”ένα ποίημα για τους πρόσφυγες”

Το 3ο Νηπιαγωγείο Ν. Καρλοβάσου συμμετέχει στη εκδήλωση που διοργανώνει ο Δημοτικός Οργανισμός Παιδείας Πολιτισμού Νεολαίας και Άθλησης του Δήμου Σάμου (Δ.Ο.Π.ΠΟ.Ν.Α.Σ.) την Δευτέρα 21/3/2016 <<παγκόσμια ημέρα ποίησης>> στις 19.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου Σάμου με τίτλο ”ένα ποίημα για τους πρόσφυγες” , με έργα ζωγραφικής των μαθητών.

το θέμα το προσεγγίσαμε ως εξής :

αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο ”Ειρήνη”, χωρίς να έχουμε μιλήσει καθόλου πριν για το θέμα και στη συνέχεια εξέφρασαν σκέψεις και προβληματισμούς για όσα είδαν. Στη συνέχεια εντοπίσαμε στον παγκόσμιο χάρτη τη Συρία και άλλες εμπόλεμες περιοχές και βρήκαμε φωτογραφίες στο internet (σπίτια βομβαρδισμένα, βάρκες με πρόσφυγες, σκηνές όπου ζουν κ.λπ.). Μιλήσαμε για τη ζωή των προσφύγων με αφορμή τις φωτογραφίες και για τις ανάγκες που έχουν. Τα περισσότερα παιδιά είπαν ότι θα ήθελαν να δώσουν τα παιχνίδια τους για να κάνουν χαρούμενα τα προσφυγόπουλα. Στο τέλος ζωγράφισαν ότι ήθελαν  και η σύνθεση με τις ζωγραφιές δόθηκε στην κ. Άννη Ανδρεάδου, πρόεδρο του Δ.Ο.Π.ΠΟ.Ν.Α.Σ., για να αναρτηθεί στην εκδήλωση.

 

100_6694

Αποκριάτικα μαθηματικά

Ανάμεσα στα παιχνίδια που παίξαμε στην αποκριάτικη γιορτή μας, ήταν και δύο παιχνίδια με αριθμούς, που βοηθούν τα παιδιά να καταλάβουν την πρόσθεση.

Ήδη από την αρχή της εβδομάδας φτιάξαμε τα παιχνίδια μας με «άχρηστα» υλικά.

αποκριές 2 απόκριες αποκριες1

Και τη μέρα της γιορτής είμαστε έτοιμοι να παίξουμε το πρώτο παιχνίδι με τους κρίκους…

απόκριες (2) απόκριες (3) απόκριες (5)

και το δεύτερο με τις μπίλιες

απόκριες (1) απόκριες (4)

 

XΑΡΤΑΕΤΟΣ ΑΠΟ ΠΗΛΟ

Πλάσαμε τον πηλό...                                                    Πλάσαμε τον πηλό…

τον κόψαμε βάζοντας πάνω του πατρόν από χαρτί ....                           τον κόψαμε βάζοντας πάνω του πατρόν από χαρτί ….

και τον αφήσαμε 2 μέρες να στεγνώσει!                                   και τον αφήσαμε 2 μέρες να στεγνώσει!

Ήρθε η ώρα της δημιουργίας!!!!                                             Ήρθε η ώρα της δημιουργίας!!!!

Έτοιμοι!!! Ο κάθε χαρταετός διαφορετικός!                               Έτοιμοι!!! Ο κάθε χαρταετός διαφορετικός!

Όλοι όμορφοι αλλά αυτόν τον ξεχώρισα  .....                                      Όλοι όμορφοι αλλά αυτόν τον ξεχώρισα …..

Γραμματοπαιχνιδίσματα

Την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων τα παιδιά συχνά ασχολούνται με παιχνίδια που έχουν στόχο την αναγνώριση  φωνημάτων – γραμμάτων και  την ανάπτυξη  φωνολογικής ενημερότητας.

Μερικά από τα παιχνίδια που τους αρέσουν πολύ είναι τα παρακάτω⇒

οι κύβοι των γραμμάτων

κύβοι (3) κύβοι (4)

 

οι πλανήτες με τους  εξωγήινους

πλανήτες (2) πλανήτες (3) πλανήτες (4)πλανήτες (5) πλανήτες (1)

και το κοτέτσι

σούλα - κούλα (2) σούλα - κούλα (1)

 

Η βαλίτσα των ΑμΕΑ σας περιμένει να τη δανειστείτε!

Αγαπητοί συνάδελφοι με πολλή χαρά σας ενημερώνω πως πλέον είναι διαθέσιμη στην υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Σάμου, Η ΒΑΛΙΤΣΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ! Πρόκειται για ένα βαλιτσάκι με υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση που θέλετε να ασχοληθείτε με το θέμα.

Έμπνευση μου ήταν “Η βαλίτσα των γενναίων” της συναδέλφου Ματρώνας Πουπάλου, που αφορούσε όμως κυρίως τους παραολυμπιακούς αγώνες. Εγώ ένιωσα την έλλειψη και την ανάγκη ύπαρξης υλικού, όσο προετοιμαζόμουν για το πρόγραμμά μου, τα τελευταία 2 χρόνια.

Είπα λοιπόν, μια που κι άλλοι συνάδελφοι πρωτοβάθμιας μπορεί να θέλουν να ασχοληθούν αλλά να μην ξέρουν από που να ξεκινήσουν, να τους δώσω μια αρχή, από κάπου να πιαστούν. Έτσι έφτιαξα αυτή τη βαλίτσα. Η αλήθεια είναι ότι αρχικά στόχος μου ήταν να βρω ένα χορηγό που να φτιάχναμε πολλές και καλύτερες βαλίτσες, περισσότερο εμπλουτισμένες. Έκανα κάποιες κινήσεις που δεν απέδωσαν και μετά λόγω κούρασης δεν το κυνήγησα. Όμως τουλάχιστον για την Πρωτοβάθμια Σάμου – Ικαρίας – Φούρνων μπόρεσα να αυτοχορηγήσω αυτή τη βαλιτσούλα. Έτσι από εδώ και πέρα η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων θα έχει στα χέρια της και αυτό το υλικό να προτείνει σαν θέμα.

Μπορείτε από σήμερα να δανειστείτε το συγκεκριμένο υλικό  από την κ. Πέλλα Παππά,  κατόπιν συνεννόησης μαζί της.

Και του χρόνου! !

20160303_111453

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα υλικά! ! !

Και φυσικά και την μαμά που μας έβρασε τα λουκάνικα..

Εννοείται πως δεν ξεχάσαμε να κεράσουμε τους συναδέλφους στο συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο!

Και του χρόνου με υγεία!!!!

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Ψάχνοντας και μελετώντας για την ενδοσχολική βία και το υλικό που θέλω να χρησιμοποιήσω εννοείται πως μπήκα στις σελίδες:

Βρήκα και στη σελίδα: http://kelsoschoice.com/, ένα πρόγραμμα για την επίλυση συγκρούσεων.

Μελέτησα πως το χρησιμοποιούν στο εξωτερικό και έκρινα την προσέγγιση τους αρκετά ενδιαφέρουσα ώστε να τη δοκιμάσω φέτος στο σχολείο μου. Όμως πρώτα χρειάζεται να ξεχωρίσουν τα παιδιά την έννοια του “καταδίδω – αναφέρω” (εδώ), το μέγεθος ενός προβλήματος και έπειτα να χρησιμοποιήσουν τις επιλογές του συμπαθέστατου βατραχάκου Κέλσο. Με μια γαντόκουκλα βατράχου μπορείς να κάνεις θαύματα!

Μεταφρασμένο τον τροχό θα τον βρείτε στο ιστολόγιο της Ειρήνης της Ματθαιάκη (και με άλλες ενδιαφέρουσες προτάσεις για τη λύση συγκρούσεων εδώ). Εγώ τον μετέφρασα με το χέρι (βασικά γιατί το ξέχασα!).

Ενδιαφέρουσα και η πρόταση της Μυρτώς στα Προσχολικά με το “τραπέζι των λύσεων“.

Τη συγκεκριμένη φιγούρα την εκτύπωσα σε πράσινο Α4 και θα μπει στη γωνιά “Πες τα στο πουλάκι“, μαζί με τις γαντόκουκλες και το υπόλοιπο υλικό (έχει και μπίνγκο!!!). Όλα όσα ανεβάζω τα εκτύπωσα δωρεάν από τη σελίδα του Κέλσο εδώ.

(Θα τα κάνουμε μετάλλια αυτά)

Για τα μανταλάκια που χρησιμοποιούμε οι περισσότερες!

Δωρεάν υλικό για το anti-bullying (στα αγγλικά) εδώ και εδώ και ένα αγαπημένο μου με αφισάκια εδώ καθώς και ένα με το μπαλόνι της φιλίας εδώ, που θα χρησιμοποιήσω σίγουρα.

Νομίζω πως στο νηπιαγωγείο υπάρχουν περισσότερο θέματα επίλυσης συγκρούσεων παρά θέματα ενδοσχολικής βίας, όμως η εκπαίδευση των παιδιών και στα δύο, θα λειτουργήσει ως μελλοντική πρόληψη απέναντι στο bullying.

Για την επίλυση συγκρούσεων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας υπάρχουν οι σημειώσεις του σεμιναρίου Νηπιαγωγών στη Χίο (Μοσχοβάκη – Παΐδα) σε pdf που μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ

Διαβάζοντας το κείμενο, στη σελ. 15 συγκρίνει 3 τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων: 

  1. Στην ιστοσελίδα του High Scope διαλέγοντας κατηγορίες και συνδυασμούς μπορείτε να βρείτε βίντεο με παραδείγματα επίλυσης συγκρούσεων (στα αγγλικά) εδώ
  2. θα βρείτε τις κάρτες από το βαλιτσάκι των συγκρούσεων (εδώ στα ελληνικά)  από το Κέντρο για τη Συναισθηματική και Κοινωνική Ικανότητα των Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας (CSEFEL). Στο συγκεκριμένο υπάρχει και αρκετό υλικό εδώ
  3. θα βρείτε την πρόταση για τις καρέκλες των συγκρούσεων εδώ (σελ. 85)

Αν θέλετε τη γνώμη μου (πλην της τεχνικής της χελώνας του CSEFEL, με την οποία ουδέποτε συμφώνησα γιατί πιστεύω πως το συναίσθημα δεν πρέπει να “καταπίνεται”) και οι 3 προτάσεις είναι χρήσιμες αναλόγως τις συνθήκες. Στο κάτω-κάτω είναι προτιμότερο να έχουμε 3 εργαλεία στα χέρια μας αντί για ένα! Αυτή βέβαια είναι η προσωπική μου άποψη.

Καλό διάβασμα και ψάξιμο!