no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

   Κάθε μεγάλο ταξίδι ξεκινά με ένα βήμα.

Το μακρύ ταξίδι για την γνώση ξεκινάει με ένα μικρό βήμα…                                         


email :   velipsi@otenet.gr
velipsi@gmail.com
κάτω από: ΓΕΝΙΚΑ
Ετικέτες:

istoria_kef13_2

Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

istoria_kef13_3

Το 527 μ.Χ. αυτοκράτορας έγινε ο Ιουστινιανός. Την περίοδο αυτή το κράτος αντιμετώπιζε σημαντικά εσωτερικά (προβλήματα διοίκησης) και εξωτερικά προβλήματα (εχθρικές απειλές στα σύνορα).

Γότθοι και Βάνδαλοι απειλούν τα δυτικά σύνορά της. Ο Ιουστινιανός κάνει μεταρρυθμίσεις στη διοίκηση και τη νομοθεσία για να αντιμετωπίσει τα εσωτερικά προβλήματα.

ιουστινιανος

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

HISTORY E - 13

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

istoria_kef13_4

istoria_kef13_5 istoria_kef13_6

istoria_kef13_7

Ερωτήσεις-απαντήσεις.

https://57d695e5d9ef38d1a3b79fa49ff548b7e48ec426.googledrive.com/host/0B3zesXDYWEqdQk9mODRBenc4TWM/
http://didaskaleio.weebly.com/uploads/2/4/1/4/24147639/13.__________.swf

http://users.sch.gr/divan/istoria_13/interaction.swf

Φτιάξε το Παζλ

κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ_Ε΄

glossa_en6_1

ΦΙΛΟΙ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ

glossa_en6_2

Η επικοινωνία των σχολείων της χώρας μας μεταξύ τους ή με σχολεία του εξωτερικού είναι πολύ χρήσιμη. Βοηθά στην ανάπτυξη φιλικών σχέσεων και δίνει την ευκαιρία για αλληλογνωριμία των μαθητών και ανταλλαγή απόψεων Με την επικοινωνία αυτήν οι μαθητές έρχονται πιο κοντά ο ένας με τον άλλον, γνωρίζουν τα πολιτιστικά στοιχεία των χωρών τους ή των πόλεών τους , τα προγράμματα των σχολείων τους και τη λειτουργία τους. Η επικοινωνία αυτή γινόταν παλαιότερα με την αλληλογραφία μέσω του ταχυδρομείου, όπως έκαναν οι μαθητές του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χίου με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου του Λιτλ της Νέας Υόρκης . Οι μαθητές, εκτός από τις επιστολές, αντάλλασσαν μεταξύ τους και διάφορα αναμνηστικά δώρα.

Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Χίου και η επίσημη ιστοσελίδα του εδώ

Το σχολείο “Λιτλ Τορ” Νέας Υόρκης και ιστοσελίδα του εδώ

ΓΛΩΣΣΑ_6Α

Πώς γράφω μια επιστολή

Ένα είδος του γραπτού λόγου είναι η επιστολή (γράμμα). Αυτός που στέλνει την επιστολή ονομάζεται αποστολέας και αυτός που την δέχεται παραλήπτης. Σε μια επιστολή αναφέρουμε απόψεις, ιδέες, σκέψεις, πληροφορίες για ένα θέμα που μας απασχολεί ή μας ενδιαφέρει.
γράμμα
Στοιχεία που πρέπει να περιέχει μια επιστολή:
α) Στοιχεία παραλήπτη (σε επίσημη επιστολή)
β) Χώρος και χρόνος (πού βρισκόμαστε/ημερομηνία)
γ) Προσφώνηση
δ) Κείμενο
ε) Επιφώνηση
στ) Υπογραφή
gramma-tourkou-pou-ypiretei-ston-elliniko-strato
Τι πρέπει να προσέχουμε όταν γράφουμε μια επιστολή:

– Επάνω, στο δεξί μέρος της σελίδας μας γράφουμε τον τόπο (που βρισκόμαστε) και την ημερομηνία.
π.χ.
Θεσσαλονίκη, 29/11/2011

– Στο αριστερό μέρος της σελίδας γράφουμε την προσφώνηση (φράση με την οποία απευθυνόμαστε στον παραλήπτη της επιστολής).
π.χ.
Αγαπημένε μου φίλε…
Αγαπητέ/ή κύριε ή κυρία…
Κύριε ή κυρία…
epistolh

Προσοχή!
Η προσφώνηση που χρησιμοποιούμε εξαρτάται από το πρόσωπο στο οποίο απευθυνόμαστε.

– Μετά από την προσφώνηση ακολουθεί το κείμενο όπου αναφέρουμε ότι θέλουμε να πούμε στον παραλήπτη. Το κείμενο πρέπει να είναι χωρισμένο σε παραγράφους.

– Στο κάτω δεξί μέρος της επιστολής σημειώνουμε την επιφώνηση (το χαιρετισμό) και την υπογραφή μας. Έτσι, κλείνουμε την επιστολή μας.
π.χ.
Σε φιλώ
Φιλιά
Με αγάπη
Με τιμή
Μετά τιμής
Με σεβασμό
Με εκτίμηση

Όταν γράφουμε μια επιστολή πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο ύφος που χρησιμοποιούμε. Αν η επιστολή μας απευθύνεται σε κάποιο φίλο ή γνωστό μας, χρησιμοποιούμε απλό και φιλικό ύφος. Όταν απευθυνόμαστε σε κάποιον μεγαλύτερο μας ή άγνωστο χρησιμοποιούμε επίσημο, τυπικό και ευγενικό ύφος.
Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/
 
 
Διάβασε το παρακάτω απόσπασμα αλληλογραφίας της εποχής εκείνης και σύγκρινε τη γλώσσα που χρησιμοποιεί με αυτήν που χρησιμοποιούμε σήμερα. Εντοπίζεις κάποιες διαφορές; Ποιες;
«…Δέματα και επιστολές διπλού ενδιαφέροντος αντηλλάγησαν το πρώτο έτος. Στην Ελλάδα εστάλησαν νομίσματα αμερικάνικα, μικρές εθνικές πέτρες, φωτογραφίες τοπικές, μικρά ανθοδοχεία και μικροί προσωπικοί θησαυροί. Από την Ελλάδα έφθασαν μικρά πακέτα της τσίχλας παραγωγής Χίου, τεμάχια άγευστων κρυστάλλων εκ των οποίων έγινε η μαστίχα, φωτογραφίες της νήσου Χίου και χρωματιστά βιβλία…».
καθαρευουσα

ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ

Η καθαρεύουσα είναι λόγια μορφή της Ελληνικής γλώσσας η οποία προτάθηκε τον 18ο αιώνα και χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα στην Ελλάδα από συγγραφείς, εφημερίδες και τον κρατικό μηχανισμό.
Τη μορφή αυτή πρότεινε ο Αδαμάντιος Κοραής (1748-1833), Έλληνας φιλόλογος επηρεασμένος από τις ιδέες του διαφωτισμού. Σκοπός του με την καθαρεύουσα ήταν να «καθαριστεί» η ελληνική γλώσσα από τις ξένες επιδράσεις (τουρκικές και σλαβικές) που είχε δεχτεί κατά τη μακρά παραμονή αυτών των δυο εθνοτικών ομάδων στην ελληνική χερσόνησο.
Η καθαρεύουσα έχει πολλά στοιχεία από την αρχαία ελληνική γλώσσα και αποτελεί ένα ενδιάμεσο κρίκο με την ελληνική δημοτική γλώσσα. Στην καθαρεύουσα χρησιμοποιείται αποκλειστικά το πολυτονικό σύστημα.
Χρησιμοποιήθηκε από το επίσημο Ελληνικό κράτος μέχρι το 1976 οπότε και καταργήθηκε από τον τότε υπουργό Παιδείας Γεώργιο Ράλλη η χρήση της και επιβλήθηκε η χρήση της νεοελληνικής γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στη διοίκηση. Αρκετά στοιχεία της πέρασαν στη δημοτική αν και ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε μαζικά από το λαό.(από την Βικιπαίδεια)

 Τα  γραμματικά  μας  φαινόμενα ..

Δείτε το στο slideshare.net
 Φιλια…  !!!!
κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΑ_Ε΄

Η ζωή στα νησιά

Η Ελλάδα έχει πάνω από 3.000 νησιά από τα οποία κατοικούνται μόνο τα 160. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια ο πληθυσμός των μικρών και απομονωμένων νησιών του Αιγαίου Πελάγους ολοένα και μειώνεται. Όμως και στα μεγαλύτερα νησιά παρουσιάζονται πολλά προβλήματα που κάνουν δύσκολη την ζωή των νησιωτών.

 

Ενημερωθείτε κυρίως από άρθρα εφημερίδων για τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής στα νησιά – ΚΛΙΚ —>>

http://photodentro.edu.gr/photodentro/ged11_nhsia_zoi_pidx0013360/

Τα αραιά δρομολόγια των πλοίων σε απομακρυσμένα και απομονωμένα νησιά συνιστούν την άγονη γραμμή. Τα νησιά αυτά δεν έχουν μεγάλη τουριστική κίνηση και η μετακίνηση των κατοίκων τους δεν μπορεί να είναι συχνή.

 Οι κάτοικοι των ελληνικών νησιών γίνονται κυρίως ναυτικοί, ψαράδες, σφουγγαράδες. Τα νησιά μας είναι υπερήφανα για την εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας. Ορισμένα νησιά μάλιστα φημίζονται για τους καλούς ναυτικούς και τους εφοπλιστές τους. Μερικά άλλα είναι ονομαστά για τους σφουγγαράδες τους.
http://photodentro.edu.gr/photodentro/ged11_nhsia_asxolies_pidx0014166/

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Τα νησιά μας προσελκύουν το καλοκαίρι ένα μεγάλο αριθμό τουριστών. Αυτό αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων των νησιωτών. Πολλοί είναι εκείνοι που προγραμματίζουν την εργασία και τη ζωή τους με βάση τα έσοδα από την τουριστική κίνηση.

ΒΙΝΤΕΟ (ΝΗΣΙΑ ΑΓΟΝΗΣ  ΓΡΑΜΜΗΣ)

Aν θέλεις, διάβασε κι αυτό…

Η Κάλυμνος

Η Κάλυμνος είναι το νησί των σφουγγαράδων. Οι Καλύμνιοι σφουγγαράδες φημίζονται ως οι καλύτεροι του κόσμου και αλιεύουν σημαντικές ποσότητες της παγκόσμιας παραγωγής σφουγγαριών.  Κάθε χρόνο   40-50  σπογγαλιευτικά αναχωρούν από το νησί για τις ακτές της   Β. Αφρικής.

 Πολλοί Καλύμνιοι σφουγγαράδες προσβάλλονται από τη «νόσο των δυτών». Εξαιτίας του μεγάλου βάθους, πολλές φορές προκαλούνται βλάβες στον οργανισμό, οι οποίες μπορεί να επιφέρουν μέχρι και το θάνατο. Για τους Καλύμνιους, όμως, μεγαλύτερη σημασία έχει η αλιεία των σφουγγαριών. Κάθε φορά η αναχώρηση από το νησί για το σκοπό αυτό αποτελεί μια ξεχωριστή τοπική γιορτή…

κάτω από: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Η ζωή στα νησιά

Η Ελλάδα έχει πάνω από 3.000 νησιά από τα οποία κατοικούνται μόνο τα 160. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια ο πληθυσμός των μικρών και απομονωμένων νησιών του Αιγαίου Πελάγους ολοένα και μειώνεται. Όμως και στα μεγαλύτερα νησιά παρουσιάζονται πολλά προβλήματα που κάνουν δύσκολη την ζωή των νησιωτών.

 

Ενημερωθείτε κυρίως από άρθρα εφημερίδων για τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής στα νησιά – ΚΛΙΚ —>>

http://photodentro.edu.gr/photodentro/ged11_nhsia_zoi_pidx0013360/

Τα αραιά δρομολόγια των πλοίων σε απομακρυσμένα και απομονωμένα νησιά συνιστούν την άγονη γραμμή. Τα νησιά αυτά δεν έχουν μεγάλη τουριστική κίνηση και η μετακίνηση των κατοίκων τους δεν μπορεί να είναι συχνή.

 Οι κάτοικοι των ελληνικών νησιών γίνονται κυρίως ναυτικοί, ψαράδες, σφουγγαράδες. Τα νησιά μας είναι υπερήφανα για την εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας. Ορισμένα νησιά μάλιστα φημίζονται για τους καλούς ναυτικούς και τους εφοπλιστές τους. Μερικά άλλα είναι ονομαστά για τους σφουγγαράδες τους.
http://photodentro.edu.gr/photodentro/ged11_nhsia_asxolies_pidx0014166/

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Τα νησιά μας προσελκύουν το καλοκαίρι ένα μεγάλο αριθμό τουριστών. Αυτό αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων των νησιωτών. Πολλοί είναι εκείνοι που προγραμματίζουν την εργασία και τη ζωή τους με βάση τα έσοδα από την τουριστική κίνηση.

ΒΙΝΤΕΟ (ΝΗΣΙΑ ΑΓΟΝΗΣ  ΓΡΑΜΜΗΣ)

Aν θέλεις, διάβασε κι αυτό…

Η Κάλυμνος

Η Κάλυμνος είναι το νησί των σφουγγαράδων. Οι Καλύμνιοι σφουγγαράδες φημίζονται ως οι καλύτεροι του κόσμου και αλιεύουν σημαντικές ποσότητες της παγκόσμιας παραγωγής σφουγγαριών.  Κάθε χρόνο   40-50  σπογγαλιευτικά αναχωρούν από το νησί για τις ακτές της   Β. Αφρικής.

 Πολλοί Καλύμνιοι σφουγγαράδες προσβάλλονται από τη «νόσο των δυτών». Εξαιτίας του μεγάλου βάθους, πολλές φορές προκαλούνται βλάβες στον οργανισμό, οι οποίες μπορεί να επιφέρουν μέχρι και το θάνατο. Για τους Καλύμνιους, όμως, μεγαλύτερη σημασία έχει η αλιεία των σφουγγαριών. Κάθε φορά η αναχώρηση από το νησί για το σκοπό αυτό αποτελεί μια ξεχωριστή τοπική γιορτή…

κάτω από: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Πεπτικό Σύστημα1

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πεπτικό Σύστημα2

Πεπτικό Σύστημα3

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ – ΕΚΠ/ΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΒΡΙΣΚΩ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (Γ. Μόκιας)

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΥ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ( πολύ καλή διαδραστική εφαμογή ..μονο που είναι στα Αγγλικά)

ΒΑΛΕ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ (διαδραστικό)

Picture

ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΧΟΛΗΣ.


VIDEO ( Πεπτικό Σύστημα για μικρά παιδιά )

κάτω από: ΦΥΣΙΚΗ, ΦΥΣΙΚΗ_Ε

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Πεπτικό Σύστημα1

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Πεπτικό Σύστημα2

Πεπτικό Σύστημα3

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ – ΕΚΠ/ΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΒΡΙΣΚΩ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (Γ. Μόκιας)

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΥ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ( πολύ καλή διαδραστική εφαμογή ..μονο που είναι στα Αγγλικά)

ΒΑΛΕ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ (διαδραστικό)

Picture

ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΧΟΛΗΣ.


VIDEO ( Πεπτικό Σύστημα για μικρά παιδιά )

κάτω από: ΦΥΣΙΚΗ, ΦΥΣΙΚΗ_Ε

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 4ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Δείτε το στο slideshare.net
κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΑ_Ε΄

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 4ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Δείτε το στο slideshare.net
κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΑ_Ε΄

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΑΚΕΡΑΙΟΥ ΜΕ ΑΚΕΡΑΙΟ ΜΕ ΠΗΛΙΚΟ ΔΕΚΑΔΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ

Yπολογίζω το αποτέλεσμα μιας διαίρεσης με μεγαλύτερη ακρίβεια ως εξής:

  • Αν αφήνει υπόλοιπο, βάζω υποδιαστολή στο πηλίκο, προσθέτω το ψηφίο 0 στο υπόλοιπο μετατρέποντάς το σε δέκατα, και συνεχίζω τη διαίρεση.

  • Αν ο διαιρέτης δε χωράει στο διαιρετέο, βάζω 0 στο πηλίκο και υποδιαστολή, μετατρέπω το διαιρετέο σε δέκατα και συνεχίζω τη διαίρεση.

mathimatika_KEF13_1

Πολλές φορές μια διαίρεση είναι ατελής, δηλαδή τα δεκαδικά της ψηφία δεν “τελειώνουν” όσο κι αν συνεχίσω. Στην περίπτωση αυτή γράφουμε το πηλίκο της διαίρεσης με εκτίμηση.

π. χ. 145 : 24 = 6,041666… Εκτιμούμε: 6,042

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

mathimatika_KEF13_2 mathimatika_KEF13_3

κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ_Ε

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΑΚΕΡΑΙΟΥ ΜΕ ΑΚΕΡΑΙΟ ΜΕ ΠΗΛΙΚΟ ΔΕΚΑΔΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ

Yπολογίζω το αποτέλεσμα μιας διαίρεσης με μεγαλύτερη ακρίβεια ως εξής:

  • Αν αφήνει υπόλοιπο, βάζω υποδιαστολή στο πηλίκο, προσθέτω το ψηφίο 0 στο υπόλοιπο μετατρέποντάς το σε δέκατα, και συνεχίζω τη διαίρεση.

  • Αν ο διαιρέτης δε χωράει στο διαιρετέο, βάζω 0 στο πηλίκο και υποδιαστολή, μετατρέπω το διαιρετέο σε δέκατα και συνεχίζω τη διαίρεση.

mathimatika_KEF13_1

Πολλές φορές μια διαίρεση είναι ατελής, δηλαδή τα δεκαδικά της ψηφία δεν “τελειώνουν” όσο κι αν συνεχίσω. Στην περίπτωση αυτή γράφουμε το πηλίκο της διαίρεσης με εκτίμηση.

π. χ. 145 : 24 = 6,041666… Εκτιμούμε: 6,042

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

mathimatika_KEF13_2 mathimatika_KEF13_3

κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ_Ε

Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες