Στατιστικα pdf

Το διδακτικό έτος 2023-2024 βρίσκεται στην εκπνοή του.

Έτσι οι συνάδελφοι που υλοποιήσαμε περιβαλλοντικά προγράμματα φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο  για αποτίμηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που έλαβαν οι μαθητές μας. Βγάλαμε 100 αντίτυπα, τα μοιράσαμε στους μαθητές μας που συμμετείχαν σε περιβαλλοντικές δράσεις και επιμορφώσεις και τους ζητήσαμε να απαντήσουν ανώνυμα. Συλλέξαμε τις απαντήσεις, βρήκαμε το ποσοστό σε καθεμιά από τις επιλογές της κάθε ερώτησης, τα αναλύσαμε και βρήκαμε τα εξής συμπεράσματα:

Από την πορεία του ερωτηματολογίου παρατηρούμε ότι παρόλο που το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών είχαν ελάχιστες γνώσεις για θέματα περιβάλλοντος, όπως αποτυπώνεται από την 1η ερώτηση, στη συνέχεια βλέπουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό βελτίωσε την ικανότητα του, να επιλύει περιβαλλοντικά θέματα και  να εκφράζεται με  σαφήνεια πάνω σε περιβαλλοντικά προβλήματα.

Επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό άρχισε να σκέφτεται κριτικά , να υλοποιεί δράσεις και να αναθεωρεί προηγούμενες στάσεις και αντιλήψεις σε θέματα περιβάλλοντος. 

Οι περισσότεροι μαθητές βελτίωσαν σε μεγάλο βαθμό το αίσθημα της υπευθυνότητα και απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες για την υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς μοιράζονται τις γνώσεις και ικανότητες που απέκτησαν με γνωστούς και φίλους.

Εν κατακλείδι άλλαξε ο τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς και αντιλήφθηκαν την πολυπλοκότητα των ζητημάτων που σχετίζονται με περιβαλλοντικά προβλήματα. 

Το τελικό οικολογικό αποτύπωμα με βάση τα στατιστικά στοιχεία, καθώς και την συνολική ανατροφοδότηση που πήραμε από τα δίκτυα αλλά και  από την κάθε περιβαλλοντική δράση ξεχωριστά είναι θετικό. 

Ωστόσο το ταξίδι για περιβαλλοντική παιδεία δεν σταματάει ποτέ….