ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009

1.jpg

Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν η άφιξη ενός μαθητή από την Αλβανία, που δεν γνώριζε την ελληνική, στην πρώτη τάξη του φιλόστοργου 1ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών. Μαζί με τους γονείς του πήγαμε στην Τάξη Υποδοχής όπου η έμπειρη δασκάλα Ευτυχία υποδέχτηκε το παιδί με τη δέουσα προσοχή.

Εντυπωσιακή ήταν η εκδρομή του ιδίου Σχολείου στη Βασιλίτσα, στην οποία ασμένως συμμετείχα κατόπιν προσκλήσεως των δασκάλων και της διεύθυνσης του Σχολείου. Εν νηνεμία και κάτω από έναν άπλετο ήλιο τα παιδιά απολάμβαναν το χιόνι. Ορισμένα μάλιστα, βλέποντάς με με πλήρη ορειβατικό εξοπλισμό, με παρότρυναν να περπατήσουμε μαζί. Όντως βάλαμε στόχο να ανεβούμε ως ένα ρόμπολο, ψηλά δίπλα στην πίστα, αλλά οι μαθητές κουράστηκαν γρήγορα και ξάπλωσαν παίζοντας στο χιόνι: η αποστολή εξετελέσθη εις το μισόν! Εντυπωσιακό ήταν το μεσημεριανό φαγητό στο εστιατόριο «Ελευθερία» της Σμίξης, που το κρατά ο σεφ δάσκαλος Θάνος: λίγες φορές δοκιμάζει κανείς τέτοιες νοστιμιές! Το δειλινο εμπλοκή στα Ανακατωσάρια. Τι χορός!

Παραδοτέα στους αναγνώστες κρίνεται μία άλλη επίσκεψη του 1ου ΔΣ Γρεβενών στην Αίθουσα Τέχνης Κοζάνης όπου παίχτηκαν οι περιπέτειες του βαρόνου Μινχάουζεν. Αν και ο γράφων δεν αρέσκεται πολύ το θέατρο, ίσως επειδή δεν το γνωρίζει, οι συγκεκριμένοι ηθοποιοί όπως και τα σκηνικά τους ήταν ομολογουμένως ελκυστικότατα -άρεσε επίσης πολύ στους δασκάλους και τους μαθητές.

Δίδαξα Γλώσσα στο μονοθέσιο της Τρικοκκιάς και Ιστορία και Θρησκευτικά στην Ε΄ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών. Το τελευταίο μάθημα, σχετικό με τη Λειτουργική, έγινε in situ, μέσα στο μητροπολιτικό ναό της πόλης. Έπειτα από αυτό στη μνήμη μου επιπολάζει ο θαυμασμός προς τους μάχιμους δασκάλους, που καθημερινώς δοκιμάζονται μαζί με τους μαθητές τους, μία αρκετά δύσκολη δουλειά.

Μαζί με το Σχολικό Σύμβουλο Χρήστο Κεβρεκίδη επισκεφτήκαμε τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού κι Επικοινωνίας Γρεβενών.

Επισκέφτηκα το ΚΕΔΔΥ Γρεβενών για υπόθεση μαθητή.

Απογευματινή ημερίδα προς τους γονείς του 1ου Δημοτικού της πόλης των Γρεβενών δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε. Είχα ετοιμαστεί καλά και θα επιχειρούσα για πρώτη φορά προβολή του συνοδευτικού πάουερ πόιντ από το κινητό τηλέφωνο κατευθείαν στον προβολέα!

Για σχολικές υποθέσεις έλαβαν χώραν συναντήσεις με πέντε γονείς. Υπερθεματίζοντας πάντα υπέρ των δασκάλων είχα την ευκαιρία να τους πληροφορήσω για τον τρόπο που αγωνίζονται μέσα στην τάξη.

Απεργία της ΑΔΕΔΥ. Επισκέφτηκα Σχολείο για τρέχουσες υποθέσεις όπου ορισμένοι δάσκαλοι απεργούσαν, αλλά μερικοί μαθητές είχαν παραμείνει. Συνέργησα ώστε να φύγουν και αυτοί, θα δεν θα ήταν αρεστό στο δάσκαλο που απεργούσε να έμεναν. Το χάρηκαν τόσο πολύ! Βγήκα έπειτα στην πλατεία να παρακολουθήσω συγκέντρωση και ομιλίες των απεργών, αλλά ήταν άδεια, ίσως είχαν λάβει χώραν προγενέστερα ή μεταγενέστερα.

Ενιαύσιος χορός του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Γρεβενών. Πέρυσι παρευρισκόμουν, φέτος όχι. Ουσιαστικά επειδή για μερικές μέρες ενέσκηψαν στο σώμα γρίπες και πυρετοί.

Αισθάνομαι δεμένος με με την Παλιουριά διότι εκεί καταγράφτηκαν αρκετές συνεντεύξεις με ηλικιωμένους, αλλά και χάριν της προσήνειας των δασκάλων της. Με τη Δεσκάτη επίσης για την ειλικρινή αμεσότητα των Διευθυντών των Σχολείων και των Εκπαιδευτικών της. Η κάποτε ανθηρή κωμόπολη δοκιμάζεται σήμερα από «της πληθυσμιακής πενίας τη νέα γλώσσα και τους τρόπους» θα έλεγε κανείς παραφράζοντας τον Αλεξανδρινό!

Μετέφερα τον Υπολογιστή μονοθεσίου Σχολείου στους πληροφορικάριους του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Γρεβενών προς επιδιόρθωσιν. Τους επισκέπτομαι συχνά και συζητώ μαζί τους για την τεχνολογία και άλλα συναφή ζηλεύοντας τα μηχανάκια που διαθέτουν. Δυστυχώς στο Γραφείο μας διαθέτουμε μόνο συσκευή τηλεφώνου.

Αποκριάτικος χορός στο 4ο -7ο Δημοτικό Σχολείο των Γρεβενών. Χόρευαν δασκάλοι ομού με τα παιδιά. Πήγα φορώντας μαύρο στέτσον, σήμα κατατεθέν των Ανακατωσαρίων, και μαύρα γυαλιά. Δασκάλα του 7ου έβαψε το πρόσωπό μου με δύο μαύρες γραμμές. Βλέποντας τον εαυτό μου σε καθρέφτη θυμήθηκα τον Κώστα Δημουλά, Σχολικό Σύμβουλο Φιλολόγων στη Λάρισα, τη φράση του: «Απόκριες, καιρός να βγάλουμε τη μάσκα μας κι όχι να βάλουμε άλλη»! Μήπως όμως η δεύτερη είναι μερικές φορές καλύτερη;

Για τις εορτές: καθώς τα «παραληρήματα εθνικού μεγαλείου» και τα «κενά πατριδολαγνικά συνθήματα» παγιδεύουν τους ομιλητές οδηγώντας στην αποτελμάτωση, ένας Σχολικός Σύμβουλος με πολύχρονες σπουδές (βασικές, μεταπτυχιακό και διδακτορικό) στη νεότερη και σύγχρονη Ιστορία έχει πολλά να κομίσει. Τουλάχιστον να προβάλλει προς εξέτασιν δύο μεταβλητές: α) την ενίσχυση της αυτογνωσίας του έθνους μας στην πορεία προς την Ευρώπη β) την επιμονή στην αντικειμενικότητα, διότι πολλάκις αμάρτυρα γεγονότα οδηγούν σε ψευδείς ιδεολογικές κατασκευές.

Κατηγορίες: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση