«

»

Σεπ 05

Professional Learning Communities

Για να δείτε την οπτική των Επαγγελματικών Κοινοτήτων Μάθησης, αρκεί να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα http://www.allthingsplc.info/about , όπου ανάμεσα σε άλλους αρθογραφεί και ένας από τους κορυφαίους στην ανάλυση και εφαρμογή τους, ο R. Dufour. Για να συνδεθείτε πατήστε εδώ

plc1 plc2

Για να δείτε μεταφρασμένη την πρώτη σελίδα πατήστε εδώ

Δείτε επίσης από τον ίδιο ιστοχώρο το DuFourWhatIsAProfessionalLearningCommunity

Αν θέλετε να δείτε μεταφρασμένο το άρθρο πατήστε εδώ

και για μια σχετική παρουσίαση πατήστε εδώ

Σε μια συνοπτική εικόνα για τις Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης μπορούμε να πούμε:

  1. Ο θεμελιώδης σκοπός του σχολείου είναι να εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα μάθησης για όλους τους μαθητές, και ο βαθμός που το σχολείο το επιτυγχάνει αυτό, πρέπει να έχει φανερό αποτέλεσμα στη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επιτυχία του μαθητή. Η σχετική ερώτηση στην PLC δεν είναι «Αυτό διδάχθηκε;», αλλά «Αυτό το μάθανε;». Η μεταστροφή από την εστίαση στη διδασκαλία, στην εστίαση στη μάθηση, είναι η βάση της εργασίας της PLC.

  2. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να εκπληρώσουν το θεμελιώδη της μάθησης για όλους, εάν εργάζονται μόνοι τους. Γι αυτό, πρέπει να εργάζονται μαζί, συνεργατικά, για να αποδώσουν αυτά τα στοιχεία που έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μάθηση του μαθητή και συγχρόνως να αναλάβουν συλλογική υπευθυνότητα να επιβεβαιώσουν ότι αυτή η μάθηση λαμβάνει χώρα.

  3. Οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν το βαθμό στον οποίο οι μαθητές μαθαίνουν, εκτός και εάν αυτοί έχουν ένα προσανατολισμό στο αποτέλεσμα, ψάχνοντας συνεχώς αποδείξεις και ενδείξεις της μάθησης του μαθητή. Τότε θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις ενδείξεις για να αναγνωρίσουν τους μαθητές που χρειάζονται πρόσθετο χρόνο και στήριξη για μάθηση και να τροφοδοτήσουν με πληροφορίες και να βελτιώσουν την ίδια την πρακτική διδασκαλίας τους μέσα στην τάξη.

Σε μια κριτική των Επαγγελματικών Κοινοτήτων Μάθησης τέλος, εκείνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι το κοινό όραμα των σχολείων είναι περιορισμένο στο «Μάθηση για όλους», το οποίο είναι μεν ένας βασικός ηθικός σκοπός, αλλά όχι ο μοναδικός, που θα μπορούσε να είναι και ο κινητήριος μοχλός για την αλλαγή στα σχολεία. Υπάρχουν δηλαδή μια σειρά ζητήματα που δεν αναφέρονται, όπως παιδαγωγικά και κοινωνικών ανισοτήτων. Επίσης, μάλλον υπερτονίζεται η εσωτερική λογοδοσία. Εδώ να αναφέρουμε ότι όπως ο Dufour μαζί με το Fullan αναφέρουν σε κοινό βιβλίο τους, ότι η αλλαγή κουλτούρας στα σχολεία, δεν είναι κάτι που μπορεί να νομοθετηθεί. Οπωσδήποτε όμως, η συνδρομή και η αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος είναι απαραίτητη. Από κει και πέρα χρειάζεται χρόνος και υπομονή για να μπορέσουν να αλλάξουν κάποια πράγματα. Απ΄ αυτήν την άποψη, οι δράσεις του Υπουργείου Παιδείας για το κοινωνικό σχολείο, φαίνεται καταρχήν να κινούνται στην σωστή κατεύθυνση.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων