Καλή μας επιτυχία!

Πιστοί στην απόφασή μας να συμμετάσχουμε στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ με θέμα «Οικογένεια: Εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου», ολοκληρώσαμε την ανάγνωση των τριών βιβλίων (‘Ωραία ζωή’ της Ορελί Βαλόν, ‘Ο φτεροπόδαρος μπαμπάς’ της Ναντίν Μπραν-Κοσμ και ‘Γατοκουβέντες’ της Άλκης Ζέη) και την συμπλήρωση των βιβλίων δραστηριοτήτων που απαιτούνταν και τα αποστείλαμε με μεγάλη χαρά.

Μέσα από τις αναγνώσεις και τις δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία να προάγουμε την ενεργητική ανάγνωση, να ανταλλάξουμε συζητώντας εμπειρίες, σκέψεις, συναισθήματα με θέμα τις διαφορετικές μορφές οικογένειας που συναντάμε στην κοινωνία μας. Τονίσαμε ιδιαίτερα ότι ο αριθμός των μελών ή η σύνθεση δεν έχει και τόση σημασία καλλιεργώντας την αποδοχή της διαφορετικότητας και σ’ αυτό το επίπεδο και συμπεραίνοντας πως αυτό που έχει τελικά σημασία είναι η αγάπη και η ασφάλεια που νιώθει κανείς μέσα στην οικογένειά του.

Καλή μας επιτυχία λοιπόν!

DSC09049

Επίσκεψη στο Ενυδρείο Ρόδου

Στη διάρκεια της επίσκεψής μας στο Ενυδρείο Ρόδου γίναμε ερευνητές για λίγο και αναζητήσαμε ιδιαίτερα θαλάσσια όντα μέσα στο νερό αφού πρώτα ενημερωθήκαμε για την λειτουργία του Ενυδρείου, τα ψάρια και όχι μόνο, που φιλοξενεί. Κατανοήσαμε την αναγκαιότητα της ύπαρξης του νερού ως περιβάλλον επιβίωσης για πολλά θαλάσσια όντα και της προστασίας που οφείλουμε να παρέχουμε στο φυσικό περιβάλλον μέρος του οποίου είναι και ο υδρόβιος κόσμος.

DSC09063 DSC09079

ΝΑΙ στη ΦΙΛΙΑ…

ΌΧΙ στη ΒΙΑ επέλεξαν να πουν τα παιδιά στο σχολείο μας τιμώντας την 6η Μαρτίου ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού όπως έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Μία ακόμα ευκαιρία να συζητήσουμε για την αποδοχή όλων, είτε μοιάζουμε είτε διαφέρουμε και να κάνουμε πράξη όσα συζητήσαμε στην αυλή του σχολείου μας!

DSC08980 DSC08983 DSC08987

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου- προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/ κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:
α) αποδοχή της αίτησης
β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν στην αίτηση
γ) προώθηση της αίτησης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το Νηπιαγωγείο σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.
Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του προνηπίου-νηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Τηλ. Επικοινωνίας Νηπιαγωγείου Δαματριάς: 2241081289 Δευτέρα έως Παρασκευή 12:15- 12:45

email: mail@nip-damatr.dod.sch.gr

Φτιάχνουμε σχολικό κήπο- συμβάλλουμε στο πράσινο

Με πολύ χαρά σήμερα τα παιδιά υποδέχτηκαν τους γονείς/ κηδεμόνες τους στο σχολείο μας για να εφαρμόσουν στην πράξη τις πληροφορίες που έλαβαν στη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Φυτώριο Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και να αξιοποιήσουν τα φυτά που έλαβαν ως δώρο κάνοντας ένα ακόμη βήμα για να επιτύχουν τους στόχους της δράσης του Ενεργού Πολίτη που έχουν αναλάβει. Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα με τους άρτια εξοπλισμένους με τα κατάλληλα εργαλεία και το κέφι τους γονείς/ κηδεμόνες μεταδίδοντας σ’ αυτά την εμπειρία τους και την αγάπη τους για την φύση και την εργασία σ’ αυτή. Τα παιδιά ανέλαβαν την υποχρέωση να φροντίζουν την ευημερία των φυτών.

Καταγραφή10 Καταγραφή9Καταγραφή11

Ο ΚΟΚ … στο Νηπιαγωγείο μας

Πώς πρέπει να φοράω τη ζώνη ασφαλείας; Γιατί πρέπει να φοράω κράνος; Μπορώ να περνάω τρέχοντας τον δρόμο; Μπορώ να περνάω παίζοντας τον δρόμο;

Είναι μόνο μερικές από τις ερωτήσεις στις οποίες πήραμε απάντηση από την κυρία Λυγερή και την κυρία Μίκα της ΕΥΘΥΤΑ που μας επισκέφθηκαν σήμερα στο σχολείο μας φέρνοντας μαζί τον πολύ ενδιαφέρον εξοπλισμό τους. Βίντεο, παιχνίδια και σήματα οδικής κυκλοφορίας μας έφεραν ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνουμε Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας όπως ο Ιππότης Ευγένιος τον οποίο γνωρίσαμε μέσα από το ομώνυμο εργαστήριο δεξιοτήτων!

Καταγραφή5 Καταγραφή4 Καταγραφή6 1

Επίσκεψη σε φυτώριο

Στα πλαίσια του προγράμματος «Καλλιεργώντας ένα νέο μέλλον» του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Πεταλούδων Ρόδου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Φυτώριου Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Έλαβαν πληροφορίες για την καλλιέργεια των φυτών γενικά, παρακολούθησαν λεπτομέρειες αυτών σε μικροσκόπια, έμαθαν για τις βασικές τους ανάγκες για χώμα, ήλιο, νερό, οξυγόνο και για τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σε ένα θερμοκήπιο. Οι υπεύθυνοι χάρισαν στα παιδιά διάφορα φυτά για να κάνουν πράξη τις γνώσεις που έλαβαν.

Η επίσκεψη αυτή συνδέεται με τη δράση Ενεργού Πολίτη «Φτιάχνουμε σχολικό κήπο- συμβάλλουμε στο πράσινο» η οποία εμπίπτει στο Ζήτημα/ θέμα ενεργού πολιτειότητας «Προστασία και ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος». Οι στόχοι που επιτυγχάνονται μέσω της δράσης είναι η α) Ποιοτική Εκπαίδευση, καθώς τα παιδιά ασχολούνται με τη φροντίδα της αισθητικής της σχολικής αυλής συμβάλλοντας ατομικά και ομαδικά, β) Βιώσιμες πόλεις και Κοινότητες καθώς σχεδιάζουν πώς και φροντίζουν την αυλή, γ) Ζωή στη Στεριά εστιάζοντας στην αποκατάσταση της γης στην αυλή φυτεύοντας εγχώρια φυτικά είδη και δ) Συνεργασία για τους στόχους καθώς συνεργάζονται με συνομήλικους, ενήλικες και φορείς για την επίτευξη των στόχων.

Καταγραφή8

Τα βιβλία (μας)… ταξιδεύουν

Σήμερα ταξίδεψε μέχρι το σχολείο μας η Δημόσια Κινητή Βιβλιοθήκη και οι μικροί μας μαθητές με ενθουσιασμό έψαξαν στα ράφια της το βιβλίο της προτίμησής τους για να ταξιδέψουν μ’ αυτό σε άλλους τόπους, άλλες εποχές, άλλες καταστάσεις. Ήρθε για να ενισχύσει την προσπάθειά μας να αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο με τη δανειστική βιβλιοθήκη που λειτουργεί ήδη στο σχολείο. Ευχαριστούμε πολύ για αυτή την εμπειρία που μας πρόσφερε!

 

Η Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας!

Με αποκριάτικη μουσική, μασκαρέματα, παιχνίδια, χορό και τα συνηθισμένα εδέσματα που απαιτεί η μέρα κύλησε αυτή η Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας και μας γέμισε χαρά και αισιοδοξία. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Δαματριάς φρόντισε να κεράσει τα παιδιά και το εκπαιδευτικό προσωπικό και το ευχαριστήθηκαν στο έπακρο!

Καταγραφή 1 1 Καταγραφή 2 2 Καταγραφή3 2

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δεκέμβριος 2024- Ιανουάριος 2025

  1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

 

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

Δραστηριότητες συνεργασίας, ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου, κατασκευές και κινητικές δραστηριότητες καθώς και η σύνθεση ιστορίας και η εικονογράφησή της επιστρατεύτηκαν ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν το νόημα της συνεργασίας και να ασκηθούν στην εφαρμογή της.

Καταγραφή 1 Καταγραφή 2 1 Καταγραφή 3 Καταγραφή 4 1 Καταγραφή