Οταν τα blogs έκαναν την εμφάνισή τους, αντιμετωπίστηκαν ως μόδα που σύντομα θα περάσει. Σήμερα, έχουν δεχθεί δριμεία κριτική άλλα και θετικά σχόλια, ενώ, όπως φαίνεται, οι bloggers και τα ιστολόγιά τους θα συνεχίσουν να μας απασχολούν και στο μέλλον.
Ερευνα του sync.gr με τίτλο «Ο χάρτης της ελληνικής blogόσφαιρας» έρχεται να ρίξει φως στο προφίλ των bloggers και να μας γνωρίσει κάποια πράγματα γι αυτούς, αν και οι περισσότεροι παραμένουν «κρυμμένοι» πίσω από την ανωνυμία ή τη ψευδωνυμία.
Οσον αφορά τα δημογραφικά στοιχεία, αυτό που προκύπτει είναι πως 3 στους 4 bloggers είναι άντρες (76%), 2 στα 3 άτομα έχουν εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με 23% εξ αυτών να κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο και ένα 8% διδακτορικό.
Η μεγαλύτερη ομάδα των bloggers είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι (30%), ενώ η κυρίαρχη ηλικιακή ομάδα είναι η 26-35 ετών, με ποσοστό 39% των ερωτηθέντων. Η συντριπτική πλειοψηφία (90%) δηλώνει κάτοικος Ελλάδας με το 58% να ζει στην Αθήνα και ένα 16% στη Θεσσαλονίκη.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει πως ο τρίτος κατά σειρά κλάδος στον οποίο δραστηριοποιούνται επαγγελματικά οι bloggers είναι τα ΜΜΕ με ποσοστό 10%, ενώ στον κλάδο των νέων τεχνολογιών δραστηριοποιείται το 22% και το 13% στην εκπαίδευση. Επίσης, το 31% δηλώνει ετήσιο εισόδημα κάτω των 20.000 ευρώ.
Σύμφωνα με την έρευνα, κατά το έτος 2007 το 37% ξεκίνησε να μπλογκάρει, ενώ πρωτύτερα ένα 62% συμμετείχε σε φόρουμ συζητήσεων και ένα 33% σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το myspace. Το 56% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει το blog του προσωπικό, ενώ το εντυπωσιακό ποσοστό του 26% το χαρακτηρίζει ενημερωτικό.
Το Ιντερνετ με ποσοστό 81% εμπιστεύονται οι bloggers για την καθημερινή τους ενημέρωση και ακολουθεί η τηλεόραση με 29%, το ραδιόφωνο με 27% και οι εφημερίδες με 17%.
Ενα ηχηρό 89% απαντά πως πρέπει να προστατεύεται η ανωνυμία/ ψευδωνυμία των bloggers, ενώ το 50% χρησιμοποιεί ψευδώνυμο. Το 53% γράφει σε blog για να μοιραστεί τις γνώσεις και τις εμπειρίες του και ο αριθμός των επισκεπτών και η προσωπική ικανοποίηση είναι τα κριτήρια με τα οποία κρίνονται επιτυχημένα τα ιστολόγια. Το 35% των ερωτηθέντων απαντά πως τα blog είναι μία μορφή δημοσιογραφίας και το 51% μερικές φορές, ενώ το 49% πάντα διαθέτει επιπλέον χρόνο για να επιβεβαιώσει τα γεγονότα. Τέλος, το 81% των bloggers απαντά πως έγινε πιο γνωστός στον κλάδο του εξαιτίας του blog του.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.