Ακολουθώ τους κανόνες
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς είναι απαραίτητο να μπαίνουν όρια και κανόνες . Τα όρια και οι κανόνες δημιουργούν στα παιδιά ασφαλή βάση για την μετέπειτα ανάπτυξη τους. Όλοι οι κανόνες προκύπτουν από βιωματικές καταστάσεις και προβληματισμού. Ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες διάφορα περιστατικά μεταξύ των νηπίων (συγκρούσεις, λανθασμένος τρόπος χρήσης παιχνιδιών και βιβλίων κ.λ.π.) οδηγούν σε διάφορες συζητήσεις .Οι κανόνες πρέπει να είναι λίγοι σε αριθμό για να μπορούν να αφομοιωθούν και να έχουν θετικό χαρακτήρα (χωρίς τη χρήση δεν και μη).
Για να εισάγουμε τα παιδιά στην έννοια των κανόνων του διαβάσαμε αρχικά το παραμύθι το τερατάκι πάει στο νηπιαγωγείο
Αφού συζητήσαμε το παραμύθι και τα προβλήματα που δημιουργούσε ο μικρός μας φίλος στο σχολείο ,προσπαθήσαμε να τα εντοπίσουμε και στη δική μας τάξη και να προτείνουμε τρόπους αντιμετώπισης και επίλυσης των προβλημάτων
Τότε επισκέφτηκε την τάξη μας ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα που ήρθαν από μια χώρα στην άκρη του ουράνιου τόξου την Πυξιδοχώρα . Αυτά τα δύο αδερφάκια μας ζήτησαν να καθίσουμε στο μαγικό κύκλο και να σκεφτούμε πώς μπορεί η τάξη μας να γίνει καλύτερη .Ο καθένας μας πρότεινε κάτι, το οποίο το ζωγράφισε, μας το εξήγησε κι έτσι φτιάχτηκαν οι κανόνες.
Το κάθε παιδί έγραψε και το όνομα του για να είμαστε σίγουροι ότι συμφωνεί με τους κανόνες μας και θα τους τηρεί.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουνε”
Δείξαμε στους φίλους μας όμορφες πράξεις που κάνουμε με τα χέρια
Ζωγραφίσαμε στα χεράκια μας όμορφες πράξεις και δημιουργήσαμε μ’αυτά μια όμορφη εικόνα.
Ακούμε το τραγούδι Χέρια σαν κι αυτά – Locomondo
https://youtu.be/691b3ZKST3s?t=25
και χωρίζουμε τις εικόνες του τραγουδιού σε θετικές και αρνητικές
Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη