mass_media.jpgΠριν από δύο χρόνια οι υπεύθυνοι του ΒΒC παρήγγειλαν μια μεγάλη έρευνα για τα πιο αξιόπιστα μέσα μαζικής ενημέρωσης στον κόσμο. Στην παρουσίασή της τα στελέχη του μεγάλου βρετανικού δημοσιογραφικού οργανισμού χάρηκαν ιδιαίτερα, όταν το ΒΒC ήρθε πρώτο στην προτίμηση του διεθνούς κοινού με δεύτερο το αμερικανικό CΝΝ. Έμειναν όμως έκπληκτοι, όταν διαπίστωσαν ότι τρίτο στον κατάλογο ήταν… το Google. Μια μηχανή διαδικτυακής αναζήτησης, χωρίς πρωτογενείς ειδήσεις και χωρίς ούτε έναν δημοσιογράφο στο προσωπικό της, όπου κάποιος μπορεί να βρει πολλές σωστές πληροφορίες, αλλά και πολλές εντελώς λανθασμένες. «Τρομάξαμε», διηγείται ο Φιλ Χάρτιν, στέλεχος του ΒΒC και αρθρογράφος της εφημερίδας «Guardian», «διότι φάνηκε ότι μπορεί να γίνει κάποιος αξιόπιστος χωρίς να επενδύσει καθόλου στο σωστό περιεχόμενο». Αυτός ήταν ένας από τους προβληματισμούς που παρουσίασε ο γνωστός δημοσιογράφος σε ημερίδα για το μέλλον των ΜΜΕ, που διοργάνωσε πρόσφατα στην Αθήνα ο σύλλογος Ελλήνων αποφοίτων του περίφημου London School of Εconomics και στην οποία συμμετείχαν ο διευθυντής του αραβόφωνου καναλιού Αl Jazeera Μουσταφά Σουάγκ, η καθηγήτρια ΜΜΕ του LSΕ Λίλη Χουλιαράκη και ο διευθυντής του φόρουμ του LSΕ για τη δημοσιογραφία Τσάρλι Μπέκετ.

Ξεπερνούν τα 7 δισ. οι ιστοσελίδες που υπάρχουν σήμερα στο Ίντερνετ, την ίδια στιγμή που, όπως παρατήρησαν οι ομιλητές, παρατηρείται τεράστια συρρίκνωση των ειδησεογραφικών πηγών. Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, από το 2002 έως το 2006 ο αριθμός των ξένων ανταποκριτών των ΜΜΕ μειώθηκε κατά 25%. Πολλά μέσα χρησιμοποίησαν στη θέση τους πολίτες που λειτούργησαν ως ερασιτέχνες δημοσιογράφοι. Για παράδειγμα, όταν το ΒΒC ζήτησε από τους Βρετανούς να στείλουν εικόνες από το κύμα κακοκαιρίας που χτύπησε τον Ιανουάριο τις νότιες περιοχές της Βρετανίας, έλαβε μέσα σε δύο ημέρες περισσότερες από 35.000 φωτογραφίες! Τι μένει λοιπόν στα παραδοσιακά μέσα; Ο Φιλ Χάρτιν είναι κατηγορηματικός: «Να κάνουν αυτό που ξέρουν καλά, να υποστηρίζουν την ερευνητική δημοσιογραφία, να επενδύουν στους επαγγελματίες της ενημέρωσης και να ξεσκεπάζουν τις άβολες αλήθειες».

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων