Η  ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΥ ΤΑΞΗ

MY DIGITAL CLASSΜετά από 6 μήνες οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ιεράπετρας  ολοκλήρωσαν με επιτυχία το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Μy Digital Class”.Συνεργάστηκαν με 139 μαθητές από Ελλάδα Τουρκία, Ισπανία και Ρουμανία.Μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν με σκοπό την ενίσχυση των ψηφιακών τους  δεξιοτήτων  .Ταυτόχρονα  είχαν  την ευκαιρία να δουν από διαφορετική οπτική γωνία  τη σημασίας της  πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας  στην Ευρώπη. Υπεύθυνες για την ίδρυση και τον συντονισμό του προγράμματος ήταν η Tuba Duygu AKSAKAL/Nevzat Karabağ Anatolian High School/TÜRKİYE/Erzurum και Despoina Lianou/1st Vocational Lyceum of Ierapetra (EPAL)/Crete/Greece.Μια  σύνοψη της δουλειάς μας μπορείτε να δείτε στο ψηφιακό βιβλίο που ακολουθεί.

Στατιστικα pdf

Το διδακτικό έτος 2023-2024 βρίσκεται στην εκπνοή του.

Έτσι οι συνάδελφοι που υλοποιήσαμε περιβαλλοντικά προγράμματα φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο  για αποτίμηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που έλαβαν οι μαθητές μας. Βγάλαμε 100 αντίτυπα, τα μοιράσαμε στους μαθητές μας που συμμετείχαν σε περιβαλλοντικές δράσεις και επιμορφώσεις και τους ζητήσαμε να απαντήσουν ανώνυμα. Συλλέξαμε τις απαντήσεις, βρήκαμε το ποσοστό σε καθεμιά από τις επιλογές της κάθε ερώτησης, τα αναλύσαμε και βρήκαμε τα εξής συμπεράσματα:

Από την πορεία του ερωτηματολογίου παρατηρούμε ότι παρόλο που το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών είχαν ελάχιστες γνώσεις για θέματα περιβάλλοντος, όπως αποτυπώνεται από την 1η ερώτηση, στη συνέχεια βλέπουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό βελτίωσε την ικανότητα του, να επιλύει περιβαλλοντικά θέματα και  να εκφράζεται με  σαφήνεια πάνω σε περιβαλλοντικά προβλήματα.

Επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό άρχισε να σκέφτεται κριτικά , να υλοποιεί δράσεις και να αναθεωρεί προηγούμενες στάσεις και αντιλήψεις σε θέματα περιβάλλοντος. 

Οι περισσότεροι μαθητές βελτίωσαν σε μεγάλο βαθμό το αίσθημα της υπευθυνότητα και απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες για την υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς μοιράζονται τις γνώσεις και ικανότητες που απέκτησαν με γνωστούς και φίλους.

Εν κατακλείδι άλλαξε ο τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς και αντιλήφθηκαν την πολυπλοκότητα των ζητημάτων που σχετίζονται με περιβαλλοντικά προβλήματα. 

Το τελικό οικολογικό αποτύπωμα με βάση τα στατιστικά στοιχεία, καθώς και την συνολική ανατροφοδότηση που πήραμε από τα δίκτυα αλλά και  από την κάθε περιβαλλοντική δράση ξεχωριστά είναι θετικό. 

Ωστόσο το ταξίδι για περιβαλλοντική παιδεία δεν σταματάει ποτέ….

 

 

 

Στις 24-4-2024 ήρθε το ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ της ΕΛΛΕΤ  σε εμάς!!!

Συγκεκριμένα το 1ο ΕΠΑΛ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ανταποκρίθηκε σε πρόσκληση του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου , που πρόσφερε prive  δίωρη διαδικτυακή επιμόρφωση  σε ομάδα μαθητών του σχολείου μας που υλοποιούν περιβαλλοντικά προγράμματα, για τη βιώσιμη μόδα και το πως η επιλογή και η αγορά των ρούχων μας επηρεάζει το οικολογικό μας αποτύπωμα. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και προβληματίστηκαν. Υπήρξε  αλληλεπίδραση και εποικοδομητικός διάλογος.

Είναι πολύ σημαντικό το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής παιδείας στους μαθητές.

Ευχαριστούμε πολύ την πρόεδρο του ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ,  κυρία Ζωή Πολυμεροπούλου καθώς και τη συντονίστρια του προγράμματος Βάσια Κουρεμένου που αν και ανήκουν στη μη τυπική εκπαίδευση παρέχουν τόσο ουσιαστική παιδεία και πολιτισμό στα σχολεία με τα οποία συνεργάζονται.

ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 3           ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 5 ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2 ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 6 ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 8

ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 7         ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 1

Στις 22/4/2024,  είχαμε τη χαρά να δεχτούμε στο εργαστήριο Γεωπονίας του σχολείου μας, μετά από πρόσκληση του Εργαστηριακού κέντρου και των εκπαιδευτικών του τομέα, την επίσκεψη της βιοκαλλιεργήτριας Καραλάκη Μαρίας που εφαρμόζει την επιχειρηματική γεωργία με επιτυχία.

Η Μαρία μια νέα κοπέλα που έχει σπουδάσει φυσικές επιστήμες, γύρισε μετά τις σπουδές στον τόπο της και αποφάσισε συνειδητά να ασχοληθεί με τη γεωργία επιχειρηματικά και μάλιστα  με τη βιολογική γεωργία!

Μας είπε ότι πάντα αγαπούσε την επαφή με τη φύση  και όχι μια ζωή μέσα στα στενά όρια ενός γραφείου, ενώ κατάλαβε από πολύ νωρίς  τη σημασία του πρωτογενούς τομέα για τη χώρα μας και ιδιαίτερα για την περιοχή της Ιεράπετρας.

Συζήτησε με τους μαθητές και απάντησε σε ερωτήσεις τους σε μορφή συνέντευξης πεδίου, όπως για τις δυσκολίες που συνάντησε και συναντά με τη μορφή  της βιολογικής γεωργίας, για τη δυνατότητα διάθεσης των προιόντων της σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ καθώς και σε μεγάλα εστιατόρια για δημιουργία γκουρμέ πιάτων μαγειρικής, όπως επίσης και για τις τιμές που έχουν τα βιολογικά προιόντα έναντι των συμβατικών κτλ.

Είδαμε φωτογραφικό υλικό από τα θερμοκήπια  και το αγρόκτημα της Μαρίας, ενώ μας έφερε δείγματα από σπάνια εξειδικευμένα φυτά που καλλιεργεί και τα οποία χρησιμοποιούνται στη μαγειρική, όπως ο δροσουλίτης , το φυτικό χαβιάρι, καπουτσίνος κτλ

Επακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος, οι μαθητές έλυσαν απορίες και ενθουσιάστηκαν με τις δυνατότητες που μπορεί να τους ανοίξει το επάγγελμα αυτό , αν το κάνουν επιχειρηματικά και έχοντας ως θεμέλιο τις γνώσεις των φυτών, την προστασία του περιβάλλοντος, την οικονομία και τις ανάγκες της αγοράς.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς για το χρόνο που αφιέρωσε στους μαθητές μας, καθώς και για τον ενθουσιασμό και την πληρότητα που διακρίναμε στα μάτια της για την επαγγελματική επιλογή της.

karalaki 1 IMG 20240422 105624 βιβλιο οικογενειασ καραλακη

9 καραλακη 2 καραλακη 1 καραλακη 9 καραλακη 14 καραλακη 7 καραλακη

Στις 19 Μαρτίου  2024, υλοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη  στο Κέντρο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Ιεράπετρας-Νεάπολης, στην οποία συμμετείχαν μαθητές του τομέα Γεωπονίας της Β και Γ τάξης καθώς και μαθητές της Α  που συμμετέχουν σε περιβαλλοντικά προγράμματα.

Οι μαθητές μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα του ΚΠΕ με τίτλο : ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΤΡΟΜΑΖΕΙ;

Ήταν μια υπέροχη  εμπειρία, όπου οι μαθητές μας πήραν μέρος  σε συζήτηση για την κλιματική αλλαγή, σε διαδραστικά παιχνίδια με ερωτήσεις πάνω σε αυτό , που τους ενθουσίασαν  με την προσπάθεια να σκοράρουν…

Έτσι  με παιγνιώδη τρόπο εμπέδωσαν και αποσαφήνισαν περιβαλλοντικούς  όρους και έννοιες. Έμαθαν  για τα βιοκλιματικά σπίτια, τη γρήγορη μόδα και τις συνέπειες  που μπορεί να έχει ο υπερκαταναλωτισμός στο περιβάλλον και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. 

Εντυπωσιάστηκαν με τον  ηλιακό φούρνο και τον ηλιακό ποδηλάτη στην είσοδο του ΚΠΕ  και έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση , για το πως μπορούμε να αλλαξουμε μικρές μας καθημερινές συνήθειες , ώστε να συμβάλλουμε ο καθένας από εμάς στην προστασία του πλανήτη.

Ευχαριστούμε θερμά το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΚΠΕ , για τις υπέροχες δραστηριότητες και τη φιλοξενία.

Εις το επανιδείν.

κπε 8 κπε 9 κπε7

κπε 2 κπε3 κπε5 κπε1 κπε 6

κπε4 κπε10

 

 

            

Σε συνέχεια της διδακτικής επίσκεψης στο γειτονικό πάρκο του σχολείου μας, οι μαθητές υλοποίησαν πρόχειρα σχέδια του γειτονικού πάρκου,  με δικές τους ιδέες όπως θα το έφτιαχναν αυτοί.

ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΚΟΥ 6          ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΚΟΥ 2  ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΚΟΥ 7    ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΚΟΥ 8   ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΚΟΥ 9ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΚΟΥ4 ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ 3 ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ 5

Με μαθητές του τομέα γεωπονίας επισκεφτήκαν σε διάρκεια  δύο διδακτικών ωρών το απέναντι πάρκο από το σχολείο μας. Οι μαθητές  παρατήρησαν και αναγνώρισαν  αρωματικά φυτά , άνθη και δέντρα που υπήρχαν εκεί. Απάντησαν σε ερωτήσεις πεδίου , για τη σημασία της ύπαρξης του αστικού πράσινου στην υγεία σωματική , ψυχική των κατοίκων των πόλεων , στη διαμόρφωση του κλίματος και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Παρατήρησαν τα φυτά και συζήτησαν για λειτουργίες του φυτού όπως η φωτοσύνθεση και η αναπνοή. Τέλος μελέτησαν τα μέρη του άνθους και ανέλυσαν πώς γίνεται η επικονίαση και η γονιμοποίηση στα φυτά.

Στη συνέχεια τις επόμενες μέρες σε άλλες διδακτικές ώρες , έφτιαξαν προσχέδια του γειτονικού πάρκου , όπως θα το έφτιαχναν αυτοί αν ήταν αρχιτέκτονες τοπίου.

εργασια 2 αλσυλλιο 1 εργασία 4 αλσυλλιο εργασία 7 αλσύλλιο εργασία πεδιου στο αλσύλλιο  

ΕΙΚΟΝΑ 13 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΑΛΣΟΣ

 

Εκπαιδευτική  επίσκεψη στο πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης με τους μαθητές μας…IMG 20240331 1050162

Συνοδοί καθηγητές: Φλουράκη Χαρά,  Μαριάννα Φιωτάκη,  Γιώργος Λιανάκης,  Αικατερίνη Σφυράκη

 

Πραγματικά εντυπωσιακά εκθέματα σε τρισδιαστατη μορφή που απεικόνιζαν σκηνές που έλαβαν χώρα στη νεότερη Ελληνική Ιστορία καθώς και  αυθεντικά χειρόγραφα από την έναρξη της επανάστασης του 1821 κτλ.

 

 

ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 5    ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 9    ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 4

ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ2  ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 3 ΠΟΛ.ΜΟΥΣΕΙΟ 8

ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 15  ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 10  ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 13  ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 11 ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 12  ΠΟΛ.ΜΟΥΣΕΙΟ 6  ΠΟΛ.ΜΟΥΣΕΙΟ 1  ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ7   ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 18   ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 22   ΠΟΛ. ΜΟΥΣΕΙΟ 21

ΜΟΥΣΕΊΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 1   IMG 20240330 1210042    ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ   

 

ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΑ ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ    ΚΥΤΤΑΡΟ  

 

Ομάδα μαθητών του σχολείου μας στα πλαίσια προγράμματος αγωγής υγείας και με συνοδούς εκπαιδευτικούς  τους: Μαριάννα Φιωτάκη, Φλουράκη Χαρά, Λιανάκης Γεώργιος, Σφυράκη Αικατερίνη, επισκέφτηκε στην περιοχή Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης , το μουσείο ανθρώπινου σώματος, όπου οι μαθητές ουσιαστικά διέσχισαν ένα γιγάντιο ανθρώπινο σώμα σε πρόπλασμα και η ξεναγός – γιατρός στο επάγγελμα τους εξηγούσε τη λειτουργία κάθε οργάνου.

 

ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 1ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 3ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 6Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ 1ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 4ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 11ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 9ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 10ΛΙΜΝΗ ΚΕΡΚΙΝΗ 8     

 

 

Ημερήσια εκδρομή στη λίμνη Κερκίνη του νομού Σερρών με ομάδα μαθητών του σχολείου μας.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τον ξεναγό για τη σημασία του μοναδικού αυτού υγροβιότοπου και το πλήθος μορφών ζωής που φιλοξενεί. Εδώ διαβιούν οι αργυροπελεκάνοι, ενώ είναι πέρασμα για τους Ρόδοπελεκάνους. Στη λίμνη συναντάς νούφαρα ενώ περιμετρικά υπάρχουν καλαμιές και διάφορα είδη δέντρων. Οι μαθητές εκτός από την απολαυστική βαρκάδα, έκαναν ιππασία στον ιππικό όμιλο που διατηρείται στην περιοχή και δοκίμασαν την τοξοβολία.

Εντυπωσιαστήκαμε όλοι με το πανέμορφο τοπίο , και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι , τελικά όπου και να κοιτάξεις η Ελλάδα θα σε εντυπωσιάζει με τις φυσικές ομορφιές της.

Συνοδοί καθηγητές : ΦΛΟΥΡΑΚΗ ΧΑΡΑ, ΦΙΩΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ, ΛΙΑΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΦΥΡΑΚΗ

 

Επόμενη σελίδα: »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση