jamiemain.jpgΟ Τζέιμι Όλιβερ… 

… έχει στρατιές από θαυμαστές. Μπορεί να μην ανήκουμε όλοι σε αυτές, αλλά αν κοιτάξει κανείς με τα μάτια ενός οικονομολόγου αυτόν τον φλύαρο σεφ που έγινε πασίγνωστος από την τηλεόραση, έστω και απρόθυμα, θα του βγάλει το καπέλο. Μπορεί οι συνταγές του να είναι ακατανόητες, αλλά η εκστρατεία του για τα σχολικά συσσίτια είχε εκπληκτική επιτυχία.

Η αποστολή…
… που ανέλαβε ο Όλιβερ πριν από τέσσερα χρόνια ήταν να πείσει τα βρετανικά σχολεία να σερβίρουν καλύτερο φαγητό στους μαθητές τους. Ο Τόνι Μπλερ και ο Ντέιβιντ Κάμερον δεν έχασαν την ευκαιρία να σταθούν στο πλευρό του. Εκείνο που τράβηξε την προσοχή της Μισέλ Μπελό και του Τζόναθαν Τζέιμς, οικονομολόγων στην Οξφόρδη και στο Πανεπιστήμιο του Έσεξ, ήταν η σχεδόν απόλυτη επιτυχία που είχε το πείραμα του Όλιβερ. Ο διάσημος σεφ έπεισε τα δημοτικά σχολεία στα περίχωρα του Λονδίνου να εφαρμόσουν τις συμβουλές του στα μενού τους. Οι δύο οικονομολόγοι εξέτασαν σε βάθος τις επιδόσεις των μαθητών που όλο αυτό το διάστημα τρέφονταν με τα υγιεινά μενού του Όλιβερ. Και κατέληξαν στη διαπίστωση πως η διατροφή των μαθητών με λιγότερα λιπαρά, ζάχαρη, αλάτι και με περισσότερα φρούτα και λαχανικά είχε εντυπωσιακή επίδραση στις επιδόσεις τους στα μαθήματα. Οι δικαιολογημένες απουσίες (λόγω ασθενείας) μειώθηκαν κατά 15%. Οι επιδόσεις των μαθητών στην αγγλική γλώσσα βελτιώθηκαν κατά 6% και στα φυσικομαθηματικά κατά 20%. Όσο και αν αυτοί οι αριθμοί μπορεί να μην είναι απόλυτα ακριβείς, η διαπίστωση των δύο οικονομολόγων είναι από μόνη της σημαντική.

Ο νεαρός σεφ..,
… που υποστήριζε με έμφαση τη σωστή διατροφή των μαθητών, μπορεί να αισθάνεται δικαιωμένος, γράφει ο Τιμ Χάρφορντ στην εφημερίδα «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς». Πολύ συχνά το τι είναι και τι δεν είναι σωστό για την κοινωνία αντιμετωπίζεται με έναν εντελώς συναισθηματικό τρόπο. Άλλοι βλέπουν τον Όλιβερ σαν ένα τολμηρό και αξιαγάπητο άγιο που έβγαλε τα Βρετανόπουλα από την οδό της απωλείας κι άλλοι σαν υποκριτή που είναι ερωτευμένος με τα διαφημιστικά συμβόλαια που έχει υπογράψει με μεγάλα σούπερ μάρκετ. Όμως, ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι το σημαντικό, λέει ο Χάρφορντ. Αυτό που μετράει είναι πως δοκιμάστηκε μια νέα ιδέα και πως τώρα εξετάζονται τα αποτελέσματά της.

Το εκπληκτικό…
… όμως είναι πως χρειάστηκε ένα τηλεοπτικό κανάλι (αυτό που κάλυψε το πείραμα) κι ένας διάσημος σεφ για να υλοποιηθεί κάτι που κανονικά θα έπρεπε να ήταν έργο των πολιτικών. Ο λαός δεν ψηφίζει σεφ για να του φτιάξουν την παιδεία και την υγεία. Ούτε άλλωστε αναθέτει στα τηλεοπτικά κανάλια να λύνουν τα προβλήματα των εργαζομένων και των ανέργων, που κάθε τόσο ξετρυπώνει η τηλεοπτική οθόνη από τις πιο σκοτεινές γωνιές της κοινωνίας. Όλα αυτά δεν είναι παρά ένα άλλοθι, πίσω από το οποίο το κράτος κρύβει συστηματικά και ατιμωρητί την ανεπάρκειά του.

Δρόμοι του Ρούσσου Βρανά στα Νέα

Μάλλον θα χρειαστεί να τον μετακαλέσουμε και για τα ελληνόπουλα που έχουν γίνει η χαρά του φαστ φουντ

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων