ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Δ.Δ.Ε Αρκαδίας

Ενημέρωση για προγράμματα και δράσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

cropped IMG 20231008 144629 705 1 1

2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»

2ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Τρίπολης -Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», το 2ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Τρίπολης έχει δημιουργήσει ένα ενημερωτικό σημείο (info point) με σκοπό:

  • Να παρέχει αναλυτικές πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις δομές και τη λειτουργία της.
  • Να ενημερώνει για τις τρέχουσες και μελλοντικές δράσεις που υλοποιεί το σχολείο στο πλαίσιο του προγράμματος.
  • Να αποτελέσει ένα σημείο διαλόγου και ανταλλαγής ιδεών για τα ευρωπαϊκά θέματα.

Το info point είναι ανοιχτό σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και το ευρύτερο κοινό, επιδιώκοντας να ενισχύσει την ευρωπαϊκή συνείδηση και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στα κοινά.

https://2ndprotypogeltripolis.blogspot.com/

Πώς γιορτάζεται διεθνώς ο Μήνας της Γυναικείας Ιστορίας

έγχρωμη εικονογράφηση με τρία γυναικεία πρόσωπα σε προφίλ.

Ο Μήνας της Ιστορίας των Γυναικών είναι ένας ετήσιος εορτασμός κάθε Μάρτιο για τα επιτεύγματα των γυναικών σε όλη την ιστορία και σε όλο τον κόσμο. Είναι μια στιγμή για να παρουσιάσουμε τα συχνά υπο-αναγνωρισμένα, αποσιωπημένα και σημαντικά επιτεύγματα των γυναικών από την ιστορία.

https://www.europeana.eu/en/stories/how-womens-history-month-came-to-be-celebrated-internationally

«Φύλακες του Δάσους»: Ένα σεμινάριο για την αναγέννηση των καμένων δασών στην Αρκαδία από το WWF

ΦΥΛΑΚΕΣ

Τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το σεμινάριο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Επιστήμης Πολιτών «Φύλακες του Δάσους», το οποίο διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας σε συνεργασία με το WWF Ελλάς και την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Μιχαήλ Ν. Στασινόπουλος.

Το σεμινάριο είχε ως θέμα «το δάσος μετά την πυρκαγιά και η δυναμική της φυσικής αναγέννησης» και στόχευε στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σχετικά με την παρακολούθηση της φυσικής αναγέννησης του καμένου δάσους.

Το πρόγραμμα «Φύλακες του Δάσους»

Το πρόγραμμα «Φύλακες του Δάσους» προσφέρει έναν τρόπο δραστηριοποίησης των μαθητών ως επιστημόνων (Επιστήμη Πολιτών) που συλλέγουν, καταγράφουν και καταχωρούν στοιχεία για την παρακολούθηση της φυσικής αναγέννησης του καμένου δάσους. Τα στοιχεία καταχωρούνται σε βάση δεδομένων και βοηθούν το επιστημονικό έργο του WWF Ελλάς στην προστασία των δασών και ιδίως της φυσικής αποκατάστασης του δάσους μετά τη φωτιά.

Η σημασία του προγράμματος για την Αρκαδία

Με τις δασικές πυρκαγιές να απειλούν πια ακόμη και δασικά οικοσυστήματα που ως τώρα θεωρούνταν προστατευμένα από τη φωτιά λόγω κλίματος και τοπικών συνθηκών, όπως είναι τα δάση της Αρκαδίας, το πρόγραμμα αυτό είναι καίριας σημασίας για την περιοχή μας αλλά και για όλη την Ελλάδα.

Το σεμινάριο

Το σεμινάριο περιλάμβανε εισαγωγή στο πρόγραμμα, στον χώρο του Ιδρύματος Στασινόπουλου, στην Τεγέα και κατόπιν άσκηση στο πεδίο, σε περιοχή καμένου δάσους κοντά στην Τρίπολη, πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του οικισμού Καμαρίτσα.

Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από σχολεία της Αρκαδίας, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη σημασία της παρακολούθησης της φυσικής αναγέννησης του καμένου δάσους και να εξοικειωθούν με τις μεθόδους συλλογής και καταγραφής δεδομένων.

Το σεμινάριο στέφθηκε με επιτυχία και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ποιότητα της ενημέρωσης και την πρακτική άσκηση στο πεδίο. Θα επαναληφθεί με τη συμμετοχή μαθητών .

Το πρόγραμμα «Φύλακες του Δάσους» αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την προστασία των δασών και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

20250224 090341 120250225 10341420250225 10325620250224 12225420250224 12065420250224 12194620250224 122540

Διαγωνισμός Τεχνητής Νοημοσύνης 2025



Λήψη αρχείου

7ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Οπτικοακουστικής Δημιουργίας

LOGO ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΡΤ

Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε συνεργασία με το Αρχείο της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. διοργανώνουν τον 7o Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής Δημιουργίας «Τα σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ» για τους/τις μαθητές/μαθήτριες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων της Ελλάδας και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η αξιοποίηση και χρήση των οπτικοακουστικών τεκμηρίων του Αρχείου της ΕΡΤ στη δημιουργία μαθητικών ταινιών μικρού μήκους ώστε να αναδειχθεί η οπτικοακουστική μας κληρονομιά με τη ματιά των νεότερων γενεών.

Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση έχει αναπτύξει έναν ιδιαίτερο ρόλο στην υποστήριξη της οπτικοακουστικής παιδείας, της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και καινοτομίας τα τελευταία 40 χρόνια. Ξεκινώντας το 1977 από την ΕΡΤ και συνεχίζοντας από το 1981 στο Υπουργείο Παιδείας, η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση στοχεύει στην παραγωγή, προβολή και διάθεση τηλεοπτικών και διαδικτυακών προγραμμάτων για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλες τις βαθμίδες.

Η ανάπτυξη και διείσδυση των νέων τεχνολογιών στο σύγχρονο κοινωνικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, όπου το σχολείο δεν καταναλώνει απλώς, αλλά δημιουργεί περιεχόμενο, κινητοποίησε την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, ώστε να συναντήσει τη νέα ψηφιακή γενιά, στους δικούς της χώρους και να γίνει μέρος της κοινότητάς της. Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση μπαίνει στην ψηφιακή εποχή και συνδέεται με τη στρατηγική του Υπουργείου για την ψηφιακή εκπαίδευση. Στόχος είναι η επικοινωνία με το νεανικό κοινό μεταβαίνοντας από τα παραδοσιακά μέσα στην ψηφιακή εποχή, όπου ο καθένας γίνεται Μέσο.

Το Αρχείο της Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης [ΕΡΤ Α.Ε.] διαχειρίζεται περισσότερα από 1.000.000 τεκμήρια, στα οποία έχουν καταγραφεί τα σημαντικότερα ιστορικά, κοινωνικά και πολιτιστικά γεγονότα της Ελλάδας από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα. Στόχος του Αρχείου της ΕΡΤ είναι η διάσωση, διατήρηση και διάχυση στην κοινωνία των πολύτιμων αυτών αρχείων, που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Μέσα από το διαδικτυακό τόπο του Αρχείου της: http://archive.ert.gr/, το περιεχόμενο του οποίου διαρκώς εμπλουτίζεται και ανανεώνεται εφαρμόζοντας όλες τις σύγχρονες ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές, η ΕΡΤ διασφαλίζει την καλύτερη πρόσβαση των πολιτών στον πολύτιμο αυτό εθνικό οπτικοακουστικό πλούτο.

Στόχος της συγκεκριμένης πρότασης – πρωτοβουλίας είναι να προβληθεί το οπτικοακουστικό περιεχόμενο της ΕΡΤ ως ένα επιπλέον δυναμικό μαθησιακό εργαλείο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Για τo ενημερωτικό του ΥΠΑΙΘΑ αναφορικά με το διαγωνισμό δείτε εδώ

Για περισσότερες πληροφορίες και όρους συμμετοχής δείτε εδώ

Για τη φόρμα συμμετοχής στον διαγωνισμό δείτε εδώ

Μετά την συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής θα σας αποσταλούν οδηγίες για την πρόσβαση και λήψη του οπτικοακουστικού υλικού από το “Αρχείο της ΕΡΤ”

Για την υποβολή των μαθητικών δημιουργιών στο Φωτόδεντρο i-create δείτε εδώ

8ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας«Οδική Ασφάλεια Παντού και Πάντα!» (2024-2025)

ODIKI ASFALEIA PANTOU PANTA

Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» διοργανώνουν τον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακής Δημιουργίας «Οδική Ασφάλεια Παντού και Πάντα!» για τους/τις μαθητές/μαθήτριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών και η ενεργοποίησή τους στο ζήτημα της ασφαλούς μετακίνησης τους μέσω της δημιουργίας πρωτότυπων ψηφιακών έργων με θέμα τη σημασία της κυκλοφοριακής αγωγής και της τήρησης των κανόνων του Κ.Ο.Κ. Στόχος του διαγωνισμού είναι να κατανοηθούν οι βασικοί κανόνες οδικής ασφάλειας των παιδιών ως πεζοί, επιβάτες και ποδηλάτες.

Επιπλέον, επιμέρους στόχοι της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι:

  • Η ενίσχυση της φαντασίας, αυτενέργειας και πρωτοβουλίας των μαθητών/μαθητριών για καλλιτεχνική έκφραση
  • H ανάπτυξη της πηγαίας δημιουργικότητάς τους
  • Η δυνατότητα καλλιτεχνικής έκφρασης μέσω πρωτότυπων ψηφιακών έργων
  • Η ενίσχυση της συνεργατικότητας και της ομαδικότητας
  • Η απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, ο ψηφιακός γραμματισμός

Καλούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, να δημιουργήσουν σε μια από τις πιο κάτω κατηγορίες:

  1. Ταινία μέγιστης διάρκειας δέκα (10) λεπτών (ταινία μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ)
  2. Τηλεοπτικό κοινωνικό σποτ μέγιστης διάρκειας 45 δευτερολέπτων
  3. Εφαρμογή με αξιοποίηση εργαλείων Web2.0 όπως Blog – ιστολόγιο, Wiki, νοητικούς χάρτες, σύννεφα λέξεων, χρονοδιαδρόμους, ιστοσελίδες κ.ά.

αποσκοπώντας στην παρουσίαση ιδεών, σκέψεων και προτάσεων για την Οδική Ασφάλεια και την προστασία της ζωής στο δρόμο ως βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές /μαθήτριες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων της Ελλάδας (δημόσιας και ιδιωτικής Εκπαίδευσης) και υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Δείτε την πρoκήρυξη εδώ

Για διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων της προσωπικότητας  στο πλαίσιο των Διαγωνισμών τουΤμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠΑΙΘ δείτε εδώ

Για τη Δήλωση γονέων ή κηδεμόνων έγκρισης συμμετοχής στο διαγωνισμό και παραχώρησης σχετικών αδειών, δείτε εδώ

7ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Δημιουργίας «Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου» (2024-2025)

ISTORIA THS POLHS 21 23 Το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΔΥΠΕΑ) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων & Επικοινωνίας (ΕΚΚΟΜΕΔ), τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Γ.Α.Κ.), την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδoς (EBE), το Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, συν-διοργανώνουν τον Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Δημιουργίας «Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου» για τους/τις μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και της Ομογένειας.

Ο Διαγωνισμός διοργανώνεται για έβδομη συνεχόμενη σχολική χρονιά το σχολικό έτος 2024-25 και απευθύνεται στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχοντας ως θεματική την ιστορία της πόλης τους από την ίδρυση του Νεότερου Ελληνικού Κράτους έως σήμερα.

Οι μαθητές και μαθήτριες καλούνται να αναζητήσουν μια ιστορία που αναφέρεται στη σύγχρονη ζωή ή στο παρελθόν της πόλης τους (ενδεικτικά, λαμβάνοντας αφορμή από γεγονότα, σημαντικά κτήρια, πλατείες, δρόμους, δημόσιες εκδηλώσεις, οικονομικές – κοινωνικές δραστηριότητες, την ενσωμάτωση της πόλης στο Νεότερο Ελληνικό Κράτος, ενσωμάτωση των προσφύγων της Μικρασιατικής  Καταστροφής, Μεταπολίτευση  κλπ.) λειτουργώντας συνεργατικά σε επίπεδο σχολικού τμήματος ή ομάδας. Στην προσπάθεια αυτή, καλούνται να αναζητήσουν οικογενειακά αντικείμενα, παλιότερες φωτογραφίες, αφηγήσεις παππούδων, γειτόνων ή ανθρώπων που μπορούν να δώσουν μια μαρτυρία ή συνέντευξη ή άλλα τεκμήρια που οι ομάδες μπορεί να σκεφτούν να αξιοποιήσουν.

Στο πλαίσιο της παραπάνω διαδικασίας και της σωστής ιστορικής τεκμηρίωσης, αλλά και της αναζήτησης περαιτέρω ιστορικών πηγών, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να στραφούν σε τοπικές ή κεντρικές δημόσιες βιβλιοθήκες σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του ΥΠΑΙΘΑ, να μεταβαίνουν στα Γενικά Αρχεία του Κράτους των περιοχών των σχολείων, να επισκέπτονται φυσικά και διαδικτυακά αρχεία (συμπεριλαμβανομένων των οπτικοακουστικών) και αποθετήρια για την αναζήτηση επιπλέον τεκμηρίων.

Στη συνέχεια, ζητείται να ψηφιοποιήσουν και να επεξεργαστούν τα τεκμήρια (φωτογραφίες, αντικείμενα, προφορικές συνεντεύξεις κλπ) και να καταγράψουν με τη συμβολή των εκπαιδευτικών τους την ιστορία τους με τη μορφή σύντομης ταινίας ή θα προχωρήσουν στη σύνθεση μιας ψηφιακής δημιουργίας (πχ. φωτογραφικού άλμπουμ, ψηφιακής αφήγησης, παρουσίασης, ψηφιακού παιχνιδιού, αρχείο ψηφιακού ήχου – podcast κ.ά.) που θα αξιοποιεί τον παραπάνω πλούτο των τεκμηρίων.

Στο πλαίσιο της δράσης και των εκδηλώσεων «Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου», θα πραγματοποιηθεί επιμόρφωση εκπαιδευτικών με τη διοργάνωση θεματικής ημερίδας / εργαστηρίων.

Εκπαιδευτικό υλικό και πληροφορίες αναφορικά με τις προδιαγραφές για τη δημιουργία ταινίας ή άλλης ψηφιακής δημιουργίας θα βρείτε στον δικτυακό τόπο www.i-create.gr και στον δικτυακό τόπο του ΕΚΟΜΕ https://www.ekome.media/el/.

Οι μαθητικές δημιουργίες θα αξιολογηθούν από επιτροπή, η οποία θα επιλέγει με βάση τα κριτήρια της Σφραγίδας Ποιότητας «i-create». Οι διακριθείσες μαθητικές δημιουργίες θα πάρουν τη Σφραγίδα Ποιότητας «i-create» και οι διακριθείσες μαθητικές ταινίες θα προβληθούν σε ειδική σειρά εκπομπών της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠΑΙΘΑ στη Βουλή Τηλεόραση.

Τα παραδοτέα θα υποβάλλονται μέσω του αποθετηρίου της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης Φωτόδεντρο/i-create.  Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής για τα παραδοτέα ορίζεται η 31/05/2025.

 

Για την έγκριση του διαγωνισμού δείτε εδώ

 Για την υποβολή των μαθητικών δημιουργιών στο Φωτόδεντρο i-create δείτε εδώ

Για την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε επιμορφωτικές δράσεις της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης δείτε εδώ

Για διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων της προσωπικότητας  στο πλαίσιο των Διαγωνισμών τουΤμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠAIΘ. δείτε εδώ

Για τη Δήλωση γονέων ή κηδεμόνων έγκρισης συμμετοχής στο διαγωνισμό και παραχώρησης σχετικών αδειών, δείτε εδώ

Βιωματικό – θεατρικό εργαστήριο για τα ανθρώπινα δικαιώματα του ΚΕΠΕΑ Καστρίου



Λήψη αρχείου

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ BRAVO SCHOOLS 2025

bravo schoolsΤο QualityNet Foundation στο πλαίσιο προώθησης των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, προχωράει στην υλοποίηση του 8ου πανελλήνιου σχολικού διαγωνισμού  με τίτλο Bravo Schools «Δημιουργούμε έναν  Καλύτερο Κόσμο», για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.

O Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός Bravo Schools στοχεύει στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων προσεγγίσεων ως προς την εκπαίδευση για την Αειφόρο / Βιώσιμη Ανάπτυξη στο πλαίσιο της Ενεργού Πολιτειότητας, που σχετίζονται  με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.

Καταληκτική ημερομηνία 31 Μαρτίου 2025 



Λήψη αρχείου

 

««Εκπαιδευτικές επισκέψεις και επιμορφωτικές δράσεις στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) κατά το σχολικό έτος 2024-2025»».

Προβολή Συνημμένου



Λήψη αρχείου

Σελίδα 3 από 23

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση