27-14-thumb-small.jpgΤα ουρλιαχτά και οι φωνές των πολιτών που βασανίζονται στα άθλια κελιά των ιρανικών φυλακών από τον περασμένο Ιούνιο, μετά την αμφιλεγόμενη επανεκλογή του σκληροπυρηνικού ηγέτη της χώρας Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ, έφτασαν στη Δύση μέσω του Ιντερνετ. 

Είδαμε από βίντεο κινητών τηλεφώνων και φωτογραφίες που ανέβηκαν στους διαδικτυακούς τόπους του Youtube, του twitter και του facebook τη φασιστική καταστολή της διαμαρτυρίας των χιλιάδων Ιρανών, που βγήκαν στους δρόμους φωνάζοντας για νοθεία του εκλογικού αποτελέσματος.

 Δύο Ιρανοί εικοσάρηδες, που ζουν στη Σαγκάη, γνωστοί με τα ψευδώνυμα Σίνα και Πεϊμάν, ζήτησαν από τη συμπατριώτισσά τους Μαριάν Σατραπί, που ζει εξόριστη στο Παρίσι, να τους δανείσει τους χαρακτήρες του διάσημου γκράφικ νόβελ της, «Περσέπολις». Να θυμίσουμε ότι η κινηματογραφική μεταφορά του από τον Βενσάν Παρονό απέσπασε το 2007 το βραβείο της Κριτικής του Φεστιβάλ των Κανών και μια υποψηφιότητα για Οσκαρ. Οι δύο νεαροί δημιούργησαν την ιστοσελίδα «Persepolis 2.0» στην ηλεκτρονική διεύθυνση Spreadpersepolis.com και αφηγούνται μέσω των κόμικς ηρώων της Σατραπί το χρονικό των μετεκλογικών εξεγέρσεων.

Στη δική τους εκδοχή καταγράφονται μέρα με την ημέρα, από τις 15 μέχρι και τις 21 Ιουνίου, όλα τα γεγονότα της πρόσφατης αιματηρής εξέργεσης. Σε κάποια καρέ παρουσιάζονται οι χιλιάδες Ιρανοί ψηφοφόροι του μεταρρυθμιστή Μιρ Χοσεΐν Μουσαβί, που βγήκαν στους δρόμους να φωνάξουν «Πού πήγαν οι ψήφοι μας;», και η Τεχεράνη αφημένη στη βία και στις φλόγες. Το κόμικς τελειώνει με τη δολοφονία της 26χρονης διαδηλώτριας Νέντα Αγκα Σολτάν, που είναι ήδη σύμβολο της νέας εξέγερσης. Μέχρι στιγμής το σάιτ Persepolis 2.0 έχει δεχτεί περισσότερους από 100.000 επισκέπτες από δεκάδες χώρες του κόσμου. «Περάσαμε από την ελπίδα στο θυμό κι από κει στη λύπη. Είμαστε εντυπωσιασμένοι από το θάρρος του λαού μας και εξαγριωμένοι με την κυβέρνηση και τα δικολαβικά κουραφέξαλά της», δηλώνουν στη «Le Monde» οι δύο Ιρανοί.

Ελευθεροτυπία

Spreadpersepolis.com 

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων