Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου!

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές /τριες του σχολείου μας, η παρέλαση για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου αποτίωντας ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες του Έπους του 40. Oι μαθητές/τριες  αφού συγκεντρώθηκαν  το πρωί στην αυλή του σχολείου, με την συνοδεία των εκπ/κών, κατευθύνθηκαν  στην εκκλησία για την δοξολογία. Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε η κα. Μπλίντζιου Ουρανία. Στη συνέχεια ακολούθησε κατάθεση στεφάνου στο Ηρώο και η σχολική παρέλαση. Μετά το πέρας της παρελάσεως, οι μαθητές/τριες  οδηγήθηκαν στην πλατεία, όπου παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς.45

1 6

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου!

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές /τριες του σχολείου μας, σήμερα Πέμπτη 25 Οκτωβρίου η σχολική γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Κατά τη διάρκεια της γιορτής έγινε ιστορική αναδρομή στα γεγονότα της εποχής του ΄40 , παρουσίαση μικρών θεατρικών αποσπασμάτων, απαγγελία ποιημάτων ενώ η χορωδία μας τραγούδησε μια σειρά από επετειακά τραγούδια. Την οργάνωση της  γιορτής  είχε αναλάβει η Ε΄ τάξη υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους κα Παληοτζήκα  Αικατερίνης, σε συνεργασία με τον  μουσικό του σχολείου μας Μέτα Ραφαήλ και την κα  Παπαζήση Χριστίνα Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και κατάφεραν να μας βάλουν στο πνεύμα εκείνης της εποχής.1 52 4

2η Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας!

Σήμερα υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο κοινότητας Δ Ν Πηλίου η δεύτερη δράση για την ψυχική υγεία Ο σκοπός της  δράσης ήταν η ενημέρωση των μαθητών/τριών της Α΄,Β΄ και Γ΄ τάξεων για την έννοια «Ψυχική Υγεία» και τη σημασία της γιορτής της παγκόσμιας ημέρας Ψυχικής Υγειάς. Επίσης έγινε γνωριμία των μαθητών/τριών με τα συναισθήματα.

Ο στόχος της δράσης ήταν η διαχείριση καταστάσεων, ακολουθώντας βήματα και βρίσκοντας την καλύτερη δυνατή λύση. Το Πλάνο της δράσης ήταν:

  1. Γνωριμία με τους μαθητές/τριες.
  2. Δημιουργία του δέντρου ψυχικής υγείας, όπου τα παιδιά στα φύλλα του δέντρου γράφουνε στοιχεία για την προσωπικότητά τους (π.χ. τι τους αρέσει να κάνουν, ποια είναι τα αγαπημένα τους πρόσωπα, τι θέλουν να πετύχουν) επισημαίνοντας πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τον εαυτό μας.
  3. Ανακαλύπτουμε τις πτυχές της έννοιας «Ψυχική Υγεία», σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες.
  4. Γνωρίζουμε τα συναισθήματα και τα εκφράζουμε μέσα από το παιχνίδι της παντομίμας.
  5. Διαβάζουμε το παραμύθι «Το σπουργίτι και τα φτερά του» και αναφέρουμε τα συναισθήματα που εντοπίστηκαν.
  6. Χρησιμοποιούμε «το ζάρι των συναισθημάτων» ή «το κουτί των ανησυχιών». Μιλάμε για τις ανησυχίες μας και με συγκεκριμένα βήματα οδηγούμαστε στις καλύτερες, πιθανές λύσεις.
  7. Παίζουμε με τις κάρτες στις οποίες αναφέρονται συναισθήματα και αντιδράσεις, τις οποίες τις δραματοποιούμε.
  8. Επιλέγουμε το σύνθημα για την Ψυχική Υγεία.                                                                                             Ευχαριστούμε θερμά την ψυχολόγο του Κέντρου Κοινότητας του Δ Ν Πηλίου κα Ζώγα Μαρία και την κοινωνική Λειτουργό Θεοδώρου Δέσποινα
    2 21 2

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Νεολιθικό Διμήνι!

Σήμερα το σχολείο μας επισκέφτηκε τον Αρχαιολογικό χώρο στο Διμήνι Μαγνησίας, όπου οι μαθητές/τριες μας είδαν από κοντά την πιο ολοκληρωμένη εικόνα ενός νεολιθικού οικισμού. Σημαντικό ήταν ότι οι μαθητές/τριες μας συνδέσανε  την επίσκεψή με πρότερη εμπειρία από την περσινή επίσκεψη στο Αθανασάκειο  Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου εκεί εκτίθενται ευρήματα του παραπάνω οικισμού, κτερίσματα, ειδώλια κ.α. Καθοριστικός ήταν ο ρόλος της ξεναγού, η οποία με τις γνώσεις της και τις έγκυρες πληροφορίες που παρείχε, συνέβαλε στο να εμβαθύνουν βιωματικά  στον ανεξερεύνητο, ακόμη γι’ αυτούς, κόσμο της νεολιθικής εποχής, πρόγονο της σημερινής εποχής. Έτσι,  η συγκεκριμένη επίσκεψη μπορεί να αποτελέσει μία γόνιμη διαδικασία μάθησης που θα τα ωφελήσει.

www

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας!

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας έχει καθιερωθεί στις 10 Οκτωβρίου και προσφέρει μία ευκαιρία να αναγνωρίσουμε τη σημασία της ψυχικής ευημερίας και να προωθήσουμε τη συζήτηση γύρω από θέματα που αφορούν την ψυχολογία μας. Η συγκεκριμένη ημέρα βοηθάει τους μαθητές/τριες να κατανοήσουν τι είναι η ψυχική υγεία, γιατί είναι σημαντική και πώς μπορούμε να την φροντίζουμε. Για την ημέρα αυτή η Ε.Δ.Υ. του σχολείου, κα Χύμα Γεωργία, Κοινωνική Λειτουργός και η κα Παΐλα Ανθή, Ψυχολόγος, υλοποίησαν βιωματικές δράσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες οι μαθητές/τριες έμαθαν πώς να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, ώστε να τα διαχειρίζονται αποτελεσματικά. Τέλος, συζητήθηκαν οι τρόποι που μπορούμε να ζητάμε βοήθεια όταν τη χρειαζόμαστε, αλλά και οι διαθέσιμες πηγές στήριξης.

2 11 1

Άσκηση Σεισμού!

Σήμερα πραγματοποιήσαμε την πρώτη άσκηση σεισμού στο πλαίσιο σχεδίου ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου. Στην πρωινή ηρεμία του σχολείου με τους /τις μαθητές/τριες να βρίσκονται στις αίθουσες για μάθημα, ένα παρατεταμένο κουδούνι ακούστηκε και τάραξε την ηρεμία μας.

«ΣΕΙΣΜΟΣ! Όλοι κάτω από τα θρανία!» ακούστηκε ηχηρά από τον εκπαιδευτικό της τάξης.

Με ψυχραιμία στο πρώτο κουδούνι του “υποτιθέμενου σεισμού” μπήκαμε κάτω απ’ τα θρανία μας και στο δεύτερο κουδούνι “τέλος σεισμού” κατεβήκαμε στην αυλή και στα γήπεδα.

Εκκενώσαμε το κτίριο σύμφωνα με το σχέδιο και παραταχθήκαμε στο προαύλιο όπου ακούσαμε τις οδηγίες του Διευθυντή.

Ζούμε σε μια σεισμογενή περιοχή  και κανείς μας δεν ξέρει το χρόνο και το μέγεθος… Στόχος όλων μας είναι ν’ αποφύγουμε τον πανικό και τις ανεξέλεγκτες κινήσεις. Τα μικρολαθάκια που κάναμε θα τα συζητήσουμε και θα τα βελτιώσουμε … Η άσκηση θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως προβλέπεται από το μνημόνιο ενεργειών του σχολείου.

2

26η Σεπτεμβρίου: Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών!

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης γιόρτασαν την ημέρα των Ευρωπαϊκών Γλωσσών κατά την διάρκεια του μαθήματος των Αγγλικών. Ενημερώθηκαν για την πολυγλωσσία στην Ευρώπη και την σύνδεσή της με την πολυπολιτισμικότητα. Έφτιαξαν μια αφίσα από διάφορες ευρωπαϊκές σημαίες και έμαθαν να «καλημερίζουν» στις αντίστοιχες ευρωπαϊκές γλώσσες. Παρατήρησαν της ομοιότητες μεταξύ των γλωσσών και συνειδητοποίησαν την άμεση συνάφειά τους. Κατανόησαν ότι οι διαφορές στις γλώσσες και την κουλτούρα μπορούν τελικά να γεφυρώσουν τους ευρωπαϊκούς λαούς σε μια αρμονική συνύπαρξη. Η συγκεκριμένη δράση έγινε με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Αγγλικών κα. Κολονίτσιου Σοφία.1

11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού !

Σήμερα το σχολείο μας γιόρτασε την 11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού που σύμφωνα με το μήνυμα του Υπουργού παιδείας έχει ως αποστολή να δώσει σε κάθε μαθητή/τρια κίνητρIMG 20240930 104734IMG 20240930 103922α και ερεθίσματα προκειμένου να εντάξουν την άσκηση στη ζωή τους. Το φετινό σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» περικλείει όχι μόνο τα οφέλη, αλλά και τις αξίες του αθλητισμού: την ευγενή άμιλλα, το ευ αγωνίζεσθαι, την αλληλεγγύη και τη συνεργασία. Επιπλέον ο Υπουργός Παιδείας τόνισε πως ο σχολικός αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Παιδείας, γιατί μας διδάσκει να επιμένουμε, να βελτιωνόμαστε, να ξεπερνάμε όρια και εμπόδια. Κυρίως, όμως, γιατί μας διδάσκει τον σεβασμό στον διπλανό μας – συμπαίκτη ή αντίπαλο – και στη δική του προσπάθεια. Είναι μια πανανθρώπινη γλώσσα, που μας μαθαίνει να φροντίζουμε για το σώμα, το πνεύμα και τους γύρω μας.

Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία 2024 «Τρέχω για το ΣΥΝ»!

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας, αφού ενημερώθηκαν για τη δράση με σύνθημα  «Τρέχω για το ΣΥΝ», επέλεξαν να ζωγραφίσουν ένα πανό με άξονα τη σημασία της ΣΥΝεργασίας στον αθλητισμό και στη ζωή μας γενικότερα. Σχεδίασαν έναν αθλητή που τρέχει και κερδίζει τον αγώνα. Ο αθλητής,  που αποτελείται από πολλές μικρές μορφές αθλητών που αγωνίζονται σε κάποιο ολυμπιακό άθλημα, καταφέρνει να κIMG 20240927 113614ερδίσει τους αντιπάλους του γιατί βασίζεται στη συνεργασία και στην ομαδικότητα. Όλοι μαζί συνεργάζονται για να επιτύχουν τον συλλογικό στόχο. Η εικαστική παρέμβαση έγινε με την επίβλεψη της καθηγήτριας των εικαστικών κ. Κολαξή Γεωργία.