Aρχείο Δημοσιευμάτων

Tελετή αγιασμού στα Πρότυπα Σχολεία της Λάρισας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-2025

αγιασμοσ φωτΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ page 0001

Eπιτυχόντες/-ούσες συμπληρωματικών εισαγωγικών εξετάσεων Σεπτεμβρίου στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας

Στις συμπληρωματικές εισαγωγικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου (για την Α΄ τάξη του Λυκείου) οι οποίες διενεργήθηκαν την Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2024 στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ                             ΚΩΔΙΚΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΣ

 1.ΑΠΩΝ                                        15/04-09-2024

2.ΕΠΙΤΥΧΩΝ                                 32/05-09-2024

3.ΕΠΙΤΥΧΟΥΣΑ                             09/02-09-2024

4.ΕΠΙΤΥΧΟΥΣΑ                             22/05-09-2024

5.ΕΠΙΤΥΧΟΥΣΑ                             16/04-09-2024

  1. ΑΠΟΥΣΑ                              34/05-09-2024

7.ΑΠΟΥΣΑ                                    33/05-09-2024

8.ΑΠΩΝ                                        20/05-09-2024

9.ΕΠΙΤΥΧΩΝ                                 18/04-09-2024

10.ΕΠΙΤΥΧΟΥΣΑ                           21/05-09-2024

11.ΕΠΙΤΥΧΩΝ                               17/04-09-2024ν.

Για τα αποτελέσματα και την ενημέρωση για την ακριβή επίδοση των υποψηφίων υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών.

Συμπληρωματικές εξετάσεις για την κάλυψη κενών θέσεων στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας – Αύριο Παρασκευή, 06-09-2024, η διεξαγωγή της δοκιμασίας

Επιγραφή 2.1Aύριο Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024 θα διενεργηθούν οι συμπληρωματικές εξετάσεις για την κάλυψη των κενών θέσεων μαθητών/-τριών στην Α’  τάξη του Πρότυπου ΓΕΛ που θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στη Λάρισα τη σχολική χρονιά (2024-2025) που αρχίζει σε λίγες ημέρες, όπως ανακοινώθηκε από τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Η διεξαγωγή της δοκιμασίας στην οποία οι ενδιαφερόμενοι/-ες δήλωσαν ήδη (δια τα γονέων τους) συμμετοχή θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις του σχολείου, στο διδακτήριο επί της οδ. Αιόλου 4, Λάρισα, στις 9 π.μ. και θα έχει διάρκεια 180 λεπτά. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέλθουν στην οικεία σχολική μονάδα μία ώρα πριν την έναρξη της δοκιμασίας (τεστ δεξιοτήτων) έχοντας μαζί τους την έγγραφο της ταυτοπροσωπίας τους το οποίο πρέπει να είναι σε ισχύ (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΤΩΝ ΓΕΝΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙ ΤΗ BAΣΕΙ ΤΗΣ ΠΡΑΞΕΩΣ 3/02-09-2024 ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

    ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ  /  ΚΩΔΙΚΟΙ ΑΙΤΗΣΕΩΣ

  1. 15/04-09-2024
  2. 32/05-09-2024
  3. 09/02-09-2024
  4. 22/05-09-2024
  5. 16/04-09-2024
  6. 34/05-09-2024
  7. 33/05-09-2024
  8. 20/05-09-2024
  9. 18/04-09-2024
  10. 21/05-09-2024
  11. 17/04-09-2024

Συμπληρωματικές εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας

φωτ. αρχείου

Υποβολή αιτήσεων μέχρι Πέμπτη 5/9/2024 και ώρα 12.00 μ.

Ο Διευθυντής του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας προκηρύσσει τη διενέργεια συμπληρωματικής εξεταστικής διαδικασίας για την πλήρωση δεκατεσσάρων (14) κενών θέσεων μαθητών/-τριών στην Α’  τάξη του σχολείου που θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στη πόλη μας από τη σχολική χρονιά (2024-2025) που αρχίζει σε λίγες ημέρες.

Οι υποψήφιοι/-ες για την εισαγωγή αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο σχολείο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά. Το σύνολο των ερωτήσεων είναι 50 και εξ αυτών οι  25 για την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας και οι 25 για τα Μαθηματικά. Όλες οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής.

Η υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή στις εξετάσεις θα γίνεται στο γραφείο του Δ/ντή σχολείου (το οποίο θα λειτουργήσει για τη φετινή σχολική χρονιά [2024-2025] ως συστεγαζόμενο με το 2ο ΓΕΛ Λάρισας, στο διδακτήριο επί της οδ. Αιόλου 4, Λάρισα), από τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου μέχρι την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 12.00 το μεσημέρι, με την αίτηση-υπεύθυνη δήλωση και των δύο (2) γονέων/κηδεμόνων του/της μαθητή/-τριας που θα αναφέρει:

«Παρακαλώ να δεχθείτε τη συμμετοχή του παιδιού μου/μαθητή/-τριας <Ονοματεπώνυμο μαθητή/-τριας> στη διαδικασία εισαγωγής για την Α’ τάξη του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας».

Σε περίπτωση υποβολής αίτησης συμμετοχής ηλεκτρονικά (στο e-mail του σχολείου: mail@lyk-prot-lar.lar.sch.gr ) , η αίτηση  – υπεύθυνη δήλωση απαιτείται να έχει εκδοθεί μέσω της ψηφιακής πύλης gov.gr (στη διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses ) .

H διεξαγωγή της δοκιμασίας θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις του σχολείου την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9.00 π.μ. και θα έχει διάρκεια 180 λεπτά. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέλθουν στην οικεία σχολική μονάδα μία ώρα πριν την έναρξη της δοκιμασίας (τεστ δεξιοτήτων). Οι επιμέρους λεπτομέρειες της διαδικασίας των εξετάσεων καθορίζονται με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ).

* Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στο ιστολόγιο του σχολείου: https://blogs.sch.gr/lykprotlar

Δημοσιεύσεις:

Eφημ. “Ελευθερία” Λαρίσης

Larissanet.gr

Onlarissa.gr

Larissapress.gr

Paidis.com

 

 

Ανάληψη καθηκόντων Διευθυντή στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας

2ο ΓΕΛ φωτΑπό σήμερα, 20η Αυγούστου 2024, και μετά από προηγηθείσα σχετική Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με απόφαση της Αν. Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Βασιλικής Ζιάκα, για το υπόλοιπο της τετραετούς θητείας (έως τη 31η Ιουλίου 2027), τοποθετούμαι και αναλαμβάνω τα καθήκοντα του Διευθυντή στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας, αποχωρώντας αυτοδικαίως από τη θέση του Συμβούλου Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ01 Θεολόγων Φθιώτιδος – Καρδίτσας – Ανατ. Αττικής.

Ευχαριστώ από καρδιάς όλα τα στελέχη της Εκπαίδευσης – Περιφερειακούς Διευθυντές, Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές Δ/νσεων Εκπ/σης, Διευθυντές Γυμνασίων & Λυκείων – και, φυσικά, τους συναδέλφους Θεολόγους των σχολείων με τoυς οποίους συνεργάσθηκα γόνιμα και αποδοτικά από τη θέση του Συντονιστή Εκπ/κού Έργου (2018-2023)  και Συμβούλου Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ01 (2023- 2024) κατά την περίοδο της περασμένης 6ετίας και εύχομαι προς πάντας καλή δύναμη για τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025. Με υγεία και κάθε επαγγελματική και προσωπική/οικογενειακή προκοπή.

* Η απόφαση τοποθέτησης στη Διαύγεια

  • Δημοσίευμα στην εφημ. “Ελευθερία” Λαρίσης (“Ψιθυριστά”, 22.08.2024, σελ. 2):
                     

Aνδρουτσοπούλου Γεωργίου, Ι.,”Το νομικό καθεστώς Μονών και Ησυχαστηρίων στην ελληνική επικράτεια” – Tόμος Ι, Εκκλησία της Ελλάδος», εκδόσεις Σάκκουλα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σσ. 424

φωτ. εξωφύλλου 1

Μελέτη του καθηγητή της Νομικής Αθηνών κ. Γ. Ανδρουτσοπούλου για το αναμορφωμένο νομοθετικό πλαίσιο στις Ιερές Μονές και τα Hσυχαστήρια

Του Χάρη Ανδρεόπουλου*

Οι Ιερές Μονές δεν αποτελούν μόνο τόπο για την πνευματική άσκηση των μοναχών στο πλαίσιο της ησυχαστικής τους αφιερώσεως και τόπο προσευχής και περισυλλογής των (ως επισκεπτών) προσερχομένων πιστών, αλλά συγχρόνως, σύμφωνα με τη νομική τυποποίησή τους, στο πλαίσιο του υφισταμένου συστήματος της «νόμω κρατούσης πολιτείας» στις σχέσεις Πολιτείας – Εκκλησίας, συνιστούν οργανωτικές υποδιαιρέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας και ειδικότερα νομικά πρόσωπα που έχουν περιενδυθεί τη νομική προσωπικότητα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ). Την ίδια στοχοθεσία υπηρετούν και τα Ιερά Ησυχαστήρια, τα οποία, όμως, ανήκουν στην κατηγορία των ΝΠΙΔ.

Η παρουσιαζομένη και αφορώσα στο θέμα του νομικού καθεστώτος των Ι. Μονών και Ι. Ησυχαστηρίων μελέτη του αναπληρωτή καθηγητή Εκκλησιαστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής Αθηνών κ. Γεωργίου Ανδρουτσοπούλου αποτελεί το πρώτο μέρος μιας πραγματείας, η οποία έχει ως σκοπό να αποτυπώσει και ανασυνθέσει κριτικά, αλλά και με προτάσεις de lege ferenda («θετέου δικαίου»), το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την οργάνωση και διοίκηση των Ιερών Μονών, ανεξαρτήτως νομικής μορφής, στην ελληνική επικράτεια, όπως αυτό συντίθεται από νέες νομοθετικές διατάξεις  και κανονιστικές αποφάσεις, οι οποίες, σε συνδυασμό με τη νομολογιακή τους επεξεργασία, έχουν αναμορφώσει το σχετικό Δίκαιο. (περισσότερα…)

Πρόσκληση για απόσπαση Θεολόγου σε θέση Συμβούλου Β΄ του Ι.Ε.Π.

ΙΕΠ

Aπό το Ι.Ε.Π. εκδόθηκε  Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε θέσεις επιστημονικού προσωπικού στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), μεταξύ των οποίων προβλέπεται και η (δι΄ αποσπάσεως) κάλυψη θέσεως Συμβούλου Β’ Θεολόγων.

Οι ενδιαφερόμενοι/-ες καλούνται να υποβάλλουν αίτηση αποκλειστικά ηλεκτρονικά έως τις 19/08/2024 και ώρα 14:00.

* Για αναλυτικές πληροφορίες ανοίξτε την Πρόσκληση πατώντας: ΕΔΩ

“Η Εκκλησία στη Μεταπολίτευση (1974 – 2024)” – ‘Aρθρο X. Ανδρεόπουλου στο “Orthodoxia.info” (23.07.2024)

50 χρόνια πριν…. 24η Ιουλίου 1974, ώρα 4η πρωϊνή. Ο Κων. Καραμανλής ορκίζεται από τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ ως Πρωθυπουργός της Κυβερνήσεως Εθνικής Ενότητος, υπό το βλέμμα του εκπροσώπου του ήδη καταρρεύσαντος δικτατορικού καθεστώτος στρατηγού Γκιζίκη. Ξημερώνει Δημοκρατία!

Toυ Χάρη Ανδρεόπουλου*

Συμπληρώνονται 50 χρόνια από τη Μεταπολίτευση, από την 24η Ιουλίου του 1974, όταν στα ξημερώματα της ημέρας αυτής, μετά την πτώση (ουσιαστικά: αυτοδιάλυση…) του δικτατορικού καθεστώτος της Επταετίας (1967-1974), με την ορκωμοσία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ως Πρωθυπουργού, από τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, ξημέρωνε Δημοκρατία! Ποιες ήταν απόψεις του Κων. Καραμανλή για τη στάση της δικτατορίας απέναντι στην Εκκλησία και πως η αποκατάσταση της δημοκρατικής ομαλότητας στη χώρα συνδέθηκε με την διασφάλιση της σταθερότητας και ηρεμίας σε κρίσιμους θεσμούς, με επιρροή στη κοινωνία, όπως η Εκκλησία;

Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας ο Κων. Καραμανλής επανειλημμένως είχε “καυτηριάσει” την εργαλειοποίηση της θρησκείας από το καθεστώς.  Στα τέλη του 1969, εποχή κατά την οποία εξελίσσεται εμφαντικώς η προπαγάνδα του δικτατορικού καθεστώτος των Συνταγματαρχών, ο αυτοεξόριστος τότε στο Παρίσι Κωνσταντίνος Καραμανλής, σε συνέντευξή του στην ελβετική εφημερίδα “Journal de Geneve” (1η Οκτωβρίου 1969), διακωμωδώντας την «ελληνοχριστιανική» εκδοχή της πολιτικής της δικτατορίας θα δηλώσει: «Το καθεστώς των Αθηνών στερούμενον ιδιαιτέρου ιδεολογικού προσανατολισμού εις ουδεμίαν μορφήν πολιτεύματος – ούτε καν της κλασικής δικτατορίας – ανταποκρίνεται. Και το εν λόγω κενόν δεν δύναται να πληρωθεί ούτε με μεσαιωνικάς θεοκρατικάς εννοίας, ούτε με συνθήματα ως το “Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών”, ενώ αι μέθοδοι του καθεστώτος είναι ελάχιστα χριστιανικαί…».

Είναι σαφές ότι με τις δηλώσεις του αυτές ο Καραμανλής επιχειρεί να αποκόψει τον ομφάλιο λώρο της δικτατορίας από τον χώρο της συντηρητικής δημοκρατικής παρατάξεως που θα μπορούσε θεωρητικώς να παράσχει στο στρατιωτικό καθεστώς μια υποτυπώδη αποδοχή. Από τις δηλώσεις του Καραμανλή δεν λείπει και η καυστική ειρωνεία για την πολιτική εκμετάλλευση της θρησκείας και μάλιστα, όπως σημειώνει, μια εκμετάλλευση «με μεθόδους ελάχιστα χριστιανικάς». Πρόκειται για αιχμηρή κριτική αναφορά στις καθεστωτικές πρακτικές στον χώρο της θρησκείας, τις οποίες ο Καραμανλής διακωμωδεί θεωρώντας τες ως μια παρωδία θρησκευτικότητας, με την οποία η αυθεντική θρησκεύουσα συντηρητική δημοκρατική παράταξη ουδεμία μπορεί να έχει σχέση. (περισσότερα…)

Μάθημα “Ηθικής” για όσους παίρνουν απαλλαγή απ΄ τα Θρησκευτικά * Σε Θεολόγους (ΠΕ01) και Φιλολόγους (ΠΕ02) η Α΄ ανάθεση διδασκαλίας.

ΤΑΞΗ 2

Σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδος “Καθημερινή”, το μάθημα της “Ηθικής” θα διδάσκονται όσοι μαθητές θα παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά. Αυτό αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, δρομολογώντας τις ενέργειες για κατάρτιση του προγράμματος σπουδών και τη συγγραφή των βιβλίων. Η θεσμοθέτηση νέου μαθήματος εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις αιτήσεις για απαλλαγή από γονείς μαθητών, οι οποίες σήμερα είναι γύρω στις 10.500 ετησίως.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ορίζει το υπουργείο Παιδείας, «μαθητές οι οποίοι δεν είναι xριστιανοί oρθόδοξοι (δηλαδή αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι, άθρησκοι, άθεοι, αγνωστικιστές), μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία θα αναφέρεται το εξής: “Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των Θρησκευτικών”. Η αίτηση υπογράφεται από τον μαθητή, εάν είναι ενήλικος, ή και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες του, εάν είναι ανήλικος». Με βάση απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, για όσους μαθητές παίρνουν απαλλαγή η πολιτεία οφείλει να εισαγάγει εναλλακτικό μάθημα για τους απαλλασσόμενους.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα σενάρια που εξετάστηκαν για τον τύπο του μαθήματος ήταν ένα ουδετερόθρησκο ή ένα απολύτως θρησκειολογικό μάθημα. Τελικά επελέγη οι μαθητές να διδάσκονται Ηθική.

Θα διδάσκεται από τη Γ΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου, αλλά για να συγκροτηθεί ένα τμήμα θα πρέπει να έχουν πάρει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά τουλάχιστον 10 μαθητές σε μία τάξη.

Πενταμελής επιτροπή

Μάθημα Ηθικής για όσα παιδιά δεν διδάσκονται Θρησκευτικά-1Το μάθημα θα διδάσκεται στις χρονιές και τις ώρες που διδάσκονται και τα Θρησκευτικά, δηλαδή από την Γ΄ Δημοτικού έως την Γ΄ Λυκείου (τα Θρησκευτικά διδάσκονται εβδομαδιαίως στο Δημοτικό 2 ώρες σε Γ΄ και Δ΄ , από μία ώρα σε Ε΄ και ΣT΄, από 2 ώρες στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, και 2-2-1 είναι οι ώρες σε Α΄-Β΄-Γ΄ Λυκείου αντίστοιχα). Βεβαίως, για να συγκροτηθεί ένα τμήμα Ηθικής θα πρέπει να έχουν πάρει απαλλαγή τουλάχιστον 10 μαθητές σε μία τάξη. Αρα, όπως προκύπτει, αυτό θα συμβεί στις μεγάλες περιφέρειες της χώρας και όπου υπάρχει συγκέντρωση αλλοθρήσκων. Στην περίπτωση που απαλλαγή από τα θρησκευτικά πάρουν λιγότεροι από δέκα μαθητές σε μία τάξη, τότε αυτοί την ώρα των Θρησκευτικών είτε θα παρακολουθούν άλλα μαθήματα σε κάποιο άλλο τμήμα της τάξης τους, είτε θα κάνουν κάποια ερευνητική εργασία (project).

Για την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών έχει οριστεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) πενταμελής επιτροπή. Συντονιστής του έργου ορίστηκε ο κ. Στέλιος Βιρβιδάκης, ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής θα είναι η κ. Βάσω Κιντή, καθηγήτρια Φιλοσοφίας στο ΕΚΠΑ, η κ. Αννα Ντιντή, εξειδικευμένη στο πεδίο της διδασκαλίας της Φιλοσοφίας και Ηθικής στα παιδιά, ο κ. Σταύρος Καραγεωργάκης, φιλόλογος σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, και η κ. Χαρινέλα Τουρνά, σχολική σύμβουλος. Οπως ανέφερε χθες στην «Κ» ο κ. Βιρβιδάκης, το μάθημα θα αναφέρεται σε ηθικές αξίες, και για τη διαμόρφωση της ύλης του ανά τάξη θα μελετηθούν αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Ενδεικτικά, στη Γερμανία σε κάποια κρατίδια διδάσκεται ηθική φιλοσοφία σε όσους μαθητές απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά. Επίσης, στόχος είναι το πρόγραμμα σπουδών να διαμορφωθεί με βάση την ηλικία των μαθητών, ενώ κρίσιμο είναι ποια ειδικότητα θα επιλεγεί να το διδάξει. Οι πρώτες σκέψεις κάνουν λόγο για σύνταξη δύο βιβλίων του μαθήματος για το δημοτικό και από ένα σε γυμνάσιο και λύκειο. Προς το παρόν δεν έχει αποσαφηνιστεί, αλλά προτεραιότητα φαίνεται να έχουν οι φιλόλογοι και οι θεολόγοι. Δικαίωμα μπορούν να κατοχυρώσουν και οι απόφοιτοι τμημάτων κοινωνικής ανθρωπολογίας. Επίσης, πρέπει να βρεθούν επιπλέον αίθουσες για τη διδασκαλία του μαθήματος. Μετά την κατάρτιση του προγράμματος σπουδών, θα γίνει πιλοτική εφαρμογή του στα Πειραματικά Σχολεία και κατόπιν θα εισαχθεί στα σχολεία, «το νωρίτερο από το 2027», όπως δήλωσε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.

Σήμερα οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά «εάν δεν παραμένουν στο προαύλιο την ώρα του μαθήματος, μπορεί να παρακολουθούν μάθημα σε κάποιο άλλο τμήμα», όπως ανέφερε στην «Κ» έμπειρος θεολόγος. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν κάνουν τίποτε.

 

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Εγκύκλιος – Προκήρυξη του Υπ. Παιδείας για την εισαγωγή ιεροσπουδαστών στις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.)

Ιερεύς σχολή κληρικών 1

Από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων / Τμήμα Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων εξεδόθη η Εγκύκλιος – Προκήρυξη για την εισαγωγή ιεροσπουδαστών στις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ). της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής (Αθηνών), Βελλάς Ιωαννίνων και Ηρακλείου Κρήτηςγια το σπουδαστικό έτος 2024-2025. 

Οι ενδιαφερόμενοι να φοιτήσουν στις εν λόγω Σχολές  μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες που περιέχονται στη σχετική εγκύκλιο, την οποία μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω ψηφιακό σύνδεσμο (link). 

Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής και την εισαγωγή στις Σ.Μ.Υ.Κ. έχουν:

α. άρρενες Έλληνες πολίτες ή ομογενείς που έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο (18ο) έτος της ηλικίας τους, κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου του ν.3432/2006 (Α’ 14), Πρότυπου Εκκλησιαστικού Λυκείου του ν.4823/2021 (Α΄136), Γενικού Λυκείου, κάτοχοι απολυτηρίου ή πτυχίου Επαγγελματικού Λυκείου ή ισότιμου τίτλου σπουδών σχολείου Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, που κατέχουν τα προσόντα για να χειροτονηθούν κληρικοί και έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές.

β. αλλοδαποί πολίτες κρατών εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος (18ο) της ηλικίας τους και είναι κάτοχοι τίτλων ισότιμων προς εκείνους της παρ. 1. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται γνώση ελληνικής γλώσσας κατ’ ελάχιστον επιπέδου Α2, όπως προβλέπεται στο άρθρο 76 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254).

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται εντός αποκλειστικής προθεσμίας που άρχισε την 12η Ιουλίου 2024 και ώρα 08:30 και λήγει την 20η Αυγούστου 2024 και ώρα 23:59.

Διαβάστε εδώ την Εγκύκλιο από το σχετικό σύνδεσμο (link):

Eγκύκλιος εισαγωγής ιεροσπουδαστών ΣΜΥΚ, 2024-2025

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση