• προγ. σπ. Θρησκευτικά

    προγ. σπ. Θρησκευτικά
  • φωτόδεντρο

    φωτόδεντρο
  • ΠΠ Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

    ΠΠ Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
  • Σύνδεσμος Αποφοίτων

    Σύνδεσμος Αποφοίτων
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    kutsal kitap
  • τυπικόν

    τυπικόν
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    EDUCATION AND religion
  • εθελουσία λήθη 2

    εθελουσία λήθη 2
  • εθελουσία λήθη 3

    εθελουσία λήθη 3
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ
  • religionslehrer.blogspot.gr/

    religionslehrer.blogspot.gr/
  • thriskeutikametaxi.blogspot.gr/

    thriskeutikametaxi.blogspot.gr/
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    προφίλ
  • ανα στοχασμος

RSS Feed Πρόσφατα Κείμενα

Aναστάσιμες Ευχές »

Η αχειροποίητος εικόνα του Αγίου Γεωργίου στην Ιερά Μονή Ζωγράφου »

Στην Ιερά Μονή Ζωγράφου υπάρχουν τρεις Θαυματουργές εικόνες του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου. Η πρώτη που βρίσκεται στον ανατολικό κίονα του δεξιού χορού, αποδίδεται στους τρεις αυταδέλφους ιδρυτές της Μονής, τον Μωυσή, τον Ααρών και τον Ιωάννη. Όπως αναφέρει η παράδοση, αφού άρχισαν το κτίσιμο του Ναού, ετοίμασαν μια σανίδα και σκεπτόταν ποιόν Άγιο να ιστορήσουν, που θα ήταν και ο πολιούχος του μοναστηριού. Αφού επικαλέσθηκαν την Θεία αντίληψη, τοποθέτησαν τη σανίδα στο Ναό. Επιστρέφοντας την επόμενη μέρα βρήκαν απεικονισμένη την αχειροποίητη εικόνα του Αγίου Γεωργίου. Τότε έκτισαν τη Μονή, το 919, και την ονόμασαν του Ζωγράφου, από την εικόνα που βρέθηκε ζωγραφισμένη

 

Στο αριστερό πτερύγιο της ρινός του Αγίου Γεωργίου και σήμερα ακόμη φαίνεται προσκολλημένο μικρό τμήμα δακτύλου κάποιου ολιγόπιστου Επισκόπου της Ιερισσού, αποκοπέν από το χέρι του, όταν περιοδεύων αποπειράθηκε να δοκιμάσει το αχειροποίητο της εικόνας με το δάκτυλό του.

Φέρει δε η εικόνα επένδυμα αργυρότευκτο με πολλά κοσμήματα και αναθήματα, κατασκευασθέν στην Πετρούπολη το 1837, με δαπάνη του Μητροπολίτη Σεραφείμ.

Εθιμα του Αγίου Γεωργίου »

 

Αυτά είναι τα έθιμα του Αγίου Γεωργίου

 

 

Η ορθόδοξη παράδοση γιορτάζει επίσημα σήμερα τον Άγιο Γεώργιο τον Μεγαλομάρτυρα και Τροπαιοφόρο.

Γιατί μετακινείται η γιορτή του Αγίου Γεωργίου Κάποιες χρονιές η γιορτή μετακινείται, όταν πέφτει πριν το Πάσχα και γιορτάζεται τη δεύτερη μέρα του Πάσχα, για το λόγο ότι τα εκκλησιαστικά τροπάρια του Αγίου Γεωργίου περιέχουν αναστάσιμα λόγια που δεν είναι δυνατό να ψαλθούν πριν από την Ανάσταση.

Τα έθιμα Ο Άγιος Γεώργιος, αποκαλούμενος από την Ορθόδοξη Εκκλησία «Μεγαλομάρτυρας» και «Τροπαιοφόρος» είναι ένας από τους πιο αγαπημένους αγίους σε ολόκληρο των χριστιανικό κόσμο. Θεωρείται προστάτης του Πεζικού και του Στρατού Ξηράς και στην Ελλάδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμά μας.

Ο πιο βασικός μύθος που επικρατεί για το όνομά του είναι ο φόνος του δράκοντα και η σωτηρία της βασιλοπούλας.

Σύμφωνα με την παράδοση, ένας δράκοντας φυλούσε το νερό μιας πηγής κοντά στη Σιλήνα της Λιβύης και το άφηνε να τρέχει μόνο όταν έβρισκε έναν άνθρωπο για να φάει. Το θύμα του οριζόταν με κλήρο από τους κατοίκους της περιοχής, προκειμένου να έχουν νερό και ολόκληροι στρατοί είχαν πολεμήσει με το τέρας, χωρίς αποτέλεσμα.

Ο κλήρος έφερε και τη σειρά μιας βασιλοπούλας, την οποία έσωσε ο Άγιος Γεώργιος σκοτώνοντας το δράκο. Τα ελληνικά έθιμα που αναβιώνουν στη χώρα μας στη μνήμη του Αγίου, συνδέονται συνήθως με αυτή την ιστορία, αλλά και τη σχέση του Αγίου με τον στρατό.

Το έθιμο των «πεχλιβανίδων» Στην Ξάνθη, στο δημοτικό διαμέρισμα Ολβίου, η ημέρα του εορτασμού του Αγίου Γεωργίου είναι γεμάτη από πολιτιστικά δρώμενα. Από το μεσημέρι μια ομάδα ντόπιων, κρατώντας τα παραδοσιακά όργανα νταούλι και ζουρνά, γυρνούν στις γειτονιές του χωριού, προσκαλώντας τους κατοίκους να παρακολουθήσουν του αγώνες πάλης. Νεαροί παλαιστές από διάφορα μέρη της βόρειας Ελλάδας, οι λεγόμενοι «πεχλιβανήδες», συγκεντρώνονται σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο και παλεύουν, χωρισμένοι σε ζευγάρια.

Φορώντας δερμάτινο παντελόνι, που το μαζεύουν μέχρι τα γόνατα και το δένουν σφιχτά στη μέση, παλεύουν μέχρι να ρίξουν κάτω τον αντίπαλο. Νικητής ανακηρύσσεται ο παλαιστής που θα καταφέρει να ρίξει τον άλλον, με τρόπο ώστε να ακουμπήσει την πλάτη του στο έδαφος ή αυτός που θα μπορέσει να κατεβάσει το παντελόνι του αντιπάλου του. Τα χρήματα που μαζεύονται από το κοινό, δίνονται «μπαξίσι» σε αυτόν που θα νικήσει. Το έθιμο λέγεται ότι αναπαριστά τη μάχη του Αγίου Γεωργίου με τον δράκο και ήρθε στην Ελλάδα από τους πρόσφυγες της Κωνσταντινούπολης.

«Δρακοκτονία» Κάθε χρόνο στην γιορτή του Αγίου Γεωργίου, στο Νέο Σούλι Σερρών γίνεται αναπαράσταση της νίκης του Αγίου στην πάλη του με τον δράκο. Δυο μαυροφορεμένες κοπέλες οδηγούν τη βασιλοπούλα, που σύμφωνα με το μύθο είχε κληρωθεί για να θυσιαστεί από το θηρίο, στην πλατεία του χωριού. Σε μικρή απόσταση τοποθετείται ένα ομοίωμα του δράκου. Αμέσως μετά καταφθάνει ο Άγιος Γεώργιος πάνω σε ένα λευκό άλογο και με το κοντάρι του σκοτώνει τον δράκο και σώζει την βασιλοπούλα και το χωριό. Ακολουθεί γλέντι με χορό, κρασί και παραδοσιακό φαγητό.
Ιπποδρομίες Ο Άγιος Γεώργιος είναι ένας αγαπημένος Άγιος των Λημνιών, για αυτό και τιμάται ιδιαίτερα στην Ανατολική Λήμνο. Πλήθος κόσμου συμμετέχει κάθε χρόνο στην αναβίωση του εθίμου των ιπποδρομιών, που γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα στο χωριό Καλλιόπη και έχει τις ρίζες του στην Τουρκοκρατία. Προς τιμήν του Αγίου, οι κάτοικοι του χωριού ετοιμάζουν τα άλογα τους για τον αγώνα, ενώ οι καβαλάρηδες φορούν τιμητικά ένα κόκκινο μαντήλι στο λαιμό τους. Τη διοργάνωση αναλαμβάνει ο Αθλητικός Ιππικός Εξωραϊστικός Σύλλογος «Κέρος» Καλλιόπης, με τη συνδρομή του Δήμου Λήμνου.

Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας στις ιπποδρομίες συμμετείχαν δυο ομάδες, μια Χριστιανών και μια μουσουλμάνων, οι οποίοι σεβάστηκαν το έθιμο. Μόνο στον πόλεμο του ’40 είχε σταματήσει το έθιμο για δυο χρόνια, καθώς δεν υπήρχαν νέοι στο χωριό για να αγωνιστούν.

Στις μέρες μας, οι κάτοικοι της Καλλιόπης και άλλων γειτονικών χωριών, εκτρέφουν και προπονούν άλογα, αποκλειστικά και μόνο για να λάβουν μέρος στις Ιπποδρομίες του Αγίου Γεωργίου. Ο νικητής στεφανώνεται στο προαύλιο της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου και βραβεύεται με ένα συμβολικό ποσό. Αμέσως μετά ανοίγει το χορό στο πανηγύρι που διοργανώνεται στην πλατεία του χωριού.
«Πανηγυράκι» Η Αράχωβα κάθε χρόνο, επί τρεις μέρες, γιορτάζει τον πολιούχο της Άγιο με το ξακουστό «Πανηγυράκι». Οι κάτοικοι της πόλης, κάθε ηλικίας, γιορτάζουν ντυμένοι με τις παραδοσιακές του φορεσιές, οι άντρες φορώντας φουστανέλα και οι γυναίκες τοπικά φορέματα. Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και σε κλίμα βαθειάς συγκίνησης πραγματοποιείται η λιτανεία της εικόνας του Αγίου Γεωργίου στους δρόμους της πόλης. Κωδωνοκρουσίες και κανονιοβολισμοί γεμίζουν την ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα κλίμα ευφορίας.

Κατά τη διάρκεια των τριήμερων εορταστικών εκδηλώσεων, αναβιώνουν παλιά έθιμα, όπως αθλητικοί αγώνες και πάλη. Τις εντυπώσεις κλέβουν οι γέροντες, οι οποίοι αγωνίζονται στην ανάβαση του ανηφορικού δρόμου πάνω από την εκκλησία. Στο τέλος της γιορτής στρώνεται ένα μεγάλο τραπέζι στην αυλή της εκκλησίας και το γλέντι «ανάβει» με τους παραδοσιακούς ρουμελιώτικους χορούς.

Ποιμαντορική εγκύκλιος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κκ Κοσμά επί τη Χαρμοσύνω Εορτή της του Κυρίου Αναστάσεως 2014 »

Κ Ο Σ Μ Α Σ

Ο ΧΑΡΙΤΙ ΘΕΟΥ
ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
 
Προς  τον ιερόν κλήρον, τις μοναστικές αδελφότητες
και τον ευσεβή λαό της  καθ’  ημάς  θεοσώστου Ιεράς  Μητροπόλεως
«Χαίρετε»!
 Ελάτε, αγαπητοί, να μεταφερθούμε νοερά στα άγια Ιεροσόλυμα, τη νύκτα της Αναστάσεως του Κυρίου μας.
 Συντετριμμένες οι Μυροφόρες γυναίκες από τον απροσδόκητο και σκληρό θάνατο του Θείου Διδασκάλου, βαθύτατα πονεμένες γιατί δεν θα Τον αντίκρυζαν πλέον, όπως πίστευαν, έφεραν τα βήματά τους προς το ταφικό μνημείο.
 Την πονεμένη τους όμως πορεία, όταν έφθασαν στον τάφο, διέκοψε μία απροσδόκητη έκπληξι.
 Η σφραγισμένη θύρα του μνημείου ήταν ανοικτή. Και όταν έσκυψαν να δουν το εσωτερικό του τάφου, άκουσαν την χαρμόσυνη φωνή του αγγέλου να τους αναγγέλη το απίστευτο μήνυμα: «…Ιησούν τον εσταυρωμένον ζητείτε· ουκ έστιν ώδε· ηγέρθη γαρ καθώς είπε∙ δεύτε ίδετε τον τόπον όπου έκειτο ο Κυριος» (Ματθ. κη’, 5-6).
 Οι μυροφόρες έφυγαν γρήγορα για να αναγγείλουν στους μαθητάς το γεγονός. Και τότε τις συνάντησε ο Αναστάς Κύριος. «Χαίρετε», τους είπε, «πηγαίνετε να αναγγείλετε στους μαθητάς να πάνε στη Γαλιλαία και εκεί θα με δουν …» (Ματθ. κη , 9-10).
 Αναστάσεως ημέρα! Εορτάζουμε και εμείς την εκ νεκρών Ανάστασιν του Χριστού μας. Ο Αναστάς Κύριος, όπως και στις Μυροφόρες, απευθύνει και σε εμάς το «Χαίρετε». Θέλει και εμείς να χαίρουμε, χαρά να έχουμε στη ζωή μας, όχι λύπη και στενοχωρία.
«Χαίρετε»!
 Θέλει να χαίρουμε ο Κύριος, γιατί με την Ανάστασί Του μας χάρισε αφθαρσία, αιώνια ζωή και χαρά. Μπορεί να απέθανε ο Κύριος ως άνθρωπος πάνω στο Σταυρό. Δεν απέθανε όμως ως άνθρωπος επειδή το ήθελαν οι εχθροί Του, επειδή οι άρχοντες του Ισραήλ και των Ρωμαίων Τον καταδίκασαν.
 «Εγένετο νεκρός» επειδή ο Ίδιος το θέλησε. Εφώναξε το «τετέλεσται», κατετέθη μεν στο καινό μνημείο ως νεκρός, ο θάνατος όμως δεν ήταν δύνατον να κρατήση το Πανάγιο Σώμα Του. Ξένο από κάθε αμαρτία, το καθαρώτατο και ακήρατο Σώμα του Κυρίου, δεν ήταν δυνατόν να υποστή τη φθορά του τάφου.
 «Έλυσε τας οδύνας του θανάτου» (Πραξ. β , 24). Και όπως υπογραμμίζει ο Μέγας Βασίλειος: «Αναστήθηκε ο Κύριος εκ νεκρών, καθότι δεν ήταν δυνατόν να κρατήται αιχμάλωτος της φθοράς ο Αρχηγός της ζωής και άνοιξε το δρόμο για την ανάστασι των ανθρώπων, η οποία θα ακολουθήση τη δική του Ανάστασι». «απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο» (Α’ Κορ. ιε’, 20), έγινε πρώτος από τους νεκρούς.
 «Χριστός εγερθείς εκ νεκρών, ουκέτι αποθνήσκει, θάνατος αυτού ουκέτι κυριεύει» (Ρωμ. στ , 9).
 Και την ημέρα της μεγάλης Του Δευτέρας Παρουσίας, δυνάμει της Αναστάσεώς Του, όλοι μας θα αναστηθούμε για να ζήσουμε αιωνίως στην αφθαρσία και τη χαρά του Παραδείσου.
 Σήμερα, ημέρα της Αναστάσεως του Κυρίου μας, αλλά και πάντοτε στη ζωή μας, μπορούμε να μη χαιρώμαστε για τη μεγάλη αυτή δωρεά του Κυρίου μας; Που είναι το δηλητηριώδες κέντρο του θανάτου; Που είναι η νίκη και η εξουσία του Άδου;
 Ανέστη Χριστός και συνετρίβη ο Άδης. «Ανέστη Χριστός και πεπτώκασι δαίμονες. Ανέστη Χριστός και χαίρουσιν άγγελοι. Ανέστη νεκρός και ζωή πολιτεύεται. Ανέστη νεκρός και νεκρός ουδείς επί μνήματος» μας τονίζει «Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος (Κατηχητικός Λόγος).
«Χαίρετε»!
 Θέλει να χαίρουμε ο Κύριος.  Διότι με την Ανάστασί Του, είναι και μένει πάντοτε κοντά μας, νικητής του Άδου και του θανάτου, παντοδύναμος Θεός.
 Μετά την Ανάστασί Του και πριν αναληφθή, ο Κύριος είπε στους μαθητάς και δια των μαθητών σε όλους μας: «Ιδού εγώ μεθ” υμών ειμι πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ. κη , 20). «Εγενόμην νεκρός, και ιδού ζων ειμι εις τους αιώνας των αιώνων» (Αποκ. α’, 18) διακηρύσσει ο Κύριος στο ιερό βιβλίο της Αποκαλύψεως. Έγινα νεκρός και απέθανα για τη σωτηρία σας. Και ιδού, παρά το σταυρικό θάνατο, αναστήθηκα, ζω στους αιώνας των αιώνων. Ζω αιωνίως και είμαι κοντά σας.
 Αυτή η διαβεβαίωση του Αναστάντος Κυρίου μας, ας αναπτερώση σήμερα την πεσμένη και αποθαρρυμένη διάθεσί μας. Μη μένουμε στη θλίψι, στην απογοήτευσι.
 Όσο και αν τα νέφη των επιτηδευμένων κρίσεων μας επισκιάζουν και μας απειλούν, μη χάσουμε τη χαρά μας, την ειρήνη μας, την ελπίδα μας, την προσδοκία μας για μια επιτυχημένη και ευτυχισμένη ζωή και πορεία.
 Ο Αναστάς Κύριος με την πανσθενουργό Θεία Χάρι Του, όλες τις δυσκολίες μας μπορεί να τις απομακρύνη και να πληρώση την καρδιά μας με γαλήνη και χαρά.
 Ας φέρουμε στη σκέψι μας, σήμερα, όλους τους αγίους της Εκκλησίας μας, την Παναγία μας, τους αγίους Αποστόλους, τους Πατέρας, τους Οσίους, τους Μάρτυρες και Νεομάρτυρες.
 Όσοι πίστευσαν στην Ανάστασι του Χριστού μας, όσοι πίστευσαν στον Αναστάντα και Τον ακολούθησαν, έζησαν τη χαρά. Ήταν χαρούμενοι, όχι εξωτερικά και επιφανειακά. Εσωτερικά, πηγαία, ολόψυχα, ζούσαν τη χαρά. Και στο μαρτύριο ακόμη ήταν ειρηνικοί και χαρούμενοι. Που αλλού υπάρχει αυτό το φαινόμενο, να περιμένης τον δήμιο, το θάνατο και να είσαι χαρούμενος;
 Ο Απόστολος Παύλος, για παράδειγμα, περιμένοντας τον δήμιο μέσα στις φυλακές, έχαιρε και έγραφε: «Αδελφοί χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε, πάλιν ερώ χαίρετε…» (Φιλιπ. δ’, 4).
«Χαίρετε»!
 Σήμερα, ημέρα Αναστάσεως και χαράς, ο Κύριος με το «Χαίρετε» μας απευθύνει και μία προτροπή.
 Μας προτρέπει να τον αφήσουμε να έλθη στην ύπαρξί μας και στη ζωή μας, για να μας προσφέρη μόνιμη, αληθινή, αναφαίρετη χαρά. Μας καλεί να κάνουμε το νου μας, νου Χριστού, τη σκέψι μας, την επιθυμία μας, τη ζωή μας χριστοσκέψη, χριστοεπιθυμία, χριστοζωή.
 Να αφήσουμε την καρδιά μας να φωτίζεται από το φως της Αναστάσεως. Τις ενέργειές μας να τις καθοδηγή το ιερό Ευαγγέλιο. Να στερεώσουμε μέσα μας την ταπείνωσι και την αληθινή αγάπη για όλους. Με τις αρετές αυτές θα  ειρηνεύση ο έσω άνθρωπός μας, θα ενωθή η οικογένειά μας, θα διώξουμε τις μικρότητες, τις ψυχρότητες, τις αντιθέσεις, που φέρνουν θυμούς και εχθρότητες και αφαιρούν τη χαρά.
 Να δυναμώσουμε την πίστι μας στον Αναστάντα Σωτήρα Χριστό. Όσο μεγάλη και ζώσα είναι η πίστι μας, τόσο μεγάλη θα είναι η χαρά μας και η αγαλλίασί μας∙ τόσο ευκολώτερα θα απομακρύνεται κάθε θλίψι και στενοχωρία.
 Να δώσουμε με την αληθινή μετάνοιά μας και την ειλικρινή εξομολόγησί μας, τις αμαρτίες μας στον Αναστάντα Κύριο, για να φύγη η πικρία και η θλίψι, που φέρνει η αμαρτία και να έλθη η χαρά. Η αμαρτία είναι ρίζα πικρίας και θλίψεως. Να δεχώμαστε τακτικά μέσα μας Σώμα και Αίμα Χριστού, για να ζούμε πάντοτε Πάσχα και η χαρά μας να είναι αδιάλειπτη.
 Σήμερα, να κατοικήση ο Αναστάς Κύριος στην καρδιά μας, για να φέρουμε, να νοιώσουμε να ζήσουμε, να εδραιώσουμε μέσα μας τη χαρά.
 Αγαπητοί, η αποστατημένη κοινωνία μας δεν έχει, δεν ζη τη χαρά. Δεν έχει χαρά, γιατί δεν έχει Αναστάντα Χριστό.
 Σήμερα Πάσχα, ας θελήσουμε ο νικητής του θανάτου, ο χορηγός της αφθαρσίας, της αιωνίου ζωής, ο παντοδύναμος Θεός μας, ο χορηγός της αληθινής χαράς, να έλθη συνειδητά στην καρδιά και στη ζωή μας.
 Τότε και στον πρόσκαιρο αυτό βίο μας αλλά και στην αιωνιότητα θα ζούμε τη χαρά του Αναστάντος και της Αναστάσεως. Το εύχομαι ολόψυχα. Καλή ευλογημένη και αγία Ανάστασι. Χαίρετε!
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ  ΚΟΣΜΑΣ

Συνέχεια της ζωής με βάση το νόμο του Μωυσή. »

Βεδουΐνοι »

Αρχιεπίσκοπος χριστόδουλος »

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ!!! »

943269_643371535689655_1824661708_n

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ LE BALLON ROUGE »

Π.Θ.Σ. «Καιρός…» : Καλή Ανάσταση »