meninas-picasso.jpgΜε τον Βελάσκεθ και τον Πικάσο στον παιδικό σταθμό! Νέες παιδαγωγικές πρακτικές όπως η ανάπτυξη εικαστικών δεξιοτήτων, το θέατρο, η μουσική, ακόμη και οι χειρωνακτικές εργασίες ως βιωματική συμμετοχή αναλύονται στη διάρκεια του 10ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας, που άρχισε σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

«Εγώ δεν μπορώ να ζωγραφίσω καλά…» ή «αυτό που ζωγράφισα είναι μουντζούρα» είναι μερικές από τις φράσεις που αντιμετωπίζουν οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας όταν ένα νήπιο δηλώνει την αδυναμία του ν’ αποτυπώσει στο χαρτί τη μορφή ενός ζώου ή κάποιο άλλο αντικείμενο.

Σε μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης, η παιδαγωγική ομάδα ενός παιδικού σταθμού, που παρουσιάζει εργασία στο πλαίσιο του συνεδρίου, αναζήτησε αρχικά έργα ζωγράφων που εκφράζονται πιο… «παιδικά», όπως ο Μιρό ή ο Κλέε. Στη διαδικασία της αναζήτησης προέκυψε ο Ισπανός ζωγράφος Βελάσκεθ και ο Πικάσο, που είχαν ζωγραφίσει τον διάσημο πίνακα «Λας Μενίνας» με διαφορά… 400 ετών!

Τα νήπια κλήθηκαν να προσεγγίσουν αισθητικά καθέναν πίνακα και να κάνουν συγκρίσεις. Ετσι, μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, τα παιδιά οδηγήθηκαν στη σκέψη ότι η ζωγραφική είναι τέχνη και όπως σε κάθε μορφή τέχνης, υπάρχει το στοιχείο της ελευθερίας της έκφρασης. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Ο καθένας ζωγραφίζει όπως θέλει. Το αποτέλεσμα ήταν συγκλονιστικό. Τα παιδιά «έπαιξαν» με τους πίνακες και στην τελευταία φάση ο παιδικός σταθμός μεταμορφώθηκε για λίγες μέρες σε μουσείο, με τα έργα των ζωγράφων και των παιδιών που παρουσίαζαν τη δουλειά τους.

Ελευθεροτυπία

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων