Λεύκωμα του Πρότυπου Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Κυκλοφόρησε το Λεύκωμα του Πρότυπου Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Η έκδοση περιλαμβάνει τα σχολικά έτη 2013-2014, 2014-2015 και 2015-2016. Στις 110 σελίδες του, περιλαμβάνονται: επετηρίδα των μαθητών, κείμενα των μαθητών του Γυμνασίου και εικονογραφημένες περιγραφές όλων των εκδηλώσεων και εορτών.

 

Snap 2016-06-08 at 18.23.21

 

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

A γυμνασίου θέματα εξετάσεων 2015-2016

ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΓΡΑΠΤΕΣ    ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΙΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 2016

Μάθημα των Θρησκευτικών 8/6/2016  A΄ Γυμνασίου

 

 

 

 

  1. Για ποιους λόγους μελετάμε σήμερα την Παλαιά Διαθήκη;
  2. Νομίζετε πως ο Θεός καλεί τον Αβραάμ και συνάπτει μαζί του Διαθήκη για να ευεργετήσει αποκλειστικά αυτόν; Ποιες άλλες θρησκείες αποδέχονται αυτές τις αντιλήψεις;
  3. Οι οικογενειακές σχέσεις παντού και πάντοτε περνούν κρίσεις. Τι μας κάνει να σκεφτούμε η ιστορία των Ιακώβ – Ησαύ;
  4. Γιατί το Πάσχα είναι η σπουδαιότερη γιορτή και για τη χριστιανική και για την ιουδαϊκή θρησκεία;
  5. Τι ήταν η Κιβωτός της Διαθήκης και η Σκηνή του Μαρτυρίου;
  6. Στο δίλημμα που βάζει ο Μωυσής στους Ισραηλίτες είναι σαν να τους λέει: «Διαλέξτε, ζωή μακριά ή κοντά στο Θεό». Εξηγήστε γιατί το κάνει λίγο πριν μπουν στη Χαναάν. Σε τι θα τους βοηθήσει μια τέτοια απόφαση;
  7. Τι ήταν η δεκάτη;  Τι ήταν και τι ρόλο έπαιζε το σαββατικό έτος;
  8. Γιατί οι λόγοι των προφητών, παρά τη σκληρή τους γλώσσα, είναι μήνυμα ελπίδας για όλους τους ανθρώπους όλων των εποχών;
  9. Με ποιες εικόνες περιγράφει ο Ωσηέ τη σχέση του θεού με το λαό του; Τι σκέψεις και συναισθήματα για τη σχέση θεού – ανθρώπων σας προκαλούν οι εικόνες αγάπης που χρησιμοποιεί ο προφήτης;

 

 

ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΕ ΕΞΙ (6) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΑΣ

ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΥΣΤΟΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

 

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ                                           Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

 

Ν. ΛΙΝΑΡΔΟΣ                                          Γ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ

 

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

θέματα εξετάσεων Μάϊου Ιουνίου 2016 β γυμνασίου

ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΓΡΑΠΤΕΣ    ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΙΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 2016

Μάθημα των Θρησκευτικών 2/6/2015  Β ΄Γυμνασίου

 

 

 

 

 

 

 

  1. Στο τέμπλο όλων των ναών δίπλα στον Χριστό (δογματικός κύκλος) βλέπουμε την εικόνα του Ιωάννη. Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι γίνεται αυτή η τιμητική διάκριση;
  2. Τι είναι και τι φανερώνουν οι παραβολές του Χριστού; Γιατί ο Ιησούς δίδασκε με αυτές;
  3. Πρώτη η αγάπη

Θα μείνουν τελικά για πάντα αυτά τα τρία:

Η πίστη, η ελπίδα κι η αγάπη.

Και απ” αυτά, το πιο σπουδαίο είναι η αγάπη.

Α Κορ 13,13

Για ποιους λόγους ο Απ . Παύλος ιεραρχεί τις ανθρώπινες αρετές και τοποθετεί στην κορυφή την Αγάπη; Να συνδυάσετε την απάντησή σας με την παραβολή του Καλού Σαμαρείτη.

  1. Ποια είναι η θέση των γυναικών και των παιδιών στην ισραηλιτική κοινωνία στα χρόνια του Ιησού; Βρείτε παραδείγματα από τον σημερινό κόσμο μας, που να αποδεικνύουν ότι οι γυναίκες και τα παιδιά είναι τώρα σε πολύ καλύτερη θέση από εκείνη της εποχής του Χριστού.
  2. Διαβάστε προσεκτικά το παρακάτω κείμενο. Ποια στάση μας προτρέπει να έχουμε απέναντι στα υλικά αγαθά ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς;

 

Τα πλούτη και ο άνθρωπος

«Τα πλούτη είναι ένα μέσο.

Μπορείς να τα χρησιμοποιείς σωστά;

Τότε υπηρετούν τη δικαιοσύνη.

Με λάθος τρόπο τα χρησιμοποιείς;

Τότε υπηρετούν την αδικία.

Γιατί τα πλούτη από τη φύση τους

υπηρετούν και δεν εξουσιάζουν.

Ο νους του ανθρώπου

και ελεύθερο κριτήριο έχει

και μόνος του αποφασίζει

πώς θα χρησιμοποιήσει όσα του δόθηκαν.

Επομένως ο στόχος δεν είναι

να εξαφανίσουμε τα υλικά αγαθά,

αλλά τις αδυναμίες της ψυχής,

που δεν επιτρέπουν να κάνουμε

καλή χρήση των αγαθών».

  1. Τι έδειχναν τα θαύματα του Ιησού για τη ζωή των ανθρώπων;
  2. Με την ανάσταση της κόρης του Ιαείρου τι φανερώθηκε: – για το πρόσωπο του Χριστού; – για τη Βασιλεία του Θεού;
  3. 0ι χριστιανοί, όταν κοινωνούν σώμα και αίμα Χριστού, παίρνουν δύναμη να αγωνίζονται για όσα είπε και έκανε ο Ιησούς για τον καινούριο κόσμο. Σε ποιες περιπτώσεις μπορούν οι χριστιανοί σήμερα να φανερώνουν αυτή τη δύναμη και την αγωνιστικότητα στην καθημερινή τους ζωή;
  4. Όλοι ισότιμοι

«Δεν υπάρχει πια Ιουδαίος και ειδωλολάτρης,

δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος,

δεν υπάρχει άντρας και γυναίκα·

όλοι σας είστε ένας, χάρη στον Ιησού) Χριστό «.

Γαλ 3, 28

Σύμφωνα και με το παραπάνω κείμενο ποιες κοινωνικές αλλαγές διαπιστώνετε να έφερε ο Χριστιανισμός στην ανάπτυξη του  πολιτισμού;

 

 

ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΕ ΕΞΙ (6) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΑΣ

ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΥΣΤΟΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

 

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ                                           Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

 

Ν. ΛΙΝΑΡΔΟΣ                                          Γ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ

 

 

Θέματα εξετάσεων Μαϊου Ιουνίου 2016 Γ ΄γυμνασίου

ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΓΡΑΠΤΕΣ    ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΙΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 2016

Μάθημα των Θρησκευτικών 26/5/2015

Γ” Γυμνασίου

 

 1.Αποσπάσματα από τις Πράξεις των Αποστόλων (8,27-31, 35-36, 39) για τη μεταστροφή του Αιθίοπα αξιωματούχου:

Ένας Αιθίοπας ευνούχος αξιωματούχος … που είχε έρθει να προσκυνήσει στην Ιερουσαλήμ, γύριζε τώρα στην πατρίδα του. Καθόταν στο αμάξι του και διάβαζε τον προφήτη Ησαΐα. Το Άγιο Πνεύμα είπε στον Φίλιππο: «Πλησίασε και περπάτα κοντά στην άμαξα αυτή». Ο Φίλιππος έτρεξε κοντά και άκουσε τον Αιθίοπα να διαβάζει τον προφήτη Ησαΐα. Τότε του είπε: «Άραγε, καταλαβαίνεις αυτά που διαβάζεις;» Εκείνος απάντησε: «Πώς θα μπορούσα να καταλάβω αν δε με οδηγήσει κάποιος;» Και παρακάλεσε το Φίλιππο ν” ανέβει και να καθίσει μαζί του … Τότε ο Φίλιππος … άρχισε να του κηρύττει το χαρμόσυνο μήνυμα για τον Ιησού. Και καθώς προχωρούσαν στο δρόμο, έφτασαν σ” έναν τόπο που είχε νερό. Τότε ο ευνούχος λέει: «Να νερό˙ τι με εμποδίζει να βαφτιστώ;» … κι ο Φίλιππος τον βάφτισε.

Με αφορμή αυτό το γεγονός τι συμπεράσματα μπορεί να αντλήσει κάποιος για τον τρόπο με τον οποίο διαδόθηκε ο Χριστιανισμός; (περ.120 λέξεις)

  1. «Δείτε, λοιπόν, πώς οι δικές μας αμαρτίες άλλαξαν και τη φύση, ακόμη και το κλίμα έγινε εχθρικό.

Ο Χειμώνας δεν είναι υγρός και ξερός, αλλά γεμάτος παγωνιά και χωρίς χιόνια και βροχές. Η Άνοιξη έχει ζέστη, όχι όμως τις απαιτούμενες βροχές. Η ζέστη και το κρύο ξεπέρασαν τα φυσιολογικά όρια και βλάπτουν θανάσιμα τους ανθρώπους. Ποια είναι, λοιπόν, η αιτία αυτής της αταξίας και αναστάτωσης; Από πού προέρχονται τα καινοφανή αυτά φαινόμενα; Ως μυαλωμένοι άνθρωποι ας ερευνήσουμε. Μήπως ο κυβερνήτης του κόσμου δεν υπάρχει; Μήπως ο αριστοτέχνης Θεός λησμόνησε την Πρόνοιά Του;… Σώφρων άνθρωπος δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Αντίθετα, είναι ολοφάνερες οι αιτίες τους. Αν και κερδίζουμε, δε δίνουμε τίποτα σε κανέναν. Αν και επαινούμε τις ευεργεσίες, τις στερούμε από αυτούς που τις χρειάζονται. Αν και ελευθερωθήκαμε, είμαστε άσπλαχνοι απέναντι στους δούλους. Όταν πεινάμε, τρώμε, αλλά περιφρονούμε το φτωχό. Αν και ο Θεός είναι πλούσιος χορηγός, είμαστε σφιχτοχέρηδες και αδιάφοροι στις ανάγκες των φτωχών… Οι αποθήκες μας είναι γεμάτες από αγαθά, αλλά δεν ελεούμε αυτόν που στενάζει από τη δυστυχία. Γι” αυτό και η δίκαιη κρίση μας απειλεί. Γι” αυτό και ο Θεός δεν ανοίγει το χέρι Του. Εμείς αποκλείσαμε την αγάπη προς τον διπλανό μας ως αδελφό μας. Γι” αυτό και τα χωράφια μας είναι ξερά, γιατί πάγωσε η αγάπη ανάμεσά μας.»(Ομιλία εν λιμώ και αυχμώ, Β.Ε.Π.Ε.Σ. τόμ. 54, εκδ. Απ. Διακονίας, Αθήνα 1978, σσ. 78, 79).

Ποια θεωρεί ως βασική αιτία αποξένωσης Θεού, Ανθρώπου και Κόσμου ο Μ. Βασίλειος και με ποια επιχειρήματα υποστηρίζει την άποψή του; (περ.100 λέξεις)

  1. «Ο εκχριστιανισμός των Σλάβων και η δημιουργία του σλαβικού αλφαβήτου αποτελεί τη μεγάλη πνευματική προσφορά του ελληνικού πνεύματος και του Βυζαντίου προς τους Σλάβους. … Με τη δημιουργία του σλαβικού αλφαβήτου η γλώσσα των Σλάβων εντάχθηκε μέσα στον κύκλο των γραφομένων ευρωπαϊκών γλωσσών και έγινε δεκτή ως γλώσσα εκκλησιαστική. Είναι η πρώτη φορά που εισάγεται στην Εκκλησία η χρήση εθνικής γλώσσας. Ως τότε στη λειτουργία και στην Εκκλησία χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά μια από τις τρεις γλώσσες, που σύμφωνα με την ευαγγελική παράδοση θεωρούσαν ιερές: την ελληνική, τη λατινική και την εβραϊκή. Με τη χρήση της εθνικής γλώσσας τέθηκαν οι πρώτες βάσεις για τη μετέπειτα ανάπτυξη της εθνικής συνειδήσεως. Όπως επιγραμματικά παρατηρεί ο Διον. Ζακυνθινός «η βυζαντινή αυτοκρατορία, από παράδοση ανεκτική, θυσίασε τον οικουμενισμό της ελληνικής γλώσσας για να διατηρήσει την παγκοσμιότητα της παιδείας της (Μαρία Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών, τόμ. Η”, σελ. 94).»

Με βάση αυτό το κείμενο θα μπορούσατε να δώσετε παραδείγματα ιεραποστολής στο σύγχρονο θρησκευτικό γίγνεσθαι;      (περ.90 λέξεις)

  1. Ποιος ο ρόλος των Συνόδων στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία;
  2. Τι γνωρίζετε για τον Αγ. Πατρίκιο;
  3. Ο Ναός του Αγ. Πέτρου στο Βατικανό είναι από τα πλέον επισκέψιμα θρησκευτικά αξιοθέατα και κέντρο της Δυτικής Εκκλησίας. Τι γνωρίζετε γι αυτό;
  4. Ποιες προσπάθειες άρσης του Σχίσματος(1054) έως την πτώση της Κωνσταντινούπολης (29/5/1453) είναι οι σημαντικότερες;
  5. Τι ονομάστηκε Αντιμεταρρύθμιση και ποιος ήταν ο ρόλος των μοναστικών Ταγμάτων;
  6. Ποια η θέση των Προτεσταντών στον Ελλαδικό χώρο σήμερα;

ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΕ ΕΞΙ (6) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΑΣ

ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΥΣΤΟΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ                                                          Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

 

Ν. ΛΙΝΑΡΔΟΣ                                                    Γ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

Θρησκεία

Η θρησκεία ονομάζεται η σχέση του ανθρώπου με το Θείο. Είναι μια σχέση ανάμεσα σε θείο και ανθρώπινο, υπερφυσικό-φυσικό, υπερβατικού-ενδοσκοπικού, πνευματικού-υλικού, ψυχικού-φυσικού, ατομικού-κοινωνικού. Για την ύπαρξη της θρησκείας απαιτούνται δύο όροι: το θείο και το ανθρώπινο. Η σχέση της θρησκείας και του ανθρώπου είναι αμφίδρομη και αμφίπλευρη.

Στις μέρες μας, βέβαια, βλέπουμε την θρησκεία σαν πρόφαση και δικαιολογία για δεινά. Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς σε αυτήν την περίπτωση είναι φυσικά οι τρομοκρατικές επιθέσεις των Τζιχαντιστών . Είναι απλά γελοίο να χρησιμοποιείς κάτι τόσο ιερό και σημαντικό με λάθος τρόπο όταν ξέρεις τον σωστό, είναι απλά γελοίο και αξιολύπητο. Η θρησκεία υπάρχει για να ενώνει… Η κοινή θρησκεία ενώνει λαούς, ανθρώπους, δεν υπάρχει για να τους χωρίζει! Το πρόβλημα είναι όμως ότι κάποιοι δεν μπορούν να δουν μακρύτερα από τον εαυτό τους και δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο και δυστυχώς αυτό είναι ντροπή!

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

Δ.Ε. 22 Προσπαθώ να καταλάβω 2

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »

Προφήτης Ηλίας

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: . 0 σχόλια »