Αυγ 14

ΥΛΗ ΧΗΜΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2019

ΧΗΜΕΙΑ

Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

Από το βιβλίο «Χημεία» της Γ΄ Τάξης Γενικού Λυκείου των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

 

1. «ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ»

  • «Αριθμός οξείδωσης. Οξείδωση – Αναγωγή»
  • «Κυριότερα οξειδωτικά –αναγωγικά. Αντιδράσεις οξειδοαναγωγής»

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ:

– την υποενότητα «Συμπλήρωση αντιδράσεων οξειδοαναγωγής» με εξαίρεση τη «Μέθοδο μεταβολής του αριθμού οξείδωσης» η οποία είναι εντός ύλης και

–  την  υποενότητα  «Παραδείγματα οξειδοαναγωγικών αντιδράσεων» με εξαίρεση τα:

1) Οξείδωση ΝΗ3 από CuO,

4) Οξείδωση CO από KMnO4 παρουσία H2SO4 και

5) Οξείδωση FeCl2 από K2Cr2O7 παρουσία HCl,  τα οποία είναι εντός ύλης.

 

2. «ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ»

2.1 «Μεταβολή ενέργειας κατά τις χημικές μεταβολές. Ενδόθερμες-εξώθερμες αντιδράσεις Θερμότητα αντίδρασης – ενθαλπία»

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ τις υποενότητες:

  • «Ενθαλπία αντίδρασης – ΔΗ»,
  • «Πρότυπη ενθαλπία αντίδρασης, ΔΗ0»,
  • «Πρότυπη ενθαλπία σχηματισμού, ΔΗ0f»,
  • «Πρότυπη ενθαλπία καύσης, ΔΗ0c», «Πρότυπη ενθαλπία εξουδετέρωσης, ΔΗ0n»,
  • «Πρότυπη ενθαλπία διάλυσης, ΔΗ0sol» και
  • «Ενθαλπία δεσμού, ΔΗ0B».

 

3. «ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ»

3.1 «Γενικά για τη χημική κινητική και τη χημική αντίδραση – Ταχύτητα αντίδρασης» μέχρι και το 1ο Παράδειγμα με την Εφαρμογή του.

3.2 «Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα αντίδρασης. Καταλύτες»

 

4. «ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ»

4.1 «Έννοια χημικής ισορροπίας-Απόδοση αντίδρασης»

4.2 «Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση χημικής ισορροπίας – Αρχή LeChatelier»

4.3 «Σταθερά χημικής ισορροπίας Kc – Kp» ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ τις υποενότητες:

  • «Κινητική απόδειξη του νόμου χημικής ισορροπίας»,
  • «Σταθερά χημικής ισορροπίας – Κp »,
  • «Σχέση που συνδέει την Κp με την Κc »,
  • «Προς ποια κατεύθυνση κινείται μία αντίδραση;»

 

Παρατήρηση: Δεν θα διδαχθούν τα παραδείγματα και οι ασκήσεις που απαιτούν γνώση της έννοιας μερική πίεση αερίου και του Νόμου μερικών πιέσεων του Dalton.

 

5. «ΟΞΕΑ – ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΟΝΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ»

ΕKTΟΣ ΑΠΟ:

  • την υποενότητα «Ισχύς οξέων – βάσεων και μοριακή δομή» της παρ. 5.2 «Ιοντισμός οξέων – βάσεων» και
  • την παρ. 5.7 «Γινόμενο διαλυτότητας».

 

6. «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ»

ΕKTΟΣ ΑΠΟ:

  • την υποενότητα «Ηλεκτρονιοσυγγένεια» της παρ. 6.4 «Μεταβολή ορισμένων περιοδικών ιδιοτήτων» και
  • την παρ. 6.5 «Ηλεκτρονιακοί τύποι – Σχήματα μορίων»

 

7. «ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ»

ΕKTΟΣ ΑΠΟ:

  • την υποενότητα «Επαγωγικό φαινόμενο» της παρ. 7.1 «Δομή οργανικών ενώσεων – Διπλός και τριπλός δεσμός – Επαγωγικό φαινόμενο»,
  • την παρ. 7.2 «Στερεοϊσομέρεια (εναντιομέρεια και διαστερεομέρεια)»,
  • τις υποενότητες «Η αλογόνωση των αλκανίων», «Η αρωματική υποκατάσταση» και «Μερικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων» της παρ. 7.3 «Κατηγορίες οργανικών αντιδράσεων και μερικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων»,
  • την υποενότητα «Οργανικές συνθέσεις» της παρ. 7.4 «Οργανικές συνθέσεις – Διακρίσεις» με εξαίρεση την αλογονοφορμική αντίδραση.

 

.ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΕΔΩ

 

.

 

Ιούν 15

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2018-ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ

Τα θέματα εδώ

 

Οι λύσεις απο την ΕΕΧ

.

Απρ 04

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2018

Το πρόγραμμα πανελλαδικών 2018

 

 

Μαρ 16

32ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ

32ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ

O Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Χημείας (ΠΜΔΧ) διεξάγεται από την Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) κάθε χρόνο τον μήνα Μάρτιο.

Σκοπός του είναι να προσελκύσει τους μαθητές του Λυκείου στην μαγικότερη των θετικών επιστημών, τη Χημεία.

ΘΕΜΑΤΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

 

ΘΕΜΑΤΑ Β¨ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

 

ΘΕΜΑΤΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

 

.

Μαρ 16

Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης των υποψήφιων για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2018

Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης των υποψήφιων για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2018

 

Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2018 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από την

Παρασκευή 16 ως και την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Ο υποψήφιος μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια θα συμπληρώνει την Αίτηση – Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, αναρτώνται τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος).

Για υπόδειγμα αίτησης ΓΕΛ πατήστε ΕΔΩ

https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/180316_exet_gel_ypodeigma.pdf

Για υποδείγματα αίτησης ΕΠΑΛ πατήστε ΕΔΩ

https://www.minedu.gov.gr/exetaseis-2/epal-m/epal-aitisi-panel/33492-16-03-18-aitisi-dilosi-epal-2018-egkyklios-kai-ypodeigmata-aitisis

Επίσης, αποστέλλονται ήδη στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης.

Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι ως άνω μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει ως τις 29 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Με την ευκαιρία ενημερώνουμε τους υποψηφίους:

1. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο, υποψήφιοι από ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ συμμετέχοντας στις πανελλαδικές εξετάσεις τεσσάρων μαθημάτων (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας) μπορούν να διεκδικήσουν κοινό ειδικό ποσοστό θέσεων στα Πανεπιστήμια, ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ειδικά, οι υποψήφιοι με τις πανελλαδικές εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ διεκδικούν εναλλακτικά α) είτε το ανωτέρω κοινό ειδικό ποσοστό σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. β) είτε ειδικό ποσοστό θέσεων (1%) των εσπερινών ΕΠΑΛ ΜΟΝΟ σε ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, ΑΕΝ. Το κοινό ειδικό ποσοστό που διεκδικούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια είναι 5% των θέσεων, ενώ στο νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το ποσοστό ανέρχεται στο 10% των θέσεων (μόνο για φέτος).
2. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσουν την επιθυμία τους για τα ΤΕΦΑΑ, ώστε να συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).
3. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.
4. Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2016 ή το 2017 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο. Οι υποψήφιοι για το 10% των ΓΕΛ θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο με πέντε (5) επιστημονικά πεδία.
5. Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσει νέο πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα.

Τις σχετικές εγκυκλίους και τα αντίστοιχα υποδείγματα, από σήμερα Παρασκευή 16-3-2018, οι υποψήφιοι μπορούν να τα αναζητούν στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

 

πηγή: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

.

Δεκ 07

ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

Νοέ 13

Αξιολόγηση των μαθητών Γενικού Λυκείου

Αξιολόγηση των μαθητών Γενικού Λυκείου

Οκτ 04

παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών

 

566e6d55c3dba4fce61e7b6f8e7e8a6d

 

H 5η Οκτωβρίου παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών
Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα.

Οκτ 03

Διαχείριση της Διδακτέας – Εξεταστέας ύλης της ΧΗΜΕΙΑΣ της Γ΄ τάξης για το σχολ. έτος 2017 – 2018

chemistry

 

Διαχείριση της Διδακτέας – Εξεταστέας ύλης της ΧΗΜΕΙΑΣ της Γ΄ τάξης για το σχολ. έτος 2017 – 2018.

 

 

 

Ιούλ 02

Πανελλαδικές εξετάσεις 2017 – ΧΗΜΕΙΑ (Ο.Π.)

 

ΘΕΜΑΤΑ

 

Λύσεις από την ΕΕΧ

 

171860-untitled

 

Για Λέσβο και Χίο:   Θέματα,    Λύσεις.

 

Επαναληπτικές Εξετάσεις 2017: Τα  Θέματα

ΠΕΜΠΤΗ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Εξετάσεις ομογενών 2017 τα θέματα: Εξετάσεις ομογενών

 

 

Μαρ 29

31ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ

31ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ

O Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Χημείας (ΠΜΔΧ) διεξάγεται από την Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) κάθε χρόνο τον μήνα Μάρτιο.

Σκοπός του είναι να προσελκύσει τους μαθητές του Λυκείου στην μαγικότερη των θετικών επιστημών, τη Χημεία.PMDX 2017

 

ΘΕΜΑΤΑ  Α  ΛΥΚΕΙΟΥ    –  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: 

ΘΕΜΑΤΑ  Β  ΛΥΚΕΙΟΥ   –  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

ΘΕΜΑΤΑ  Γ  ΛΥΚΕΙΟΥ  –  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

 

ΦΑΚΕΛΟΣ  2017

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

.

Φεβ 26

διαχείριση ύλης ΧΗΜΕΙΑΣ Γ λυκείου

 

Μια  πρόταση οργάνωσης και διαχείρισης της διδακτέας ύλης που παρουσιάστηκε στην συνάντηση Χημικών νομού Ιωαννίνων της 6/10/2016.

ΕΔΩ

 

Σεπ 16

Οδηγίες για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στις Α , Β ́Ημερήσιου ΓΕΛ και Α ,Β , Γ ́ Εσπερινού ΓΕΛ για το σχολ. έτος 2016 – 2017

Οδηγίες για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στις Α , Β ́Ημερήσιου ΓΕΛ και Α ,Β , Γ ́ Εσπερινού ΓΕΛ για το σχολ. έτος 2016 – 2017

  ΟΔΗΓΙΕΣ

Ιούν 09

πανελλαδικές 2016 – χημεία

ΠΑΤΗΣΤΕ:  ΕΔΩ

Ιαν 27

Υποχρεωτικές εργαστηριακές δραστηριότητες μαθημάτων Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016.

Υποχρεωτικές εργαστηριακές δραστηριότητες μαθημάτων Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016.

 

Παλαιότερα άρθρα «

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων