no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα και νησιά της Ελλάδας.

Ομάδες νησιών που βρίσκονται στην ίδια θαλάσσια περιοχή συνιστούν ένα νησιωτικό σύμπλεγμα. Τα κυριότερα νησιωτικά συμπλέγματα της Ελλάδας είναι: οι Κυκλάδες, οι Σποράδες, τα Δωδεκάνησα, τα Επτάνησα και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ  ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΚΤΕΣ (κλικ –> Κρουαζιέρα στις Ελληνικές ακτές)

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-geografia-e-st/geography.swf

ΕΚΠ/ΚΑ  ΒΙΝΤΕΟ  ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ  ΑΠΟ  ΤΑ  ΝΗΣΙΑ  ΜΑΣ

Aν θέλεις, διάβασε κι αυτό… Video Video

Αιγαίο: Η κοιτίδα του Ελληνισμού

Το Αιγαίο ενώνει δύο ηπείρους, την Ασία και την Ευρώπη. Ενώνει δύο θάλασσες, τον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο. Επίσης βρίσκεται πολύ κοντά στους πρώτους ανατολικούς πολιτισμούς και στην Αφρική. Λόγω της θέσης του, το Αιγαίο έγινε χώρος συνάντησης του πολιτισμού της Ανατολής και του σύγχρονου πολιτισμού της Δύσης. Έτσι στο χώρο του διαμορφώθηκε ένας πολιτισμός που έχει στοιχεία και από τους δύο.

 Ο ελληνικός πολιτισμός αναπτύχθηκε στα παράλια της Μικράς Ασίας και κατόπιν στην ηπειρωτική Ελλάδα. Είναι ένας πολιτισμός που πρώτα δημιούργησε αξίες, όπως αυτή του ανθρωπισμού (ο άνθρωπος ως άτομο), της δημοκρατίας (ο άνθρωπος ως πολίτης), του αθλητισμού (ο άνθρωπος λάτρης της σωματικής ομορφιάς), της επιστήμης (ο άνθρωπος ως ερευνητής) και της φιλοσοφίας (ο άνθρωπος ως στοχαστής).

κάτω από: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα και νησιά της Ελλάδας.

Ομάδες νησιών που βρίσκονται στην ίδια θαλάσσια περιοχή συνιστούν ένα νησιωτικό σύμπλεγμα. Τα κυριότερα νησιωτικά συμπλέγματα της Ελλάδας είναι: οι Κυκλάδες, οι Σποράδες, τα Δωδεκάνησα, τα Επτάνησα και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ  ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΚΤΕΣ (κλικ –> Κρουαζιέρα στις Ελληνικές ακτές)

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-geografia-e-st/geography.swf

ΕΚΠ/ΚΑ  ΒΙΝΤΕΟ  ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ  ΑΠΟ  ΤΑ  ΝΗΣΙΑ  ΜΑΣ

Aν θέλεις, διάβασε κι αυτό… Video Video

Αιγαίο: Η κοιτίδα του Ελληνισμού

Το Αιγαίο ενώνει δύο ηπείρους, την Ασία και την Ευρώπη. Ενώνει δύο θάλασσες, τον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο. Επίσης βρίσκεται πολύ κοντά στους πρώτους ανατολικούς πολιτισμούς και στην Αφρική. Λόγω της θέσης του, το Αιγαίο έγινε χώρος συνάντησης του πολιτισμού της Ανατολής και του σύγχρονου πολιτισμού της Δύσης. Έτσι στο χώρο του διαμορφώθηκε ένας πολιτισμός που έχει στοιχεία και από τους δύο.

 Ο ελληνικός πολιτισμός αναπτύχθηκε στα παράλια της Μικράς Ασίας και κατόπιν στην ηπειρωτική Ελλάδα. Είναι ένας πολιτισμός που πρώτα δημιούργησε αξίες, όπως αυτή του ανθρωπισμού (ο άνθρωπος ως άτομο), της δημοκρατίας (ο άνθρωπος ως πολίτης), του αθλητισμού (ο άνθρωπος λάτρης της σωματικής ομορφιάς), της επιστήμης (ο άνθρωπος ως ερευνητής) και της φιλοσοφίας (ο άνθρωπος ως στοχαστής).

κάτω από: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΚΕΦ. 5 – 12

Β. Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑYΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ

ISTORIA_KONNOSΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

http://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/rwmaikh_aftokratoria_metamorfvsh.swf

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΕΦ 5-12

EPANALIPSI_5_12ISTOR1

ΤΕΣΤ ΣΤΑ ΚΕΦ 5-12 ΚΛΙΚ

https://7f00404a96c49a8e13435c155bf69dc3e2cd0e13.googledrive.com/host/0B3zesXDYWEqddklQdnJzdFNjMEE/

Picture

ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

ΑΣΚΗΣΗ 1 (ΑΣΚΗΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΚΕΝΩΝ)

ΑΣΚΗΣΗ 2 (ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ)

ΑΣΚΗΣΗ 3 (ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ)

ΑΣΚΗΣΗ 4 (ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ)

ΑΣΚΗΣΗ 5 (ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ)

ΑΣΚΗΣΗ 6 (ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ)

κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ_Ε΄

ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΕΞΟΧΗΣ

ΚΑΤΣΙΚΑΚΙ

Παραμονές του Πάσχα μάς φέρανε δώρο από ένα χωριό ένα υπέροχο μικρό κατσικάκι.

– Τι θα το κάνουμε τώρα αυτό; έλεγε απελπισμένη η μαμά μου.

Έπειτα το βάλαμε στην πίσω αυλή. Μόλις το αφήναμε μόνο του, βέλαζε συνέχεια και σου έκαιγε την καρδιά. Μόνο όταν το χάιδευες και το έπαιρνες αγκαλιά σταματούσε.

– Θέλει να αισθάνεται τη ζεστασιά σου, νομίζει πως είναι η μάνα του, είπε η μητέρα μου. Πέρασα όλη τη μέρα μαζί του. Έλα όμως που ήρθε και η νύχτα…

Όλη την ώρα που τρώγαμε το βραδινό μας, αυτό βέλαζε, κι ο πατέρας μου αγρίευε.

– Αύριο θα πάει στον χασάπη! είπε θυμωμένος. Δεν πρόκειται να μας αφήσει να κλείσουμε μάτι όλη τη νύχτα!

Εκείνο το βράδυ δεν μπορούσα να ηρεμήσω. Σηκώθηκα, και στις μύτες των ποδιών κατέβηκα τη σκάλα. Βγήκα απ’ την κουζίνα στην πίσω αυλή. Πήρα το κατσικάκι, άνοιξα την πόρτα του αυτοκινήτου, το έβαλα μέσα, μπήκα κι εγώ. Το αγκάλιασα και κοιμηθήκαμε εκεί, μαζί, όλη τη νύχτα.

Ο πατέρας μου είχε καλή καρδιά. Έτσι, το σπίτι μας απέκτησε τώρα ένα κατσικάκι. Όταν, πολύ σπάνια, πηγαίναμε καμιά εκδρομή όλοι μαζί, εγώ καθόμουνα πίσω στο αυτοκίνητο με το κατσικάκι μου αγκαλιά, σαν να ‘τανε σκυλάκι. «Είμαστε η ποιμενική ασυμφωνία» έλεγε ο πατέρας μου.

Σοφία Ζαραμπούκα, “Φίλοι φίλοι καρδιοφίλοι”

ΤΑ ΑΡΘΡΑ(ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΑ)

Άρθρο λέμε τη μονοσύλλαβη λέξη που μπαίνει μπροστά από το όνομα για να μας δείξει τι γένος είναι.
Τα άρθρα είναι δύο ειδών: 1) ΟΡΙΣΤΙΚΟ: ο, η, το και 2)ΑΟΡΙΣΤΟ: ένας, μία, ένα

Οριστικό άρθρο: Το χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε για γνωστά και ορισμένα πρόσωπα, ζώα, ή πράγματα. Π. χ. Ο κήπος του θέλει πότισμα( αναφερόμαστε σε έναν συγκεκριμένο κήπο και όχι κάποιον τυχαίο)
Μερικές φορές όταν το άρθρο εννοείται μπορεί να παραληφθεί. Π. χ. βγήκε με φίλους(εννοείται τους φίλους του)

Αόριστο άρθρο: Το χρησιμοποιούμε όταν αναφερόμαστε σε άγνωστα και αόριστα πρόσωπα,ζώα και πράγματα. π. χ. Ένας σκύλος γαβγίζει στο δρόμο(μιλάμε για κάποιον σκύλο που δε γνωρίζουμε).

 ΚΛΙΚ —–>> ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΡΘΡΑ

ARTHRA

ΚΛΙΚ——————>>>>

ARTHRA1

Δείτε το στο slideshare.net

 Βάλτε τις παραγράφους στη σωστή σειρά (ΚΛΙΚ –>>“Περιβάλλον και Τοπίο-Η Ακακία και η Γλυσίνια ή Ο κύριος Λάζαρος”)

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-glossa-e-st/start.html

ΑΣΚΗΣΕΙΣ  

ΚΛΙΚ —>>Οριστικό άρθρο

ΚΛΙΚ —>>Αόριστο άρθρο

Το λούνα παρκ της γλώσσας – Άρθρα

ARTHRA2

κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΑ_Ε΄

ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ-Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ

Αν ανοίξεις το στόμα σου μπροστά σ’ένα καθρέφτη, τότε αυτό που θα δεις είναι 2 σειρές δοντιών, μια πάνω και μια κάτω (αλλιώς άνω και κάτω γνάθος)

teeth1

Τα δόντια μας είναι τα όργανα του πεπτικού συστήματος με τα οποία κόβουμε και μασάμε τις τροφές.

teeth2

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

 

 ΚΛΙΚ —–>>>>

Η πυραμίδα της γνώσης – Τα δόντια μας

VIDEO

Τα Δόντια σε 3d παρουσίαση

Εκπ/κή τηλεόραση

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ –ΚΛΙΚ ΕΔΩ—–>>>e_ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ.

http://anoixtosxoleio.weebly.com/uploads/8/4/5/6/8456554/teethandeating_c.swf

Σύρε τα δόντια στη σωστή τους θέση μέσα στο στόμα.

ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ

Η σωστή φροντίδα των δοντιών ξεκινά από τη διατροφή μας. Πρέπει ακόμα να βουρτσίζουμε μετά από κάθε γεύμα τα δόντια μας γιατί έτσι απομακρύνονται τα υπολείμματα των τροφών καθώς και τα οξέα που καταστρέφουν την αδαμαντίνη. Και βέβαια πρέπει να τα πλένουμε σωστά, με την οδοντόβουρτσα να κινείται πάνω – κάτω με κυκλικές κινήσεις και όχι αριστερά – δεξιά.

κάτω από: ΦΥΣΙΚΗ, ΦΥΣΙΚΗ_Ε

17 Νοέμβρη 1973

Εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973 ήταν η κορυφαία αντιδικτατορική εκδήλωση και ουσιαστικά προανήγγειλε την πτώση της Χούντας των Συνταγματαρχών, η οποία από τις 21 Απριλίου1967 είχε επιβάλλει καθεστώς στυγνής δικτατορίας στη χώρα.

Το στρατιωτικό κίνημα, που εξερράγη τα ξημερώματα τις 21ης Απριλίου 1967, με επικεφαλής τον ταξίαρχο Στυλιανό Παττακό και τους συνταγματάρχες Γεώργιο Παπαδόπουλοκαι Νικόλαο Μακαρέζο. Κατέλυσε το δημοκρατικό πολίτευμα στην Ελλάδα και επέβαλλε μία στυγνή δικτατορία, που διήρκεσε επτά χρόνια.

Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε στις 14 Φεβρουαρίου1973, όταν ξεσηκώθηκαν οι φοιτητές της Αθήνας και συγκεντρώθηκαν στο Πολυτεχνείο. Ζητούσαν την κατάργηση του Ν.1347 ο οποίος προέβλεπε την υποχρεωτική στράτευση όσων ανέπτυσσαν συνδικαλιστική δράση κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Επτά ημέρες μετά τα πρώτα γεγονότα του Πολυτεχνείου, στις 21 Φεβρουαρίου οι φοιτητές κατέλαβαν το κτίριο της Νομικήςσχολής στην Αθήνα, προβάλλοντας τα συνθήματα «Δημοκρατία», «Κάτω η Χούντα» και «Ζήτω η Ελευθερία».

Η τριήμερη εξέγερση του Πολυτεχνείου , 14-17 Νοεμβρίου 1973

14 Νοέμβρη 1973

Το πρωί εκείνης της ημέρας οι φοιτητές συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο του Πολυτεχνείου και αποφάσισαν την κήρυξη αποχής από τα μαθήματα, με αίτημα να γίνουν εκλογές για τους φοιτητικούς συλλόγους.

Ώρα 7 μ.μ. από 1500 φοιτητές πάρθηκε η απόφαση «να μείνουμε απόψε στο Πολυτεχνείο».
Συγκροτείται Συντονιστική Επιτροπή απ΄ όλες τις σχολές και μεταδίδει τα δικά της συνθήματα από μεγάφωνα και το μικρό πομπό. Γύρω στο Πολυτεχνείο και χιλιάδες αδούλωτοι Έλληνες τούς συμπαραστέκονται.

Σύνθημά τους : ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ- ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ.

15 Νοέμβρη 1973

Γέμισαν τα κτίρια του Πολυτεχνείου και το προαύλιο από φοιτητές και απέξω δεκάδες χιλιάδες λαού και μαθητών, που έρχονται κατευθείαν από τα σχολεία τους, φέρνοντας στους ελεύθερους και μαχητικούς φοιτητές όλο και περισσότερα τρόφιμα, φάρμακα κλπ. Το πρώτο βήμα ήταν η εκλογή Συντονιστικής Επιτροπής, στην οποία μετείχαν 22 φοιτητές και 2 εργάτες, με σκοπό να καθοδηγήσει τον αγώνα. Άρχισε να λειτουργεί ένας ραδιοφωνικός σταθμός, αρχικά στο κτίριο του Χημικού και αργότερα στο κτίριο των Μηχανολόγων και ακούγεται σ’ όλη την Αττική. Υπερηφάνεια και συγκίνηση κατέχει όλους τους Έλληνες που τ’ ακούνε: «Εδώ Πολυτεχνείο! Εδώ Πολυτεχνείο!

Η πρώτη αντίδραση του δικτατορικού καθεστώτος ήταν να στείλει μυστικούς πράκτορες να ανακατευθούν στο πλήθος που συνέρρεε στο Πολυτεχνείο και να ακροβολήσει σκοπευτές στα γύρω κτίρια.

16 Νοέμβρη 1973

Πάνω από 150.000 άνθρωποι είναι γύρω από το Πολυτεχνείο και βροντοφωνάζουν με τους ελεύθερους φοιτητές «Κάτω η χούντα, η χούντα θα πέσει απ’ το λαό». Η χούντα δίνει διαταγή να χτυπηθεί πρώτα η λαοθάλασσα που είναι γύρω στο Πολυτεχνείο με γκλομπς, δακρυγόνα και σφαίρες ντουμ-ντουμ. Οι περισσότεροι διαλύθηκαν. Όσοι έμειναν έστησαν οδοφράγματα ανατρέποντας τρόλεϊ και συγκεντρώνοντας υλικά από νεοανεγειρόμενες οικοδομές, και άναψαν φωτιές για να εξουδετερώσουν τα δακρυγόνα. Αργότερα, η αστυνομία έκανε χρήση όπλων, χωρίς όμως να πετύχει το στόχο της, την καταστολή της εξέγερσης. Ο δικτάτορας Παπαδόπουλος, όταν διαπίστωσε ότι η αστυνομία αδυνατούσε να εισέλθει στο Πολυτεχνείο, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το στρατό

Ώρα 12 τη νύχτα μπαίνει στην Αθήνα στρατός και τανκ και καταλαμβάνουν επίκαιρες θέσεις.

17 Νοέμβρη 1973

Ώρα 2 πρωινή. Τα τανκ πλησιάζουν το Πολυτεχνείο. «Φαντάροι, είμαστε άοπλοι, είμαστε αδέλφια, μη μας χτυπήσετε, ελάτε μαζί μας» φωνάζουν οι φοιτητές και ο Ραδιοφωνικός Σταθμός καταγγέλλει στον Ελληνικό λαό την ανίερη πράξη του δικτάτορα.

Στις 3 τα ξημερώματατης 17ης Νοεμβρίου το άρμα που βρισκόταν απέναντι από την κεντρική πύλη έλαβε εντολή να εισβάλλει. Έπεσε πάνω στην πύλη και την έριξε, παρασέρνοντας στο διάβα του μία κοπέλα και φοιτητες που είναι κοντά στα κιγκλιδώματα. Ρίχνονται ριπές. Στρατός και αστυνομικοί μπαίνουν στο προαύλιο. Οι φοιτητές προσπαθούν να φύγουν, αλλά δέχονται άγριες επιθέσεις. Αρκετοί σώθηκαν βρίσκοντας άσυλο στις γύρω πολυκατοικίες, πολλοί συνελήφθησαν κα μεταφέρθηκαν στη Γενική Ασφάλεια και στην ΕΣΑ.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Αστυνομίας, στις 17 Νοεμβρίου συνελήφθησαν 840 άτομα. Όμως, μετά τη Μεταπολίτευση, αξιωματικοί της Αστυνομίας, ανακρινόμενοι, ανέφεραν ότι οι συλληφθέντες ξεπέρασαν τα 2400 άτομα. Οι νεκροί επισήμως ανήλθαν σε 34 άτομα. Στην ανάκριση που διενεργήθηκε το φθινόπωρο του 1975 εναντίον των πρωταιτίων της καταστολής εντοπίστηκαν 21 περιπτώσεις θανάσιμου τραυματισμού. Ωστόσο, τα θύματα πρέπει να ήταν πολύ περισσότερα, διότι πολλοί βαριά τραυματισμένοι, προκειμένου να διαφύγουν τη σύλληψη, αρνήθηκαν να διακομιστούν σε νοσοκομείο.

Πολυτεχνείο Εικόνες, ηχητικά ντοκουμέντα<<———–ΚΛΙΚ

Παρουσίαση ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 73 – Το χρονικό


Από το συνάδελφο Γρ. Ζερβό

Picture

ΒΙΝΤΕΟ


ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ (ντοκυμαντέρ της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το Πολυτεχνείο ΚΛΙΚ

Πηγες : http://www.sansimera.gr/articles/190 , http://anoixtosxoleio.weebly.com , http://www.mathima.gr/ekpaideytiko-yliko

Αφιερωμένο σ΄όλους τους απλούς αγωνιστές …στη μητέρα μου
Βελισσάριος Ψυχογυιός

κάτω από: ΓΕΝΙΚΑ, ΜΑΘΗΤΙΚΑ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΚΑΙ  Η  ΕΚΠ/ΣΗ  ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

(Μπορούν  να διδαχτούν  και στην  Ενότητα Ζ: «Παιδεία και Πολιτισμός στο Βυζάντιο»)

ISTORIA_KEF11_1

Η Κωνσταντινούπολη ήταν χτισμένη στις πλαγιές επτά λόφων,γι’ αυτό πολλοί την έλεγαν και “Επτάλοφη

7078809_orig

Όλα σχεδόν τα σπίτια της έβλεπαν στις θάλασσες του Βοσπόρου, της Προποντίδας και του Κεράτιου κόλπου, που την περιέβαλλαν.

ISTORIA_KEF11_2

Ο πιο μεγάλος δρόμος ήταν η Μέση Οδός(λεωφόρος) με τις στοές, τα καταστήματα και τα σπίτια των εύπορων κατοίκων.

ΣΧΕΔΙΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 11 & 12

Snap 2015-11-09 at 15.52.28Snap 2015-11-13 at 19.57.06

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ISTORIA_KEF11_4ISTORIA_KEF12_2

«Ο μη δαρείς ου παιδεύεται»

Οι τιμωρίες των μαθητών ήταν συνηθισμένο γεγονός στα βυζαντινά σχολεία. Το ραβδί και η βέργα ήταν απαραίτητα μέσα διδασκαλίας για την εποχή. Οι τιμωρίες αυτές, συνήθως, γίνονταν με την έγκριση ή την προτροπή των γονέων. Γονείς και δάσκαλοι πίστευαν ότι :

«Όποιος δε δαρθεί δε μαθαίνει γράμματα».

 

ΚΛΙΚ ———–>>>

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ  11 κεφ.

https://8d64c679b9ee715ece4df223886eb364431a4443.googledrive.com/host/0B3zesXDYWEqdTDlOM3Y0WHB0RDQ/

ΑΣΚΗΣΕΙΣ  12 κεφ.

https://8d64c679b9ee715ece4df223886eb364431a4443.googledrive.com/host/0B3zesXDYWEqdTDlOM3Y0WHB0RDQ/
κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ_Ε΄

AΓΑΠΕΣ… ΜΕ ΟΥΡΑ – ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ

(Το κείμενο σελ 58 και  οι  ασκήσεις 1 – 3 προτείνεται  να  μη  διδαχθούν)

cat_dog_2 cats_and_dogs_2

 


cat-vs-dog3

Τρώγονται σαν το σκύλο με τη γάτα : για σχέση που χαρακτηρίζεται από συνεχείς και αλλεπάλληλους τσακωμούς.

Β Ι Ν Τ Ε Ο

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

ΑΣΚΗΣΗ

κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΑ_Ε΄

peptiko1

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

(Προτείνεται  να  διδαχθεί  περιληπτικά)

Το ταξίδι της τροφής αρχίζει από το στόμα μας, όταν τρώμε. Στη συνέχεια, κάθε μπουκιά ακολουθεί μια διαδρομή που διαρκεί περίπου 30 ώρες, περνώντας μέσα από διάφορα όργανα του σώματός μας. Το σύνολο των οργάνων αυτών, μαζί με ορισμένα άλλα όργανα που είναι χρήσιμα για την πέψη των τροφών, το ονομάζουμε πεπτικό σύστημα.

Για τη σωστή ανάπτυξη και την καλή υγεία του οργανισμού μας είναι βασικό να φροντίζουμε, ώστε η καθημερινή μας διατροφή να είναι υγιεινή, ισορροπημένη και να περιλαμβάνει στη σωστή ποσότητα όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Η πυραμίδα της διατροφής

935b

Τα βασικά συστατικά των τροφίμων είναι οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες, τα λίπη, τα άλατα και τα ιχνοστοιχεία, οι βιταμίνες και οι φυτικές ίνες.

ΚΛΙΚ —–>>ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝΚΛΙΚ—->> ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

peptiko1_PAROYSIASH

ΚΛΙΚ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ —>>

 

Τοποθετήστε το κάθε φαγητό στη σωστή θέση της πυραμίδας της διατροφής

http://www.vtaide.com/png/foodPyramidF.htm
κάτω από: ΓΕΝΙΚΑ

peptiko1

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

(Προτείνεται  να  διδαχθεί  περιληπτικά)

Το ταξίδι της τροφής αρχίζει από το στόμα μας, όταν τρώμε. Στη συνέχεια, κάθε μπουκιά ακολουθεί μια διαδρομή που διαρκεί περίπου 30 ώρες, περνώντας μέσα από διάφορα όργανα του σώματός μας. Το σύνολο των οργάνων αυτών, μαζί με ορισμένα άλλα όργανα που είναι χρήσιμα για την πέψη των τροφών, το ονομάζουμε πεπτικό σύστημα.

Για τη σωστή ανάπτυξη και την καλή υγεία του οργανισμού μας είναι βασικό να φροντίζουμε, ώστε η καθημερινή μας διατροφή να είναι υγιεινή, ισορροπημένη και να περιλαμβάνει στη σωστή ποσότητα όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Η πυραμίδα της διατροφής

935b

Τα βασικά συστατικά των τροφίμων είναι οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες, τα λίπη, τα άλατα και τα ιχνοστοιχεία, οι βιταμίνες και οι φυτικές ίνες.

ΚΛΙΚ —–>>ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝΚΛΙΚ—->> ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

peptiko1_PAROYSIASH

ΚΛΙΚ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ —>>

 

Τοποθετήστε το κάθε φαγητό στη σωστή θέση της πυραμίδας της διατροφής

http://www.vtaide.com/png/foodPyramidF.htm
κάτω από: ΓΕΝΙΚΑ

« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες