tiro_english.jpg

Τον ρόλο των δασκάλων προσχολικής ηλικίας δεν αποκλείεται να κατακτήσουν σε λίγα χρόνια τα υπερσύγχρονα ανθρωποειδή, σύμφωνα με νέα μελέτη των ειδικών των πανεπιστημίων της Καλιφόρνια και της Ουάσιγκτον.

Οπως προβλέπει ο κ. Αντριου Μέλτζοφ, ψυχολόγος από το ερευνητικό κέντρο Life του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, μελλοντικά τα ρομπότ θα χρησιμοποιούνται για την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρά παιδιά σε βρεφονηπιακούς σταθμούς ή ακόμη και σε ενήλικες. Οι ρομποτικοί «δάσκαλοι», εξηγεί ο ερευνητής, σε αντίθεση με τους πραγματικούς θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αντί ενός πολύ πιο οικονομικού πακέτου.

Από την άλλη, ο κ. Τέρανς Σεϊνόβσκι από το κέντρο ΤDLC (Τemporal Dynamics of Learning Center) του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας υποστηρίζει: «Αναπτύσσοντας ένα υπερεκλεπτυσμένο υπολογιστικό μοντέλο του εγκεφάλου ενός παιδιού, θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στη βελτίωση των επιδόσεών του».

Τι είναι αυτό όμως αυτό που θα μπορούσε να αποτελέσει το «κλειδί» για τη δημιουργία του ιδανικού ρομποτικού δασκάλου; «Το μυστικό είναι να βρούμε τον τρόπο να συνδυάσουμε το πάθος και την περιέργεια για μάθηση που έχουν τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες με τον τρόπο διδασκαλίας που συναντάμε στο σχολείο» αναφέρει ο κ. Μέλτζοφ.

«Αν καταφέρουμε να συλλάβουμε τη μαγεία της κοινωνικής και της παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης, ως ένα “όχημα” μάθησης, τότε ίσως θα μπορέσουμε να περάσουμε κάποια από αυτά τα τρυκ σε μηχανές όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ή τα ρομπότ» συμπληρώνει, επιβεβαιώνοντας ότι ο δρόμος ως την υλοποίηση του συγκεκριμένου οράματος προμηνύεται μακρός.

Το Βήμα

www.pbs.org

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων