενίσχυσης του διαλόγου με τους μαθητές/τριeς