• προγ. σπ. Θρησκευτικά

    προγ. σπ. Θρησκευτικά
  • φωτόδεντρο

    φωτόδεντρο
  • ΠΠ Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

    ΠΠ Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
  • Σύνδεσμος Αποφοίτων

    Σύνδεσμος Αποφοίτων
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    kutsal kitap
  • τυπικόν

    τυπικόν
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    EDUCATION AND religion
  • εθελουσία λήθη 2

    εθελουσία λήθη 2
  • εθελουσία λήθη 3

    εθελουσία λήθη 3
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ
  • religionslehrer.blogspot.gr/

    religionslehrer.blogspot.gr/
  • thriskeutikametaxi.blogspot.gr/

    thriskeutikametaxi.blogspot.gr/
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    προφίλ
  • ανα στοχασμος

RSS Feed Πρόσφατα Κείμενα

Θρησκειακή Αγωγή στο Ελληνικό Λύκειο »

10816044_10205049949309730_681740297_n

Ένα σύγχρονο σχολείο που ανταποκρίνεται στις παιδαγωγικές απαιτήσεις της κοινωνίας δεν μπορεί να εγκλωβίζεται σε μονολιθικές τάσεις και κατηχητικές πρακτικές, συγχέοντας τους ρόλους της εκκλησίας και του κράτους. Η παρεχόμενη Θρησκειακή Αγωγή στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ειδικά στο Λύκειο οφείλει να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και να μη διαρρηγνύει τον κοινωνικό ιστό αλλά να προάγει την ενότητα και την ομόνοια των πολιτών βασιζόμενη στην αρχή της ανεκτικότητας και το σεβασμό της ετερότητας κάτι που θα επιτυγχάνεται με τη διαθρησκειακή προσέγγιση των επιμέρους ζητημάτων και αξιών.

Το Μάθημα των Θρησκευτικών που περιγράφουμε στην παρούσα έκδοση προάγει την ενότητα και όχι το διαχωρισμό. Μέσα από το θρησκειακό εγγραμματισμό καθιστούμε τη Θρησκειακή Αγωγή αναγκαία προϋπόθεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που καταδεικνύει το σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο όχι ως παράγοντα αναπαραγωγής ανισοτήτων και διαφορών, αλλά ως ανοικτό εργαστήριο αξιών όπως η ειρήνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο σεβασμός του περιβάλλοντος με κύριο στόχο τη συνύπαρξη. Η θεολογία, αντί να λειτουργεί ως οπισθέλκουσα δύναμη και αδράνεια, καλείται σήμερα να προσδιορίσει και νοηματοδοτήσει θεολογικά τις δυο επικρατούσες έννοιες: την παγκοσμιοποίηση και τη μετα-νεωτερικότητα και να καταδείξει σύγχρονους τρόπους πορείας προς τη θρησκειακή γνώση. Ο συγκερασμός της παγκοσμιότητας και των τοπικών ιδιαιτεροτήτων (glocal) είναι επιβεβλημένος και η θρησκευτική γνώση και άρα και αγωγή πρέπει να εστιάσει σε αυτή την προοπτική.

Το Μάθημα των Θρησκευτικών στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, βασισμένο στη διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα και εργαλειακά χρησιμοποιώντας το Μοντέλο Διαδικασίας μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει στην κοινωνικοποίηση των μαθητών και να πρωτοπορήσει στη διαμόρφωση της ταυτότητας των νέων και τελικά της ταυτότητας των νέων κοινωνιών βγάζοντάς μας από τη θρησκειακή απομόνωση.

 

ΕΞΟΔΟΣ »

ΕΞΟΔΟΣ6 5 4 3 2 1

ΕΞΟΔΟΣ

ΕΞΟΔΟΣ

Η ΚΛΙΜΑΞ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒ »

Η ΚΛΙΜΑΞ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒ

Η ΚΛΙΜΑΞ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒ

Η ΚΛΙΜΑΞ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒ

2 3 4

ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ »

https://www.slideshare.net/Andrew2014-15/ss-41894422

ΘΕ2:»Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη » Εργασία για την Ισλαμοφοβία Γιώργος Τσεκούρας Γ΄3 »

Σχολιασμός «Ο ύμνος της αγάπης»… »

Αυτός ο ύμνος (Α” Κορ), μιλάει για την ανάγκη των ανθρώπων για αγάπη. Η σπουδαιότητα της αγάπης δεν περιγράφεται και αυτό γιατί η αγάπη είναι κάτι πολύ αγνό  διότι δεν φθονεί, δεν μισεί, δεν μπορεί να βλάψει αλλά μόνο να ωφελήσει κάποιον… και άλλωστε είναι η βάση για μία υγιή σχέση. Μέσα στον ύμνο διαβάζουμε επίσης πως ό,τι  προνόμια και να έχει κάποιος αν δεν έχει αγάπη στην ψυχή του είναι «άχρηστος».

ΙΣΛΑΜΟΦΟΒΙΑ »

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

 

Αναστασία Πλέσσα

22.11.2014

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΙΣΛΑΜΟΦΟΒΙΑ

 

Ο όρος άρχισε άρχισε να χρησιμοποιείται από το τέλος της δεκαετίας του 1980, αλλά μπήκε σε κοινές χρήσεις στις 11 Σεπτεμβρίου 2001 στις επιθέσεις τωνΗ.Π.Α.. Το 1997, η ισλαμοφοβία ορίζεται ως «φόβος ή και μίσος για το Ισλάμ και για τους μουσουλμάνους», διευκρινόζοντας ότι αναφέρεται επίσης στην πρακτική των διακρίσεων κατά των μουσουλμάνων από την εξαίρεση τους από το οικονομική,κοινωνική και δημόσια ζωή του έθνους. Θεωρείται ότι το Ισλάμ είναι κατώτερο από τη Δύση και είναι μια βίαιη πολιτική ιδεολογία και δεν έχει καμία σχέση με την θρησκεία του Ισλάμ. Τον Ιανουάριο του 2001, στο «Διεθνές Φόρουμ της Στοκχόλμης για την καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας» η Ισλαμοφοβία αναγνωρίστηκε ώς μια μορφή μισαλλοδοξίας, μαζί με την ξενοφοβία και τον αντισιμιτισμό.

Το Ισλάμ είναι η θρησκεία με τους πιο πολλούς πιστούς στην Ευρώπη. Είναι η θρησκεία που αποτελεί πλειοψηφία σε ορισμένες χώρες και περιοχές στα Βαλκάνια και στον Καύκασο και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη θρησκεία στη Γαλλία, τη Γερμανία και σε πολλές άλλες χώρες, τόσο δυτικές όσο και ανατολικές.

 

 

ΠΗΓΕΣ

http://edu09.pbworks.com/w/page/22378249/%CE%99%CF%83%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%AF%CE%B1

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%83%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%AF%CE%B1

 

ΘΕ2:» Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη » Εργασία για τον αντισημιτισμό Γιώργος Τσεκούρας »

spirituals »

spirituals

 

ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ »

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

 

Αναστασία Πλέσσα

22.11.2014

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

 

Ιστορία

Η Αγγλικανική Εκκλησία αποσχίσθηκε από την Ρώμη υπό του βασιλέως Ερρίκου Η” (1547). Αφορμή ήταν η άρνηση του πάπα να δώσει τη συγκατάθεσή του για το διαζύγιο του Ερρίκου από την Κατερίνα της Αραγονίας, προκειμένου να νυμφευθεί και πάλι.

Ο Ερρίκος ανακήρυξε τον εαυτό του κεφαλή της Εκκλησίας της Αγγλίας, αντικατέστησε δηλα­δή τον πάπα με τον εαυτό του και εξέλεξε αρχιε­πίσκοπο Καντερβουρίας τον Thomas Crammer (1489-1556), φίλο της γερμανικής μεταρρύθμι­σης. Όμως ενόσω ζούσε ο Ερρίκος, δεν εισήχ­θησαν μεταρρυθμίσεις στη διδασκαλία και στη θεία λατρεία.

Μετά το θάνατο του Ερρίκου (1547), ο Cram­mer κατήργησε την αγαμία του κλήρου και τις εικόνες και επέτρεψε τη θεία κοινωνία του τιμίου αίματος και στους λαϊκούς. Με την αναθεώρηση του ευχολογίου, οι καλβινικές ιδέες μπήκαν στη θεία λατρεία της Εκκλησίας της Αγγλίας. Το ίδιο έτος (1552) ο Crammer συνέτα­ξε ομολογία πίστης με 42 άρθρα, με τα οποία συμπλήρωσε τη μεταρρύθμιση.

Το έργο αυτό ολοκληρώθηκε κατά την διάρκεια της διακυβέρνησης της χώρας από την Ελισάβετ (1558-1603). Το κοινοβούλιο ανέλαβε την ευθύνη της μεταρρύθμισης· ορίσθηκε ο βασιλέας ανώτατη αρχή της Εκκλησίας, τα άρθρα πίστης περιορί­στηκαν σε 39 (1571). Η Αγγλικανική Εκκλησία έλαβε τη μορφή που διατηρεί μέχρι σήμερα. Ο Matthew Parker (1504-1575), που εξελέγη αρχιεπί­σκοπος Καντερβουρίας, χειροτόνησε 9 επισκό­πους (1559), από τους οποίους προέρχεται η ση­μερινή αγγλικανική ίεραρχία.

Στους κόλπους της Αγγλικανικής Εκκλησίας παρουσιάσθηκαν διάφορες τάσεις· ανάλογα με το που έκλινε η ανακτορική υποστήριξη. Τελικά η Αγγλικανική Εκκλησία οργανώθηκε με βάση το επισκοπικό αξίωμα.

Όμως υπάρχουν τρεις κυ­ρίως τάσεις: Η λεγόμενη «Υψηλή Εκκλησία» (High Church), η οποία τάσσεται υπέρ της αρχαίας εκκλησιαστικής παράδοσης, η ονομαζόμενη «Ταπεινή Εκκλησία» (Low Church), η οποία εκ­δηλώνει καλβινιστικές τάσεις και απορρίπτει το τυπικό της «Υψηλής Εκκλησίας». Μία τρίτη τάση έλαβε το όνομα «Ευρεία Εκκλησία» (Broad Church). Είναι η φιλελεύθερη τάση, που απορρί­πτει τα συντηρητικά στοιχεία και τάσσεται υπέρ της κριτικής της Βίβλου.

Με αφετηρία την Church of England σχηματίσθη­καν διάφορες Εκκλησίες σε διάφορα σημεία της γης. Στην Αμερική σχηματίσθηκε κατά τον ΙΖ” αιώνα η Protestant Episcopal Church. Οι Εκκλησίες αυτές είναι αυτόνομες. Όμως μαζί με τη μητέρα Εκκλησία σχηματίζουν μία ενότητα, που εκφρά­ζεται με τη συμμετοχή τους στα «Συνέδρια του Λάμπεθ» των επισκόπων της Αγγλικανικής Εκ­κλησίας, που γίνονται κάθε δέκα χρόνια, με πρόε­δρο τον επίσκοπο της Καντερβουρίας.

 

Διδασκαλία

Δεν υπάρχει απόλυτη ενότητα διδασκαλίας με­ταξύ των διαφόρων τάσεων στην Αγγλικανική Εκκλησία.

Πρόκειται για εθνική Εκκλησία. Ως ανωτάτη Αρχή θεωρείται ο αγγλικός θρόνος. Η εκλογή των επισκόπων γίνεται από τους Dekanen και από το επισκοπικό συμβούλιο. Όμως σ” αυτό το ζήτημα ο θρόνος έχει δικαιώματα. Το πνευματικό λειτούρ­γημα των επισκόπων απορρέει από τη χειροτονία τους. Ασκείται αφού προηγηθεί όρκος αφοσίω­σης στο θρόνο. Η πολιτεία επιβλέπει και τις μορ­φές λατρείας· είναι υπεύθυνη για την αναθεώρηση του ευχολογίου και για την εκκλησιαστική δικαι­οσύνη.

Γίνονται δεκτά τα μυστήρια του βαπτίσματος και της θείας ευχαριστίας και οι τρεις βαθμοί στην εκκλησιαστική ιεραρχία. Η Αγγλικανική Εκκλησία υπογραμμίζει πως το 1559, κατά τη χειροτονία των πρώτων επισκόπων, ελήφθη ιδιαί­τερη φροντίδα, ώστε να διαφυλαχθεί η αποστολι­κή διαδοχή, χειροτονεί δε και γυναίκες.

 

Θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Το ζήτημα της εγκυρότητας των αγγλικανικών χειροτονιών δεν εξαρτάται μόνο από το αν εκείνοι που χειροτόνησαν τους πρώτους επισκόπους βρί­σκονταν μέσα στην αποστολική διαδοχή, αλλά και από την άποψη που αυτοί είχαν για τη σημασία της ιερωσύνης.

Πρέπει να διευκρινισθεί, όχι μόνο τι πρέσβευε ο Ματθαίος Πάρκερ και οι άλλοι επίσκοποι που χειροτόνησαν τους Αγγλικανούς, αλλά και ποια αντίληψη υπήρχε για την ουσία της ιερωσύνης την εποχή που χειροτονήθηκε και ο ίδιος ο Πάρκερ. Γιατί και αν ακόμη οι αγγλικανοί έχουν σήμερα ορθή αντίληψη για την ιερωσύνη, και μό­νο το γεγονός αυτό, δεν «οικονομεί» το πράγμα της εγκυρότητας της ιερωσύνης στην Εκκλησία της Αγγλίας. Έξαλλου η χειροτονία γυναικών κα­τά τα τελευταία χρόνια απομακρύνει την Εκ­κλησία αυτή ακόμη περισσότερο από την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Η εξάρτηση της Εκκλησίας από την κοσμική εξουσία δεν γίνεται δεκτή από την Ορθοδοξία. Οι χριστιανοί καλούνται να υπακούουν στους ποι­μένες τους (Εβρ. ιγ” 17) και η Εκκλησία έχει κε­φαλή Της τον Κύριο (Εφεσ. α” 22. ε” 23-24. Κολ. α” 18). Η υπακοή στην πολιτική εξουσία δεν είναι απόλυτη. Στην περίπτωση που η κοσμική εξουσία αντιταχθεί στο θέλημα του θεού, οι πιστοί καλούνται να πειθαρχήσουν στον Κύριο και όχι στους κοσμικούς άρχοντες (Πράξ. ε” 29).

Όμως αυτό δεν εμποδίζει τους χριστιανούς να είναι υποδειγματικοί πολίτες στην περίπτωση που οι κοσμικοί νόμοι δεν είναι αντίθετοι με το νόμο του Θεού. Άλλα αυτό δεν σημαίνει πως η κοσμι­κή εξουσία γίνεται ρυθμιστής των πραγμάτων της Εκκλησίας ή ακόμη πως καθορίζει και τους ποι­μένες της Εκκλησίας.

Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, απευθυνόμε­νος στον κοσμικό άρχοντα, λέγει: «Άρχεις μαζί με τον Χριστό και διοικείς μαζί με Αυτόν. Από Εκείνον σου έχει δοθεί το ξίφος, όχι για να το χρησιμοποιήσεις, αλλά για να αποτελεί απειλή. Τούτο δε θα πρέπει να το διαφυλάσσεις καθαρό, για να το επιστρέψεις σ” Εκείνον ο οποίος σου το έδωσε… Συντάξου με τον θεό και όχι με τον άρχοντα του κόσμου! Με τον αγαθό Δεσπότη και όχι με τον πικρόχολο τύραννο…» (Γρηγ. Θεολ., Λόγος ιζ” 9).

Συγκρίνοντας ο άγιος Γρηγόριος την πολιτειακή εξουσία με την ιερατική, υπογραμμίζει πως η εξουσία του επισκόπου είναι ανώτερη από την εξουσία των κοσμικών αρχόντων και πως εκείνοι, σαν χριστιανοί, βρίσκονται κάτω από αυτή την εξουσία: «Και ο νόμος του Χριστού σας θέτει κά­τω από την εξουσία μου και κάτω από αυτό το βήμα. Διότι και εμείς εξουσιάζομε. Θα προσθέσω δε και το ότι η δική μας εξουσία είναι μεγαλύτερη και τελειότερη. Η μήπως θα πρέπει το Πνεύμα να υποχωρήσει στη σάρκα και τα επουράνια στα επί­γεια; Θα δεχθείς την παρρησία μου, διότι γνωρίζω ότι είσαι ιερό πρόβατο από το ιερό ποίμνιο μου και  θρέμμα  του  μεγάλου  Ποιμένος…»  (Γρηγ. Θεολ., Λόγος ιζ” 8).

Το «προφητικό χάρισμα» της Εκκλησίας πρέ­πει να λειτουργήσει και απέναντι της πολιτείας. Αυτό εκφράζεται με τον έλεγχο στην περίπτωση που η κοσμική εξουσία νομοθετεί αντίθετα με το ευαγγέλιο: «δήμοι ορμούν με μανία εναντίον δήμων και βασιλιάς δίνει ελευθερίαν ενεργείας στην ασέβεια και νομοθετεί αντίθετα προς την ορθή πίστη- και αυτοί, που άλλοτε δεν ήσαν ούτε άνδρες ούτε γυναίκες, τώρα κοντά σ” αυτόν καταδυναστεύουν» .

 

ΠΗΓΕΣ

http://www.egolpion.com/aglikans.el.aspx

http://christianity-together.edu.gr/portal/%CE%B7-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%B1/

ΕΛΛΑΤΩΜΑΤΑ »

οι συγγραφεις της γενεσεως