«Disfruta». «Απόλαυσε». Σε αυτή την απλή λέξη-παρότρυνση, συνοδευόμενη απαραιτήτως από τη φωτογραφία μιας υπέροχης, ηλιόλουστης παραλίας, στηρίζεται η «παραδοσιακή» διαφημιστική εκστρατεία του ισπανικού τουρισμού. Οι Ισπανοί, όμως, συνειδητοποιούν πως το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν αρκεί πια. Χρειάζεται λίγο εκσυγχρονισμό· λίγο Facebook, λίγο Τwitter και… τον χρήστη τους.
«Το Ίντερνετ και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης φέρνουν σιγά σιγά την επανάσταση στον τουριστικό τομέα», επισημαίνει ο Μπορζά Ροντρίγκες, επικεφαλής της Αlmia, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στις νέες τεχνολογίες. «Ο τουρίστας καταναλώνει με διαφορετικό τρόπο: παλιά πήγαινε σε ένα γραφείο ταξιδίων και εμπιστευόταν έναν και μόνον οδηγό. Από τη δεκαετία του 1990 και μετά, άρχισε σιγά σιγά να κλείνει αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και ξενοδοχείο, ηλεκτρονικά. Σήμερα, πηγαίνει απευθείας στο Ίντερνετ, ζητεί συμβουλές από άλλους ταξιδιώτες, μελετάει, συγκρίνει, εμπνέεται, σχεδιάζει το ταξίδι του και στο τέλος αγοράζει εισιτήριο».
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.