Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2009-10 ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

22 Ιουνίου 2010 στις 8:23 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

15 Ιουνίου 2010 στις 11:44 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

 

 

 Αφιερωμένο …

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Αλλά έχουν μάτια κάτασπρα χωρίς ματόκλαδα

και τα χέρια τους είναι λιγνά σαν τα καλάμια.

 

Κύριε, όχι μ΄ αυτούς. Γνώρισα

τη φωνή των παιδιών την αυγή

πάνω σε πράσινες πλαγιές ροβολώντας

χαρούμενα σαν μέλισσες και σαν

τις πεταλούδες, με τόσα χρώματα.

Κύριε, όχι μ΄ αυτούς, η φωνή τους

δε βγαίνει καν από το στόμα τους.

Στέκεται εκεί κολλημένη σε κίτρινα δόντια.

 

Δική σου η θάλασσα κι ο αγέρας

μ΄  ένα άστρο κρεμασμένο στο στερέωμα,

Κύριε, δεν ξέρουνε πως είμαστε

ό,τι μπορούμε να είμαστε

γιατρεύοντας τις πληγές μας με τα βότανα

που βρίσκουμε πάνω σε πράσινες πλαγιές,

όχι άλλες,  τούτες τις πλαγιές κοντά μας.

Πως ανασαίνουμε όπως μπορούμε ν΄ ανασάνουμε

με μια μικρούλα δέηση κάθε πρωί

που βρίσκει τα΄ ακρογιάλι ταξιδεύοντας

στα χάσματα της μνήμης-

 

Κύριε όχι μ΄ αυτούς. Ας γίνει αλλιώς το θέλημά σου.

11 Σεπτεμβρίου ΄41

 Γ.Σεφέρης, Ημερολόγιο Καταστρώματος Β΄…, ό.π., σ. 192

12 Ιουνίου 2010 στις 11:38 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Αγαπητά μέλη και φίλοι της ΟΜΕΡ,

Σας ενημερώνουμε ότι στις 18 Ιουνίου, ημέρα Παρασκευή και ώρα 19.30, στο χώρο του κέντρου Προσχολικής Αγωγής “Το μικρό εργαστήρι”, (Ηρακλή έναντι ΔΕΗ )θα πραγματοποιηθεί συζήτηση με θέμα:

« Από τη ρητορική του Υπουργείου στην πρακτική του Νηπιαγωγείου: Αναζητώντας τους όρους και τα όρια του ρόλου μας/ επαγγέλματος ».

Εισηγήτρια: Μένη Τσίγκρα, Νηπιαγωγός. 

Στόχος της συνάντησης/ εκδήλωσης αυτής είναι, μέσα από μια απολογιστική και αναστοχαστική ματιά, να συζητήσουμε για την Προσχολική Αγωγή, τη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου και τον ρόλο/επάγγελμα της Νηπιαγωγού όπως τα βιώνουμε και να προβληματιστούμε πάνω στις νέες προτάσεις για το ‘νέο Νηπιαγωγείο’ που έρχεται.

 18-joune.jpg

 

12 Ιουνίου 2010 στις 10:06 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

8 Ιουνίου 2010 στις 11:41 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος
ΑΛΚΟΟΛ
View more videos from filikon.
8 Ιουνίου 2010 στις 11:36 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος
7 Ιουνίου 2010 στις 11:53 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος
7 Ιουνίου 2010 στις 12:01 πμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΗ Η ΙΔΕΑ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ… ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΣ !!!! και μια δική

μου σχετική… με τις ευχαριστίες μου ! ΑΚΟΜΑ ΓΕΛΑΩ !!!!!xa-xa-xa-xa-xa.jpg

4 Ιουνίου 2010 στις 12:16 πμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

27 Μαΐου 2010 στις 8:24 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

afisa2010.jpgprosklisi.jpg

25 Μαΐου 2010 στις 12:07 πμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος
ΑΦΙΣΕΣ
View more documents from filikon.
23 Μαΐου 2010 στις 6:50 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

22 Μαΐου 2010 στις 10:53 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

18 Μαΐου 2010 στις 9:45 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Α Τεστ ή Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας

Προβάλλεται κατά κόρον τον τελευταίο καιρό το Α΄ ΤΕΣΤ ή αλλιώς Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας από την τηλεόραση αλλά και από διαγνωστικά κέντρα . Σταχυολόγησα μερικά σημεία:
– Προτείνεται να πραγματοποιείται τουλάχιστον 5 – 6 μήνες προτού ξεκινήσει η σχολική χρονιά, όπου θα εισαχθεί το παιδί στην Α” Δημοτικού, ώστε με τις κατάλληλες συμβουλές και τη σωστή αγωγή να υπάρχει το χρονικό περιθώριο να κατανοήσουν οι γονείς τις δυσκολίες του, να ωριμάσει αναπτυξιακά το ίδιο και να προετοιμαστεί σωστά για το σχολείο.

– Οι λύσεις που προτείνονται από τους ειδικούς στηρίζονται στα αποτελέσματα του Τεστ, ώστε βάσει αυτού να βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει τις ελλιπείς ικανότητές του. Πρόκειται για απλές και ευχάριστες δραστηριότητες για το παιδί, που θα το βοηθήσουν να ενταχθεί ομαλά στο Δημοτικό.

– Σε περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει ήπιες δυσκολίες σε κάποιους τομείς, τότε ο ειδικός που κάνει το Α” ΤΕΣΤ δίνει τις κατάλληλες οδηγίες για την αποκατάστασή τους. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα σε παιδιά που εμφανίζουν μικρές « ανωριμότητες» να τις διορθώσουν έγκαιρα πριν αυτές εξελιχθούν σε μαθησιακές δυσκολίες.

– Η εξέταση είναι ολιγόλεπτη, κοστίζει 50 ευρώ και, αν εντοπισθούν «μικροπροβλήματα», συνοδεύεται από υποστηρικτικό υλικό που πρέπει το παιδί να δουλέψει το καλοκαίρι, ώστε το Σεπτέμβρη να είναι πανέτοιμο να παρακολουθήσει την Α΄τάξη. Για επισκέψεις σε σχολεία!!! και ομαδικές εξετάσεις μπορεί να γίνει καλύτερη τιμή.

-Τα νέα βιβλία και η εισαγωγή β΄ ξένης γλώσσας καθιστούν από νωρίς την απόκτηση δεξιοτήτων προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του σχολείου.
-Πραγματοποιούνται σεμινάρια 6 ωρών όπου δίνεται βεβαίωση επάρκειας και χορήγησης του τεστ.
Από τα παραπάνω προκύπτουν εύλογα ερωτήματα :
α) Ποιες είναι αυτές οι οδηγίες και συμβουλές προς τους γονείς που θα βοηθήσουν τα παιδιά σε πέντε μήνες να εξαλείψουν τις δυσκολίες;
β) Οι ανωριμότητες που θα γίνουν μαθησιακές δυσκολίες είναι κάτι σαν τη γρίπη που εξελίσσεται σε πνευμονία;
γ) Οι ειδικοί που θα κάνουν τη διάγνωση θα εκπονούν και την παιδαγωγική παρέμβαση;
δ) Το υποστηρικτικό υλικό που θα ακολουθεί την εξέταση, θα πληρώνεται από το γονείς;
ε) Τα υποψήφια πρωτάκια θα περνούν μαύρο καλοκαίρι στο διάβασμα προκειμένου να είναι πανέτοιμα το Σεπτέμβρη;
στ) Γιατί τα νέα βιβλία και η εισαγωγή της β΄ ξένης γλώσσας καθιστούν επιτακτική τη διάγνωση;
ζ) Μέσα σε ένα 6ωρο σεμινάριο που συνοδεύεται από επάρκεια χορήγησης του τεστ προλαβαίνει κάποιος και να μάθει τη χρήση του και να εξαγάγει συμπεράσματα από τις ενδείξεις του και να προβεί σε παιδαγωγική παρέμβαση;
Μερικές επιπλέον επισημάνσεις:
1) Ελληνικά τεστ διάγνωσης και για την προσχολική ηλικία κυκλοφορούν εδώ και μια δεκαπενταετία.
2) Οι κλίμακες που ανιχνεύει το τεστ είναι γνωστές και δεν εισάγει τίποτε νέο.
3) Τα τεστ αποτελούν χρήσιμα εργαλεία και όχι πανάκεια.
4) Δεν μπορούν να προσφέρουν χρήσιμες υπηρεσίες, αν δε συνοδευτούν και από άλλα είδη εξέτασης.

Στο δια ταύτα τώρα:
Δεν ξέρω αν οι δημιουργοί του τεστ, των οποίων σέβομαι τη δουλειά, έχουν αντιληφθεί ότι αυτά τα τεστ, αν δε χρησιμοποιηθούν κατάλληλα ή θεωρηθούν ως θαυματουργά εργαλεία μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα. Φοβάμαι μήπως ιατροπαιδαγωγικά και διαγνωστικά κέντρα που ξεφυτρώνουν σε κάθε γειτονιά με προσωπικό αμφίβολης εκπαίδευσης και μεθόδους αμφίβολης αποτελεσματικότητας και υπόσχονται θεραπεία δια πάσα νόσο εκλάβουν το τεστ ως το μαγικό ραβδί που θα εξαλείψει τις μαθησιακές δυσκολίες.

Με προβληματίζει επίσης η σύσταση της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας να γίνει οπωσδήποτε το τεστ. Οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι πως οι γονείς σε αυτό το στάδιο είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι και ταυτόχρονα ευάλωτοι σε οτιδήποτε έχει σχέση με το μέλλον του παιδιού τους στο σχολείο. Γιατί αυτή η επιτακτική σύσταση λες και πρόκειται για επιδημία; Γιατί ακόμη και γονείς που δεν έχουν κάποιο λόγο να ανησυχούν να σπεύσουν να υποβάλουν το παιδί τους σε εξέταση για να «έχουν το κεφάλι τους ήσυχο»;

Ελπίζω να μην έρθει κάποια εγκύκλιος στα σχολεία που δίνει άδεια για εξέταση ατομικής ή ομαδικής εντός του σχολικού χώρου.

Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ βέβαια όλα αυτά είναι η κορυφή του παγόβουνου, ενός υπόγειου πολέμου που μαίνεται, αλλά αυτό δεν είναι της ώρας.

Κωνσταντίνος Δουρούκας
Αναπληρωτής Αιρετός
ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας
http://kdouroukas.blogspot.com

16 Μαΐου 2010 στις 11:44 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

16 Μαΐου 2010 στις 10:55 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος
16 Μαΐου 2010 στις 2:20 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

mamas.jpg

6 Μαΐου 2010 στις 9:25 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

6 Μαΐου 2010 στις 9:10 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος

Έλα ύπνε και πάρε το 

και γλυκά ‘ποκοιμησέ το.

Σύρτο μες του Μάη τ’ αμπέλι

και στου Μάη το περιβόλι

να του δώσει ο Μάης λουλούδια

κι ο περιβολάρης μήλα.

maios.jpg

 maios.pdf

 

2 Μαΐου 2010 στις 7:43 μμ και με ετικέτα  | Σχόλια & Παραθέσεις (1) | Μόνιμος Σύνδεσμος