ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ

IMG 3768

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Προέχει η επιστροφή μας στα σχολεία με ασφάλεια!

Έτσι, λόγω του επικαιροποιημένου Δελτίου  Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων  για την Περιφέρεια ΑΜΘ, που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ για αύριο Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 η αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων κατά μια ημέρα, σε όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
Οι προγραμματισμένοι αγιασμοί μεταφέρονται για την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024.

Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία,

το εκπαιδευτικό προσωπικό του 6ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ

IMG 3734

Αγαπητοί γονείς,

Ο αγιασμός φέτος θα πραγματοποιηθεί στην αυλή του 6ου Δημοτικού σχολείου την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 8:30. Έπειτα θα συγκεντρωθούμε στην αυλή του νηπιαγωγείου όπου θα ανακοινωθούν τα τμήματα στα οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες και θα γίνει ενημέρωση για τη λειτουργία και το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

Ανυπομονούμε να σας γνωρίσουμε από κοντά και να συναντήσουμε τους παλιούς και νέους μαθητές μας.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

 

Με εκτίμηση,

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του 6ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής

 

Επιμορφώσεις

Όλες οι εκπαιδευτικοί του 6ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής στην διάρκεια του σχολικού έτους παρακολούθησαν επιτυχώς διάφορες επιμορφωτικές δράσεις (ημερίδες, σεμινάρια), οι οποίες πραγματοποιήθηκαν εκτός διδακτικού ωραρίου. Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν στις ακόλουθες επιμορφωτικές δράσεις:

 

  • Επιμόρφωση 2 ωρών – Τσιγγίδου Σουλτάνα Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών  «Η εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση »
  • Επιμόρφωση 3 ωρών – Τσιγγίδου Σουλτάνα και Σουρουτζίδου Δέσποινα Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών « Ο Ατομικός Φάκελος Προόδου (Portfolio) ως συμμετοχική διαδικασία»
  • Σεμινάριο – ΕΕΠΕΚ 15 ωρών «Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον»
  • Επιμόρφωση 3 ωρών – κοινωνιολόγος κα. Κοντόλια «Διαχείριση θυμού στα νήπια- τεχνικές διαχείρισης»
  • Επιμόρφωση 3 ωρών – Φειμέ Ραιφ Ειδική παιδαγωγός Λογοθεραπεύτρια Κούνιου Φιλίτσα «Πρώιμη παρέμβαση με θεραπείες του Λόγου»
  • Επιμόρφωση 3 ωρών – Ιβανίδου Ιλώνα Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος «Η χρησιμότητα οριοθέτησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας»
  •  Επιμόρφωση 3 ωρών – Νηπιαγωγός Ιωάννα Βουρνούκα «Τεχνικές κατασκευών με οικολογική προσέγγιση στο σχολείο»

 

 

Καλοκαιρινή Γιορτή

Τη Πέμπτη 13/06 πραγματοποιήσαμε την καλοκαιρινή γιορτή μας στον προαύλιο χώρο του σχολείου σε συνεργασία με το 11ο Νηπιαγωγείο.
Το σχολείο μας γέμισε κόσμο, χαμόγελα και μουσικές.
Τα παιδάκια του νηπιαγωγείου μας ταξίδεψαν στην αγαπημένη μας Ελλάδα από την Μακεδονία, στην Ήπειρο, Επτάνησα, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, Κρήτη, Δωδεκάνησα και Θράκη. Μας χάρισαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς από όλα τα μέρη της πατρίδας μας!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδάκια μας και ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους βοήθησαν για τη γιορτούλα μας και τον Σύλλογο Γονέων για τον μπουφέ που ακολούθησε!

 

 

ΚΑΛΟ  ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

 

 

 

 

 

 

 

Σχολική Βιβλιοθήκη – Σχέδιο Δράσης

445377160 426735643658588 438321724596039875 n

Υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς Σχέδιο δράσης με θέμα την οργάνωση και αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης.

Η δράση αξιολογήθηκε από τα παιδιά με φύλλα αξιολόγησης και δημιούργησαν ένα δικό τους βιβλίο γνώσεων με θέμα τα έντομα, το οποίο θα παραμείνει στη βιβλιοθήκη στη σχετική κατηγορία για μελλοντική αξιοποίηση.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δημιουργώ και Καινοτομώ – STEAM Πλανήτες “Στην γειτονιά του ήλιου”

436515309 1998504287233849 7475183076692683342 n

 

Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “STEAM και στη γειτονιά του ήλιου” τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον κάθε πλανήτη ξεχωριστά. Το εργαστήριο αυτό έχει ως στόχο μέσω της διερευνητικής μάθησης τα παιδιά να προβληματιστούν και να βρουν απαντήσεις που αφορούν το ηλιακό σύστημα.

Πώς είναι η Γη και τι υπάρχει σ’ αυτήν;

Είναι στρογγυλή – σφαιρική, έχει πράσινο και μπλε χρώμα (το μπλε το οποίο είναι και περισσότερο συμβολίζει τη θάλασσα και το πράσινο τη στεριά) και σ’ αυτήν υπάρχουν, άνθρωποι, ζωάκια, ψαράκια, πουλιά, δέντρα, φυτά, σπίτια, σχολεία, παιδικές χαρές, αυτοκίνητα..

Σκοπός αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν οι μικροί μαθητές τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τα χαρακτηριστικά τους.

Μαθαίνουμε βασικές πληροφορίες για τον κάθε πλανήτη.

Το ηλιακό σύστημα περιλαμβάνει τον Ήλιο και όλα τα αντικείμενα τα οποία κινούνται σε τροχιά γύρω από αυτόν μέσα στο πεδίο βαρύτητάς του, είτε περιστρεφόμενα άμεσα γύρω από αυτόν είτε κινούμενα σε τροχιές γύρω από άλλα σώματα που κινούνται γύρω από τον Ήλιο. Τα αντικείμενα με τη μεγαλύτερη μάζα που περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο, ο οποίος συγκεντρώνει την κύρια μάζα του Ηλιακού συστήματος (99,86%), είναι οι οκτώ πλανήτες που σχηματίζουν το πλανητικό σύστημα, των οποίων οι τροχιές είναι σχεδόν ελλειπτικές και βρίσκονται πάνω στο επίπεδο που ορίζει η εκλειπτική. Οι τέσσερις εσώτεροι, ο Ερμής, η Αφροδίτη, η Γη και ο Άρης αποτελούν τους λεγόμενους γήινους πλανήτες και αποτελούνται κυρίως από πετρώματα και μέταλλα. Οι τέσσερις εξώτεροι πλανήτες ονομάζονται αέριοι γίγαντες. Από αυτούς, οι δύο μεγαλύτεροι, ο Δίας και ο Κρόνος αποτελούνται από υδρογόνο και ήλιο και οι άλλοι δύο, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας αποτελούνται από νερό, αμμωνία και μεθάνιο. Με εξαίρεση τον Ερμή και την Αφροδίτη οι υπόλοιποι πλανήτες διαθέτουν φυσικούς δορυφόρους, ενώ οι αέριοι γίγαντες διαθέτουν επιπλέον και δακτυλίους, οι οποίοι αποτελούνται από πάγο και σκόνη.

 

«Πλανήτης Γη….. Το σπίτι μας!!»

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον” Προστατεύστε το δάσος – είναι πηγή ζωής

20240222 080818

Τη χρονιά που μας πέρασε δουλέψαμε το συγκεκριμένο θέμα και στα εργαστήρια Δεξιοτήτων και σαν Περιβαλλοντικό πρόγραμμα.

Ένα θέμα που θα έπρεπε να δουλεύεται κάθε χρόνο σε κάθε σχολείο μιας και το Δάσος είναι τόσο σημαντικό στη ζωή μας.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δάσος.

Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες ,κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα.

Οι στόχοι του Προγράμματος:

  • Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον.
  • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς στο άμεσο φυσικό περιβάλλον τους.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της παρατήρησης και της περιγραφής χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους.
  • Να κατανοήσουν την αξία του φυσικού πλούτου.
  • Να αναπτύξουν αισθήματα φροντίδας, υπευθυνότητας και προστασίας του φυσικού πλούτου.

Γνωρίσαμε τους ήχους των ζώων του δάσους, γνωριμία με τα ζώα του δάσους, ομαδική δημιουργία μακέτας ” Διατηρείτε το δάσος καθαρό”, ζωγραφική απεικόνιση δάσους πριν και μετά την φωτιά, τα μέρη του φυτού και τέλος φυτέψαμε σπόρους από διάφορα φρούτα.

 

 

ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ

 

Στοματική υγιεινή – ο μαγικός κόσμος των δοντιών

e520b9a2 c848 4717 aa52 0aad150060e1

Στα πλαίσια του προγράμματος «Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας) για το σχολικό έτος 2023-2024» πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα την στοματική υγιεινή και τίτλο «ο μαγικός κόσμος των δοντιών» στο ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ολοήμερου έμαθαν μέσα από δραστηριότητες μαθητοκεντρικής προσέγγισης και ερευνητικής και βιωματικής μάθησης για την ανατομία του στόματος, την σημασία της στοματικής υγιεινής, την απόκτηση των υγιεινών συνηθειών, το συχνό και σωστό βούρτσισμα και το επάγγελμα του οδοντίατρου. Το θέμα επιλέχθηκε από τους μαθητές με αφορμή τα «νεογιλά» δόντια που έφεραν στο σχολείο για να τα δείξουν στους/στις συμμαθητές/τριες.

Οι δραστηριότητες αφορούσαν όλα τα θεματικά πεδία (γλώσσα, μαθηματικά, κατασκευές, πληροφορική), ενώ στο τέλος η εκπαιδευτικός μαζί με τα παιδιά δημιούργησαν ένα ψηφιακό παραμύθι. Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες του ολοήμερου μέσα από ρούμπρικα αξιολόγησης επεσήμαναν πόσο τους άρεσε όλο το πρόγραμμα και οι δραστηριότητες.

 

με ποναει το δοντι μου

14 Μαΐου Γιορτάζει η Θράκη μας

  1. Η 14η Μαΐου 1920 είναι μια ιστορική μέρα για τη Θράκη, καθώς γιορτάζεται τα 104 χρόνια από την απελευθέρωσή της και την ενσωμάτωσή της στην Ελλάδα.

Η 14η Μαΐου του 1920 μας υπενθυμίζει το απαράβατο δικαίωμά τους στην ειρήνη και στα αγαθά της.
Τα ξημερώματα της 14ης Μαΐου ο στρατοπεδευμένος στον Πολύανθο Ελληνικός στρατός παίρνει διαταγή να κινηθεί προς Ανατολάς και να καταλάβει την Κομοτηνή έδρα του διασυμμαχικού κρατιδίου και στη συνέχεια την υπόλοιπη Δυτική Θράκη. Ο Αντιστράτηγος Παμίκος Ζυμβρακάκης, αφού συνεννοήθηκε με τον στρατηγό Σαρπύ για την αποχώρηση των Γαλλικών στρατευμάτων, μπήκε επικεφαλής του απελεθερωτικού στρατού της Δυτικής Θράκης.

Είδαμε με τα παιδιά τα ιστορικά μνημεία που έχει η πόλη μας και μιλήσαμε για αυτή την σημαντική ιστορική μέρα.

 

 

ΖΗΤΩ! Η ΩΡΑΙΑ ΜΑΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

 

 

 

ΠΑΣΧΑ

439393213 742920094665426 4290400864645714034 n

Tο Πάσχα πλησιάζει και η ατμόσφαιρα είναι γιορτινή στο σχολείο μας! 🐰🐣💐🥚🐇

Μιλήσαμε για τα γεγονότα που συνέβησαν και κατανόησαν τι σημαίνει Πάσχα δηλαδή τι γιορτάζουμε αυτές τις μέρες. Η πρώτη μας κατασκευή είναι το πασχαλινό μας καλαθάκι που φτιάξαμε με διάφορους τρόπους και βάψαμε δύο πασχαλινά αυγά, το πρώτο βάφτηκε κόκκινο όπως προστάζει η παράδοση και το δεύτερο με την τεχνική χαρτοπετσέτας ή από φίλτρο καφέ που ζωγράφισαν τα παιδιά με έντονα χρώματα.
Έπειτα η κατασκευή της πασχαλινής μας κάρτα που τα παιδιά έγραψαν τις πασχαλινές τους ευχές και η κυρά σαρακοστή ομαδική εργασία που πήρε μια διαφορετική μορφή με ευγενικά και όμορφα λόγια.
Τέλος, στολίσαμε τις τάξεις μας με ομαδική εργασία αλλά και με ατομικές ζωγραφιές των παιδιών.

 

“Πλησιάζει η Πασχαλιά
κι όλοι έχουμε χαρά.
Οι μεγάλοι και οι μικροί
γιατί έρχεται Λαμπρή”