ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009

1.jpg

Από άσημο, το παρόν μπλογκ αρχίζει να διαβάζεται:

 οι σοφιστές και οι πεπειραμένοι στη δικτυακή επικοινωνία μειδιούν και το προσπερνούν επαινώντας. Οι νεοφανείς μάλλον μένουν περισσότερο κι αναποφάσιστοι. Οι φιλέριδες άγνωστο, όμως ελπίζεται μέσα από οθόνες. Για τους τελευταίους η αναμενόμενη ωφέλεια που προσδοκάται είναι η εισαγωγή τους στον ψηφιακό κόσμο. Αυτός είναι ο κύριος σκοπός του παρόντος ιστολογίου: το πέρασμα δηλαδή από μία κατάθεση (εφήμερων κι αυτόματων) φωναχτών σκέψεων και προβληματισμών του γράφοντος σε μία ανταλλαγή απόψεων και ιδεών με τους αναγνώστες, η οποία θα καταλήγει σε μία κοινή συμφωνία. Στην απολάκτιση του συνήθους καταγγελτικού και μονομερούς λόγου προς χάριν μίας ευρύτερα αποδεκτής πολυφωνικής σύνθεσης.

Η εξομολογητική αυτή κατάθεση δεν έχει ως τώρα αρκετά πετύχει, αφού σχεδόν κανένα κείμενο δεν σχολιάστηκε εντός. Ορισμένα πάντως απαντήθηκαν. Όσα λέγονται έξω κι έρχονται στα αυτιά του γράφοντος είτε άμεσα είτε (διαθλασμένα) μέσω άλλων αποτελούν κάτοπτρο της τοπικής κοινωνίας και του Λόγου της. Αν κανείς πάντως επιθυμήσει να ανιχνεύσει την πρόθεση συγγραφέα και αναγνωστών, ο πρώτος ευθαρσώς το δηλώνει: χάριν διακονίας ως ελάχιστος!

Μήνας διακοπών του Πάσχα, γι αυτό και οι κινήσεις και οι δραστηριότητες δεν είναι πολλές.

Πρώτη φορά από όταν ανέλαβα ΣΣ δεν επισκέφτηκα την Κρανιά και την Τρικοκκιά.

Παρουσιάστηκα 14 φορές στα Σχολεία της Περιφέρειάς μου (συν μία στο 2ο -6ο) και δύο φορές στην ΠΔΕ. Συζητήσαμε με Διευθυντές και δασκάλους για τα θέματα της Παιδείας, αλλά και για γενικότερα ζητήματα πολιτισμού και καθημερινότητας. Παρόμοιο περίπου περιεχόμενο είχαν και ανταλλαγές απόψεων με γονείς κατόπιν τυχαίας συναντήσεως ή μετά από αμφίπλευρη συνεννόηση. Ακόμη συνευρέθην μακράν των Γρεβενών με φίλους: ένα Διευθυντή ΠΕ κι άλλα έτοιμα προς θέσιν στελεχών της Εκπαίδευσης.

Στη Δήμητρα ο δάσκαλος Νίκος με πρότεινε να επιστατήσω σε διαγώνισμα Γεωγραφίας, κάτι πρωτότυπο. Περισσότερο σπάνιο όμως ήταν το γεγονός ότι είχαν τυπωθεί έχρωμα! Πιστεύω ότι τα παιδιά το απόλαυσαν. Όταν τελείωσαν με αφορμή τα (σε δόνηση) κινητά αρχίσαμε να ομιλούμε για την υψηλή τεχνολογία. Γενικώς θέλγει τους μαθητές όσο λίγα άλλα!

Εντυπωσιακή η Έκθεση Κουστουμιών Ελληνικού Θεάτρου (και ζωγραφικής του Αριστοτέλη Βαρσάμη επίσης) στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Γρεβενών, ο οποίος πάντα μας πληροφορεί για τις εκδηλώσεις του. Την επισκέφτηκαν και μαθητές Σχολείων μου. Τα εκθέματα δεν σχετίζονταν καθόλου με τα συνήθη ρούχα. Φαίνονταν προσεκτικά δουλεμένα και πανάκριβα, εν τέλει μοναδικά.

Εδώ αρμόζει να απαντηθεί κριτική ανδρός προς το γράφοντα με αιχμή την ένδυση, υπόδηση κι εξοπλισμό του: «τι ρούχα και τι τσάντα είναι αυτή!» φέρεται να είπε. Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται εκτός συρμού, αφού είμαι κατά πολύ φορέας μονοπωλίων Timberland, Marlboro Classics, Hilfiger, Prince Oliver, HD, Napapiri, Bostonians, The North Face, Asolo, Aslanis, Coolmax. Η δε τσάντα Sony Vaio (με Sony Vaio Η/Υ μέσα), ιντερνετική παραγγελία σε US. Τα δε κινητά BlackBerry Bold και Samsung Omnia 16GB. Να τα απαρνηθούμε για ένα «κουστούμ» όπως τραγουδούσε ο Κοζανίτης Άσιμος;

Δεν συμβαίνει συχνά: επίσκεψη μαθητών στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη. Oι Βιβλιοθήκες από επιλογή περισσότερο παρά από ανάγκη αποτελούν έναν οικειότατο για μένα χώρο. Ο Διευθυντής της Βιβλιοθήκης μίλησε στα παιδιά με ευχάριστη ορθοφωνία και αγάπη για το βιβλίο.

Συναρπαστικό το εγχείρημα της δασκάλας Φρειδερίκης του 1ου ΔΣ της πόλης να ρωτά τους μαθητές της ιστορικές ερωτήσεις παρουσία των γονέων τους μέσα στην τάξη. Αν και ο ρυθμός της εξέτασης ήταν καταιγιστικός, όλοι έδειχναν να το διασκεδάζουν. Όταν ήρθε η σειρά των γονέων να απαντήσουν, δυστυχώς χτύπησε ο κώδων.

Ως επιβράβευση της επιτυχημένης εορτής της 25ης Μαρτίου δάσκαλοι και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του ιδίου Σχολείου συνέφαγαν στο ταβερνείο Αντάμωμα. Παρευρέθην καλεσμένος από τους δασκάλους.

Γονέας του Καρπερού με τη μεσολάβηση του Διευθυντή του Σχολείου με πρόσφερε βιβλίο τοπικής ιστορίας, που είχαν εκπονήσει οι δάσκαλοι παλαιότερα στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Ευχαριστώ πολύ, αλλά ακόμη δεν το μελέτησα ενδελεχώς!

Από φέτος νηπιαγωγοί και καθηγητές (όχι όμως δάσκαλοι) έχουν τη δυνατότητα να αποσπώνται σε Γραφεία ΣΣ.

Τριήμερο εντυπωσιακότατα συνέδριο Ιστορίας -Πολιτισμού κλπ στα Γρεβενά -ο Νομάρχης Δημοσθένης έλαβε άριστες κριτικές από τους ιστορικούς του ΑΠΘ για τις δραστηριότητές του. Την τετάρτη ημέρα επισκεφτήκαμε αρκετοί το Καστρί Αλατόπετρας, την Αρχαιολογική Συλλογή του Πολυνερίου και το χωριό Σπήλαιο – στο τελευταίο το φαγητό ήταν εξαίσιο. Περισσότερο εντυπωσιακή η Μονή: ένιωθες ότι οι άγιοι ομιλούσαν μαζί σου, τα δε μελιτζανί λουλούδια έξω στην αυλή καταπληκτικά. Το συνέδριο το παρακολούθησαν τμηματικά ορισμένοι δάσκαλοι και δασκάλες της πόλης και της Δεσκάτης επίσης. Δυστυχώς δεν σκεφτήκαμε να φέρουμε τους μαθητές των ΣΤ΄ τάξεων της πόλης στο συνέδριο, ως διδακτική επίσκεψη, έτσι για μία πρώτη εμπειρία.

Συναντηθήκαμε εκεί στο Αχίλλειο με παλαιούς φίλους και τους καθηγητές μας της Θεσσαλονίκης. Θαυμάσιο στο στήσιμό του το βιβλίο μας της Ιστορίας της ΣΤ΄, δείγμα του οποίου έφερε ο Ιάκωβος. Πότε θα τυπωθεί;

Αναβολή σύναξης της Επιτροπής Σχολικών Δραστηριοτήτων λόγω εκδημίας συνομηλίκου μου, στελέχους της ΝΑ. Σ΄ αυτή τη φθαρτότητα της ζωής οφείλεται εν μέρει η αναζήτηση του επέκεινα, του έξω από τόπους ιδεατού, αναζήτηση που από καιρό μας τυρρανά!

Σε μία παλαιά φωλιά στο παράθυρο του γραφείου μας στη Νομαρχία ήρθαν χελιδόνια. Το ευχάριστο είναι ότι ξανακτίζεται ακόμη μία στο ίδιο παράθυρο [τελείωσε ήδη. Δεν ανοίγουμε το παράθυρο συχνά για να μην τα ενοχλούμε!]

Οι Ανατολίτες θεωρούν την ηπιότητα αδυναμία, είπε παλαιότερα ο βασιλέας Γεώργιος. Πολύ σωστά, όμως έχουμε ως τώρα θέση εαυτόν στο πλευρό των αρνηθέντων. Να δοκιμαζόμαστε ως παίδες εν καμίνω παρά να στεκόμαστε απόμακροι.

Επίσκεψη του γράφοντος στο μάλλον άγνωστο στους πολλούς Μουσείο Σύγχρονης Τοπικής (Αριστερής) Ιστορίας στην Κοζάνη. Του χρόνου θα το προτείνουμε ως τόπο επίσκεψης στους μαθητές  των Γρεβενών. Το πέτρινο κτήριό του σε μεταφέρει σε άλλη διάσταση κι ακόμη αναμφισβήτητα πολύτιμες οι εκτιθέμενες φωτογραφίες και ο επαναστατικός τύπος.

Ο υπουργός Παιδείας έστησε δικό του ιστολόγιο (μπλογκ). Τη δεύτερη ημέρα ανάρτησα σχόλιο σ΄ αυτό ότι δεν έχουμε Η/Υ στο γραφείο κι ενίοτε σερφάρουμε από τα ίντερνετ καφέ. Θεωρούσα απίθανο να εγκριθεί από το διαχειριστή του. Όμως το έβαλε! Μπράβο! Ένας νέος άνθρωπος που παρακάμπτει όλη την παλαιά ιεραρχία ανοίγοντας διάπλατα παράθυρα στην άμεση διαδραστική επαφή.

Ο βροχερός Απρίλιος είχε μία αξιοσημείωτη έγχρωμη πλευρά: εκτυφλωτικό πράσινο γύρω από τους δρόμους και ιδίως μέσα στους σιταγρούς, πρωινές ομίχλες που εμφανίζονταν από το πουθενά, αχόρταγα για ζωή φυτά και πολύχρωμα άνθη.

Υ.Γ. το παρόν ιστολόγιο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Ωριμάζει διαρκώς είτε αυτοβούλως από το γράφοντα είτε όταν ο ίδιος επιλαμβάνεται διάφορων γνωμών και παρατηρήσεων. Μεταμόρφωση φυσιολογική, αφού τόσο το περιεχόμενο του μπλογκ όσο και τα μηνύματα δεν κατατίθενται ως αξίωμα αλλά ως βήμα ελεύθερης σκέψης, κριτικής και διαλόγου. ιδίως επειδή όπως ορθά γράφει ο συγχωριανός μας Πάσχος Μανδραβέλης στην Καθημερινή: «Στον νέο ηλεκτρονικό κόσμο κρίνονται άπαντες και κυρίως οι κρίνοντες» (βλ. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_96_16/05/2009_314842)

Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Δημοσιεύθηκε στην ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση