Το φετινό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων έχει τίτλο “Σκάκι και φαντασία” σε συνέχεια του ομότιτλου εργαστηρίου δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας την περσινή χρονιά. Φέτος λοιπόν συνεργαστήκαμε με το μουσείο κυκλαδικής τέχνης που εδρεύει στην Αθήνα και δανειστήκαμε για λίγες μέρες μια μουσειοσκευή.
Τα παιδιά στην αρχή δεν ήξεραν τί περιέχει η βαλίτσα. Οι υποθέσεις ήταν πολλές. Ένα δώρο, ένα κινητό, ένα τάμπλετ , ένα παιχνίδι ή μήπως ένα πιάνο. ‘Οχι πιάνο γιατί δεν ταιριάζει το σχήμα της βαλίτσας, σχολίασε ένας μαθητής. Τότε είναι σκακιέρα γιατί αυτή είναι τετράγωνη.
Από πού μας ήρθε όμως η βαλίτσα; Από τις Κυκλάδες .Πού βρίσκονται οι Κυκλάδες; Κάναμε ένα μικρό ταξίδι με τη βοήθεια του χάρτη και εντοπίσαμε που ακριβώς βρίσκονται.
Ανοίγοντας τη βαλίτσα βρήκαμε μέσα μικρούς θησαυρούς.
Για αρχή στήσαμε το σκάκι με τα κλασικά πιόνια. Αυτό ήταν εύκολο για μας γαιτί το έχουμε ήδη κατακτήσει.
Στη συνέχεια με τη βοήθεια του παγκόσμιου χάρτη προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε ότι το σκάκι επινοήθηκε στην Ινδία τον 7ο αιώνα. Γρήγορα διαδόθηκε σε πολλούς λαούς που το αγάπησαν και πρόσθεσαν δικά τους στοιχεία στο δημοφιλές αυτό παιχνίδι. Στο πέρασμα των χρόνων το σκάκι άλλαξε μορφή, τα πιόνια προσαρμόστηκαν ανάλογα με τις αισθητικές και καλλιτεχνικές αναζητήσεις των διαφορετικών πολιτισμών.
Τα παιδιά μελέτησαν το σχήμα των κυκλαδικών ειδωλίων , τα περιέγραψαν, τα ζωγράφισαν, διάλεξαν το αγαπημένο τους και αυτό που τους έκανε περισσότερο εντύπωση, τα αναγνώρισαν ,τα συναρμολόγησαν και τα τοποθέτησαν σωστά στη σκακιέρα.
Ευχαριστούμε το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης για την προσφορά και την κ.Μάρκου Ελένη για τη βοήθεια και την συνεργασία. Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν .
Από Ζουμπουλή-Ματέλη Μυρσίνη