Το Κέντρο Πρόληψης Καρδίτσας σε συνέχεια των δράσεων «Ψυχικής Ανθεκτικότητας» που υλοποιεί στο Γυμνάσιο και Λύκειο Προαστίου, πραγματοποίησε βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Ψυχική Ανθεκτικότητα – Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση». Το εργαστήρι δούλεψε με δύο ομάδες μαθητών, μία από το Γυμνάσιο και μία από το Λύκειο. Η εργασία στις ομάδες ήταν διάρκειας οχτώ ωρών η κάθε μία. Κάθε ομάδα αποτελούνταν από οχτώ μαθητές/τριες. Τα μέλη των ομάδων συμμετείχαν εθελοντικά ενώ λήφθηκε υπόψη ο ενεργός τους ρόλος σε όλες τις δράσεις «Ψυχικής Ανθεκτικότητας που προηγήθηκαν.
Τις ομάδες εμψύχωσε ο ψυχολόγος του Κέντρου Πρόληψης Καρδίτσας κ. Δημήτρης Παρλαβάντζας με τη βοήθεια της Δ/ντριας Γυμνασίου κ. Βασιλικής Ζορμπά και του Δ/ντή Λυκείου κ. Αιμίλιου Βλάστου. Και οι δύο διευθυντές είχαν ενεργό ρόλο σε όλες τις δράσεις που προηγήθηκαν ενώ εκπαιδεύτηκαν για δεύτερη φορά από το Κέντρο Πρόληψης σε θέματα «Ψυχικής Ανθεκτικότητας» και «Διαχείρισης Κρίσεων» συνολικής διάρκειας τριάντα (30) ωρών. Ο κ. Παρλαβάντζας συνεργάζεται για δέκατη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά με τα δύο σχολεία σε πλείστα προγράμματα Πρόληψης και προαγωγής της Ψυχικής υγείας.
Το εργαστήριο κορύφωσε τη λειτουργία του με μια κοινή συνάντηση των δύο ομάδων. Τις εργασίες της ομάδας συντόνισαν ο ψυχολόγος του Κέντρου Πρόληψης Καρδίτσας κ. Δημήτρης Παρλαβάντζας, η ψυχολόγος των σχολείων κ. Μαρία Τσιμάκου, και οι Διευθυντές των δύο Σχολείων. Οι δραστηριότητες του βιωματικού περιλάμβαναν τέσσερις φάσεις. Στην πρώτη φάση δημιουργήθηκαν δύο υποομάδες και αξιοποιήθηκε η δυναμική του κύκλου για την κατανόηση των αξιών και των συνθηκών καλλιέργειάς τους. Επίσης, συζητήθηκε ο ρόλος των αξιών ζωής στη διαδικασία της ενεργητικής ακρόασης και στην εκπαίδευση.
Στο δεύτερο μέρος οι μαθητές με τη βοήθεια των εμψυχωτών επέλεξαν τις αξίες που τους αντιπροσωπεύουν και με αυτές στόλισαν το «λουλούδι του εαυτού» τους (συμπλήρωση ειδικού εντύπου). Οι αξίες αναλύθηκαν στο εννοιολογικό τους περιεχόμενο και αναδείχθηκε μέσα από το διάλογο η σημαντικότητά τους. Οι αξίες που προκρίθηκαν μέσα από την εργασία στις ομάδες ήταν η ειρήνη, ο σεβασμός, η αγάπη, η ευτυχία, η ανεκτικότητα, η υπευθυνότητα, η συνεργασία, η ταπεινότητα, η εντιμότητα, η απλότητα, η ελευθερία, και η ενότητα. Οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις για την ιδιαίτερη θέση που έχει κάθε αξία στη ζωή τους και σχημάτισαν ομάδες σύμφωνα με την ταύτιση των αξιών που επέλεξαν.
Στο τρίτο μέρος οι μαθητές με τη βοήθεια του βραβευμένου αγιογράφου – εικαστικού, κ. Δημοσθένη Τσίντζα επιδόθηκαν στη συνεργατική αλληλεπιδραστική ζωγραφική και τοποθέτησαν το «λουλούδι του εαυτού τους» σε δύο καμβάδες (ένας για κάθε σχολείο), οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τον «κήπο του σχολείου» τους.
Τέλος, στο τέταρτο μέρος οι δύο ομάδες ενώθηκαν και διατύπωσαν σχόλια επάνω στα δύο εικαστικά έργα που δημιουργήθηκαν. Εκδήλωσαν τα συναισθήματά τους και τη χαρά τους τόσο για τη διαδικασία όσο και για το αποτέλεσμα του βιωματικού εργαστηρίου και αφηγήθηκαν την ιστορία του εαυτού τους μέσα από τη συνάντηση με τις αξίες και τις δεξιότητες που διαθέτουν για την οικοδόμηση πράξεων νοήματος, που προάγουν την αυτοεκτίμησή και την αυτοπεποίθησή τους.
Τα έργα που κατασκευάστηκαν, θα κοσμούν τους χώρους του Γυμνασίου και του Λυκείου Προαστίου και θα αποτελούν υπόμνηση της θέλησης και της διάθεσης για συνεργασία και αλληλοβοήθεια ανάμεσα σε μαθητές, καθηγητές, ψυχολόγους, φορείς και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σε μια περιοχή που επλήγη πρόσφατα, με νωπές ακόμα τις οδυνηρές αναμνήσεις αλλά και τα καταστροφικά αποτελέσματα της θεομηνίας οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου και Λυκείου Προαστίου απέδειξαν την υψηλή τους Ψυχική Ανθεκτικότητα!