8ο ΓΕΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Το εικονικό μουσείο δημιουργήθηκε από μαθητές και μαθήτριες του ομίλου «Πάμε Μουσείο;» του 8ου ΓΕΛ Περιστερίου.

Ας το δούμε με τα λόγια των παιδιών:

Εμείς,  οι μαθητές και μαθήτριες από την Α΄ και τη Β΄ τάξη, η Χρύσα, η Τόνια, η Τζίνα, η Δέσποινα και ο Βασίλης αναλάβαμε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός μουσείου, του οποίου τα εικονικά εκθέματα είναι ψηφιοποιημένες δημιουργίες άλλων σχολείων με τα οποία συνεργαζόμαστε. Ο σχεδιασμός του μουσείο στηρίχθηκε σε μακέτα του 3ου και του 8ου Γυμνασίου Περιστερίου. Παράλληλα, οι μαθητές του Β1, έμαθαν να δημιουργούν QR codes που συνοδεύσουν κάθε έκθεμα που είναι τοποθετημένο στο μουσείο.

Δημιουργήσαμε το μουσείο με δύο διαφορετικούς τρόπους: α) στο Powerpoint, β) στην πλατφόρμα Artsteps. Το όνομα του Μουσείου, «Αγαθοφρόνειο Εικονικό Μουσείο. Μια ψηφιακή ματιά στο 1821», συναποφασίστηκε από το σύνολο των σχολείων.

Διαβάστε περισσότερα …

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα, δημιουργήσαμε το μουσείο στο Powerpoint, με δυνατότητα επιλογής διαδρομής, όπως περίπου στο Google Maps. Όπως διαπιστώσαμε το πρόγραμμα είχε πολύ περισσότερες δυνατότητες  από αυτές που νομίζαμε. Εξωτερικά, προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε το περιβάλλον της Βιβλιοθήκης της Ανδρίτσαινας. Εκτός από τις ψηφιακές γνώσεις και δεξιότητες, αποκτήσαμε γνώσεις γεωμετρίας και καλλιτεχνικών. Σχηματίσαμε ένα σημείο φυγής από το οποίο χαράξαμε κάποιες γραμμές ως οδηγούς για τη μεταβολή άλλων σχημάτων που δίνουν την αίσθηση της κίνησης και του βάθους, μάθαμε  την προοπτική και κάναμε μια εισαγωγή στην προβολική γεωμετρία. 

Η 2η ομάδα, δημιουργήσαμε το μουσείο στην πλατφόρμα Artsterps. Ήταν μια πολύ δύσκολη για εμάς και χρονοβόρα διαδικασία επειδή δεν ήμασταν καθόλου εξοικειωμένοι με την πλατφόρμα αυτή. Μέσα από σκληρή δουλειά μάθαμε να την χειριζόμαστε, να σχεδιάζουμε τρισδιάστατα μουσεία και  να τοποθετούμε σε αυτά εκθέματα ποικίλης μορφής. Ξεκινήσαμε χτίζοντας τους τοίχους με βάση μια μακέτα που δημιούργησαν το 3ο και το 8ο Γυμνάσιο Περιστερίου. Χρειάστηκαν αρκετές ώρες δουλειάς. Οι γνώσεις μας από τα video games μας βοήθησαν στο να περιηγούμαστε στο τρισδιάστατο μουσείο.

Μέσα από το πρόγραμμα, μεταξύ άλλων, μελετήσαμε την ιστορία της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης της Ανδρίτσαινας, ήρθαμε σε επαφή με την ποίηση και τη μουσική του Αγαθόφρονα Νικολόπουλου, γνωρίσαμε τις γλυπτές δημιουργίες παραδοσιακών φορεσιών του Νίκου Φλώρου και  μάθαμε από αυτές για τη μόδα εκείνης της εποχής.

Επίσης, ασκηθήκαμε σε δεξιότητες, όπως η επιχειρηματολογία, η αυτοβελτίωση, μάθαμε να ακούμε και να σεβόμαστε τις διαφορετικές απόψεις, να διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας, να παραδεχόμαστε τα λάθη μας και να εμπιστευόμαστε τα μέλη της ομάδας.

Θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς που συμμετείχαμε σε αυτό το πρόγραμμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που έχουμε διαφορετικούς χαρακτήρες, ηλικίες και προτιμήσεις, μάθαμε να συνεργαζόμαστε αρμονικά και να σεβόμαστε ο ένας τις ιδιαιτερότητες του άλλου. Μάθαμε πώς είναι να είσαι μέλος μιας ομάδας και τους τρόπους συνύπαρξης και λειτουργίας μέσα σε αυτή. Το πρόγραμμα μας έφερε τόσο κοντά που κρατήσαμε επαφές και εκτός σχολικού περιβάλλοντος. 

Φέτος ήταν μια πολύ παραγωγική χρονιά που κατά τη διάρκειά της δημιουργήθηκαν δύο μουσεία και μια δυνατή φιλία.



Λήψη αρχείου

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το:

04.047-061 CIE_2022_paper_6749