Η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία δεν είναι παραχώρηση. Είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ όλου του ΛΑΟΥ
Σήμερα κυκλοφόρησε στα σχολεία μια ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου Δ&Ν Πάτρας που αναφέρεται σε μια «μικρή κρίση» που συνέβη στο 18ο ΔΣ Πατρών.
Επειδή η ανακοίνωση προκάλεσε στους μη γνωρίζοντες περισσότερες απορίες απ? όσες ?υποτίθεται πως- έλυσε, ας δούμε πόσο «μικρή» και πόσο «κρίση» ήταν όσα διαδραματίστηκαν εκεί:
Αυτή, συνάδελφοι, είναι συνοπτικά η «μικρή κρίση» που αναφέρει η ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου μας. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του. Εμείς απλά αναρωτιόμαστε πότε επιτέλους θα πάψει αυτό το κλίμα «πολιτικού πολιτισμού» που διακατέχει αρκετούς συνδικαλιστές που νομίζουν πως όλα λύνονται με αδιέξοδους «διαλόγους» αντί για αγώνες. Το μόνο που πετυχαίνει αυτή η τακτική είναι να αποθρασύνει όσους θεωρούν πως ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών είναι ένας «κοινωφελής φορέας» διοργάνωσης διαλέξεων αντί για ένα διεκδικητικό όργανο για την υπεράσπιση των συμφερόντων του κλάδου.
Για το Π.Α.ΜΕ. Εκπαιδευτικών είναι φανερό πως η διευθύντρια του 18ου ΔΣ τοποθέτησε, οριστικά, τον εαυτό της με την πλευρά των συμφερόντων της διοίκησης και της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση, και εναντίον των δικαιωμάτων του δάσκαλου και των θέσεων που έχει ο κλάδος για την αξιοπρέπεια και την προστασία του. Ήδη από τις πρώτες μέρες της ως διευθύντρια επιχείρησε να στήσει απεργοσπαστικό μηχανισμό στο σχολείο.
Το ΠΑΜΕ δε θα την αντιμετωπίζει πια ως δάσκαλο, αλλά ως εκπρόσωπο της εξουσίας και εχθρό του κλάδου, όπως ακριβώς και η ίδια έδειξε με τις ενέργειες της.
Συνάδελφοι.
ΔΕΝ ονειρευόμασταν τέτοιους διευθυντές όταν κάναμε αγώνες για να μην έχουμε «μάνατζερς» εξωεκπαιδευτικούς, αλλά δασκάλους, από μας, για να παίρνουν το μέρος του δάσκαλου!
ΚΑΠΟΙΟΙ λησμόνησαν ότι είναι (ή υπήρξαν κάποτε) δάσκαλοι. Νόμισαν ότι είναι κάτι ανώτερο, εξουσία, ή προσβλέπουν σε εξουσία και αναρρίχηση. Συμπεριφέρονται αυταρχικά, τρομοκρατούν συναδέλφους, καταπατούν κατακτημένα δικαιώματα, γίνονται «βασιλικότεροι του βασιλέως» για την εφαρμογή, στα «μουλωχτά», κατευθύνσεων και προϊσταμένων και κυβερνητικών σεναρίων.
ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ διευθυντές δε θα τους χαρίσουμε θέση για να εξαθλιώσουν το δάσκαλο, όπως προβλέπουν οι κυβερνητικές «μεταρρυθμίσεις» και οι κατευθύνσεις της ΕΕ.
ΘΑ συνεχίσουμε ανυποχώρητο αγώνα μέχρι να μη μπορούν να τους κρατήσουν οι καρέκλες τους. Οι προϊστάμενοι θα σιωπήσουν;
Η ΕΠΙΘΕΣΗ που γίνεται σε όλους τους εργαζόμενους και το λαό ΔΕΝ αφήνει απ? έξω το δάσκαλο. Όταν ακούμε για «μεταρρύθμιση», ξέρουμε ότι μας περιμένουν μαύρες μέρες στα οικονομικά, τα ασφαλιστικά, τα συνταξιοδοτικά, τα εργασιακά και όλη την παιδεία.
ΞΕΡΟΥΜΕ ότι πρέπει να μπούμε στον αγώνα για να κρατήσουμε ό,τι κατακτήσαμε: για να μη γίνουμε δούλοι σε κάποιο ιδιωτικό σχολείο ή και να μη χάσουμε ακόμη και τη δουλειά μας.
Μερικοί συνάδελφοι δε βλέπουν τίποτα απ? αυτά ? δεν μπλέκουν αυτοί, λέει, με τα πολιτικά ? θέλουν την ησυχία τους, να κάνουν τη δουλειά τους και να πάνε το μεσημέρι στο σπίτι τους!!! Δε σκέφτηκαν ότι έτσι, πολύ σύντομα, δε θα μπορούν να πηγαίνουν το μεσημέρι στο σπίτι?
ΞΕΡΟΥΜΕ ότι η ΕΕ πιέζει για ιδιωτικοποίηση παντού, ακόμη και στην παιδεία, για να χαριστούν όλα στο κεφάλαιο, να μειωθούν οι αποδοχές, να μην υπάρχει σταθερή εργασία και πλήρης απασχόληση, ούτε ασφάλιση ούτε συντάξεις ούτε δικαιώματα.
Κάποια κόμματα, πολιτικοί και συνδικαλιστές το κρύβουν απ? το λαό που δε μπορεί να έχει καλή ενημέρωση και τον «φουσκώνουν» με εκθέσεις ιδεών.
ΞΕΡΟΥΜΕ ότι τα δύο κόμματα της εξουσίας, και όχι μόνο, έχουν στα χαρτιά και στο μυαλό την ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ, δηλαδή, τη μεταφορά της εκπαίδευσης στους δήμους και ύστερα την ιδιωτικοποίηση.
ΚΑΝΕΝΑΣ τους δεν αποκαλύπτει ότι αυτό για το δάσκαλο θα σημάνει:
· Προσλήψεις απ? τους δήμους κι όχι απ? το κράτος = κατάργηση μονιμότητας.
· Άλλο ωράριο εργασίας και άλλες εργασιακές σχέσεις.
· Άλλες αποδοχές, παρόμοιες, ίσως, μ? αυτές που δίνουν τα σούπερ-μάρκετ στους νέους υπαλλήλους.
· Κίνδυνο να βρεθεί, κάθε στιγμή, χωρίς δουλειά, ασφάλιση και σύνταξη.
Γι? αυτό τώρα βάζουν κάποιους «εύκαμπτους» διευθυντές να εφαρμόζουν καθηκοντολόγιο και να περάσουν την παραμονή στο σχολείο για έξι ώρες. Θα ετοιμάσουν τις συνθήκες για αύξηση του ωραρίου και θα φορτώσουν το ολοήμερο στους πρωινούς για να μειωθούν οι προσλήψεις και οι δαπάνες.
Γι? αυτό και οι ωρομίσθιοι αυξάνονται συνεχώς ώσπου να καθιερωθεί η ωρομισθία ως κύριος τρόπος απασχόλησης κι όποιος μπορέσει ας ζήσει!
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ αυτά που οι άλλοι αποσιωπούν.
ΑΣ μην πούμε αργότερα ότι δεν ακούσαμε.
ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ανάγκη να μην αφήσουμε κανένα να ακυρώνει τους αγώνες μας, να ενωθούμε με βάση τα αιτήματά μας, ανοιχτά και καθαρά. Και καθαρά να τοποθετηθεί ο καθένας απέναντι στις θέσεις των κομμάτων.
Καλούμε ΤΩΡΑ το ΣΥΛΛΟΓΟ:
– ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ξεκάθαρα κι όχι με «στρογγυλέματα» την απαράδεκτη διευθύντρια, να την αποκαλύψει, να την αποδυναμώσει και να την απορρίψει. Να σταματήσει την κατάπτυστη «δράση» της, της διαίρεσης, της συκοφαντίας και της ομαδοποίησης μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων ακόμη ? κι αυτό είναι γνωστό και κυκλοφορεί πολύ! Να δώσει τη συνέχεια και τη σημασία που πρέπει με κινητοποίηση των μελών και τη συμβολή και της ΔΟΕ.
– ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ, να κινητοποιήσει αγωνιστικά όλο το Σύλλογο για την επιθετική υπεράσπιση των κατακτήσεων που βάλλονται από πολλές πλευρές.
Το ΠΑΜΕ θα είναι αταλάντευτο σ? αυτή τη διεκδίκηση, ΜΑΖΙ με το δάσκαλο που διώκεται. Ό,τι κατακτήσουμε ή περισώσουμε θα το πετύχουμει μόνο με ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ από ΟΛΟΥΣ.
Εμείς θεωρούμε πως οι διευθυντές, εκτός ολίγων φαιδρών εξαιρέσεων, ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ! Και τους θέλουμε μαζί μας στον κοινό αγώνα.
Πάτρα 16/2/2009
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
17/02/2009 στις 3:23 μμ
ΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Ή ΓΕΝΙΚΑ ΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΑΣΧΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ Ή ΟΧΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΤΥΧΕΙ. ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΚΑΝΟΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ.
ΕΝΑΣ ΜΠΑΣΤΑΚΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΩΣ ΑΣΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΕΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ.
ΜΑΡΚΟΣ ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ
ΚΑΤ’ ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ