ΚΕΡΑΜΙΚΗ – ΓΛΥΠΤΙΚΗ – ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ
Υπεύθυνη: Μάχη Δημοπούλου
Παιδιά: περίπου 15 από όλες τις τάξεις, κάθε Παρασκευή 3-5, όλο το χρόνο.
Στόχος: Να εκφραστούν καλλιτεχνικά για περισσότερο χρόνο (3 ώρες) και σε σωστές εργαστηριακές συνθήκες τα παιδιά που επιθυμούν να δημιουργήσουν με τα χέρια και την ψυχή τους έργα που στο τέλος θα εκτεθούν, μαζί με τα έργα του υπόλοιπου σχολείου σε κοινό χώρο. Θα είναι σαν μικρές ατομικές μέσα σε μια ποιοτική ομαδική έκθεση, όπου το κάθε παιδί θα εκθέτει εκεί το ή τα καλύτερα έργα του.
Δράσεις:
Με υλικά τον πηλό, το ξύλο, το γύψο, το λινόλεουμ έγιναν ανάγλυφα, ολόγλυφα, πολλαπλά και τυπώματα, που στην έκθεση, με τη συναίνεση των παιδιών πωλούνται συμβολικά, ώστε να αυτοχρηματοδοτείται το πρόγραμμα και κάποιες μετακινήσεις.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ
Υπεύθυνοι: Μάχη Δημοπούλου,
Παιδιά: 20 από όλες τις τάξεις
ΣΤΟΧΟΙ: Η χαρά της ζωής, της δημιουργίας μέσα στη φύση, η χαρά να δουλεύεις με τα χέρια και το μυαλό μαζί, η χαρά να φτιάχνεις έναν παράδεισο για όλα τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου, η χαρά να ονειρεύεσαι και να πραγματοποιείς τα όνειρά σου.
ΔΡΑΣΕΙΣ: Χτίσαμε, φυτέψαμε, σκάψαμε με τσάπα, με κομπρεσέρ, με τα χέρια μας , κάναμε του κόσμου τις κατασκευές και φτιάξαμε τα δικά μας φυτά στο θερμοκήπιο. Φάγαμε τα μαρούλια μας, τα κρεμμυδάκια, τη ρόκα, τα διάφορα χορταρικά. Φυτέψαμε σέσκουλα, πατάτες, σκόρδα και κρεμμύδια μεγάλα, σπείραμε στάρι και κριθάρι, καρότο, άνηθο, μάραθο . Από τον κήπο του Ιπποκράτη έχουμε ρίγανη, δεντρολίβανο, μελισσόχορτο, μαντζουράνα, θυμάρι, λεβάντα, βαλεριάνα, αρμπαρόριζα, φασκομηλιά και λουίζα. Στα καλλωπιστικά, εκτός από τα γεράνια και τις μαργαρίτες , υπάρχουν αμπελίνα, ρολογάκι, πανσεδάκια, τριανταφυλλιές, μυρτιές, δάφνες, πολυγαλάς, βιολέτες. Βεβαίως και χιώτικο γιασεμί. Και πάρα πολλά κακτάκια όλων των ειδών. Και δέντρα: Αμυγδαλιά, Κουμκουάτ, Μανταρινιά, Μουριά, Βερυκοκιά, Συκιά και κλήματα. Στα έξω παρτέρια εγκαταστήσαμε αυτοποτισμό, με τη χορηγία και τη βοήθεια της κυρίας Μαριάννας Μερκούρη- Σωφρόνη.
Στις 9 Νοεμβρίου μίλησε στην ομάδα σχολικού κήπου, έδειξε βίντεο και έλυσε απορίες των παιδιών, ο επιμελητής του Βοτανικού κήπου του Παν/μίου Αθηνών κος Καζάνης.
Τη Μεγάλη Δευτέρα επισκεφτήκαμε τον Βοτανικό κήπο Διομήδους, στο Χαϊδάρι, όπου μας ξενάγησε η διευθύντριά του, βιολόγος κυρία Ειρήνη Βαλλιανάτου. Συμφωνήθηκε η ανταλλαγή γνήσιων παραδοσιακών σπόρων και φυτών του Βοτανικού κήπου και του σχολείου μας.
Βάλαμε τα επιστημονικά και γνωστά ονόματα στα φυτά μας, για να τα μάθουν όλα τα παιδιά , μέσα στον κήπο και σε όλο τον αύλειο χώρο.
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ
Υπεύθυνοι καθηγητές: Β. Ογλάνης, Μ. Δημοπούλου.
Παιδιά της ομάδας: 12 μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας
Ανακύκλωση απορριμμάτων, διαλογή στην πηγή
1. Ξέρετε ότι μόνο τα τελευταία 100 χρόνια άρχισε να φουντώνει το τεράστιο πρόβλημα με τους σωρούς των σκουπιδιών; Η υπερκατανάλωση και η αδιαφορία για το τι θα γίνουν τα σκουπίδια παραπέρα, τα έχει κάνει στις μέρες μας βόμβα στα πόδια μας. 2. Ξέρετε γιατί δεν κάνουν σωστή ανακύκλωση στη χώρα μας οι άνθρωποι, μεγάλοι και μικροί; Κατά τις απαντήσεις όλων των παιδιών του Γυμνασίου μας, που συμμετείχαν στα ερωτηματολόγιά μας, αυτό συμβαίνει για τους παρακάτω λόγους: Τους έχουν πείσει ότι στην Ελλάδα δεν μπορούμε να ανακυκλώσουμε σωστά, οι άνθρωποι της καθαριότητας μαζεύουν πολλές φορές μαζί όλα τα απορρίμματα οπότε ακυρώνουν την προσπάθεια που κάνουμε για διαχωρισμό στους ανάλογους κάδους, δεν υπάρχουν μπλε κάδοι στους οικισμούς, μεγάλοι και μικροί πετούν όπου να’ ναι τα σκουπίδια τους από μαγκιά , βαριούνται να διαχωρίζουν τα σκουπίδια, δεν τους νοιάζει τίποτα, το κάνουν για αντίδραση, δεν γνωρίζουν την ανακύκλωση, καμιά κυβέρνηση δεν έβαλε κανόνες κι ούτε προσπάθησε να τηρηθούν αυτοί οι κανόνες, με ειλικρίνεια, δεν βλέπουν κάποιο χειροπιαστό κέρδος από την προσπάθειά τους αυτή.
Καλό είναι να μην σωρεύουμε σκουπίδια στο περιβάλλον αλλά κυρίως μην τα αφήνουμε να γεμίζουν το μυαλό μας.
Η πιο ανθρώπινη, υγιεινή, φτηνή και απλή λύση είναι το τρίπτυχο: ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ – ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ, δηλ. στο σπίτι και στο Δήμο μας μαζεύουμε σε χωριστούς κάδους το χαρτί, το πλαστικό, το αλουμίνιο και τις άλλες συσκευασίες. Φλούδια και χόρτα γίνονται πάλι χώμα, πλούσιο και αποδοτικό στις καλλιέργειες, με την κομποστοποίηση, οπότε αυτό που μένει είναι ελάχιστο, δεν μυρίζει και δεν χρειάζεται ΧΥΤΑ και τεράστια εργοστάσια σε κάθε μέρος.
Οι δράσεις που κάναμε:
1. ερωτηματολόγια σε όλο το σχολείο, με το ερώτημα γιατί δεν γίνεται σωστή ανακύκλωση στο σχολείο και στην πόλη, ο διαγωνισμός που κάναμε σε όλες τις τάξεις, με τα ανάλογα παράσημα (χαμόγελο smile, γάτα, πίθηκος, γουρούνι)– αφού ενημερώσαμε όλα τα παιδιά και παρουσιάσαμε σχετικό σκετσάκι με ποιήματα. Θέλαμε να κάνουμε ένα δεύτερο γύρο με βραβεία έξυπνα δώρα, αλλά δεν προλάβαμε. Θα αρχίσουμε με αυτό του χρόνου.
2. Για την κομποστοποίηση βάλαμε στην αυλή, δίπλα στα παρτέρια που χτίσανε τα παιδιά του κήπου, μια εγκατάσταση από παλέτες και πλέγμα για να μπαίνουν τα χορτάρια της αυλής, ώστε να γίνουν μόνα τους χώμα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και να το βλέπουν όλα τα παιδιά, όχι μόνο τα παιδιά του κήπου. ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ.
3. Για την ΕΝΕΡΓΕΙΑ, την εξοικονόμησή της στο σπίτι, στο σχολείο, στην πόλη επισκεφθήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης και με διαδραστικό τρόπο μάθαμε πολλά. Τι είναι βιοκλιματική αρχιτεκτονική; Πώς εξοικονομούμε ενέργεια με αυτήν; Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Τι μας νοιάζει αν από την υπερθέρμανση λιώνουν οι πάγοι στην Αλάσκα και οι Ινουίτ χάνουν τη γη και τα σπίτια τους και γίνονται μετανάστες στην ίδια τους τη χώρα; Τι μας νοιάζει αν στην Πτολεμαΐδα, στα ορυχεία Λιγνίτη, έχουν ρυπανθεί όλα τα χωράφια και οι άνθρωποι έχουν γίνει από αγρότες βιομηχανικοί εργάτες με πολλές καρκινοπάθειες; Μήπως μας λέει κάτι, που έρχονται λεφούσια από ανθρώπους της Αφρικής και της Ασίας, γιατί δεν μπορούν να ζήσουν πια στις χώρες τους , λόγω της αλλαγής κλίματος και της καταλήστευσης των πηγών ενέργειας που διαθέτουν;
ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: η κατασκευή Ηλιακού φούρνου, που έψησε ένα κέικ, καθώς και η αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας (ηλιακά αυτοκίνητα, με φωτοβολταϊκά, ηλιακές βάρκες και πλεούμενα με κινητική ενέργεια (καταμαράν) και τον αέρα (μπαλονοφόρο πλοίο). Αυτά λειτούργησαν σε ανάλογα διαμορφωμένα μέρη του σχολικού κήπου.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΕΡΑΤΕΑΣ
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μ. Δημοπούλου,
παιδιά της ομάδας: 16 μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξεως του σχολείου μας.
Φέτος βοήθησαν αφιλοκερδώς, με πολλές επισκέψεις τους στο σχολείο, απάντησαν σε απορίες και δράσεις, οι κτηνίατροι της πόλης μας Αργίνα Κοτζαμπασάκη και Δημήτρης Παπαγεωργίου.
ΣΤΟΧΟΙ:
1. Σεβασμός στη βιοποικιλότητα, σε όλα τα όντα αυτού του πλανήτη, γιατί όλα έχουν δικαίωμα να ζήσουν και να παίξουν το ρόλο τους σ’ αυτή τη ζωή.
2. Δράσεις για βελτίωση της ζωής των ζώων (ειδικά των αδέσποτων) και για βελτίωση της σχέσης ανθρώπων – ζώων γενικά.
3. Γνωριμία με όλα τα κατοικίδια αλλά και τα γνωστά – άγνωστα ζώα που έχει εξημερώσει ο άνθρωπος ( πουλερικά, αιγοπρόβατα, βοοειδή, κ.α.) και ζώα ή έντομα που μας ταλαιπωρούν, όπως τα ποντίκια, οι κατσαρίδες, τα κουνούπια , τα μυρμήγκια κλπ. Αλλάζουμε λοιπόν στάση , γινόμαστε πιο σωστοί απέναντι στη ΖΩΗ, τη δική μας και όλων των όντων……
ΔΡΑΣΕΙΣ:
1. Εκδώσαμε ένα βιβλιαράκι γραμμένο από την ομάδα, με πρωταγωνιστή το σκύλο του σχολείου μας Κανέλλο, όπου ο ίδιος αφηγείται τη ζωή του.
2. Δημιουργήσαμε θεατρικά και κόμικς με πρωταγωνιστές διάφορα ζώα.
3. Κατασκευάσαμε οικολογικές ποντικοπαγίδες, για να μη φολιάζονται τα άλλα ζώα και πουλιά από δηλητήρια.
4. Ξανατυπώσαμε το περυσινό τρίπτυχο με οδηγίες για καλύτερες σχέσεις με σκύλους και γάτες, καθώς και ερωτηματολόγια για τα παιδιά του Δημοτικού.
5. Μαζέψαμε στοιχεία για την κοινωνική ζωή πολλών ζώων, που βρίσκονται υπό εξαφάνιση.
6. Επισκεφθήκαμε το Αττικό ζωολογικό πάρκο , στα Σπάτα, όπου είδαμε, μάθαμε και παρακολουθήσαμε ζωντανά τα δελφίνια στο δελφινάριο του πάρκου.
7. Παρουσιάσαμε σε βίντεο , σε όλα τα παιδιά του σχολείου μας όλα όσα είδαμε και μάθαμε.
ΟΜΑΔΑ ΒΙΝΤΕΟΜΟΥΣΕΙΩΝ
Ομάδα από τα παιδιά του Β5 Γυμνασίου
Το Β5 στο μεγαλύτερό του μέρος, έλαβε μέρος στο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας ΒΙΝΤΕΟΜΟΥΣΕΙΑ.
Το Β5 επιλέχθηκε για 2 ταυτόχρονα λόγους : για τα δραστήρια παιδιά του αλλά και γιατί χωριζόταν στο μισό κατά την ώρα των καλλιτεχνικών ( με την Τεχνολογία). Έτσι, μπόρεσε να λειτουργήσει κατά την ώρα των καλλιτεχνικών, (ο κινηματογράφος ανήκει στις εικαστικές τέχνες και είναι στην ύλη των καλλιτεχνικών).
Η κινηματογραφίστρια, κα Λουίζα Σταθοπούλου ήρθε στο σχολείο μας 7 φορές, μας έδειξε παραδείγματα της κινηματογραφικής γλώσσας, μας εξοικείωσε με τα κοντινά- μεσαία και μακρινά πλάνα, μας έδειξε κάποιες ταινίες Γερμανών και Ελλήνων μαθητών και μας έδειξε πως δημιουργείται ένα σενάριο, και τα προσχέδιά του.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήσαμε με ότι υπήρχε στην αίθουσα, σενάρια για το θέμα που είχαμε διαλέξει: την οδική συμπεριφορά.
Το θέμα το διαλέξαμε γιατί είχαμε επισκεφτεί με χιόνια και βροχές και μάλιστα εκτός ωρών διδασκαλίας δύο καταπληκτικούς χώρους κυκλοφοριακής αγωγής:Του κου Στέφανου Αττάρτ στο Οβριόκαστρο Κερατέας και του κου Παλαμίδη λίγο έξω από την Κερατέα .
Χαρήκαμε, όσο μελετούσαμε τους τρόπους κινηματογράφησης του έργου μας, που τόσο απλά γίνεται να βγει ένα καλό αποτέλεσμα (με κάποια αυτοκινητάκια, με ένα χάρακα για δρόμο, με μια καρέκλα για αυτοκίνητο, με μια μαύρη μπλούζα για ζώνη).
Η εφευρετικότητα χτύπησε κόκκινο. Στο έργο μας χρησιμοποιήσαμε και το πρόγραμμα του animation, ενώ κάναμε κινηματογράφηση, πήραμε συνεντεύξεις και φτιάξαμε τα σκηνικά με αυτοσχέδιες λύσεις. Το κακό ήταν πως έπρεπε να μην ξεπερνά η ταινία μας τα 3, με αποτέλεσμα να έχουν αφαιρεθεί πολλά που εμείς θεωρούσαμε σημαντικά. Η ταινία μας ονομάζεται «Δέντρο» από το δέντρο που σταμάτησε ένα αυτοκίνητο με παιδιά…
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Υπεύθυνοι καθηγητές: Κεραμάρης Κων/νος, Μαρτίνου Άννα
Μαθητές: 26 μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας
Μας απασχόλησαν τα θέματα:
1. Ιδιότητες του νερού – Χρήσεις του νερού
2. Τα υδάτινα οικοσυστήματα.
3. Η ρύπανση του νερού και οι κίνδυνοι που απορρέουν από αυτό.
4. Κατανομή του νερού και το δικαίωμα στο νερό
5. Το νερό στη λογοτεχνία μας
Στόχοι του προγράμματος
1. Γνωριμία των μαθητών με τα υδάτινα οικοσυστήματα ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και οικολογικού ενδιαφέροντος του ελλαδικού χώρου, όπως του Υγρότοπου Κοτυχίου – Στροφυλιάς στο Λάππα Αχαΐας, της λίμνης Πλαστήρα και του ποταμού Πάμισου στην περιοχή της Καρδίτσας.
2. Ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών στην συλλογή, καταγραφή και αξιολόγηση των πληροφοριών και την επεξεργασία τους στα πλαίσια της ομάδας.
3. Συνειδητοποίηση από τους μαθητές των κρίσιμων περιβαλλοντικών προβλημάτων και ανάπτυξη της ιδέας της διατήρησης και της βελτίωσης της ποιότητας του περιβάλλοντος.
4. Ιδιαίτερα οι μαθητές θα εστιάσουν στην σημασία του νερού ως μοναδικού αγαθού συνυφασμένο με την ζωή. Το νερό δεν είναι απλά ένας περιορισμένος φυσικός πόρος, αλλά είναι απαραίτητο για την ύπαρξη μας, για την συνέχιση της ζωής.
5. Καλλιέργεια της συλλογικής, ομαδικής δράσης των μαθητών, μέσα από την βιωματική προσέγγιση του περιβάλλοντος και ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης επίλυσης των προβλημάτων που προκύπτουν από την πολυήμερη συγκατοίκηση.
6. Προσέγγιση των μαθητών στην έννοια του δικαιώματος. Το νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα και αποτελεί υποχρέωση των Κρατών να διασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των ανθρώπων σε αυτό.
7. Συνειδητοποίηση του πλούτου των λογοτεχνικών κειμένων και των προσεγγίσεων σχετικά με το νερό που υποδηλώνει την πλήρη εξάρτηση της ζωής του ανθρώπου από το πολύτιμο και μοναδικό αυτό αγαθό.
Μεθοδολογία υλοποίησης
- Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες. Η κάθε ομάδα διερεύνησε επιμέρους θέματα, παρουσίαζε τα αποτελέσματα και γινόταν σύνθεση των απόψεων.
- Οι μαθητές μέσα από αυτή την μεθοδολογία συνειδητοποιούν το ρόλο τους μέσα στην ομάδα, τη σημασία της συνεργασίας και της ανάπτυξης δημιουργικού πνεύματος προκειμένου να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα στην κοινή δράση.
- Οι μαθητές παροτρύνονται να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό τρόπο καταγραφής, παρουσίασης και αρχειοθέτησης. Μαθητές που έχουν γνώσεις βιντεοσκόπησης, επεξεργασίας βίντεο αναλαμβάνουν την συλλογή του υλικού καταγραφής κατά τη διάρκεια των επισκέψεων μας στα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στις περιοχές οικολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος που επισκεφτήκαμε.
Δράσεις-Αποτελέσματα
Οι μαθητές εργάστηκαν μεθοδικά σε ομαδικό πνεύμα σε όλες τις θεματικές ενότητες που τέθηκαν προς διερεύνηση. Στις συναντήσεις μας, κάθε Παρασκευή 2-3 μ.μ., οι μαθητές παρουσίαζαν το υλικό που είχαν συλλέξει και επεξεργαστεί, έκαναν αξιολόγηση και επαναπροσδιόριζαν τους στόχους. Στο πλαίσιο της βιωματικής προσέγγισης των θεμάτων, επισκεφτήκαμε τον υγρότοπο Κοτυχίου – Στροφυλιάς στην Αχαΐα, την ευρύτερη περιοχή της λίμνης Πλαστήρα στο Μουζάκι και το θρησκευτικό κέντρο των Μετεώρων. Την τελευταία εβδομάδα της σχολικής χρονιάς οι μαθητές παρουσίασαν με εποπτικό τρόπο (διαφάνειες, βίντεο) το αποτέλεσμα της εργασίας τους.
Ανακτήστε τις παρουσιάσεις του προγράμματος σε αρχεία PDF
Πρόγραμμα παρουσίασης, Παρουσίαση προγράμματος
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΠΕΡΠΑΤΩ
Υπεύθυνοι καθηγητές: Βλάχου Χριστίνα, Χαβιάρα Μαρία
Μαθητές: 31 μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας.
Στόχοι του προγράμματος
1.Να γνωρίσουν οι μαθητές την τεράστια αξία του δάσους για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
2.Να γνωρίσουν τα οικοσυστήματα του δάσους και να αναγνωρίσουν την αξία κάθε είδους και το ρόλο του στην αλυσίδα της αειφορίας.
3.Να μάθουν για τια ανθρώπινες παρεμβάσεις, τους κινδύνους από την αλόγιστη παρέμβαση του ανθρώπου στο δάσος , τα μέτρα πρόληψης και προστασίας.
4.Να γνωρίσουν το δάσος μέσα από τις λαϊκές παραδόσεις, θρύλους και παραμύθια.
5. Να μάθουν για τις δασικές πυρκαγιές, τα αίτια που τις προκαλούν και τα στάδια αντιμετώπισής τους.
6. Να κατανοήσουν τη φύση, να νιώσουν ευχάριστα συναισθήματα μέσα σε αυτή και να αντλούν από αυτή ενέργεια για τα καθημερινά τους προβλήματα.
Επισκέψεις και δράσεις
Στα πλαίσια του προγράμματος επισκεφτήκαμε το Δάσος της Στροφυλιάς και τη Λιμνοθάλασσα Κοτυχίου καθώς και το Οικολογικό Πάρκο Πάρνωνα- Μουστού. Οι μαθητές παρατήρησαν είδη της πανίδας και χλωρίδας των τόπων που επισκεφτήκαμε, έφτιαξαν φυτολόγιο και αφίσες με υλικά από τη φύση, δραματοποίησαν παραμύθι σχετικό με τους κινδύνους που απειλούν το δάσος και δημιούργησαν power-point και video με το υλικό που συνέλλεξαν. Όλες οι παραπάνω εργασίες παρουσιάστηκαν σε όλο το σχολείο στο τέλος του σχολικού έτους.
Απολογισμός
Όλη η παραπάνω διαδικασία επέδρασε θετικά σε όλα τα παιδιά ,τα οποία μπόρεσαν να εκφραστούν με τρόπους που δεν προσφέρονται στην τάξη, δημιούργησαν μεταξύ τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας και απέκτησαν γνώσεις βιωματικά, μέσα από παιχνίδια και πολύ ευχάριστες δραστηριότητες.
Ανακτήστε τις παρουσιάσεις του προγράμματος σε αρχεία PDF
2. Αιτίες καταστροφής των δασών
3.Αναδάσωση-Μέτρα προστασίας-Μέτρα αποκατάστασης
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Χαβιάρα Μαρία
Μαθητές: περισσότεροι από 30 από όλες τις τάξεις.
Οι παραδοσιακοί χοροί αποτελούν τμήμα της Φυσικής Αγωγής στο Γυμνάσιο. Μέσα από τη διδασκαλία τους καλλιεργούνται κινητικές και ρυθμικές δεξιότητες, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη μουσική του τόπου μας και τα δημοτικά μας τραγούδια γνωρίζουν τον πολιτισμό μας τα ήθη και έθιμα.
Η διδασκαλία γίνεται από το μερικό στο ολικό, οι μαθητές μαθαίνουν ρυθμικά μοτίβα τα οποία τα ενώνουν και έτσι ολοκληρώνουν τα βήματα του χορού. Προστίθεται μουσική και γίνεται προσπάθεια να τελειοποιηθεί το αποτέλεσμα.
Στο τέλος της χρονιάς τα περισσότερα παιδιά συμμετέχουν στη χορευτική παράσταση του σχολείου. Οι μαθητές χορεύουν 12-14 χορούς από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας. Αυτή τη χρονιά ταξιδέψαμε χορεύοντας από τη Θράκη ως την Κρήτη, αφού περάσαμε από τα νησιά και τη Μικρά Ασία.
Έτσι τα παιδιά συμμετέχουν, δημιουργούν, συνεργάζονται και κατακτούν το τρίπτυχο κίνηση – μουσική – λόγος.
Επιμόρφωση – ενημέρωση σε θέματα διαχείρισης και κατάσβεσης πυρκαγιών
Η συγκεκριμένη δράση διεξήχθη στις 14/03/2012 στο Σχολείο μας από το τμήμα Πυροσβεστικής Λαυρίου. Σκοπός ήταν η ενημέρωση μαθητών και καθηγητών για θέματα πρόληψης πυρκαγιάς και τρόπων κατάσβεσης. Η πυροσβέστες έκαναν επίδειξη χρήσης πυροσβεστήρα και κατάσβεσης πυρκαγιάς στον προαύλιο χώρο.
Αφήστε μια απάντηση