Στην αξιολόγηση των Διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας, των Δημοσίων Υπηρεσιών και των Νομικών Προσώπων που υπάγονται στο υπ. Παιδείας θα προχωρήσει άμεσα το υπ. Παιδείας.Οπως ανακοινώθηκε σήμερα. το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Ε.Π.Θ.) εφαρμόζοντας το ισχύον θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την μέτρηση της Αποτελεσματικότητας και Αποδοτικότητας της Δημόσιας Διοίκησης και την αξιολόγηση των υπηρεσιών είναι το πρώτο Υπουργείο που προχώρησε στον καθορισμό Δεικτών Μέτρησης Αποτελεσματικότητας και Αποδοτικότητας.
Σκοπός της μέτρησης είναι η αξιολόγηση των υπηρεσιών της Διοίκησης με την οποία επιδιώκεται η εξυπηρέτηση του Πολίτη και του βαθμού ικανοποίησης των αναγκών του από αυτή, η ενίσχυση της διαφάνειας, η πληρέστερη αξιοποίηση των διαθεσίμων πόρων και γενικότερα η άσκηση της Διοίκησης προς όφελος του Πολίτη. Βάση των μετρήσεων θα μπορούν να σχεδιαστούν βιώσιμες διοικητικές βελτιώσεις στο Τομέα της Παιδείας.
Βαθμός ικανοποίησης ε; έχει προβλεφθεί αρνητική βαθμολογία;
Το άρθρο δε μας διαφωτίζει για τον τρόπο αξιολόγησης. Μήπως πρόκειται για αυτοαξιολόγηση; Θα είναι ανοικτή η διαδικασία στο κοινό;
Πρόκειται για το ΚΠΑ (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, http://www.eipa.eu/files/File/CAF/Brochure2006/Greek_2006.pdf), το οποίο αποτελεί μια εφαρμογή του μοντέλου EFQM (www.efqm.org) στη δημόσια διοίκηση.
Ναι, βασίζεται στην αυτοαξιολόγηση, αλλά είναι απορίας άξιο το πώς θα εφαρμοστεί στη δημόσια εκπαίδευση (δες και http://users.sch.gr/ekoltsakis/?p=294 αλλά και http://users.sch.gr/ekoltsakis/?p=208) και το αν και πώς θα εφαρμοστεί σε επίπεδο σχολικής μονάδας.