ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ
1. Είμαστε σε κύκλο. Η νηπιαγωγός κρατάει στα χέρια της μια μπάλα, κοιτάει τον απέναντι στα μάτια και του χαρίζει το όνομά της, καθώς του την πετάει. Αυτός που θα πιάσει τη μπάλα κάνει το ίδιο με κάποιον άλλο. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται πολλές φορές, έτσι ώστε όλα τα ονόματα της ομάδας, να ακουστούν πολλές φορές. Τα ονόματα πρέπει να ακούγονται δυνατά και καθαρά.
Παραλλαγές:
Τα ονόματα ακούγονται με ρυθμό.
Συμπληρώνουν λέγοντας: είμαι ο……….και μου αρέσει π.χ. να παίζω με τα τουβλάκια ή ο καλύτερος μου φίλος είναι ο………
Όνομα – κίνηση – συναίσθημα
Σε μια δεύτερη φάση του παιχνιδιού και όταν η ομάδα εξοικειωθεί περισσότερο, αυτός που πετάει την μπάλα, λέει το όνομα αυτού, στον οποίο την πετάει, κοιτώντας τον στα μάτια
Επιμένουμε στο να κοιτάμε τον άλλο στα μάτια και να του χαρίζουμε το όνομά μας ή να λέμε καθαρά και γλυκά το δικό του για την καλύτερη επαφή και εξοικείωση των μελών της ομάδας.
2. Είμαστε σε κύκλο. Λέμε το όνομά μας, απλά, καθαρά, τραγουδιστά. Λέμε και το όνομα του προηγούμενου.
3. Είμαστε σε κύκλο. Ένα μπαλάκι περνάει από χέρι σε χέρι ή το πετάμε από τον έναν στον άλλο, ενώ ακούμε μουσική Στο σταμάτημα της μουσικής όποιος κρατάει το μπαλάκι λέει το όνομά του.
Παραλλαγή: Όποιος κρατάει το μπαλάκι εκτελεί την εντολή του εμψυχωτή. ( π.χ. κάνε μας τη γάτα, το μωρό που κλαίει κ.τ.λ.)
4. Είμαστε σε κύκλο. Ένα παιδί κρατάει στη μέση, ένα αντικείμενο, το οποίο προσφέρει σε όποιον θέλει και λέει το όνομά του.( όχι το δικό του, αλλά αυτού, στον οποίο δίνει το αντικείμενο. Μπορεί να είναι μία καραμέλα για να κεντρίσουμε την προσοχή των παιδιών. Σταματάμε, όταν ακουστούν όλα τα ονόματα και έχουν πάρει όλοι από μία καραμέλα.
5. Βρίσκουμε κάποιον από την ομάδα και τον παρουσιάζουμε. Λέμε ότι βλέπουμε, ότι γνωρίζουμε και ότι καταλαβαίνουμε. Προσπαθούμε να παρουσιάσουμε κάποιον που γνωρίζουμε τώρα και όχι κάποιον που ήδη ξέρουμε.
6. Τρέχω-τρέχω: Είμαστε σε κύκλο. Ένας στη μέση πλησιάζει κάποιον τραγουδώντας:
Τρέχω τρέχω και καλπάζω
Και σε σένα σταματώ.
Χάρισέ μου το όνομα σου
Για να το `χω φυλαχτό
Αυτός που το λέει μπαίνει μπροστά, επαναλαμβάνει το τραγούδι και έτσι σχηματίζουμε τρενάκι λέγοντας όλα τα ονόματα.
7. Πάτησα πάνω στα βήματά σου
ήρθα στον κύκλο, είμαι κοντά σου
φίλοι θα γίνουμε, θα τραγουδάμε
κι έτσι παρέα
καλά θα περνάμε.
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!!!
1. Χτυπάμε ρυθμό στο τύμπανο λέγοντας:
« Όταν παίζει η μουσική
πάω εδώ, πάω εκεί
όταν πάψει η μουσική
εκτελώ την εντολή»
Στο σταμάτημα εντολές όπου ακουμπάμε τη μύτη μας, τον ώμο μας ή το χέρι κάποιου άλλου, τον αγκώνα κ.τ.λ.
2. Περπάτημα στο ρυθμό του ποιήματος:
« Πάω, πάω, πάω
πάντα προχωράω
ποτέ δε σταματάω
Μονάχα σαν πεινάω
και τότε θε να φάω….
Π.χ. το παιδί που φοράει γυαλιά ή που έχει κόκκινη μπλούζα κ.τ.λ. και τότε όλοι τρέχουν να κάνουν κύκλο γύρω από το παιδί αυτό, ώστε να χτίσουν τείχος προστασίας γύρω του.
3. Είμαστε σε κύκλο. Η θέση δίπλα στον εμψυχωτή είναι αδειανή και καλείται να την καλύψει αυτός που θα ακούσει το όνομά του. Έτσι μένει άλλη αδεινή και συνεχίζεται….
«Η θέση η διπλανή μου
είναι αδειανή
έλα Μαρία
να κάτσουμε μαζί.»
4. Σιγά δυνατά
Έχουμε όλοι από ένα μπαλόνι το οποίο κρατάμε στο χέρι μας και κινούμαστε με αυτό στο γρήγορο ρυθμό της μουσικής. Όταν η μουσική γίνεται πιο σιγανή βάζουμε το μπαλόνι μπροστά στα πόδια μας και το σπρώχνουμε πολύ απαλά, ώστε να μη φύγει μακριά. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Όχι ανάμεσα στα πόδια μας, αλλά μπροστά στις μύτες….
5. Μαγικό ραβδί. Μια μάγισσα κινείται ανάμεσά μας στο ρυθμό της μουσικής, φορώντας το καπέλο της και κρατώντας το μαγικό ραβδί της. Στο σταμάτημα της μουσικής, , προσπαθεί να ακουμπήσει, όσα περισσότερα μέλη του σώματος των άλλων προλάβει μέχρι να ξαναρχίσει η μουσική, τα οποία και κινούνται σε όλη τη διάρκεια της παύσης. Όταν ξαναρχίσει η μουσική παίρνει κάποιος άλλος το ρόλο της μάγισσας.
6. Θάλασσα. Χωρισμένοι σε δύο ομάδες, κρατάμε ένα μεγάλο πανί, στο οποίο μέσα μια μπάλα κολυμπά. Κερδίζει η ομάδα που κρατά τη μπάλα της εκεί χωρίς να πέσει κάτω, καθ΄όλη τη διάρκεια του μουσικού κομματιού.
7. Βρες τον ήρωα του παραμυθιού. Μοιράζουμε ένα καρτελάκι σε κάποια παιδιά το οποίο γράφει τον ήρωα ενός κλασσικού παραμυθιού ( κατσικάκι, Χιονάτη, κακός λύκος κ.τ.λ.), χωρίς να το δει η υπόλοιπη ομάδα. Σηκώνεται π.χ. όποιος έχει τη Χιονάτη και λέει μια ατάκα από το γνωστό παραμύθι ( Αχ, τι μικρά κρεβατάκια που έχει εδώ μέσα) και οι υπόλοιποι καλούνται να βρουν ποιο παραμύθι είναι. Στα μικρότερα παιδιά, μπορούμε να ψιθυρίσουμε κρυφά τον ήρωα, να ψάξει να βρει μια ατάκα και να μαντέψουν τα άλλα ποιο παραμύθι είναι.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.