Στο κείμενό μας δύο αδέλφια είχαν γίνει «φίλοι» με τα βιβλία και αγαπούσαν πολύ το διάβασμα. Τους άρεσε κάθε μέρα να ταξιδεύουν στη χώρα της γνώσης μέσα από αυτά.Για να είναι ευχάριστο το ταξίδι τους αυτό, είχαν βρει έναν πρωτότυπο τρόπο: Γυρνούσαν με κλειστά τα μάτια τους την υδρόγειο σφαίρα και ακουμπούσαν το δάκτυλό τους σε κάποιο σημείο της. Άνοιγαν μετά τα μάτια τους και σε όποιο σημείο ακουμπούσαν , έψαχναν μετά και έβρισκαν στα βιβλία της βιβλιοθήκης ιστορίες για το μέρος εκείνο και τις διάβαζαν. Έτσι, μάθαιναν πάρα πολλά πράγματα για διάφορα μέρη του κόσμου.
ΚΛΙΚ——>>
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Ασύνδετο σχήμαμέσα στο λόγο έχουμε όταν :
στην ίδια πρόταση τοποθετούμε όμοιους όρους τον ένα δίπλα στον άλλο, χωρίς συνδέσμους ανάμεσά τους αλλά με κόμματα.
Π.χ. Σηκώθηκε γρήγορα, πλύθηκε, ντύθηκε, πήρε το καπέλο του, βγήκε έξω.
στην ίδια περίοδο τοποθετούμε προτάσεις τη μία δίπλα στην άλλη, χωρίς συνδέσμους ανάμεσά τους αλλά με κόμματα.
Π.χ. Αν κάνετε έναν περίπατο στα στενά της Πλάκας, θα ανακαλύψετε μνημεία από την αρχαία, βυζντινή και νεότερη Αθήνα, θα γνωρίσετε μια ξεχζωριστή γειτονιά της πόλης.