Aρχείο Δημοσιευμάτων

Κυκλοφορήθηκε το νέο τεύχος του περιοδικού “ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ” της Χριστιανικής Στέγης Καλαμάτας

περιοδικο Έγγραφο 2024 06 19 102521

Eυχαριστούμε θερμά το χριστιανικό ορθόδοξο Σύλλογο Χριστιανική Στέγη” Καλαμάτας για την αποστολή του μηνιαίου τεύχους (589 / Μαϊου 2024) του περιοδικού “ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ”, στο οποίο μπορούν οι συνάδελφοι θεολόγοι να εγγραφούν συνδρομητές προσέτι δε να το αναγνώσουν – και – ψηφιακά μέσω της ιστοσελίδας του Συλλόγου, πατώντας ΕΔΩ

 * Η «Χριστιανική Στέγη Καλαμάτας» ιδρύθηκε το έτος 1960 από μια συντροφιά Καλαματιανών νέων επιστημόνων και επαγγελματιών. Είναι ένας χριστιανικός ορθόδοξος σύλλογος. Συνεργάζεται με το ιεραποστολικό έργο της Αδελφότητος Θεολόγων «Η ΖΩΗ» και είναι μέλος της «Πανελληνίου Ομοσπονδίας Χριστιανικών Σωματείων «Ο Απόστολος Παύλος».

Περί Γλώσσας και Γεωμετρίας (…ο “διδάσκοντας” κι ο …”επιβλέποντας”… – ή τι άλλο θα δούν τα μάτια μας;…)

ο διδάσκοντας

 

Από τον Χάρη Ανδρεόπουλο*

Πολλοί φίλοι και συνάδελφοι θεολόγοι και φιλόλογοι διαβάζοντας το προηγούμενο άρθρο μου στην «Ελευθερία» (Πρώτα Ελληνικά και μετά όλα τ΄ άλλα, 27.05.2024) μου έστειλαν τα δικά τους σχόλια για χονδροειδή λάθη στη χρήση της Ελληνικής Γλώσσας, κι όχι από μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων (προς τους οποίους εστίασα εγώ στο δικό μου άρθρο), αλλ’ από ψηλότερα… Από ανθρώπους που πρέπει να είναι τα καλά παραδείγματα – η «αριστεία», που λέμε, σύμφωνα τις επιταγές της σύγχρονης επικοινωνιακής μόδας – για την απόκτηση της (σωστής) γνώσης των μαθητών μας. Αλλά…

Μου γράφει, λοιπόν, φίλος μου φιλόλογος ότι υπέστη ένα είδος «σοκ» (shock / ελληνιστί: ψυχολογική διαταραχή) διαβάζοντας ανακοίνωση πανεπιστημιακού τμήματος (και δη ουχί πολυτεχνικής/τεχνολογικής, αλλά θεωρητικής/ανθρωπιστικής κατευθύνσεως σπουδών) στον κατάλογο διδασκόντων του οποίου εμφανιζόταν ο τάδε ως (καταχώριση σε κλίση ονομαστική)… «Εντεταλμένος διδάσκοντας» (παρότι είναι -ως υποτίθεται- τοις πάσι γνωστό ότι, εξ επόψεως γραμματικής, η μετοχή του ρήματος «διδάσκω» είναι ο διδάσκων (αρσενικό) / η διδάσκουσα (θηλυκό) (κι όχι, φυσικά, ο διδάσκοντας/η διδασκόντισσα…).

Ο άλλος, εκπαιδευτικός πολιτικός μηχανικός αυτός, μου γράφει ότι στο τάδε τεχνολογικό μάθημα των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) υπάρχει ενδεικτική θεματολογία με ερωτήσεις για διαγωνίσματα κ.λπ., όπου, μεταξύ άλλων, ζητείται ο ορισμός, οι ευθύνες, τα καθήκοντα κ.λπ. του (σε κλίση γενική) «επιβλέποντα» (του έργου), παρότι είναι, επίσης, γνωστό ότι η μετοχή του ρήματος «επιβλέπω» είναι ο επιβλέπων / η επιβλέπουσα (κι όχι, φυσικά, ο επιβλέποντας / η επιβλεπόντισσα… ) και, άρα, στη γενική είναι όχι του «επιβλέποντα» (όπως διατυπώνεται σε σχετικό φύλλο ενδεικτικού διαγωνίσματος), αλλά του «επιβλέποντος» (κι αν δε μας αρέσει σ’ αυτόν τον «καθαρευουσιάνικο» τύπο, το γράφουμε στον τύπο της δημοτικής: «Αυτός που επιβλέπει»).

(περισσότερα…)

Ιωάννη Μ. Κονιδάρη, «Η διαπάλη νομιμότητας και κανονικότητας και η θεμελίωση της εναρμονίσεώς τους», Εκδόσεις Σάκκουλα, Αθήνα, 2022 (2η έκδοση)

Εξώφυλλο Διαπάλη

Toυ Χάρη Ανδρεόπουλου*

Τη τελευταία τριετία δύο ήταν τα μεγάλα ζητήματα που προκάλεσαν τριγμούς στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας. Το πρώτο ήταν κατά την περίοδο της πανδημίας covid-19 όταν το Υπ. Υγείας, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων που εισηγούνταν οι αρμόδιοι επιστήμονες, συμπεριέλαβε περιοριστικά μέτρα και στην άσκηση της ελευθερίας της λατρείας, ιδίως μάλιστα στη συλλογική έκφρασή της (περιορίζοντας τον αριθμό των πιστών στους ναούς) εν όψει της προστασίας ενός άλλου, επίσης σπουδαίου, συνταγματικώς κατοχυρωμένου εννόμου αγαθού, αυτού της δημόσιας υγείας.

Το δεύτερο ζήτημα που προκάλεσε, επίσης, ένταση στις σχέσεις Πολιτείας – Εκκλησίας ήταν πρόσφατο και συγκεκριμένα αυτό που αφορούσε στη ψήφιση του νομοσχεδίου για τη θεσμοθέτηση στην ελληνική έννομη τάξη του γάμου των ομοφύλων ζευγαριών. Eπρόκειτο για μια ενέργεια η οποία από την πλευρά της κυβερνήσεως θεωρήθηκε (ιδεολογικά) επιβεβλημένη με το (πολιτικό) σκεπτικό ότι προασπίζει και διασφαλίζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας. Αντιθέτως, από την πλευρά της Εκκλησίας το περιεχόμενο της (ήδη ψηφισθείσης) διατάξεως του Υπ. Επικρατείας Άκη Σκέρτσου αποδοκιμάσθηκε εξ αρχής και καθ΄ ολοκληρίαν καθώς από θεολογικής σκοπιάς η ομοφυλοφιλία θεωρείται αμαρτία (Ρωμ. 1, 25-27), ενώ η έννοια του γάμου μπορεί να νοηθεί μόνο ως σχέση / συνάφεια άνδρα και γυναίκας. «Nuptiae sunt conjunctio maris et feminae consortium omni vitae, divini et humani juris communicatio…» (Γάμος εστίν ανδρός καί γυναικός συνάφεια, συγκλήρωσις του βίου παντός, θείου τε καί ανθρωπίνου δικαίου κοινωνία), σύμφωνα με τον επιγραμματικό ορισμό του σπουδαίου ρωμαίου νομικού του 3ου αι. μ.Χ, Μοδεστίνου περί του γάμου (Modestin, lib. I. Reg.1.1 Digest de ritu nupt 23,2), τον οποίο αποδέχεται η χριστιανική Εκκλησία και υπό την θεολογική / δογματική του διάσταση. Και οι δύο ενδεικτικές αυτές περιπτώσεις ανέδειξαν μια κρίσιμη παράμετρο που χαρακτηρίζει την αμφίθυμη σχέση Πολιτείας / Κράτους και Εκκλησίας˙ τη διαπάλη νόμων και κανόνων. (περισσότερα…)

Επιστολή της ΠΕΘ προς τους θεολόγους για Μηχανογραφικό – Δήλωση Σχολών από μαθητές της Γ΄ Λυκείου

ΠΕΘ

Διεύθυνση Χαλκοκονδύλη 37, 10432 Αθήνα

Τηλέφωνο 2105224180, Φὰξ 2105224420

Email info@petheol.gr, Ἰστοχῶρος www.petheol.gr

ΠΡΟΣ

Τους συναδέλφους Θεολόγους της Δ/βάθμιας Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

Θέμα: Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου από μαθητές της Γ΄ Λυκείου- Δήλωση Σχολών

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/σες, Χριστός Ανέστη,

Τα μέλη του ΔΣ της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων, συζητώντας με Καθηγητές των Θεολογικών μας Σχολών αλλά και με πτυχιούχους Θεολόγους, εν ενεργεία και αδιόριστους, θέλουμε να εκφράσουμε έμπρακτα τη στήριξή μας στην Ορθόδοξη Θεολογία και στις Θεολογικές Σχολές της πατρίδας μας καθώς είναι αυτές που μας έθρεψαν και μας προίκισαν πνευματικά, προσδιορίζοντας σε κάποιο βαθμό τη ζωή μας.

Έτσι, αποφασίσαμε να απευθυνθούμε σε όλους εσάς, τους/τις συναδέλφους/σες Θεολόγους κληρικούς και λαϊκούς της Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης και να σας παρακαλέσουμε να συμβάλετε στην προσπάθεια αναδείξεως των Θεολογικών Σπουδών, παροτρύνοντας όποιους μαθητές της Γ’ Λυκείου μπορείτε, να δηλώνουν, κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού τους, σε καλή σειρά προτίμησης και τις Θεολογικές μας Σχολές. (περισσότερα…)

Πρώτα Ελληνικά και μετά όλα τ’ άλλα!

εν αρχη ην ο λόγος

 

Του Χάρη Ανδρεόπουλου*

«Με την ΑΙ μπορούμε να κάνουμε θαύματα…». Αυτός ήταν ο τίτλος σε πρόσφατο ρεπορτάζ της «Καθημερινής» (18.05.2024, σ. 3)  που είχε ως θέμα την επιμόρφωση ημών των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της νέας πρόκλησης που λέγεται «Artificial Intelligence [AI]» – ελληνιστί «τεχνητή νοημοσύνη [TN]» – και η οποία επιμόρφωση είχε ξεκινήσει ακριβώς την προηγούμενη ημέρα (17.05.2024) σε ημερίδα που διοργάνωσε το Ι.Ε.Π. με εισηγητές κορυφαίους Έλληνες ακαδημαϊκούς που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό και βρίσκονται στην αιχμή της επιστημονικής έρευνας για την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση.

Πράγματι, η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) αναδύεται ως μια σημαντική δύναμη στον τομέα της τεχνολογίας, επιτρέποντας στις μηχανές να μιμούνται ανθρώπινες γνωστικές λειτουργίες. Η ΤΝ υπόσχεται να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο μεταδίδεται και προσλαμβάνεται η γνώση. Σε λίγα χρόνια οι διαδραστικοί πίνακες (που αντικατέστησαν τους παλαιούς επιτοιχίους μαυροπίνακες της δικής μου γενιάς) θα θεωρούνται …απαρχαιωμένο υλικό. Εδώ δεν μιλάμε για μηχανές που ψηφιοποιούν και αναπαράγουν δεδομένα, αλλά για νέες μηχανές που θα …σκέφτονται! Ήδη σε πολλές εφαρμογές στους υπολογιστές μας έχουμε τους «Ψηφιακούς Βοηθούς» (με τον πλέον “famous” εξ αυτών το «ChatGPT») που αξιοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και εκμάθησης για να μας απαντήσουν  με… ανθρώπινο τρόπο σε ερωτήματα που του θέτουμε. Π.χ. στην πλατφόρμα του Δημοσίου «gov.gr» o «Ψηφιακός Βοηθός»  μπορεί να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουμε, π.χ. για την έκδοση ενός πιστοποιητικού γέννησης, οικογενειακής κατάστασης, ενός αντιγράφου του πτυχίου μας, κλπ.). Μαζί, όμως, μ΄ αυτές τις εντυπωσιακές εξελίξεις αυξάνονται και τα ηθικά διλήμματα από τη χρήση της νέας τεχνολογίας. Για τη Εκπαίδευση; Ωραία όλα αυτά, αλλά…

Αλλά, ενόσω  η ΤΝ θα εισέρχεται με σταθερούς ρυθμούς στη ζωή μας και θα την επηρεάζει, ειδικά για τον χώρο της Εκπαίδευσης θα πρέπει, πριν υποδυθούμε τους εραστές της καινοτομίας, να σηκώσουμε το χαλί της φυσικής μας νοημοσύνης και να ρίξουμε μια ματιά σε όσα έχουμε σπρώξει από κάτω – και δεν είναι λίγα… Και θα εστιάσω τον προβληματισμό μου σε δύο μαθήματα που θεωρώ ως τα πλέον σημαντικά: στη Γλώσσα (Ελληνικά) και τα Μαθηματικά που αποτελούν τις πρωτογενείς, τις βασικές επιστήμες για το ευρύτερο φάσμα των θεωρητικών/ανθρωπιστικών και θετικών/τεχνολογικών επιστημών, αντιστοίχως.

Μου έρχονται στο μυαλό, όλως ενδεικτικώς, περιστατικά που είχα βιώσει στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε επαρχιακό σχολείο της κεντροδυτικής Θεσσαλίας, όπου δίδασκα σε Γυμνάσιο και συμπλήρωνα το ωράριό μου σε παρακείμενο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ). (περισσότερα…)

Με μεγάλη επιτυχία η ημερίδα παρουσίασης εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών

Φως Φαναρίου το πρωτοσέλιδοphoto διαδικτ. ημερίδας

Πραγματοποιήθηκε τη Τετάρτη, 22 Μαϊου 2024, με μεγάλη επιτυχία σε συμμετοχή, επίπεδο παρουσιάσεων, συναισθηματικής πλήρωσης και εκπαιδευτικής αβροφροσύνης η 3η Διαδικτυακή Παρουσίαση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, από σχολικές μονάδες που εκπόνησαν τα εγκεκριμένα από το Ι.Ε.Π. προγράμματα του Π.Ι.Π.Μ. κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024.

Με τις ευλογίες και την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τις εμπνευσμένες ομιλίες του Προέδρου του Ιδρύματος, Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αμορίου κ. Νικηφόρου, του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ.  Αλεξ. Κόπτση, της Καθηγήτριας Παιδαγωγικών και Διδακτικής του μαθήματος των Θρησκευτικών της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Βασιλικής Μητροπούλου, τις καίριες εκπαιδευτικές τοποθετήσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ01 κ. Χάρη Ανδρεόπουλου και Νικ. Ματθαίου και ένα 3ωρο πρελούδιο εκπαιδευτικής καινοτομίας από 15 σχολικές μονάδες και δίκτυα, κατέστη φανερό τοις πάσι πως το διαχρονικό και πάντα επίκαιρο μήνυμα που εμπεριέχεται στις αξίες που διέπουν το Σεπτό μας Οικουμενικό Πατριαρχείο επί 1700 χρόνια δεν αποτελεί μόνο εκπαιδευτικό υλικό μελέτης αλλά πηγή έμπνευσης, ηθικού μετασχηματισμού και πνευματικής ανάτασης για την εκπαιδευτική κοινότητα!

Εκατόν είκοσι (120) σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας και της Ομογένειας, εξηνταπέντε (65) εκ των οποίων συνήψαν σύμφωνο συνεργασίας με το Π.Ι.Π.Μ., δέκα χιλιάδες (10.000) ωφελούμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί, απίστευτες εκπαιδευτικές δράσεις και παραδοτέα, μοναδικές διανθρώπινες σχέσεις, συνέθεσαν το μοτίβο της φετινής πορείας των εγκεκριμένων από το Ι.Ε.Π. εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, καθιστώντας στεντόρεια, διαμορφωτική και αναζωογονητική την εκπαιδευτική φωνή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην ηθική, πνευματική και οικολογική ανάταση των νέων μας! Για την νέα σχολική χρονιά (2024-2025) θα υπάρξει δυναμική συνέχεια και για την συμμετοχή εκπ/κών και σχολείων θα εκδοθεί σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος. 

Οι οργανωτές, δια της θεολόγου κ. Ιωάννας Κλιάρη που είναι υπεύθυνη για την οργάνωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Π.Ι.Π.Μ και συντόνισε τη χθεσινή ημερίδα, ευχαρίστησαν από καρδιάς όλους τους συμμετέχοντες για το θαυμάσιο εκπαιδευτικό κλίμα της χθεσινής βραδιάς, τον κ. Γεωργ. Φούζα, ΕΔΙΠ της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ για την άψογη τεχνική υποστήριξη της εκδήλωσης καθώς και τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς για τον καταιγισμό των σχολίων τους στην πλατφόρμα της εφαρμογής (youtube). Τέλος τόνισαν ότι το Πατριαρχικό Ίδρυμα θα συνεχίσει με την ίδια θετική διάθεση του έργο του σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας έτσι ώστε η προτροπή του Απ. Παύλου «τό Πνεῦμα μή σβέννυτε» (Α΄ Θεσ. 5,19) – που είναι κι θεματικός τίτλος των προγραμμάτων του Π.Ι.Π.Μ. – να συνεχίζει ν΄ αποτελεί εύχυμο καρπό του παιδαγωγικού έργου που συντελείται στα σχολεία της χώρας μας. 

Όλη η διαδικτυακή ημερίδα στον κάτωθι σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/live/tzK4dg2Ywxs?si=8jhgBQCBsgNo7gAR

Πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται στο Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών στο ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων του Ιδρύματος:

https://padlet.com/jokliari/2020-4qrc5ljk5vjguaiy

 

«Τό Πνεῦμα μή σβέννυτε»: Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων – δράσεων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών

Αφίσα 18x24 ιν. 24Σε συνέχεια του από 26ης Μαρτίου 2024  πολύ επιτυχημένου webinar που είχαμε οργανώσει οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ01 των περιοχών κεντρικής και βορείου Ελλάδος με το – υπό μορφή «Θεολογικού Εργαστηρίου» – σεμινάριο για τα εν εξελίξει, τότε, εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιεί το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, δια της παρούσης – και με την ευκαιρία της περατώσεως των σχετικών δράσεων – σας ενημερώνουμε για τη (διαδικτυακή) τελική, επίσημη εκδήλωση της παρουσιάσεώς τους την προσεχή  Τετάρτη, 22 Μαϊου 2024.

H Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας που έχει την ευθύνη της διοργανώσεως σε συνεργασία με το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, το Εργαστήριο Παιδαγωγικής του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ και το “Θεολογικό Εργαστήριο” Συμβούλων Εκπ/σης κλ. ΠΕ01 (Φθιώτιδος/Καρδίτσας/Ανατ.Αττικής – Λάρισας/Μαγνησίας/Τρικάλων – Δυτ. Μακεδονίας – Ανατ. Μακεδονίας/Θράκης),  σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα: «Τό Πνεμα μή σβέννυτε» (Α΄ Θεσ. 5,19), την 3η παρουσίαση εργασιών συμμετεχουσών στα εκπαιδευτικά προγράμματα  του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών σχολικών μονάδων κατά το σχολικό έτος 2023-2024. Mε την εικόνα που θα σχηματίσετε και, κυρίως, τη γνώση που θα αποκτήσετε θα μπορείτε, εάν το επιθυμείτε, να συμμετάσχετε κι εσείς με την σχολική σας μονάδα στα προγράμματα και τις δράσεις που οργανώνει το Πατριαρχικό Ίδρυμα για τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025.

Η ημερίδα τελεί υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και θα διεξαχθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 και ώρα 17:00.

Στην εν λόγω ημερίδα θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικές δράσεις των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο Πρόγραμμα (βλ. παρακάτω εις συνημμένο ”Έγγραφο Συμβούλου Εκπ/σης κλ. ΠΕ01 Φθιώτιδος-Καρδίτσας-Ανατ. Αττικής”)

 Ο Σύνδεσμος παρακολούθησης στο YouTube είναι:  http://youtube.com/@user-dt8ls3gi3j

Βεβαιώσεις παρακολούθησης θα δοθούν σε όλους τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες μετά από την συμπλήρωση  των στοιχείων τους σε ειδική φόρμα που θα αναρτηθεί κατά την διάρκεια της ημερίδας.

* Εγγραφο Συμβούλου Εκπ/σης κλ. ΠΕ01 Φθιώτιδος-Καρδίτσας-Ανατ. Αττικής

Κυκλοφορήθηκε το νέο – πασχαλινό – τεύχος του περιοδικού “ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ” της Χριστιανικής Στέγης Καλαμάτας

στεγη page 0001

Eυχαριστούμε θερμά το χριστιανικό ορθόδοξο Σύλλογο Χριστιανική Στέγη” Καλαμάτας για την αποστολή του μηνιαίου τεύχους (588 / Απρ. 2024) του περιοδικού “ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ”, στο οποίο μπορούν οι συνάδελφοι θεολόγοι να εγγραφούν συνδρομητές προσέτι δε να το αναγνώσουν – και – ψηφιακά μέσω της ιστοσελίδας του Συλλόγου, πατώντας ΕΔΩ 

 Στο νέο τεύχος περιλαμβάνονται επίκαιρα άρθρα για τη Σαρακοστή και τη Μεγ. Εβδομάδα εν όψει του φετινού Πάσχα. Επίσης προσφέρεται στους αναγνώστες το βιβλίο του πανοσιολογιωτάτου αρχιμανδρίτου π. Ιωήλ Νικολάου “Τι γιορτάζουμε σήμερα; Θεομητορικές Εορτές“.

* Η «Χριστιανική Στέγη Καλαμάτας» ιδρύθηκε το έτος 1960 από μια συντροφιά Καλαματιανών νέων επιστημόνων και επαγγελματιών. Είναι ένας χριστιανικός ορθόδοξος σύλλογος. Συνεργάζεται με το ιεραποστολικό έργο της Αδελφότητος Θεολόγων «Η ΖΩΗ» και είναι μέλος της «Πανελληνίου Ομοσπονδίας Χριστιανικών Σωματείων «Ο Απόστολος Παύλος».

Kαλή Ανάσταση! Χρόνια Πολλά!

Εὐχὲς ἐπὶ τῷ Ἁγίῳ Πάσχα 2024

«…Ἐκεῖνοι οἱ ἁπλοϊκοὶ ἄνθρωποι, ἐκεῖνα τὰ ἀγράμματα γεροντάκια καὶ οἱ γριοῦλες, ποὺ τὴν Σαρακοστὴ καὶ τὴν Μεγάλη Βδομάδα βρίσκονται ὅλη μέρα στὴν ἐκκλησία, ζήσανε ἀπὸ τὰ μικρά τους χρόνια ἐν παιδείᾳ καὶ νουθεσίᾳ Κυρίου καὶ καταλάβανε αὐτὸ τὸ χαροποιὸν πένθος, ποὺ δὲν τὸ καταλάβανε, ἀλοίμονο, οἱ σπουδασμένοι μας, ποὺ θέλουνε νὰ τοὺς διδάξουνε, ἀντὶ νὰ διδαχθοῦνε ἀπ᾿ αυτούς. Τώρα τὶς μέρες τῆς Σαρακοστῆς, τῆς Μεγάλης Βδομάδας καὶ τοῦ Πάσχα πορεύονται μαζὶ μὲ τὸν Χριστό, ἀκολουθᾶνε ὁλοένα ἀπὸ πίσω του, ἀληθινά, ὄχι φανταστικά, ἀκούγοντάς Τον νὰ λέγῃ:«Ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἱεροσόλυμα καὶ παραδοθήσεται ὁ Ὑιὸς τοῦ ἀνθρώπου, καθὼς γέγραπται περὶ αὐτοῦ». Μαζί του βρίσκονται στὸν Μυστικὸ Δεῖπνο καὶ δακρύζουνε ἀπὸ τὰ λόγιά Του, μαζί Του πᾶνε στὸ πραιτώριο καὶ στὸν Πιλᾶτο, μαζί Του ῥαπίζονται, μαζί Του μαστιγώνονται, μαζί Του ἐμπαίζονται, μαζί Του σταυρώνονται, μαζί Του θάβονται, μαζί Του ἀνασταίνονται. Τὰ μάτια τους γίνονται βρῦσες καὶ τρέχουνε, μὰ αὐτὰ τὰ δάκρυα δὲν εἶναι δάκρυα τῆς ἀπελπισίας, ἀλλὰ τῆς ἐλπίδας καὶ τῆς βεβαιότητας πὼς μ᾿ αὐτὰ ποτίζεται τὸ ὁλόδροσο κι ἀμάραντο δέντρο τῆς ἀληθινῆς χαρᾶς, τῆς χαρᾶς τῆς Ἀναστάσεως. Αὐτὸ γίνεται κάθε χρόνο. Ὤ! Πόσο ἀληθινὰ πίστι εἶναι ἡ ὀρθόδοξη πίστι τοῦ λαοῦ μας!…», Φώτης Κόντογλου – Ἡ πίστη τοῦ λαοῦ μας κατὰ τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα

” Ἀπὸ τὴ Σταύρωση στὴν Ἀνάσταση – Ἀπὸ τὴ Γῆ στὸν Οὐρανό “. Προπασχάλια ἐκδήλωση στὸ Πνευματικὸ Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φθιώτιδος

ΑΦΙΣΑ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση