p6_13459s.jpgΠλήθος μεθόδων προκειμένου να αποφευχθούν σφαγές σε σχολεία έχουν υιοθετήσει τόσο η Γερμανία όσο και οι ΗΠΑ, όμως όπως εκτιμούν οι ειδικοί το σημαντικότερο είναι η πρόληψη μέσα από την ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση μαθητών και καθηγητών.

«Ακόμα κι αν υιοθετήσουμε όλα τα μέτρα υψηλής τεχνολογίας που μπορούμε να φανταστούμε, στο τέλος καταλήγουμε πως εκείνοι που γνωρίζουν την περίεργη συμπεριφορά των δραστών εκ των προτέρων και μπορούν να λειτουργήσουν προληπτικά είναι οι μαθητές και οι καθηγητές», λέει ο εκπρόσωπος της Ένωσης Πρόληψης Σχολικής Βίας, καθηγητής ψυχολογίας Σκοτ Πόλαντ. Όπως δείχνει μελέτη που έκανε το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ σχετικά με 41 ένοπλες επιθέσεις σε σχολεία, «όλοι οι δράστες λειτούργησαν προμελετημένα. Εάν οι υπεύθυνοι είχαν εντοπίσει τις αλλαγές στη συμπεριφορά τους δεν θα είχαμε θρηνήσει θύματα», τονίζει εκπρόσωπος του υπουργείου Ντέιβιντ Μοτζελέσκι. «Είναι σίγουρο ότι οι καθηγητές μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα από πριν. Τα παιδιά δεν εμφανίζονται ξαφνικά μια ημέρα στο σχολείο με όπλα…». Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην αφομοίωση όλων των μαθητών, στην κοινωνική τους αλληλεπίδραση και στην παρουσία ψυχολόγων στα σχολεία. Στη χώρα όμως παραμένει τεράστιο πρόβλημα η εύκολη πρόσβαση στα όπλα, καθώς όλες οι πολιτείες επιτρέπουν την οπλοκατοχή θέτοντας ελάχιστες προϋποθέσεις.

Κωδικοποιημένο μήνυμα
Στη Γερμανία, όπου έχουν σημειωθεί 3 σοβαρά παρόμοια περιστατικά τα τελευταία χρόνια, έχει τεθεί σε εφαρμογή σχέδιο ανάγκης στα σχολεία μετά το μακελειό στην Ερφούρτη το 2002. Ο διευθυντής ανακοινώνει από το μεγάφωνο ένα κωδικοποιημένο μήνυμα και τότε οι καθηγητές κλειδώνουν πόρτες και παράθυρα και οι μαθητές πέφτουν στο πάτωμα. Η εφαρμογή αυτού του συστήματος γλίτωσε πολλά παιδιά πριν από ένα μήνα στο Βίνεντεν όταν ένας 17χρονος σκότωσε 9 μαθητές και 3 καθηγητές. Η φράση- κλειδί ήταν «η φράου κόμα έρχεται»: όπου «κόμα» είναι το «αμόκ» αν διαβαστεί ανάποδα.

Όπως έγραψε πρόσφατα η εφημερίδα «Αllgemeine Ζeitung», πλέον δίνεται ιδιαίτερη σημασία στο να κατανοήσουν μαθητές και καθηγητές ότι όποιος παρατηρήσει κάτι ανησυχητικό στη συμπεριφορά ενός παιδιού μπορεί να λειτουργήσει ως σωτήρας εάν αποταθεί στον ψυχολόγο ή στον κοινωνικό λειτουργό του σχολείου. Οι ειδικοί τονίζουν ότι στη Γερμανία αντιστοιχεί 1 ψυχολόγος σε 13.000 μαθητές, ενώ στη Δανία η αντίστοιχη αναλογία είναι 1 προς 800. Αυτή τη στιγμή διεξάγεται συζήτηση τόσο για τη θεσμοθέτηση πιο αυστηρών νόμων για την κατοχή όπλων όσο και για την πιθανή απαγόρευση υπερβολικά βίαιων βιντεοπαιχνιδιών που θεωρείται ότι μπορεί να επηρεάσουν ψυχολογικά ασταθή παιδιά.
NEA

Διαβάζουμε τις υπουργικές εξαγγελίες για το σχολείο του μέλλοντος που θα περιλαμβάνει και ψυχολόγους; Σε ποια αναλογία αλήθεια; Στην ίδια με αυτή των αστυνομικών; Για το σχολείο του παρόντος κουβέντα; Μήπως αυτή η εξαγγελία θα έπρεπε να είχε γίνει κάποια χρόνια πριν;

Στη σελίδα του BBC άρθρο αναφέρεται σε αξιοποίηση φουσκωτών για την τήρηση της τάξης στα σχολεία. Ελπίζω αυτό το μέτρο να μην περιλαμβάνεται στο όραμά μας για το σχολείο του μέλλοντος...

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων