ΓΛΩΣΣΑ: Ενότητα 1 “O φίλος μας το περιβάλλον” (Ο φίλος μας ο άνεμος)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 20 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΓΛΩΣΣΑ: Ενότητα 1 “O φίλος μας το περιβάλλον” (Ο φίλος μας ο άνεμος)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 20 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ Ο ΑΝΕΜΟΣ
Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τους κυκλαδίτικους ανεμόμυλους και τον ιδιαίτερο ρόλο τους στη ζωή του τόπου. Οι ανεμόμυλοι και τα άσπρα εκκλησάκια ήταν από παλιά τα δύο χαρακτηριστικότερα κτίρια των Κυκλάδων .Οι ανεμόμυλοι, εκτός από τον ρόλο τους στο άλεσμα του σιταριού, ήταν και κοινωνικό κέντρο των νησιών, γιατί ήταν μέρος συνάντησης αλλά και γλεντιού. Οι κάτοικοι των νησιών θεωρούσαν σημαντικότερο τον ανεμόμυλο από το καράβι και τιμούσαν περισσότερο τους μυλωνάδες από τους καπετάνιους των πλοίων.
ΜΑΘΑΙΝΩ – ΑΣΚΟΥΜΑΙ
ΚΛΙΚ—–>>>
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΝ LINE ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ
ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ (VIDEO)
Οι ανεμόμυλοι της Πάτμου
ΙΣΤΟΡΙΑ Ενότητα Α΄ ΚΕΦ 2 (Οι Έλληνες “κατακτούν” τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 19 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ “ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ” ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ
Οι Ρωμαίοι γνωρίζουν τον ελληνικό πολιτισμό. Τον θαυμάζουν, τον μιμούνται και τον συνδυάζουν με τα έργα και τις συνήθειες του δικού τους λαού. Έτσι γεννιέται ένας νέος πολιτισμός: ο ελληνορωμαϊκός.
Οι Ρωμαίοι κατακτώντας την Ελλάδα και τις χώρες της Ανατολής γνώρισαν από κοντά τον ελληνικό πολιτισμό:
• τους μεγάλους και ωραίους ναούς
• τα αγάλματα θεών και ηρώων
• τις τοπικές και τις πανελλήνιες γιορτές,
• τη μεγάλη πρόοδο στα γράμματα (φιλοσοφία, μαθηματικά, γεωμετρία)και τους μεγάλους δασκάλους
• την ανάπτυξη των τεχνών (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, μουσική κ.ά.) και τους σπουδαίους δημιουργούς.
• Κτίζουν δημόσια κτίρια και σπίτια στη Ρώμη με ελληνικά σχέδια.

Η Ρωμαϊκή Αγορά, κέντρο των πολιτικών, εμπορικών και δικαστικών δραστηριοτήτων της αρχαίας Ρώμης, είχε έντονο το ελληνικό στοιχείο στα κτίρια της.
Αναπαράσταση της αρχαίας ρωμαϊκής αγοράς. Οι κίονες και τα κιονόκρανα παραπέμπουν στο ένδοξο ελληνικό παρελθόν
• Στολίζουν τα κτίρια αυτά με αγάλματα και έργα τέχνης που γίνονται από Έλληνες τεχνίτες.
• Όσοι Ρωμαίοι αυτοκράτορες και άρχοντες ήταν φιλέλληνες, ξοδεύουν πολλά χρήματα για να στολίσουν την Αθήνα και άλλες περιοχές της Ελλάδας με έργα τέχνης.

Προτομή του Αυτοκράτορα της Ρώμης Αδριανού (76 – 138). Υπήρξε από τους αυτοκράτορες που διακόσμησαν την Αθήνα με έργα τέχνης
Η πύλη του Αδριανού, που όριζε το τέλος της πόλης των Αθηνών. Πίσω της διακρίνεται ο ναός του Ολυμπίου Διός , τον οποίο ολοκλήρωσε ο Αδριανός σκοπεύοντας να τον κάνει έδρα του Πανελληνίου.

Η πύλη του Αδριανού σήμερα
• Μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, η οποία επικρατούσε όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της Ανατολής που κατέκτησαν.
• Παίζουν στα θέατρα τους ελληνικές κωμωδίες και τραγωδίες.
• Καλλιεργούν τη λατινική γλώσσα, που ήταν η εθνική τους γλώσσα και μεταφράζουν σε αυτή έργα Ελλήνων συγγραφέων.
• Φέρνουν στη Ρώμη Έλληνες δασκάλους για να διδάξουν τα παιδιά τους
• Στέλνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για να σπουδάσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ Ενότητα Α΄ ΚΕΦ 2 (Οι Έλληνες “κατακτούν” τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 19 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ “ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ” ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ
Οι Ρωμαίοι γνωρίζουν τον ελληνικό πολιτισμό. Τον θαυμάζουν, τον μιμούνται και τον συνδυάζουν με τα έργα και τις συνήθειες του δικού τους λαού. Έτσι γεννιέται ένας νέος πολιτισμός: ο ελληνορωμαϊκός.
Οι Ρωμαίοι κατακτώντας την Ελλάδα και τις χώρες της Ανατολής γνώρισαν από κοντά τον ελληνικό πολιτισμό:
• τους μεγάλους και ωραίους ναούς
• τα αγάλματα θεών και ηρώων
• τις τοπικές και τις πανελλήνιες γιορτές,
• τη μεγάλη πρόοδο στα γράμματα (φιλοσοφία, μαθηματικά, γεωμετρία)και τους μεγάλους δασκάλους
• την ανάπτυξη των τεχνών (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, μουσική κ.ά.) και τους σπουδαίους δημιουργούς.
• Κτίζουν δημόσια κτίρια και σπίτια στη Ρώμη με ελληνικά σχέδια.

Η Ρωμαϊκή Αγορά, κέντρο των πολιτικών, εμπορικών και δικαστικών δραστηριοτήτων της αρχαίας Ρώμης, είχε έντονο το ελληνικό στοιχείο στα κτίρια της.
Αναπαράσταση της αρχαίας ρωμαϊκής αγοράς. Οι κίονες και τα κιονόκρανα παραπέμπουν στο ένδοξο ελληνικό παρελθόν
• Στολίζουν τα κτίρια αυτά με αγάλματα και έργα τέχνης που γίνονται από Έλληνες τεχνίτες.
• Όσοι Ρωμαίοι αυτοκράτορες και άρχοντες ήταν φιλέλληνες, ξοδεύουν πολλά χρήματα για να στολίσουν την Αθήνα και άλλες περιοχές της Ελλάδας με έργα τέχνης.

Προτομή του Αυτοκράτορα της Ρώμης Αδριανού (76 – 138). Υπήρξε από τους αυτοκράτορες που διακόσμησαν την Αθήνα με έργα τέχνης
Η πύλη του Αδριανού, που όριζε το τέλος της πόλης των Αθηνών. Πίσω της διακρίνεται ο ναός του Ολυμπίου Διός , τον οποίο ολοκλήρωσε ο Αδριανός σκοπεύοντας να τον κάνει έδρα του Πανελληνίου.

Η πύλη του Αδριανού σήμερα
• Μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, η οποία επικρατούσε όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της Ανατολής που κατέκτησαν.
• Παίζουν στα θέατρα τους ελληνικές κωμωδίες και τραγωδίες.
• Καλλιεργούν τη λατινική γλώσσα, που ήταν η εθνική τους γλώσσα και μεταφράζουν σε αυτή έργα Ελλήνων συγγραφέων.
• Φέρνουν στη Ρώμη Έλληνες δασκάλους για να διδάξουν τα παιδιά τους
• Στέλνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για να σπουδάσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΦ.4 (Αξία θέσης ψηφίου στους μεγάλους αριθμούς)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 18 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΑΞΙΑ ΘΕΣΗΣ ΨΗΦΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Στους αριθμούς γενικά, κάθε ψηφίο έχει διαφορετική αξία ανάλογα με τη θέση του.
Για να συγκρίνουμε τους ακέραιους αριθμούς κάνουμε τα εξής βήματα:
Ι.Μετράμε το σύνολο των ψηφίων τους. Μεγαλύτερος είναι αυτός που έχει τα περισσότερα ψηφία.
π.χ. 605 ( τρία ψηφία ), 85 ( δύο ψηφία ) 605 > 85
ΙΙ. Αν έχουν τον ίδιο αριθμό ψηφίων, πρέπει να συγκρίνουμε τα ψηφία της θέσης με τη μεγαλύτερη αξία για να βρούμε τον μεγαλύτερο αριθμό, ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά.
π.χ. 1786 , 1781
Αν αυτά είναι ίσα, προχωράμε εξετάζοντας τα ψηφία της αμέσως επόμενης θέσης και συνεχίζουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο μέχρι να ανακαλύψουμε το μεγαλύτερο αριθμό.
Οι Χιλιάδες είναι ίσες,Οι Εκατοντάδες είναι ίσες, οι Δεκάδες είναι ίσες, στις Μονάδες το 6 είναι μεγαλύτερο από το 1 άρα : 1786 > 1781
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΦ.4 (Αξία θέσης ψηφίου στους μεγάλους αριθμούς)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 18 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΑΞΙΑ ΘΕΣΗΣ ΨΗΦΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Στους αριθμούς γενικά, κάθε ψηφίο έχει διαφορετική αξία ανάλογα με τη θέση του.
Για να συγκρίνουμε τους ακέραιους αριθμούς κάνουμε τα εξής βήματα:
Ι.Μετράμε το σύνολο των ψηφίων τους. Μεγαλύτερος είναι αυτός που έχει τα περισσότερα ψηφία.
π.χ. 605 ( τρία ψηφία ), 85 ( δύο ψηφία ) 605 > 85
ΙΙ. Αν έχουν τον ίδιο αριθμό ψηφίων, πρέπει να συγκρίνουμε τα ψηφία της θέσης με τη μεγαλύτερη αξία για να βρούμε τον μεγαλύτερο αριθμό, ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά.
π.χ. 1786 , 1781
Αν αυτά είναι ίσα, προχωράμε εξετάζοντας τα ψηφία της αμέσως επόμενης θέσης και συνεχίζουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο μέχρι να ανακαλύψουμε το μεγαλύτερο αριθμό.
Οι Χιλιάδες είναι ίσες,Οι Εκατοντάδες είναι ίσες, οι Δεκάδες είναι ίσες, στις Μονάδες το 6 είναι μεγαλύτερο από το 1 άρα : 1786 > 1781
ΦΥΣΙΚΗ – ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ (Δομή της ύλης)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 17 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
Η “ύλη”, τα “υλικά σώματα”, το “μόριο”, το “άτομο” και άλλες σχετικές με τη δομή της ύλης έννοιες.
Δομή της ύλης (εργασίες)
ΚΛΙΚ ————->>
Ταξίδι στο εσωτερικό ενός τσιμεντόλιθου…
ΚΛΙΚ ————–>>> file_DOMH(ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
ΦΥΣΙΚΗ – ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ (Δομή της ύλης)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 17 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
Η “ύλη”, τα “υλικά σώματα”, το “μόριο”, το “άτομο” και άλλες σχετικές με τη δομή της ύλης έννοιες.
Δομή της ύλης (εργασίες)
ΚΛΙΚ ————->>
Ταξίδι στο εσωτερικό ενός τσιμεντόλιθου…
ΚΛΙΚ ————–>>> file_DOMH(ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΦ.3 (Οι αριθμοί μέχρι το 1.000.000.000)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 17 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΦ.3 (Οι αριθμοί μέχρι το 1.000.000.000)
Συγγραφέας: ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ | 17 Σεπτεμβρίου 2017| 233 σχόλια |
« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »






















