• προγ. σπ. Θρησκευτικά

    προγ. σπ. Θρησκευτικά
  • φωτόδεντρο

    φωτόδεντρο
  • ΠΠ Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

    ΠΠ Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
  • Σύνδεσμος Αποφοίτων

    Σύνδεσμος Αποφοίτων
  • Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Aγ. Γραφή

    Aγ. Γραφή
  • kutsal kitap

    kutsal kitap
  • τυπικόν

    τυπικόν
  • γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής

    γραφείο νεότητας Αρχιεπισκοπής
  • Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

    Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
  • Ι. Μ. Ν. Σμύρνης

    Ι. Μ. Ν. Σμύρνης
  • Συναξαριστής

    Συναξαριστής
  • EDUCATION AND religion

    EDUCATION AND religion
  • εθελουσία λήθη 2

    εθελουσία λήθη 2
  • εθελουσία λήθη 3

    εθελουσία λήθη 3
  • Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ

    Π.Θ.Σ. ΚΑΙΡΟΣ
  • ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ

    ΠΑΝΣΜΕΚΑΔΕ
  • Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ

    Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ
  • religionslehrer.blogspot.gr/

    religionslehrer.blogspot.gr/
  • thriskeutikametaxi.blogspot.gr/

    thriskeutikametaxi.blogspot.gr/
  • θρησκευτικά αλλιώς

    θρησκευτικά αλλιώς
  • e- Θρησκευτικά.

    e- Θρησκευτικά.
  • Virtual School

    Virtual School
  • stavrodromi

    stavrodromi
  • δός μοι τοῦτον τὸν ξένον

    δός μοι τοῦτον τὸν ξένον
  • προφίλ

    προφίλ
  • ανα στοχασμος

RSS Feed Πρόσφατα Κείμενα

19η Έκθεση Εκκλησιαστικών Ειδών »

 

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ 19η Έκθεση Εκκλησιαστικών Ειδών Ιερών Αντικειμένων – Χειροποίητων Κατασκευών Κυριακή 19 έως Τρίτη  21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ ΑΘΗΝΑ

Από την Κυριακή 19 έως την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014 πραγματοποιείται η 19η Έκθεση Εκκλησιαστικών Ειδών - Ιερών Αντικειμένων και Χειροποίητων κατασκευών «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ». Στον κεντρικότερο εκθεσιακό χώρου της Αθήνας, το Ζάππειο Μέγαρο, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν μοναδικές δημιουργίες της βυζαντινής τέχνης και παράδοσης.

Επιλεγμένοι καλλιτέχνες - δημιουργοί θα παρουσιάσουν: ασημένιες και ασημόχρυσες εικόνες, αγιογραφίες, βυζαντινή ζωγραφική, ψηφιδωτά, ξυλόγλυπτα, εκκλησιαστικά είδη, μπρούτζινα, πολυελαίους, μανουάλια, συρματερά, ιερά σκεύη, ιερά άμφια, ιερατικά υφάσματα, χρυσοκεντήματα, εκδόσεις και άλλα απαραίτητα για την ευταξία και την λειτουργία των Ιερών Ναών και Μοναστηρίων.
Παράλληλα πραγματοποιείται η ομαδική εικαστική έκθεση βυζαντινής τέχνης με τίτλο «ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ», όπου καλλιτέχνες απο τους χώρους της βυζαντινής αγιογραφίας, μικροτεχνίας, χρυσοκεντιτικής και χαρακτικής παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους.
Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, με ομιλίες για τα εκκλησιαστικά μουσικά όργανα, προβολές ντοκυμαντέρ για τα άχραντα πάθη του Κυρίου, για τα προσκυνήματα των Αγίων τόπων, για τον τρόπο που κτυπούν τις καμπάνες οι μοναχοί του Αγίου Όρους και παρουσίαση για τα μηνύματα της καμπάνας στον σύγχρονο Ορθόδοξο κόσμο κ.α.

Η «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» αποτελεί το εκκλησιαστικό και πολιτιστικό γεγονός της χρονιάς και σας προκαλεί να την επισκεφθείτε

Για περισσοτερες πληροφορίες :http://www.atou.gr/htm_gr/exhibitions.aspx?exID=7&mid=56

»

http://www.slideshare.net/panigyrakis_petros/ss-39623955

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «Ο ξένος-ο άλλος-ο διαφορετικός» »

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ

«Ο ξένος-ο άλλος-ο διαφορετικός»

 

Το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο & Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο & Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, στο πλαίσιο της συνεργασίας τους σε θέματα παιδείας και πολιτισμού, προκηρύσσουν λογοτεχνικό διαγωνισμό που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου με θέμα «Ο ξένος – ο άλλος – ο διαφορετικός». Τα χρονικά όρια του διαγωνισμού ορίζονται από 28 Σεπτεμβρίου 2014 ως  28 Ιανουαρίου 2015. Τα έργα που θα διακριθούν θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση που θα οργανώσει το Φεβρουάριο το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνεργασία με την Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.

 

Ειδικότερα ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου,  και περιλαμβάνει:

Α. Διαγωνισμό ποιήματος (έως 60 στίχους)

Β. Διαγωνισμό διηγήματος (έως 10 σελίδες)

 

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:

1) Τα έργα να είναι ανέκδοτα και αδημοσίευτα.

2) Να υποβληθούν σε δύο (2) δακτυλογραφημένα αντίτυπα (γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 12) με ψευδώνυμο, το οποίο θα αναγράφεται στο πάνω δεξιό μέρος του κειμένου. Τα πραγματικά στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο και σχολείο) του διαγωνιζόμενου να κλειστούν σε μικρό φάκελο και στο εξωτερικό του μέρος να αναγραφεί το ψευδώνυμο. Τα δύο αντίτυπα και ο μικρός φάκελος να σταλούν με απλή επιστολή (όχι συστημένη) με την αντίστοιχη ένδειξη «Διαγωνισμός Ο ξένος, ο άλλος, ο διαφορετικός». Οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό με καταγωγή από την Πελοπόννησο, την Στερεά Ελλάδα και όλα τα νησιά θα αποστέλλουν τα έργα τους στη διεύθυνση: Πρότυπο-Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής (υπ’ όψιν κ. Δώρας Μέντη), Λέσβου 4, Τ.Κ. 17123 Αθήνα, Νέα Σμύρνη, ενώ οι συμμετέχοντες από την υπόλοιπη Ελλάδα, στη διεύθυνση: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών (υπ’ όψιν κ. Μαίρης Σιδηρά),  Σολωμού & Μαγούλας, Πανεπιστημιούπολη Πατρών Τ.Κ. 26504, Πάτρα.

3) Στο επάνω μέρος του φακέλου θα αναγράφεται το ψευδώνυμο και η κατηγορία συμμετοχής, π.χ. Ποίημα (Γυμνάσιο). Καταληκτική ημερομηνία υποβολής μέχρι 28 Ιανουαρίου 2015 (σφραγίδα ταχυδρομείου).

4) Τα υποβαλλόμενα κείμενα δεν επιστρέφονται. Όσοι διακριθούν θα ενημερωθούν εγκαίρως τηλεφωνικώς.

5) Προβλέπονται δύο ξεχωριστές βραβεύσεις και έπαινοι, για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου αντίστοιχα.

6) Οι κριτικές επιτροπές των διαγωνισμών θα συγκροτηθούν από τους διευθυντές και τις συντονίστριες καθηγήτριες των συνεργαζόμενων σχολείων και  θα περιλαμβάνουν λογοτέχνες της περιοχής.

Η συμμετοχή στους διαγωνισμούς προϋποθέτει και την αποδοχή των όρων.

Νέα Σμύρνη, 28 Σεπτεμβρίου 2014              Πάτρα, 28 Σεπτεμβρίου 2014

 

Ο Διευθυντής του Π.Π. Γυμνασίου                        Η Διευθύντρια του Π.Π. Γυμνασίου

Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης                                     Πατρών

 

Νίκος Λινάρδος, ΠΕ02                                              Αθανασία Μπαλωμένου,   ΠΕ03

 

 

Ο Διευθυντής του Π.Π. ΓΕΛ                                      Η Διευθύντρια του Π.Π. ΓΕΛ

Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης                                     Πατρών

 

Ευστράτιος Βογιάννης, ΠΕ03                                     Σοφία Κωτσελένη, ΠΕ02

 

Γεννέθλιο της Υπεραγίας Θεοτόκου »

Το Ευαγγέλιο της Εορτής της Γεννήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου

 
Λουκ. 10,38 Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ πορεύεσθαι αὐτοὺς καὶ αὐτὸς εἰσῆλθεν εἰς κώμην τινά. γυνὴ δέ τις ὀνόματι Μάρθα ὑπεδέξατο αὐτὸν εἰς τὸν οἶκον αὐτῆς.
Λουκ. 10,38 Καθώς δε ο Κυριος με τους μαθητάς του επήγαιναν προς την Ιερουσαλήμ, εμπήκε ο Ιησούς εις ένα χωριό. Καποια δε γυναίκα, ονόματι Μαρθα, τον υπεδέχθη στο σπίτι της.
Λουκ. 10,39 καὶ τῇδε ἦν ἀδελφὴ καλουμένη Μαρία, ἣ καὶ παρακαθίσασα παρὰ τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ ἤκουε τὸν λόγον αὐτοῦ.
Λουκ. 10,39 Είχε δε αυτή και αδελφήν, ονόματι Μαρίαν, η οποία εκάθισε κοντά εις τα πόδια του Ιησού και ήκουε την διδασκαλίαν του.
Λουκ. 10,40 ἡ δὲ Μάρθα περιεσπᾶτο περὶ πολλὴν διακονίαν· ἐπιστᾶσα δὲ εἶπε· Κύριε, οὐ μέλει σοι ὅτι ἡ ἀδελφή μου μόνην με κατέλιπε διακονεῖν; εἰπὲ οὖν αὐτῇ ἵνα μοι συναντιλάβηται.
Λουκ. 10,40 Η δε Μαρθα, από την μεγάλην της επιθυμίαν και προθυμίαν να περιποιηθή αξίως τον διδάσκαλον, απερροφάτο από τας πολλάς ασχολίας. Εις κάποιαν στιγμήν εστάθη κοντά στον Ιησούν και είπε· “Κυριε, δεν σε μέλει που η αδελφή μου με αφήκε μονήν να ετοιμάσω τα του φαγητού δια σε και τους μαθητάς σου; Πες της λοιπόν να με βοηθήση”.
Λουκ. 10,41 ἀποκριθεὶς δὲ εἶπεν αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά·
Λουκ. 10,41 Απήντησε δε ο Ιησούς και είπε· “Μαρθα, Μαρθα, εφορτώθηκες πολλές φροντίδες, ταλαιπωρείσαι και κουράζεσαι δια να ετοιμάσης πολλά.
Λουκ. 10,42 ἑνὸς δέ ἐστι χρεία· Μαρία δὲ τὴν ἀγαθὴν μερίδα ἐξελέξατο, ἥτις οὐκ ἀφαιρεθήσεται ἀπ᾿ αὐτῆς.
Λουκ. 10,42 Ενα όμως είναι το χρησιμώτερον και απαραίτητον, η πνευματική τροφή, την οποίαν προσφέρω εγώ. Η δε Μαρία εδιάλεξε την καλήν μερίδα, την πνευματικήν, η οποία και δεν θα της αφαιρεθή ποτέ από κανένα. Διότι αι ωφέλειαι από την πνευματικήν τροφήν είναι αιώνιαι και αναφαίρετοι”.
Λουκ. 11,27 Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ λέγειν αὐτὸν ταῦτα ἐπάρασά τις γυνὴ φωνὴν ἐκ τοῦ ὄχλου εἶπεν αὐτῷ· μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας.
Λουκ. 11,27 Ενώ δε έλεγε αυτά, κάποια γυναίκα από το πλήθος ενθουσιασμένη από την διδασκαλίαν του, έβγαλε φωνήν μεγάλην και είπε· “μακαρία η κοιλία που σε εβάσταξε και οι μαστοί, τους οποίους εθήλασες. Μακαρία η μητέρα, που σε εγέννησε και σε έθρεψε”.
Λουκ. 11,28 αὐτὸς δὲ εἶπε· μενοῦνγε μακάριοι οἱ ἀκούοντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ φυλάσσοντες αὐτόν.
Λουκ. 11,28 Και αυτός είπε· “βεβαίως μακαρία είναι η μητέρα μου, αλλά επίσης μακάριοι είναι όλοι όσοι ακούουν τον λόγον του Θεού και τον φυλάσσουν”.

«Ἡ εὐλάβεια ποὺ δείχνει ἡ Ἐκκλησία στὴν Παναγία ριζώνει στὴν ὑπακοή της στὸν Θεό, στὴν ἑκούσια ἐπιλογή της νὰ δεχθεῖ μιὰ πρόσκληση ἀδύνατη στὰ ἀνθρώπινα μέτρα. Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀνέκαθεν τόνιζε τὴ σύνδεση τῆς Παναγίας μὲ τὸν ἄνθρωπο καὶ χαίρεται γι” αὐτὴν καὶ τὴ θεωρεῖ ὡς τὸν καλύτερο, καθαρότερο καὶ πιὸ ὑπέροχο καρπὸ τῆς ἀνθρώπινης Ἱστορίας καὶ τῆς ἀναζητήσεως τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο, τῆς ἀναζητήσεως τοῦ ἔσχατου νοήματος, τοῦ ἔσχατου περιεχομένου τῆς ζωῆς τοῦ ἄνθρωπου.

Ἂν στὴ Δυτικὴ Χριστιανοσύνη ἡ εὐλάβεια πρὸς τὴν Παναγία περιστράφηκε γύρω ἀπὸ τὴν ἀειπαρθενία της, ἡ καρδιὰ τῆς εὐλάβειας, τῆς σκέψεως καὶ τῆς ἀγάπης τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολῆς πρὸς τὴν Παναγία, ὑπῆρξε πάντοτε ἡ Μητρότητά της, ἡ σχέση σαρκὸς καὶ αἵματος ποὺ εἶχε μὲ τὸν Ἰησοῦ Χριστό. Ἡ Ἀνατολὴ χαίρεται ποὺ ὁ ρόλος τοῦ ἀνθρώπου εἶναι βασικὸς στὸ θεῖο σχέδιο. Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ἔρχεται στὴ γῆ, ὁ Θεὸς ἐμφανίζεται γιὰ νὰ λυτρώσει τὸν κόσμο, γίνεται ἄνθρωπος γιὰ νὰ ἐνσωματώσει τὸν ἄνθρωπο στὴ θεϊκή του κλήση, καὶ σ” αὐτὸ συμμετέχει ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα.

Ἂν ἀντιληφθοῦμε πὼς ἡ κοινὴ φύση τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴ δική μας εἶναι ἡ μεγαλύτερη χαρὰ καὶ τὸ μεγαλύτερο βάθος τοῦ Χριστιανισμοῦ, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι γνήσιος ἄνθρωπος κι ὄχι κάποιο φάντασμα ἢ κάποιο ἀσώματο φαινόμενο, ὅτι εἶναι κάποιος ἀπό μᾶς καὶ παραμένει αἰωνίως ἑνωμένος μαζί μας μέσω τῆς ἀνθρώπινης φύσεώς Του, τότε ἡ εὐλάβεια πρὸς τὴν Παναγία γίνεται κατανοητὴ, ἐπειδὴ αὐτὴ τοῦ προσέφερε τὴν ἀνθρώπινη φύση, τὴ σάρκα καὶ τὸ αἷμα Του. Αὐτὴ δίνει τὴ δυνατότητα στὸν Χριστὸ νὰ ὀνομάζεται πάντοτε «Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου».

Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου… ὁ Θεὸς ποὺ κατῆλθε κι ἔγινε ἄνθρωπος, ὥστε νὰ μπορέσει ὁ ἄνθρωπος νὰ ἐξαγιαστεῖ, νὰ μπορέσει νὰ γίνει κοινωνὸς «θείας φύσεως» (Β” Πέτρου 1, 4), ἤ, σύμφωνα μὲ τὴν ἔκφραση τῶν διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας, νὰ «θεωθεῖ».

Ἀκριβῶς ἐδῶ, σ” αὐτὴ τὴν ἐξαιρετικὴ ἀποκάλυψη τῆς αὐθεντικῆς φύσεως καὶ κλήσεως τοῦ ἀνθρώπου, βρίσκεται ἡ πηγὴ αὐτῆς τῆς εὐγνωμοσύνης καὶ τρυφεράδας ποὺ περιβάλλει τὴ Θεοτόκο, ὡς σύνδεσμό μας μὲ τὸν Χριστό, καὶ μέσῳ Αὐτοῦ μὲ τὸν Θεό. Πουθενὰ δὲ ἄλλου δὲν ἀντικατοπτρίζεται αὐτὸ καλύτερα ἀπ” ὅ,τι στὴ γέννηση τῆς Θεοτόκου.

Σὲ κανένα ὅμως σημεῖο τῆς ἁγίας Γραφῆς δὲν ἀναφέρεται τίποτε γι” αὐτὸ τὸ γεγονός. Γιατί ὅμως θὰ ἔπρεπε νὰ ἀναφέρεται; Ὑπάρχει κάτι τὸ ἀξιόλογο, κάτι τὸ ἰδιαίτερα μοναδικὸ στὴ συνηθισμένη γέννηση ἑνὸς παιδιοῦ, σὲ μία γέννα ὅπως ὅλες οἱ ἄλλες; Ἂν ὅμως ἡ Ἐκκλησία ἄρχισε νὰ μνημονεύει τὸ γεγονὸς μὲ μιὰ ἰδιαίτερη ἑορτή, αὐτὸ δὲν ἔγινε ἐπειδὴ ἡ γέννα καθαυτὴ ἦταν κάτι τὸ μοναδικὸ ἢ θαυματουργικὸ ἢ ἀσυνήθιστο γεγονός. Τὸ ἀντίθετο, μάλιστα.

Τὸ ὅτι εἶναι τόσο συνηθισμένο γεγονὸς ἀποκαλύπτει μιὰ φρεσκάδα καὶ μιὰ λάμψη ὅσον ἀφορᾶ τὸ καθετὶ ποὺ ἀποκαλοῦμε «ρουτίνα» καὶ συνηθισμένο, καὶ δίνει νέο βάθος στὶς «ἀσήμαντες» λεπτομέρειες τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου.

Τί παρατηροῦμε στὴν εἰκόνα τῆς ἑορτῆς, ὅταν τὴν ἀντικρίζουμε μὲ τὰ πνευματικά μας μάτια; Πάνω σ” ἕνα κρεβάτι εἶναι ξαπλωμένη μιὰ γυναίκα, ἡ Ἄννα, σύμφωνα μὲ τὴν ἐκκλησιαστικὴ παράδοση, ποὺ μόλις ἔχει γεννήσει μία κόρη. Δίπλα της εἶναι ὁ πατέρας τοῦ παιδιοῦ, ὁ Ἰωακείμ, σύμφωνα πάλι μὲ τὴν ἴδια παράδοση. Λίγες γυναῖκες στέκονται ἐκεῖ κοντά, ποὺ πλένουν τὸ νεογέννητο γιὰ πρώτη φορά. Τὸ πιὸ συνηθισμένο, δηλαδή, καὶ ἀπαρατήρητο γεγονός.

Ἢ δὲν εἶναι ἔτσι; Μήπως ἡ Ἐκκλησία θέλει, μέσα ἀπ” αὐτὴ τὴν εἰκόνα, νὰ μᾶς πεῖ πὼς ἡ κάθε γέννα, ἡ εἴσοδος κάθε νέου ἀνθρώπου στὸν κόσμο καὶ στὴ ζωή, δὲν εἶναι παρὰ ἕνα μέγιστο θαῦμα, ἕνα θαῦμα ποὺ διαρρηγνύει κάθε ρουτίνα, ἐπειδὴ σημαδεύει τὴν ἀρχὴ κάποιου γεγονότος δίχως τέλος, τὴν ἀρχὴ μιᾶς μοναδικῆς καὶ ἀνεπανάληπτης ζωῆς, τὴν ἀρχὴ ἑνὸς νέου προσώπου;

Μὲ κάθε γέννα ὁ κόσμος δημιουργεῖται, κατὰ μία ἔννοια, ἐξ ἀρχῆς, καὶ προσφέρεται ὡς δῶρο σ” αὐτὸν τὸ νέο ἄνθρωπο γιὰ νὰ εἶναι ἡ ζωή του, ὁ δρόμος του, ἡ δημιουργία του.

Κατ” ἀρχάς, αὐτὴ ἡ γιορτὴ δὲν εἶναι παρὰ ἕνας γενικὸς ἑορτασμὸς τῆς γεννήσεως τοῦ ἀνθρώπου, καί, ὅπως λέει τὸ Εὐαγγέλιο, δὲν θυμόμαστε πλέον τὴν ἀγωνία «διὰ τὴν χαρὰν ὅτι ἐγεννήθη ἄνθρωπος εἰς τὸν κόσμον» (Ἰωαν. 16,21).

Δεύτερον, τώρα γνωρίζουμε αὐτὸν τοῦ ὁποίου τὴν ἰδιαίτερη γέννηση καὶ τὸν ἐρχομὸ ἑορτάζουμε: τὴν Παναγία. Γνωρίζουμε τὴ μοναδικότητα, τὴν ὀμορφιά, τὴ χάρη ἀκριβῶς αὐτοῦ τοῦ παιδιοῦ, τὸν προορισμό του, τὴ σημασία του γιά μᾶς καὶ γιὰ ὁλόκληρο τὸν κόσμο.

Καὶ τρίτον, γιορτάζουμε ὅλους ὅσοι προετοίμασαν τὸν δρόμο τῆς Παναγίας, ποὺ συνέβαλαν στὸ νὰ κληρονομήσει τὴ χάρη καὶ τὴν ὀμορφιά. Σήμερα πολλοὶ ἄνθρωποι μιλοῦν γιὰ κληρονομικότητα, ἄλλα μόνο μὲ μία ἀρνητική, ὑποδουλωτικὴ καὶ αἰτιοκρατικὴ ἔννοια. Ἡ Ἐκκλησία πιστεύει σὲ μία θετικὴ καὶ πνευματικὴ κληρονομικότητα. Πόση πίστη, πόση καλωσύνη, πόσες γενιὲς ἀνθρώπων ποὺ ἀγωνίστηκαν νὰ ζήσουν τὴν ἁγιότητα, δὲν χρειάστηκαν πρὶν τὸ δένδρο τῆς ἱστορίας μπορέσει νὰ βγάλει ἕνα τέτοιο ὑπέροχο καὶ εὐωδιαστὸ λουλούδι -τὴν Παρθένο Παναγία! Γι” αὐτὸ ἡ ἑορτὴ τῆς Γεννήσεώς της εἶναι ἕνας ἑορτασμὸς τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας, ἑορτασμὸς τῆς πίστεως στὸν ἄνθρωπο, ἕνας ἑορτασμὸς τοῦ ἄνθρωπου.

Δυστυχῶς ὅμως, ἡ κληρονομιὰ τοῦ κακοῦ εἶναι πολὺ πιὸ ὁρατὴ καὶ γνωστὴ σήμερα. Ὑπάρχει τόσο κακὸ γύρω μας, ὥστε αὐτὴ ἡ πίστη στὸν ἄνθρωπο, στὴν ἐλευθερία του, στὴ δυνατότητά του νὰ παραδίδει στὶς μελλοντικὲς γενιὲς μία φωτεινὴ κληρονομιὰ καλοσύνης ἔχει σχεδὸν ἐξατμιστεῖ κι ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ τὸν κυνισμὸ καὶ τὴν ὑποψία…

Αὐτὸς ὁ ἐχθρικὸς κυνισμὸς καὶ ἡ ἀποθαρρυντικὴ ὑποψία εἶναι ἀκριβῶς ὅ,τι μᾶς κάνει ν” ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, τὴ στιγμὴ ποὺ αὐτὴ γιορτάζει, μὲ τέτοια χαρὰ καὶ πίστη, τὴ γέννηση ἑνὸς κοριτσιοῦ, στὸ ὁποῖο συγκεντρώνεται ὅλη ἡ καλοσύνη, ἡ πνευματικὴ ὀμορφιά, ἡ ἁρμονία καὶ ἡ τελειότητα, ποὺ εἶναι στοιχεῖα τῆς γνήσιας ἀνθρώπινης φύσεως.

Μέσα ἀπ” αὐτὸ τὸ νεογέννητο κορίτσι, ὁ Χριστὸς -τὸ δῶρο τοῦ Θεοῦ, ἡ συνάντηση μαζί Του – ἔρχεται ν” ἀγκαλιάσει τὸν κόσμο. Ἑορτάζοντας ἔτσι τὴ γέννηση τῆς Παναγίας, βρισκόμαστε ἤδη στὸν δρόμο πρὸς τὴ Βηθλεέμ, κινούμενοι πρὸς τὸ χαρμόσυνο μυστήριο τῆς Παναγίας ὡς Θεοτόκου.»

Αλ. Σμέμαν

Μέγας Φώτιος  :

Στη Γέννηση της Υπεραγίας Δέσποινάς μας Θεοτόκου.

«Σήμερα η Παρθένος μητέρα γεννιέται από στείρα μητέρα και ευτρεπίζεται το παλάτι του ερχομού του Δεσπότου Χριστού. Σήμερα σπάζουν τα δεσμά της στειρότητας και σφραγίζονται τα κλείθρα της Παρθένου. Γιατί εκείνα με τα οποία η άγονη μήτρα και τα νεκρά σπλάχνα για παιδοποιΐα έδωσαν παρ’ ελπίδα ωραίο καρπό, με αυτά μνηστεύεται και το αδιάφθορο της παρθενίας και με ολοφάνερα έργα προαγγέλλεται το θαύμα της κυοφορίας. Γιατί είναι υπερφυσικό θαύμα γέννηση χωρίς μεσολάβηση άνδρα και διατήρηση της παρθενίας μετά τη γέννηση. Επίσης νικά τους νόμους της φύσης και η στείρα που συλλαμβάνει μετά τα γηρατειά της και γεννά και με όσα θαυμαστά έργα γίνονται προοιμιάζεται η γέννηση της Παρθένου.
Σήμερα η Άννα θερί­ζει τον καρπό που προήλθε από τον ονειδισμό της ατεκνίας και η οικουμένη απολαμβάνει τα καρποφόρα στάχυα της χαράς. Ο Ιωακείμ ονομάζεται πατέρας του παιδιού, και εμείς παίρνουμε ως αρραβώνα την τιμή της υιοθεσίας. Σήμερα η Παρθένος προβάλ­λει από άγονα σπλάχνα, και η στειρότητα διαδέχεται τις πηγές της αμαρτίας, και το σύνολο της συναγωγής των Ιουδαίων χη­ρεύει, και τα παιδιά προβάλλουν από τους κόλπους της Εκκλησίας, τα οποία αυξάνουν και πληθαίνουν κατά τρόπο θεϊκό για τον νυμφίο Χριστό. Η Παρθένος προέρχεται από άγονη μήτρα, που και όταν ακόμα είναι γόνιμη η γέννηση είναι παράδο­ξη. Ω πόσο μεγάλο θαύμα! Όταν εξέλειπε ο χρόνος της σποράς, τότε έφτασε ο καιρός της καρποφορίας, όταν σβήσθηκε η φλόγα της επιθυμίας, τότε άναψε η λαμπάδα της τεκνοποιΐας. Η νεότη­τα δεν έδωσε άνθος, και προβάλλουν βλαστό τα γηρατειά· δεν φάνηκε εξόγκωση της κοιλιάς όταν ήταν η φύση στην ακμή της, και προβάλλει αειπάρθενο βρέφος ως γέννημα υπερήλικης μήτρας.
 Αλλ’ απορείς, άνθρωπε, αν γέννησε η στείρα, και πολυερευνάς αυτά που έπρεπε να θαυμάζεις, που πρέπει να μας προκαλούν θαυμασμό, παρά να θεωρούμε μηδαμινό αυτό που θαυμάζεται, και λογομαχείς, πώς μπορεί να γεννήσει στείρα; Αν είναι στείρα δεν γεννά, κι αν γεννά δεν είναι στείρα. Και πώς στήθη που στέγνωσαν γίνονται πάλι πηγή γάλακτος; Αν το γήρας δεν είναι στη φύση του να θησαυρίζει αίμα, πώς αυτό που δεν έλαβαν οι θηλές το λευκαίνουν σε γάλα; Και πώς μήτρα που αδρανοποιήθηκε λειτουργεί και ζωογονεί και συγκροτεί και τρέ­φει το έμβρυο; Αυτά εσύ μηχανορραφείς κατά του εαυτού σου και της σωτηρίας σου. Και ποιός είσαι; Γιατί δεν θα ήταν δυνατό να είσαι από τους πιστούς και άξιους του θαύματος· ούτε βέβαια, ούτε θα παρασυρθεί να απιστήσει ο πιστός με εκείνα που συντελούν στην πίστη, αλλά ο Ιουδαίος.
Η Σάρα δηλαδή πώς ή πού σε παρακαλώ εξέπεσε στις ελπίδες της; Άραγε δεν είδε τον Ισαάκ υιό των γηρατειών και της στειρότητάς της; Αν η Άννα σου προκαλεί σύγχυση και ταράζει τους λογισμούς σου, πιο πολύ πρέπει η Σάρα, γιατί για πρώτη φορά συνέβη σ’ αυτήν. Αν αυτό σε κάνει να αμφιβάλλεις, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι παρα­γράφεις το άλλο από τη συγγένειά σου και κόβεις τις ρίζες από τις οποίες είναι δυνατό να έχεις κλάδο, και δεν ελέγχεσαι ότι έχεις καταπέσει από τους Ιουδαϊκούς νόμους;
Από παλαιά λοιπόν, αν και η ανθρώπινη φύση ήταν υποδουλωμένη στη δύναμη των προγονικών αμαρτημάτων, η γέννη­ση της απογόνου παρέχει λαμπρά τα συνθήματα, υποσαλπίζοντας ότι ο καθαιρέτης τους θα τη βγάλει από την τυραννίδα και θα την απαλλάξει από την δουλεία. Γι’ αυτό και ο Αδάμ μαζί με την Εύα, αφού καθάρθηκαν από εκείνους τους παλαιούς ρύπους της παράβασης και απέρριψαν την κατήφεια και τη σκυθρωπότητα, με ελεύθερη φωνή και βλέμμα χοροστατούν χαρούμενοι στην πανήγυρη της Παρθένου και μάλλον έχουν γίνει οι κο­ρυφαίοι του χορού. Γιατί αυτοί από τους οποίους έγινε η σπορά της αμαρτίας που φύτρωσε σαν παράσιτο στο γένος και το νό­θευσε, αυτοί μάλλον είναι δίκαιο τώρα που ξεριζώνεται, αυτοί να είναι αρχηγοί της χαράς και της χοροστασίας και να πλησιάζουν και να συγκαλούν τους απογόνους εκείνων.
Επειδή δη­λαδή από τους πρώτους παραβάτες μεταδόθηκε το αρρώστημα της παράβασης σε όλους και όλοι έχουν ανάγκη της όμοιας θε­ραπείας, κι αφού η παγκόσμια σωτηρία θεμελιώνεται σήμερα με τη γέννηση της Παρθένου, έπρεπε να οργανώσουμε κοινή και πάνδημη την πανήγυρη, και να ανακρούσουμε δημόσιες και υπερ­κόσμιες τις ευχαριστήριες ωδές· γιατί η παγκοσμιότητα της σωτηρίας απαιτεί υπερκόσμια την ευχαριστία.
Ας αναπέμψουμε λοιπόν ευχαριστήριες ωδές, επειδή ο Αδάμ αναδημιουργείται και η Εύα ανακαινίζεται, μαζί με αυτόν και η κατάρα διαλύεται και η ανθρώπινη φύση μας, αποβάλλοντας το νεκρό και δερμάτινο πρόσωπο της αμαρτίας, αναμορφώνεται στην αρχαία τιμή της δεσποτικής εικόνας. Ας αναπέμψουμε ευχαριστήριες ωδές και ας συγκροτήσουμε πάνδημους χορούς, επειδή προερχόμενη η Παρθένος από άγονα σπλάχνα, αγιάζει την άγονη μήτρα της φύσης, εμβολιάζοντας την ακαρπία της με την πλούσια καρποφορία αρετών. Γιατί για όσα χρειάστηκαν στον Κύριο όλων και γεωργό τα ρείθρα των αχράντων αιμάτων της για την άρδευση όλης της καταξηραμένης ζύμης, με αυτά αναδέχεται εύλογα και την ευλογία της καρποφορίας.
Η κλίμα­κα που ανεβάζει στους ουρανούς κατασκευάζεται και η γήινη φύση, υπερπηδώντας τα όριά της, εγκαθίσταται στις ουράνιες κατοικίες. Ο δεσποτικός θρόνος ετοιμάζεται επάνω στη γη, τα επίγεια αγιάζονται, τα τάγματα των ουρανών συναναστρέφο­νται μαζί με μας, και ο πονηρός, που στην αρχή μας απάτησε κι έγινε ο αρχιτέκτονας της εναντίον μας επιβουλής, δέχεται τη συντριβή των δόλων και των τεχνασμάτων του που έχουν αποσαθρωθεί χάνοντας την ισχύ τους.
Ποιος μπορεί να διηγηθεί τα θαυμαστά έργα του Θεού; Ποιος λόγος θα εκφράσει τη δύναμη των πέρα από το λόγο πραγμάτων; Και πώς κάθε νους δεν θα παραλύσει προσπαθώ­ντας να κατανοήσει το μέγεθος των έργων; Κατ’ αρχάς έπλασε ο Θεός τον άνθρωπο κινούμενος από άφατο πλούτο φιλανθρωπίας, δίνοντας στο πλάσμα τη χάρη να φέρει τη δύναμη και την εικόνα του πλάστη του, από τα οποία το ένα δήλωνε την ευγένεια της σάρκας, ενώ το άλλο του πνεύματος. Ο παράδεισος, πράγμα ευχάριστο κι αγαπητό, φυτευόταν στ’ ανατολικά, μοσχοβολώ­ντας από άνθη λειβαδιών και όντας κατάμεστος από ωραίους και ποικίλους καρπούς δένδρων· ποτάμια επίσης κυλώντας ενδιάμε­σα και ποτίζοντας με καθαρά νερά την έκταση, προσέδιδαν απί­θανη ομορφιά στον τόπο.
Σ’ αυτόν ο πλάστης εγκαθιστά  το φιλοτέχνημα της δεσποτικής παλάμης, κάνοντάς το κύριο όλων και παρουσιάζοντάς το να περιβάλλεται από άφθονα αγαθά. Έπειτα του έδωσε σύζυγο αφού την απέσπασε από την πλευρά του με γέννα ανέκφραστη, ώστε, αυτόν από τον οποίο είχε ληφθεί, αυτόν να αναγνωρίζει, τον δανειστή της, ως κεφαλή και να είναι προσηλωμένη, έχοντας στη σκέψη της την υποχρέωσή της και με το σύνδεσμο της φύσης να δημιουργηθεί σ’ αυτούς ο σύν­δεσμος της ομόνοιας.
Αλλ’ αφού χάρισε την απόλαυση και την κυριαρχία σε όλα τα αγαθά του παραδείσου, επειδή έπρεπε αυτός στον οποίον είχε εμπιστευθεί το μέγεθος μιας τέτοιας και τόσο μεγάλης εξου­σίας να παιδαγωγηθεί και να ασκηθεί και με κάποια εντολή, του δίνει ένα νόμο, σύμφωνα με τον οποίο ούτε δύσκολο ήταν να ζήσει, ούτε ευκολότατο να τον φυλάξει στο σύνολό του, και με βάση αυτόν θα κέρδιζε την αμοιβή ή την καταδίκη του. Χω­ρίζοντας, δηλαδή με το λόγο του, κάποιο φυτό από τα άλλα από όσα ανθούσαν ωραιότητα, του δίνει την εντολή που απαγόρευε να φάει από αυτό μόνο.
Θηρίο όμως πονηρό και αρχή του κακού, το οποίο η πράξη ονόμασε διάβολο, βάζοντας στο μάτι τον άνθρωπο αμέσως από τη δημιουργία του, χρησιμοποιώντας σαν όργανό του άλλο θηρίο από τα ερπετά και απευθύνοντας στη γυναίκα λόγο απατηλό και θελκτικό και ρίχνοντας στο νομοθέτη πολλή βλασφημία, πείθει τη γυναίκα και μέσω αυτής το σύζυγό της, να αδιαφορήσουν για την εντολή και να φάνε από αυτό που είχε θεσπιστεί να μη φάνε. Κι αυτοί, την ίδια στιγμή, και την προσταγή παρέβαιναν και έχαναν όλα τα χαρίσματα, πράγ­μα που ήταν ο σκοπός του επίβουλου. Γιατί γι’ αυτό το σκοπό είχε γίνει όλη αυτή η μηχανορραφία. Κι από τότε, μεταφερόμενο το παράπτωμα από τους προγόνους στους απογόνους, είχε ο επιβουλευτής μας υποδουλωμένο στην εξουσία του όλο το γένος.»

ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΜΙΛΟΥ »

ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΜΙΛΟΥ

αρχείο λήψης (1)

 

ΣΤΟΧΟΙ:

Α. γνώση κοινωνικών χαρακτηριστικών του χριστιανισμού

Β. ικανότητα/δεξιότητα σύγκρισης μοντέλων κοινοτισμού στο διηνεκές του χριστιανισμού

Γ. υιοθέτηση ανεκτικής στάσης στην κοινωνική διαφορετικότητα και ετερότητα ως προϋπόθεση κοινωνικής συνύπαρξης

 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΠΡΟΤΥΠΩΝ … »

ΕΛΜΕ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΕΔΡΑ: ΜΟΥΣΩΝ 20 & ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ
Ν. ΨΥΧΙΚΟ
Email: elmeprotypon@gmail.com

ΑΘΗΝΑ 16-07-2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 15-7-2014

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ είχε στις 15/07/2014 συνάντηση με τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αλ. Δερμεντζόπουλο,  προκειμένου να τον ενημερώσει για την κατάσταση, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στα Π.Π.Σ.  μετά από 2,5 έτη λειτουργίας. Η συζήτηση διεξάχθηκε σε θετικό κλίμα.

Από το Δ.Σ. υπογραμμίσθηκε η αναγκαιότητα της άμεσης διοικητικής στήριξης των σχολείων. Ειδικότερα το Δ.Σ. αναφέρθηκε στην ανάγκη:

α) στελέχωσης των σχολείων με  γραμματείς, σχολικούς φύλακες κ.λ.π. όπως ορίζονται στο Ν. 3966/11,

β) αποσαφήνισης των αρμοδιοτήτων των φορέων διοίκησης των Π.Π.Σ. ,

γ) διευκρίνισης του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ. (το καθεστώς των οργανικών θέσεων κ.λπ.)

Τα μέλη του Δ.Σ. αναφέρθηκαν, επίσης, στην επιλεκτική εφαρμογή των άρθρων του νόμου 3966/2011 και ζήτησαν να ενεργοποιηθούν με την υπογραφή των σχετικών Υ.Α. τα προβλεπόμενα από το νόμο κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς (ορισμός του ύψους του επιμισθίου, μοριοδότηση για κατάληψη θέσεων ευθύνης κ.ά.).

Ο Υφυπουργός εξέφρασε τη βούληση της Πολιτείας αλλά και του ίδιου προσωπικά να στηρίξει το θεσμό των Π.Π.Σ., ώστε τα σχολεία αυτά  να λειτουργήσουν ενισχυτικά στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Υποσχέθηκε μάλιστα ότι στο πλαίσιο του εφικτού θα προσπαθήσει να δώσει λύσεις στα συσσωρευμένα προβλήματα που ταλανίζουν τα Π.Π.Σ.

Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Π.Π.Σ. κατέθεσε στον Υφυπουργό σχετικό υπόμνημα.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ

Η Πρόεδρος                                   Ο Γραμματέας

Λ. Παπατσίμπα                                        Σ. Γλένης

Εμπειρίες απο το «blogging» στο μάθημα των Θρησκευτικών, Γιώργου Τσεκούρα »

Κλείνοντας κι επίσημα σήμερα η φετινή σχολική χρονιά είμαι γεμάτος απο εμπειρίες : ευχαριστές και άσχημες. Στις ευχάριστες αλλα συνάμα και ενδιαφέρουσες  εμπειρίες μου συγκαταλέγεται και η δημιουργικη διαδικάσια που υλοποιούσμε αυτη την χρονία στο μάθημα των Θρησκευτικών, το blogging. Τώρα, δεν θα αναλύσω τι είναι το blogging (καθώς εχουν ηδη προαναφερθεί σπουδαία λόγια και είχε γινει ειδική  εκδήλωση επι του θεματος απο τον θεολόγο του σχολείου μας, κ. Γιώργο Καπετανάκη) αλλά θα  εκφράσω την προσωπική μου εμπειρία.

Προσωπικά η ηλεκτρονική διαδικάσια του blogging ηταν για εμενα μια πολυ ευχαριστη, δημιουργική και σπουδαία εργασία. Θεωρώ οτι είναι πολύ σημαντικο οι εργασίες που δημιουργεις να μπορεις να τις αναρτησεις καπου ωστε μεσω αυτης να ενημερωθεί, να μαθει και να ψυχαγωγηθεί και καποιος αλλος .  Επίσης, αυτη η διαδικασία προσέφερε  ζωντανεια, αμεσότητα και γενικά  ενδιαφερον  στο μαθημα των Θρησκευτικών, το οποίο δυστυχώς στις μερες είναι πολύ περιφρονημένο και παρεξημένο μάθημα από πολύ  μεγάλο ποσοστό μαθητών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το εξης γεγονός : όταν ενημέρωσα καποιους συγγενείς μου για την εν λογω διαδικασία στην αρχη παραξενεύτηκαν που γινεται στο συγκεκριμένο μαθημα , λόγω της φυσης του, αλλά μόλις τους πληροφορησα περισσότερο ενθουσιάστηκαν και χαρηκαν που η εκπαιδευση προοδευει !

Ολοκληρώνοντας, ευχομαι να συνεχιστεί το blogging και στην ερχόμενη σχολική χρονία και σε αλλά μαθηματα, οχι μόνο στα Θρησκευτικά ωστε το ενδιαφερον και η κινητοποιήσητων μαθητών για τα μαθήματα του σχολείου να αυξηθεί,  γεγονός με σημαντικότατα αποτελέσματα στην σχεση μεταξυ μαθητων -σχολείου   και κατ επέκταση ,με σημαντικότατα αποτελεσματα, στην εκπαίδευση.

 Γιώργος Τσεκούρας

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ »

 

Χολαργός 22-06-2014

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ «ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης»
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ο σύλλογός μας που λειτουργεί επίσημα από το 2012  [έτος εκλογής του πρώτου ΔΣ] αναπτύσσει, βάσει του καταστατικού του, δραστηριότητα σχετική με τα πάγια αλλά και τα τρέχοντα  προβλήματα του κλάδου μας[αδιοριστία, διορισμοί αναπληρωτών και κάλυψη κενών,  αναθέσεις μαθημάτων, επιμόρφωση ΤΠΕ, νέο Πρόγραμμα Σπουδών στο Δημοτικό-Γυμνάσιο, νέο Λύκειο, θέμα απαλλαγών από το μάθημα, αργία Τριών Ιεραρχών, καταπολέμηση εθνοφυλετισμού-νεοναζισμού στο χώρο της παιδείας, κ.α ]. Παράλληλα με βάση τη διακήρυξη αρχών[2009], ενδιαφέρεται για την παραγωγή ενός  στιβαρού όσο και σύγχρονου θεολογικού λόγου, που να δίνει απαντήσεις σε καίρια ζητήματα των ημερών μας. Για το σκοπό αυτό τάσσεται υπέρ ενός  νηφάλιου και γόνιμου διαλόγου, με όσους  ενδιαφέρονται με ειλικρίνεια για την ανάπτυξη προβληματισμού πάνω σε θέματα που αφορούν τόσο στο σύγχρονο σχολείο όσο και στην κοινωνία, πάντα στη κατεύθυνση της σύνθεσης, αποκλείοντας συνθήματα και στείρες αντιπαραθέσεις∙  ενός διαλόγου που κινείται στον άξονα θέση-αντίθεση-σύνθεση, με επιχειρήματα ουσίας. Με διαμορφωμένη άποψη που θέλει ένα μάθημα Θρησκευτικών, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση αυτή, με οδηγό το τρίπτυχο «ερμηνεία, κριτική, διάλογος», σε ένα πλαίσιο «δυναμικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο μαθητή, στα περιεχόμενα και τον δάσκαλο», ευνοώντας και σχεδιάζοντας θεματικές δράσεις και επιμορφωτικές-ενημερωτικές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς. Ένα μικρό δείγμα των πρωτοβουλιών μας για όλα τα παραπάνω, παραθέτουμε στη συνέχεια, με σκοπό την έγκυρη πληροφόρηση των συναδέλφων, καθώς ακόμη και στο χώρο μας παρατηρούνται φαινόμενα αθέλητης ή και ηθελημένης αλλοίωσης της αλήθειας, με αποτέλεσμα την δημιουργία σύγχυσης γύρω από τις πραγματικές προθέσεις προσώπων και κινήσεων.
[ΣΗΜ: ο παρακάτω ενδεικτικός κατάλογος δραστηριοτήτων είναι αρθρωμένος χρονολογικά. Για όλες τις συναντήσεις και επαφές του ΔΣ με φορείς της πολιτείας και άλλους θεσμικούς παράγοντες[Πανεπιστήμια, Εκκλησία, ΟΛΜΕ] αλλά και για άλλες παρεμβάσεις σε τρέχοντα ζητήματα, ο σύλλογος έχει εκδώσει ειδικά ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ή ανακοινώσεις για την άμεση πληροφόρηση όλων των ενδιαφερομένων. Τα κείμενα αυτά αναρτώνται τόσο στην επίσημη ιστοσελίδα του Συλλόγου όσο και σε γνωστούς, εκπαιδευτικού –θεολογικού περιεχομένου, ηλεκτρονικούς τόπους, ενώ πρώτη  προτεραιότητα στη αρχή του νέου σχολικού έτους, η έκδοση και αποστολή ειδικού εντύπου με έμφαση στην ενημέρωση των συναδέλφων πάνω σε επιστημονικά, θεολογικά, εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και συνδικαλιστικά θέματα]
2012
1.Κείμενο (ανακοίνωση & επιστολή προς Υπουργείο) με τις θέσεις του συλλόγου για το «Νέο Λύκειο»
2.Συνάντηση Διοικητικού Συμβουλίου με το Πολιτικό Γραφείο της «Χριστιανικής Δημοκρατίας»
3. Συνάντηση του Δ.Σ με τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας(κ. Γ. Καλαντζή)
4. Συνάντηση του Δ.Σ με τον Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του Υπουργού Παιδείας(κ. Μιχαλολιάκο)
5.Συνάντηση Δ.Σ με κοσμήτορα Θεολογικής σχολής ΕΚΠΑ(κ. Μάριο Μπέγζο)
6. Συνδιοργάνωση με Θεολογική σχολή ΕΚΠΑ (στο κτίριο της Θεολογικής σχολής) ημερίδας με θέμα «Οι Θεολόγοι στο σύγχρονο σχολείο»
7. Συνάντηση  αντιπροσωπείας του Δ.Σ με Αντιπρύτανη ΑΠΘ(κ. Δ. Λιάλιου) , με κοσμήτορα Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ(κ. Τρίτο) και με Πρόεδρο τμήματος Θεολογίας(κ. Σταμούλη)
8. Εκδήλωση του συλλόγου στην Αθήνα το Δεκέμβριο στην αίθουσα εκδηλώσεων του Αρμού με θέμα: «Τα Θρησκευτικά στη σύγχρονη κοινωνία: Ερωτηματικά, προκλήσεις και προοπτικές»
9 . Εκδήλωση του συλλόγου στη Πάτρα, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης  ενός έτους πιλοτικής εφαρμογής του νέου ΠΣ για το ΜτΘ με θέμα «Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου. Καινοτομικά στοιχεία, Προβλήματα, Δυνατότητες και Προοπτικές»
2013
1.Ανακοίνωση κειμένου-κριτικής του νέου ΠΣ για τα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου
2.Συνάντηση Δ.Σ με μέλη του τομέα Παιδείας(τμήμα Θρησκευμάτων) του ΣΥΡΙΖΑ (κτίριο Βουλής)
3. Συνάντηση Δ.Σ με Δ.Σ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης(ΟΛΜΕ)
4. Συνυπογραφή και δημοσίευση(με άλλες θεολογικές ενώσεις) κοινού κειμένου θέσεων για ζητήματα σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών(ωράριο, απαλλαγές, αδιοριστία)
5. Ίδρυση τοπικών παρατημάτων σε: Πάτρα, Κοζάνη, Λάρισα & Θεσσαλονίκη
6.Συνάντηση συνεργασίας με τη Δ.Ε. του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Θεολόγων.
7. Εκδήλωση του παραρτήματος του συλλόγου το Φεβρουάριο στην Κοζάνη με θέμα: «Το Μάθημα των θρησκευτικών: προβλήματα, προκλήσεις και προοπτικές».
8.Εκδήλωση του συλλόγου στην Αθήνα το Μάρτιο στην αίθουσα εκδηλώσεων του Αρμού με θέμα: «Εκκλησία και Γυναίκα»
9. Εκδήλωση του παραρτήματος του συλλόγου τον Ιούνιο στην Κοζάνη με θέμα: « Ο διάλογος για το μάθημα των Θρησκευτικών στο σύγχρονο σχολείο: ταυτότητα, περιεχόμενο και προοπτικές»
2014
1.Θεολογική διημερίδα στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος στις 31/1 και 1/2/2014 με θέμα «Με τους τρεις Ιεράρχες στο σχολείο και την κοινωνία»(εισηγήσεις πανεπιστημιακών, συζήτηση και λειτουργία εκπαιδευτικών εργαστηρίων)
2. Συνάντηση Δ.Σ με Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων Υπουργείου Παιδείας (κ. Γ. Καλαντζή)
3.Συνάντηση Δ.Σ με υφυπουργό Παιδείας (αρμόδιο για θέματα Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας) κ. Συμεών Κεδίκογλου
4. Εκδήλωση-παρουσίαση συλλογικού τόμου με τίτλο «Τα Θρησκευτικά στο σύγχρονο σχολείο»(εκδ. ΑΡΜΟΣ) από το παράρτημα του συλλόγου στη Θεσσαλονίκη
5.Πραγματοποίηση δύο επιμορφωτικών συναντήσεων τον μήνα Μάρτιο από το παράρτημα του συλλόγου στην Πάτρα. Η πρώτη είχε θέμα: « Η ερευνητική εργασία στο Λύκειο, το πώς και το γιατί της ερευνητικής εργασίας. Σχεδιασμός-Προτάσεις- Δυσκολίες» και η δεύτερη «Παρουσίαση του ψηφιακού σχολείου και του «Φωτόδεντρου» για τα Θρησκευτικά. Εργαλεία γενικής χρήσης ανοιχτού λογισμικού για το ΜτΘ. Αναζήτηση εκπαιδευτικού υλικού στο διαδίκτυο»
6. Συνάντηση κλιμακίου του ΔΣ με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών & πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο
Για    το   Δ. Σ
Ο Πρόεδρος                                                                                      Ο Γ. Γραμματέας
Α. Αργυρόπουλος                                                                             Γ. Παπαδόπουλος
Σχ.Συμβουλος Δυτ . Mακεδονιας                                                  θεολογος -φιλολογος
                                                                                                              καθηγητης  δ.ε

Γραπτό τεκμήριο αξιολόγησης Ιουνίου 2014 (γ΄ τάξη) »

ΠΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΓΡΑΠΤΕΣ    ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΙΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

Μάθημα των Θρησκευτικών

 

 

  1. «Πρέπει να προτιμούμε την πραγματική κόλαση από ένα φανταστικό παράδεισο». Πώς βίωσε η Simone Weil τη φράση αυτή; Μπορεί να την ενστερνιστεί ο σύγχρονος χριστιανός; (περ. 70 λέξεις)
  2. Τι γνωρίζετε για τις εβραϊκές κοινότητες στην Ελλάδα;
  3. Ποιοι είναι οι πέντε στύλοι τήρησης του Ισλάμ;
  4. «Κάποτε τη Μοναχή Γαβριηλία την είχε χαρακτηρίσει ένας ξένος ιεραπόστολος «κακή χριστιανή», γιατί σε αντίθεση με τους άλλους ιεραπόστολους στην Ινδία, άλλων θρησκειών που γνωρίζανε πολλές ντόπιες διαλέκτους εκείνη δεν ήξερε καμία και μιλούσε μόνο Αγγλικά και αυτή του απάντησε ότι ξέρει πέντε γλώσσες: Η πρώτη είναι το χαμόγελο, η δεύτερη τα δάκρυα, η τρίτη είναι το άγγιγμα, η τέταρτη είναι η προσευχή και η πέμπτη είναι η αγάπη. Μ’ αυτές τις πέντε γλώσσες γύριζε όλον τον κόσμο. Τότε ο ιεραπόστολος της ζήτησε να ξαναπεί αυτές τις «πέντε γλώσσες» για να τις γράψει…» Πώς αυτές οι «γλώσσες» βοηθούν στην επικοινωνία των ανθρώπων; Επιτυγχάνεται με αυτό τον τρόπο το χριστιανικό ιδεώδες; (περ. 80 λέξεις)
  5. Τι γνωρίζετε για το χριστιανικό φονταμενταλισμό;
  6. Τον Απρίλιο του 1521 ο Μαρτίνος Λούθηρος καλείται σε απολογία στη Δίαιτα της Βορμς. Ποια ήταν τα βασικά επιχειρήματα στήριξης των απόψεών του; Πώς διαμορφώθηκε η σωτηριολογία του μετά από αυτήν;
  7. Ποιες οι εκφάνσεις τα Ιεράς Εξέτασης;
  8. Στη σύγχρονη Γερμανία τι επικρατεί όσον αφορά στις σχέσεις κράτους και εκκλησιαστικών κοινοτήτων;
  9. Στις σελίδες του βιβλίου (Γκουσταύο Γκουτιέρες, Μια Θεολογία Απελευθέρωσης. Αριστερά και Θρησκεία. Η Θεολογία της Απελευθέρωσης, Μηνιαία Επιθεώρηση, Αθήνα 1984, σ. 124) ο συγγραφέας υπογραμμίζει πως η αµαρτία που ξεκινάει από τον ανθρώπινο εγωισμό πρέπει να «θεωρείται σαν ένα κοινωνικό, ιστορικό γεγονός, σαν απουσία αδελφοσύνης και αγάπης, στις σχέσεις ανάµεσα στους ανθρώπους, σαν ρήξη φιλίας µε το Θεό και µε τους άλλους ανθρώπους και από εκεί, µόνο, σαν εσωτερικό, προσωπικό ρήγµα. Η αµαρτία φανερώνεται στις καταπιεστικές δοµές, στην εκµετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, στην υποδούλωση λαών, φυλών και κοινωνικών τάξεων. Αποτελεί τη θεµελιώδη αλλοτρίωση, τη ρίζα της αδικίας και της εκµετάλλευσης… Η αµαρτωλή κατάσταση απαιτεί µια ριζική απελευθέρωση, που µε τη σειρά της εµπεριέχει µια πολιτική απελευθέρωση. Αυτή η ριζική απελευθέρωση είναι το δώρο που µας προσφέρει ο Χριστός» . Ποιες θεωρεί ο Γκουτιέρες τις αιτίες του κοινωνικού κακού; Πως μπορεί ο Χριστός να τις μεταμορφώσει; 

     

ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΕ ΕΞΙ (6) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΑΣ

ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ

 

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΥΣΤΟΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

 

 

 

 

 

Ο ΔΙΥΕΘΥΝΤΗΣ                                                              Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

 

Ν. ΛΙΝΑΡΔΟΣ                                                      Γ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ

 

 

Νέα αναθεωρημένη και βελτιωμένη έκδοση του Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου »

Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων
για την εκπόνηση νέου Προγράμματος Σπουδών
στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνάσιου
«ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο Πρόγραμμα Σπουδών
Αθήνα 14 Ιουνίου 2014
Δ ε λ τ ί ο  Τ ύ π ο υ
Νέα αναθεωρημένη και βελτιωμένη έκδοση του Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου
Ως επιτροπή εμπειρογνωμόνων για την εκπόνηση νέου Προγράμματος Σπουδών και στο πλαίσιο του Έργου «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο Πρόγραμμα Σπουδών ολοκληρώσαμε ήδη την αναθεώρηση και βελτίωση του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου και στη συνέχεια καταθέσαμε τη νέα αυτή έκδοσή του στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να εγκριθεί η ανάρτησή του στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου, αντικαθιστώντας την πρώτη εκδοχή του, η οποία ανατρέχει στον Αύγουστο του 2011.
Προκειμένου να ενημερωθεί η θεολογική και ευρύτερα εκπαιδευτική κοινότητα και μάλιστα ενόψει ειδικής ημερίδας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για το μάθημα των Θρησκευτικών, αναρτούμε την αναθεωρημένη αυτή έκδοση του Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου σε ειδική ιστοσελίδα (βλ. http://e-thriskeftika.sch.gr/ps2014.htm, το Πρόγραμμα Σπουδών στη διεύθυνση http://e-thriskeftika.sch.gr/PSThriskeftikon1.pdf και συμπιεσμένη έκδοσή του σε αρχείο με μικρότερο όγκο http://e-thriskeftika.sch.gr/PSThriskeftikon2.pdf).
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά, όπως και τα Προγράμματα όλων των άλλων μαθημάτων, εφαρμόστηκε ήδη πιλοτικά κατά το διάστημα 2011-2013 και η επιτροπή εκπόνησης, λαμβάνοντας υπόψη τα παιδαγωγικά και άλλα ζητήματα που προέκυψαν κατά την πιλοτική του εφαρμογή, καθώς επίσης και τον ευρύτερο δημόσιο διάλογο για το μάθημα των Θρησκευτικών, προέβη ήδη σε μία σειρά σημαντικών και εκτεταμένων βελτιώσεων, αλλαγών και εμπλουτισμού σε όλα τα περιεχόμενά του στη νέα βελτιωμένη έκδοση του 2014. Με την αναθεωρημένη αυτή έκδοση του νέου Προγράμματος θεωρούμε ότι συμβάλλουμε έμπρακτα και δημιουργικά στην ανανέωση και αναβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.