Η Α΄ τάξη σε δράση: Φροντίζοντας το πάρκο της γειτονιάς μας

eikona Viber 2025 03 22 20 51 02 926 Small

Μια υπέροχη μέρα πέρασαν οι μαθητές της Α’ τάξης, επισκεπτόμενοι το πάρκο της γειτονιάς μας! Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα φυτά και τα δέντρα του πάρκου, να μάθουν για τη σημασία τους για το περιβάλλον να απολαύσουν τη φύση και να την καθαρίσουν από σκουλιδάκια!

eikona Viber 2025 03 22 20 51 02 614 Smalleikona Viber 2025 03 22 20 51 03 031 Smalleikona Viber 2025 03 22 20 51 02 489 Small

Με πολλή χαρά, οι μικροί μας φίλοι ανέλαβαν και μια σημαντική αποστολή: να βοηθήσουν τα αδέσποτα ζωάκια που ζουν στο πάρκο! Τοποθέτησαν ειδικά δοχεία με νερό, ώστε τα ζωάκια να μπορούν να ξεδιψάσουν τις ζεστές μέρες.

Η επίσκεψη στο πάρκο ήταν μια πολύτιμη εμπειρία για τα παιδιά, που έμαθαν να αγαπούν και να φροντίζουν το περιβάλλον και τα ζώα.

Με χαμόγελα και ενθουσιασμό, οι μαθητές της Α’ τάξης πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή επίσκεψη στο πάρκο της γειτονιάς μας. Σκοπός μας; Να γνωρίσουμε από κοντά την πλούσια χλωρίδα του πάρκου και να προσφέρουμε ένα χέρι βοηθείας στα αδέσποτα ζωάκια που το επισκέπτονται.

Η Α’ τάξη δεσμεύεται να συνεχίσει τις δράσεις που προάγουν την περιβαλλοντική συνείδηση και την αγάπη για τα ζώα. Στόχος μας είναι να γίνουμε ενεργοί πολίτες, που φροντίζουν για το περιβάλλον και τους συνανθρώπους μας.

 eikona Viber 2025 03 22 20 51 03 108 Small   eikona Viber 2025 03 22 20 51 02 686 Small eikona Viber 2025 03 22 20 51 03 191 Small

20 ΜΑΡΤΙΟΥ-ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ!ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΑΝΟΙΞΗ!!!

eikona Viber 2025 03 20 10 57 18 221 1 eikona Viber 2025 03 20 10 56 34 034 1

Με χαρά και ενθουσιασμό, οι μαθητές του σχολείου μας υποδέχονται την άνοιξη και την εαρινή ισημερία, στις 20 Μαρτίου! Η φύση ξυπνά, τα χρώματα ζωντανεύουν και η αισιοδοξία ανθίζει στις καρδιές μας.

eikona Viber 2025 03 20 09 05 05 241 1

Μαζί με τα πρώτα χελιδόνια και τα ανθισμένα λουλούδια, οι μαθητές του σχολείου μας ανοίγουν διάπλατα τις καρδιές τους και υποδέχονται την πιο χαρούμενη εποχή του χρόνου. Η άνοιξη είναι εδώ, γεμάτη χρώματα, αρώματα και ελπίδα, και εμείς, με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, σας προσκαλούμε να την απολαύσετε μαζί μας.

eikona Viber 2025 03 20 09 05 04 795

ΠΕΜΠΤΗ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ -ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ

EARINH ISHMERIA

Τι είναι η Εαρινή Ισημερία; 7 πραγματάκια που δεν γνωρίζατε

Εαρινή Ισημερία

Σήμερα, Δευτέρα   20 Μαρτίου του 2023, η ημέρα και η νύχτα θα έχουν σχεδόν ίση διάρκεια στις περισσότερες ζώνες ώρας στον κόσμο (ισημερία). Το φαινόμενο έλαβε χώρα ακριβώς στις 23:24 ώρα Ελλάδας, ενώ για τοποθεσίες που έχουν 10 ώρες ή περισσότερες μπροστά από την ώρα UTC, θα ξεκινήσει στις 21 Μαρτίου. Αυτό οφείλεται προφανώς στη διαφορά ζώνης ώρας.

 

 

Τι είναι όμως η ισημερία;

Η ισημερία είναι η στιγμή στο χρόνο και στο χώρο, όπου ο ήλιος τοποθετείται ακριβώς πάνω από τον ισημερινό της Γης, γεγονός που συμβαίνει μόλις δύο φορές το χρόνο γύρω στις 21 Μαρτίου και 23 Σεπτεμβρίου. Τον Μάρτιο ο ήλιος διασχίζει τον ισημερινό από νότο προς βορρά, φέρνοντας τη ζεστασιά και το φως πίσω στο Βόρειο ημισφαίριο και βυθίζοντας το νότιο Ημισφαίριο στο σκοτάδι του φθινοπώρου και του χειμώνα. Τον Σεπτέμβριο ο ήλιος ακολουθεί αντίστροφη πορεία προαναγγέλλοντας την αρχή του φθινοπώρου στο Βόρειο Ημισφαίριο και την αρχή της άνοιξης στο Νότιο.

Ισημερία. Η ακτινοβολία του ήλιου προσπίπτει κάθετα στον άξονα της γης, έτσι ώστε νύχτα και ημέρα έχουν ίση διάρκεια.
Ισημερία. Η ακτινοβολία του ήλιου προσπίπτει κάθετα στον άξονα της γης, έτσι ώστε νύχτα και ημέρα έχουν ίση διάρκεια.

Ακολουθούν 7 πραγματάκια που ίσως δεν γνωρίζετε για την εαρινή ισημερία.

1. Η ισημερία Μαρτίου είναι η εαρινή ισημερία για το Βόρειο Ημισφαίριο και αντίστοιχα η φθινοπωρινή ισημερία για το Νότιο Ημισφαίριο.

 

 

2. Η ισημερία του Μαρτίου είναι η πρώτη ισημερία της χρονιάς. Η δεύτερη ισημερία, η ισημερία Σεπτεμβρίου, λαμβάνει χώρα περίπου στις 23 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο και είναι η αφετηρία της άνοιξης για το Νότιο Ημισφαίριο και αντίστοιχα η έναρξη του φθινοπώρου για το Βόρειο Ημισφαίριο.

3. Το όνομα ισημερία προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις ίσος και ημέρα, ενώ το διεθνές αντίστοιχο όνομα, equinox, προέρχεται από το λατινικό aequus (ίσος) και nox (νύχτα).

4. Στο Βόρειο Ημισφαίριο, οι αστρονόμοι και οι επιστήμονες χρησιμοποιούν την ισημερία του Μαρτίου ως την αρχή της άνοιξης, η οποία τελειώνει στο ηλιοστάσιο του Ιουνίου, όταν πια ξεκινά το καλοκαίρι αστρονομικά. Για τους μετεωρολόγους, από την άλλη πλευρά, η άνοιξη στο Βόρειο Ημισφαίριο ξεκινά τρεις εβδομάδες πριν από την ισημερία του Μαρτίου την 1η Μαρτίου και λήγει στις 31 Μαΐου.

 

 

5. Στα ερείπια της πόλης των Μάγια Chichén Itzá, στο Μεξικό, πλήθη συγκεντρώνονται στην αρχαία πυραμίδα El Castillo κάθε άνοιξη και φθινόπωρο στους εορτασμούς της ισημερίας που χρονολογούνται από την κατασκευή της, γύρω στο 1000 μ.Χ. Οι Μάγια ήταν εξαιρετικοί αστρονόμοι, και η πυραμίδα είναι αφιερωμένη στον Θεό-Φτερωτό Φίδι, τον Κετζαλκόατλ (Quetzalcoatl). Κατά το ηλιοβασίλεμα στις ισημερίες, η γωνία του ήλιου δημιουργεί τέτοιες σκιές που μοιάζουν με ένα γιγαντιαίο φίδι το οποίο γλιστρά πάνω στα επίπεδα της πυραμίδας μέχρι να συγχωνευθεί με ένα γλυπτό ενός κεφαλιού φιδιού στο κάτω μέρος της.

αρχαία πυραμίδα El Castillo
Η αρχαία πυραμίδα των Μάγια, El Castillo (πηγή: IBON BASTIDA/EYEEM/GETTY IMAGES)

6. Όλοι γνωρίζουμε ότι η άνοιξη είναι μια εποχή ανανέωσης και νέας ανάπτυξης. Οι βροχές του Μαρτίου μπορούν να φέρνουν λουλούδια τον Απρίλη, αλλά επίσης οδηγούν τα σκουλήκια έξω από το χώμα. 

 

 

Οι γαιοσκώληκες συνήθως περνούν το χειμώνα θαμμένοι βαθιά κάτω από τη γη για να προστατευτούν από τον παγετό, αλλά οι βροχές μειώνουν το οξυγόνο στο έδαφος και τους αναγκάζουν να σκάψουν προς την επιφάνεια. Γι’ αυτό και η πρώτη πανσέληνος τον Μάρτιο είναι γνωστή ως το φεγγάρι των σκουληκιών.

Το φεγγάρι των σκουληκιών
Το φεγγάρι των σκουληκιών (πηγή: AD OCULOS/SHUTTERSTOCK)

7. Η λαϊκή παράδοση ισχυρίζεται ότι ειδικές μαγνητικές ή ενεργειακές αλλαγές την ημέρα της εαρινής ισημερίας καθιστούν δυνατή τη στερέωση ενός αυγού στην άκρη του. Όσο τέλειο κι αν ακούγεται, δυστυχώς πρόκειται για μύθο. 

 

 

Μπορείτε να ισορροπήσετε ωμά αυγά στην άκρη τους μεν, αλλά θα μπορούσατε να το κάνετε οποιαδήποτε στιγμή του χρόνου.

Επίδοση βαθμολογίας Β΄ τριμήνου και ενημέρωση Α΄ και Β΄τάξεων

αρχείο λήψης 93

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025  στις 13:15 θα δοθούν οι έλεγχοι προόδου Β΄ τριμήνου για τους μαθητές των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων.

Για τους μαθητές των Α΄και Β΄τάξεων θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση από τις δασκάλες των τάξεων.

Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και την υποστήριξή σας.

αρχείο λήψης 92

Το παιδί μου πήρε κακούς βαθμούς. Τι να κάνω για να το βοηθήσω;

Το παιδί μου πήρε κακούς βαθμούς. Τι να κάνω για να το βοηθήσω;

Πολλοί γονείς δίνουν εξαιρετική βαρύτητα στη βαθμολογία, γιατί πιστεύουν ότι έτσι το παιδί τους θα επιβιώσει πιο εύκολα στους δύσκολους καιρούς μας.

Δώστε του να καταλάβει ότι είναι δική του δουλειά
να τα πηγαίνει καλά με το σχολείο

Αν η αντίδρασή σας είναι άσχημη μόλις δείτε την καρτέλα με τους κακούς βαθμούς, τότε δεν θα μάθετε ποτέ για ποιους λόγους, το παιδί έφτασε σε αυτό το σημείο.

Τι πρέπει να κάνετε;

Διατηρείτε στενή σχέση με το παιδί.
Στηρίζετέ το με ουσιαστικό τρόπο, χωρίς υπερπροστασία.
Η «συνταγή της επιτυχίας» φαίνεται πως είναι η δημοκρατική και «ζεστή» παρουσία σας στη ζωή του παιδιού, δίπλα του, μα όχι ασφυκτικά πάνω του.
Τα παιδιά τα οποία βελτιώνουν την εικόνα που έχουν τα ίδια για το άτομό τους συνήθως βελτιώνουν και την επίδοσή τους στο σχολείο.

Αφήνετε στον έφηβό σας περιθώριο πρωτοβουλιών, εκπαιδεύετέ τον να λύνει μικροπροβλήματα, να παίρνει αποφάσεις, να κρίνει μόνος του και να διαπιστώνει ότι «μπορεί να κάνει καλά» διάφορα πράγματα, από απλά μερεμέτια μέχρι πρόχειρο μαγείρεμα ή λύση ασκήσεων.

Διερευνήστε αν το παιδί συμμετέχει στην τάξη.
Αν διαπιστώνετε ότι κρατά παθητική στάση στο μάθημα, καλό είναι να αναλογιστείτε το γιατί.

Ανταμείβετε το παιδί σας για τις καλές επιδόσεις του σε οποιοδήποτε τομέα. Να κρατάτε όμως ένα μέτρο. Αν λέτε «μπράβο» επειδή απλώς διεκπεραίωσε κάτι αναγκαίο, τότε θα πιστέψει ότι αν κάποια στιγμή βαρεθεί να κάνει τα απαραίτητα, θα χάσει απλώς το «μπράβο».

Φροντίστε ώστε το παιδί να καλλιεργήσει τα δικά του κίνητρα και τους δικούς του στοχους στη ζωή. Έχει διαφορά το να λύνει ένα πρόβλημα για να ευχαριστήσει εσάς από το να λύνει ένα πρόβλημα επειδή χαίρεται να λέει «το βρήκα»!

Δώστε του να καταλάβει ότι είναι δική του δουλειά να τα πηγαίνει καλά με το σχολείο και ότι αυτό είναι κάτι που το οφείλει στον εαυτό του ανεξάρτητα από το αν του λέει «μπράβο» ο καθηγητής ή εσείς.

Δείχνετε στο παιδί σας έμπρακτα ότι το αγαπάτε ακόμη και όταν οι βαθμοί του είναι κατώτεροι των προσδοκιών του ή των δικών σας. Η αγάπη των γονιών ή των φίλων δεν πρέπει να συνδέεται με την «επίδοση» σε οποιονδήποτε τομέα.

Διαβάζετε και εσείς οι ίδιοι, όσο πιο συχνά μπορείτε.
Αν αδυνατείτε να το κάνετε, τουλάχιστον δείχνετε στο παιδί ότι η ανώτερη παιδεία συνοδεύεται κατά κανόνα από περισσότερες απολαβές στην ενήλικη ζωή.

Αλεξάνδρα Καππάτου
Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟ OLYMPIC PARK

εικόνα Viber 2024 10 01 09 31 54 559 300x169 1 εικόνα Viber 2024 10 01 09 31 28 962 300x169 1

Στις 12 Μαρτίου, το σχολείο μας πραγματοποίησε  εκδρομή στο πάρκο Olympic. Η εκδρομή είχε ως στόχο την ψυχαγωγία των μαθητών, την ενίσχυση της ομαδικότητας και την επαφή με τη φύση.

 Εκεί είχαν  την ευκαιρία να ξεφύγουν από την καθημερινή ρουτίνα, να έρθουν σε επαφή με τη φύση και να περάσουν ποιοτικό χρόνο με τους συμμαθητές τους. 

Επιπλέον, η εκδρομή συνέβαλε στην ενίσχυση της ομαδικότητας και του πνεύματος συνεργασίας. Οι μαθητές συνεργάστηκαν αρμονικά στις διάφορες δραστηριότητες, μαθαίνοντας παράλληλα να σέβονται ο ένας τον άλλον και να μοιράζονται.

ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ “EXCELLENCE IN CODING SKILLS”

Αποκτήσαμε ακόμη ένα πιστοποιητικό “Excellence in Coding Skills” κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Κώδικα!

Η Εβδομάδα Κώδικα (Code Week) είναι μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην προώθηση του προγραμματισμού και της ψηφιακής παιδείας σε όλους. Διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προσφέρει σε παιδιά, νέους και ενήλικες την ευκαιρία να μάθουν να κωδικοποιούν, να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες και να ανακαλύψουν τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία.

Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο, ο προγραμματισμός αποτελεί μια θεμελιώδη δεξιότητα. Μας επιτρέπει να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί η τεχνολογία, να δημιουργήσουμε καινοτόμες λύσεις και να συμμετέχουμε ενεργά στην ψηφιακή κοινωνία.

Screenshot 173

Screenshot 172

Η Δ΄ τάξη επισκέφτηκε το Διαχρονικό Μουσείο

   483529285 9016811541749776 5424485274068249719 n 482204343 9016812211749709 3840701395491220319 n

Η  Δ’ τάξη επισκέφθηκε το Διαχρονικό Μουσείο, όπου παρακολούθησε το ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα για τα αρχαία θέατρα.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να:

  •  Τα παιδιά έμαθαν για την εξέλιξη του θεάτρου στην αρχαία Ελλάδα, από τα πρώτα αυτοσχέδια θεάματα μέχρι τα μεγαλειώδη θέατρα που σώζονται μέχρι σήμερα.
  •  Ήρθαν σε επαφή με τα θεατρικά κοστούμια, τις μάσκες και τα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι ηθοποιοί, ενώ παράλληλα έμαθαν για τους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς και τα έργα τους.
  • Στο τέλος είδαν και άκουσαν μουσικά όργανα της εποχής .

482221567 9016812891749641 7795360769981456296 n482219739 9016813171749613 6014974893628873735 n482222635 9016813835082880 6573378719140487216 n482213604 9016813585082905 1896145935754017491 n