no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ Ο ΑΝΕΜΟΣ

ΑΝΕΜΟΣ1

Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τους κυκλαδίτικους ανεμόμυλους και τον ιδιαίτερο ρόλο τους στη ζωή του τόπου. Οι ανεμόμυλοι και τα άσπρα εκκλησάκια ήταν από παλιά τα δύο χαρακτηριστικότερα κτίρια των Κυκλάδων .Οι ανεμόμυλοι, εκτός από τον ρόλο τους στο άλεσμα του σιταριού, ήταν και κοινωνικό κέντρο των νησιών, γιατί ήταν μέρος συνάντησης αλλά και γλεντιού. Οι κάτοικοι των νησιών θεωρούσαν σημαντικότερο τον ανεμόμυλο από το καράβι και τιμούσαν περισσότερο τους μυλωνάδες από τους καπετάνιους των πλοίων.

ανεμομυλος1

ΑΝΕΜΟΣ2

Δείτε το στο slideshare.net

 ΜΑΘΑΙΝΩ – ΑΣΚΟΥΜΑΙ

ΚΛΙΚ—–>>> 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΝ LINE     ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ  

 glossa_anemos

ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ (VIDEO)

Οι ανεμόμυλοι της Πάτμου

κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΑ_Ε΄

Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ Ο ΑΝΕΜΟΣ

ΑΝΕΜΟΣ1

Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τους κυκλαδίτικους ανεμόμυλους και τον ιδιαίτερο ρόλο τους στη ζωή του τόπου. Οι ανεμόμυλοι και τα άσπρα εκκλησάκια ήταν από παλιά τα δύο χαρακτηριστικότερα κτίρια των Κυκλάδων .Οι ανεμόμυλοι, εκτός από τον ρόλο τους στο άλεσμα του σιταριού, ήταν και κοινωνικό κέντρο των νησιών, γιατί ήταν μέρος συνάντησης αλλά και γλεντιού. Οι κάτοικοι των νησιών θεωρούσαν σημαντικότερο τον ανεμόμυλο από το καράβι και τιμούσαν περισσότερο τους μυλωνάδες από τους καπετάνιους των πλοίων.

ανεμομυλος1

ΑΝΕΜΟΣ2

Δείτε το στο slideshare.net

 ΜΑΘΑΙΝΩ – ΑΣΚΟΥΜΑΙ

ΚΛΙΚ—–>>> 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΝ LINE     ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ  

 glossa_anemos

ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ (VIDEO)

Οι ανεμόμυλοι της Πάτμου

κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΑ_Ε΄

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ “ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ” ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ

Οι Ρωμαίοι γνωρίζουν τον ελληνικό πολιτισμό. Τον θαυμάζουν, τον μιμούνται και τον συνδυάζουν με τα έργα και τις συνήθειες του δικού τους λαού. Έτσι γεννιέται ένας νέος πολιτισμός: ο ελληνορωμαϊκός.

Οι Ρωμαίοι κατακτώντας την Ελλάδα και τις χώρες της Ανατολής γνώρισαν από κοντά τον ελληνικό πολιτισμό:

• τους μεγάλους και ωραίους ναούς
• τα αγάλματα θεών και ηρώων
• τις τοπικές και τις πανελλήνιες γιορτές,
• τη μεγάλη πρόοδο στα γράμματα (φιλοσοφία, μαθηματικά, γεωμετρία)και τους μεγάλους δασκάλους

• την ανάπτυξη των τεχνών (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, μουσική κ.ά.) και τους σπουδαίους δημιουργούς.

Έτσι άλλαξαν την αρχική σκληρή στάση τους απέναντι στους κατακτημένους Έλληνες και:

Κτίζουν δημόσια κτίρια και σπίτια στη Ρώμη με ελληνικά σχέδια.


Η Ρωμαϊκή Αγορά, κέντρο των πολιτικών, εμπορικών και δικαστικών δραστηριοτήτων της αρχαίας Ρώμης, είχε έντονο το ελληνικό στοιχείο στα κτίρια της.

Αναπαράσταση της αρχαίας ρωμαϊκής αγοράς. Οι κίονες και τα κιονόκρανα παραπέμπουν στο ένδοξο ελληνικό παρελθόν

• Στολίζουν τα κτίρια αυτά με αγάλματα και έργα τέχνης που γίνονται από Έλληνες τεχνίτες.

 


Η πύλη της ρωμαϊκής αγοράς σε αναπαράσταση.Διακρίνεται και το άγαλμα που διακοσμούσε αυτήν

• Όσοι Ρωμαίοι αυτοκράτορες και άρχοντες ήταν φιλέλληνες, ξοδεύουν πολλά χρήματα για να στολίσουν την Αθήνα και άλλες περιοχές της Ελλάδας με έργα τέχνης.


Προτομή του Αυτοκράτορα της Ρώμης Αδριανού (76 – 138). Υπήρξε από τους αυτοκράτορες που διακόσμησαν την Αθήνα με έργα τέχνης
Η πύλη του Αδριανού, που όριζε το τέλος της πόλης των Αθηνών. Πίσω της διακρίνεται ο ναός του Ολυμπίου Διός , τον οποίο ολοκλήρωσε ο Αδριανός σκοπεύοντας να τον κάνει έδρα του Πανελληνίου.
Η πύλη του Αδριανού σήμερα

• Μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, η οποία επικρατούσε όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της Ανατολής που κατέκτησαν.


Η ελληνική γλώσσα, μετά τις κατακτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου διαδόθηκε στις χώρες της Ανατολής

• Παίζουν στα θέατρα τους ελληνικές κωμωδίες και τραγωδίες.

 


Θεατρικές μάσκες, μια για τραγωδία και μια για κωμωδία.

• Καλλιεργούν τη λατινική γλώσσα, που ήταν η εθνική τους γλώσσα και μεταφράζουν σε αυτή έργα Ελλήνων συγγραφέων.


Το λατινικό αλφάβητο(τελευταία στήλη) έχει τη ρίζα του στο ελληνικό

• Φέρνουν στη Ρώμη Έλληνες δασκάλους για να διδάξουν τα παιδιά τους

 

• Στέλνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για να σπουδάσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.


από την εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα
Έτσι μέσα από αυτή τη συνύπαρξη και τη συνεργασία οι δύο λαοί γνωρίστηκαν καλύτερα. Οι Ρωμαίοι γνωρίζοντας τον ελληνικό πολιτισμό τον προσάρμοσαν στις ανάγκες και στις συνήθειές τους. Αυτή η συνύπαρξη ήταν η αιτία της γέννησης ενός καινούριου πολιτισμού, του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού.
Από το εκπ/κό ιστολόγιο —->>>http://egpaid.blogspot.com

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ_2

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ISTORIA2_PAROUSIASI

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ_2Ε

http://atheo.gr/yliko/ise/A.2.q/index.html
κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ_Ε΄

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ “ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ” ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ

Οι Ρωμαίοι γνωρίζουν τον ελληνικό πολιτισμό. Τον θαυμάζουν, τον μιμούνται και τον συνδυάζουν με τα έργα και τις συνήθειες του δικού τους λαού. Έτσι γεννιέται ένας νέος πολιτισμός: ο ελληνορωμαϊκός.

Οι Ρωμαίοι κατακτώντας την Ελλάδα και τις χώρες της Ανατολής γνώρισαν από κοντά τον ελληνικό πολιτισμό:

• τους μεγάλους και ωραίους ναούς
• τα αγάλματα θεών και ηρώων
• τις τοπικές και τις πανελλήνιες γιορτές,
• τη μεγάλη πρόοδο στα γράμματα (φιλοσοφία, μαθηματικά, γεωμετρία)και τους μεγάλους δασκάλους

• την ανάπτυξη των τεχνών (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, μουσική κ.ά.) και τους σπουδαίους δημιουργούς.

Έτσι άλλαξαν την αρχική σκληρή στάση τους απέναντι στους κατακτημένους Έλληνες και:

Κτίζουν δημόσια κτίρια και σπίτια στη Ρώμη με ελληνικά σχέδια.


Η Ρωμαϊκή Αγορά, κέντρο των πολιτικών, εμπορικών και δικαστικών δραστηριοτήτων της αρχαίας Ρώμης, είχε έντονο το ελληνικό στοιχείο στα κτίρια της.

Αναπαράσταση της αρχαίας ρωμαϊκής αγοράς. Οι κίονες και τα κιονόκρανα παραπέμπουν στο ένδοξο ελληνικό παρελθόν

• Στολίζουν τα κτίρια αυτά με αγάλματα και έργα τέχνης που γίνονται από Έλληνες τεχνίτες.

 


Η πύλη της ρωμαϊκής αγοράς σε αναπαράσταση.Διακρίνεται και το άγαλμα που διακοσμούσε αυτήν

• Όσοι Ρωμαίοι αυτοκράτορες και άρχοντες ήταν φιλέλληνες, ξοδεύουν πολλά χρήματα για να στολίσουν την Αθήνα και άλλες περιοχές της Ελλάδας με έργα τέχνης.


Προτομή του Αυτοκράτορα της Ρώμης Αδριανού (76 – 138). Υπήρξε από τους αυτοκράτορες που διακόσμησαν την Αθήνα με έργα τέχνης
Η πύλη του Αδριανού, που όριζε το τέλος της πόλης των Αθηνών. Πίσω της διακρίνεται ο ναός του Ολυμπίου Διός , τον οποίο ολοκλήρωσε ο Αδριανός σκοπεύοντας να τον κάνει έδρα του Πανελληνίου.
Η πύλη του Αδριανού σήμερα

• Μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, η οποία επικρατούσε όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της Ανατολής που κατέκτησαν.


Η ελληνική γλώσσα, μετά τις κατακτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου διαδόθηκε στις χώρες της Ανατολής

• Παίζουν στα θέατρα τους ελληνικές κωμωδίες και τραγωδίες.

 


Θεατρικές μάσκες, μια για τραγωδία και μια για κωμωδία.

• Καλλιεργούν τη λατινική γλώσσα, που ήταν η εθνική τους γλώσσα και μεταφράζουν σε αυτή έργα Ελλήνων συγγραφέων.


Το λατινικό αλφάβητο(τελευταία στήλη) έχει τη ρίζα του στο ελληνικό

• Φέρνουν στη Ρώμη Έλληνες δασκάλους για να διδάξουν τα παιδιά τους

 

• Στέλνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για να σπουδάσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.


από την εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα
Έτσι μέσα από αυτή τη συνύπαρξη και τη συνεργασία οι δύο λαοί γνωρίστηκαν καλύτερα. Οι Ρωμαίοι γνωρίζοντας τον ελληνικό πολιτισμό τον προσάρμοσαν στις ανάγκες και στις συνήθειές τους. Αυτή η συνύπαρξη ήταν η αιτία της γέννησης ενός καινούριου πολιτισμού, του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού.
Από το εκπ/κό ιστολόγιο —->>>http://egpaid.blogspot.com

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ_2

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ISTORIA2_PAROUSIASI

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ_2Ε

http://atheo.gr/yliko/ise/A.2.q/index.html
κάτω από: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ_Ε΄

ΑΞΙΑ ΘΕΣΗΣ ΨΗΦΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

ΜΑΘΗΜΑΤ_4Α

Στους αριθμούς γενικά, κάθε ψηφίο έχει διαφορετική αξία ανάλογα με τη θέση του.

Για να συγκρίνουμε τους ακέραιους αριθμούς κάνουμε τα εξής βήματα:

Ι.Μετράμε το σύνολο των ψηφίων τους. Μεγαλύτερος είναι αυτός που έχει τα περισσότερα ψηφία.

π.χ. 605 ( τρία ψηφία ), 85 ( δύο ψηφία ) 605 > 85

ΙΙ. Αν έχουν τον ίδιο αριθμό ψηφίων, πρέπει να συγκρίνουμε τα ψηφία της θέσης με τη μεγαλύτερη αξία για να βρούμε τον μεγαλύτερο αριθμό, ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά.

π.χ. 1786 , 1781

Αν αυτά είναι ίσα, προχωράμε εξετάζοντας τα ψηφία της αμέσως επόμενης θέσης και συνεχίζουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο μέχρι να ανακαλύψουμε το μεγαλύτερο αριθμό.

Οι Χιλιάδες είναι ίσες,Οι Εκατοντάδες είναι ίσες, οι Δεκάδες είναι ίσες, στις Μονάδες το 6 είναι μεγαλύτερο από το 1 άρα : 1786 > 1781

ΜΑΘΗΜΑΤ_4β

κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ_Ε

ΑΞΙΑ ΘΕΣΗΣ ΨΗΦΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

ΜΑΘΗΜΑΤ_4Α

Στους αριθμούς γενικά, κάθε ψηφίο έχει διαφορετική αξία ανάλογα με τη θέση του.

Για να συγκρίνουμε τους ακέραιους αριθμούς κάνουμε τα εξής βήματα:

Ι.Μετράμε το σύνολο των ψηφίων τους. Μεγαλύτερος είναι αυτός που έχει τα περισσότερα ψηφία.

π.χ. 605 ( τρία ψηφία ), 85 ( δύο ψηφία ) 605 > 85

ΙΙ. Αν έχουν τον ίδιο αριθμό ψηφίων, πρέπει να συγκρίνουμε τα ψηφία της θέσης με τη μεγαλύτερη αξία για να βρούμε τον μεγαλύτερο αριθμό, ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά.

π.χ. 1786 , 1781

Αν αυτά είναι ίσα, προχωράμε εξετάζοντας τα ψηφία της αμέσως επόμενης θέσης και συνεχίζουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο μέχρι να ανακαλύψουμε το μεγαλύτερο αριθμό.

Οι Χιλιάδες είναι ίσες,Οι Εκατοντάδες είναι ίσες, οι Δεκάδες είναι ίσες, στις Μονάδες το 6 είναι μεγαλύτερο από το 1 άρα : 1786 > 1781

ΜΑΘΗΜΑΤ_4β

κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ_Ε

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

Η “ύλη”, τα “υλικά σώματα”, το “μόριο”, το “άτομο” και άλλες σχετικές με τη δομή της ύλης έννοιες.

DOMI YLIS

Δομή της ύλης (εργασίες)

http://eclass31.pbworks.com/w/file/fetch/45824128/%CE%94%CE%BF%CE%BC%CE%AE%20%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%82%20-%20%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82.swf

ΚΛΙΚ ————->>

Picture

Ταξίδι στο εσωτερικό ενός τσιμεντόλιθου…

ΚΛΙΚ ————–>>> file_DOMH(ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)

κάτω από: ΦΥΣΙΚΗ, ΦΥΣΙΚΗ_Ε

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

Η “ύλη”, τα “υλικά σώματα”, το “μόριο”, το “άτομο” και άλλες σχετικές με τη δομή της ύλης έννοιες.

DOMI YLIS

Δομή της ύλης (εργασίες)

http://eclass31.pbworks.com/w/file/fetch/45824128/%CE%94%CE%BF%CE%BC%CE%AE%20%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%82%20-%20%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82.swf

ΚΛΙΚ ————->>

Picture

Ταξίδι στο εσωτερικό ενός τσιμεντόλιθου…

ΚΛΙΚ ————–>>> file_DOMH(ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)

κάτω από: ΦΥΣΙΚΗ, ΦΥΣΙΚΗ_Ε

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1.000.000.000

astronomy-for-kids
MAUHMATIKA_3

κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ_Ε

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1.000.000.000

astronomy-for-kids
MAUHMATIKA_3

κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ_Ε

« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες