Απεργία 15/2

Αγαπητοί γονείς,

Απευθυνόμαστε σε σας, στους γονείς των μαθητών/τριών μας, γιατί οι εξελίξεις στην Παιδεία είναι ραγδαίες και αφορούν όλους εμάς, το μέλλον μας, τον λαό μας, τον κόσμο της εργασίας, της βιοπάλης και της μόρφωσής του.

Είμαστε οι δάσκαλοι των παιδιών σας.

Είμαστε εμείς που χωρίς ουσιαστική υποστήριξη στη δουλειά μας από το κράτος προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για κάθε πρόβλημα. Από τα τεχνικά ζητήματα του σχολείου, όπως τις υλικοτεχνικές υποδομές, μέχρι ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως το να καλύψουμε κενά, για τα οποία το υπουργείο δε φροντίζει να στείλει έγκαιρα τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται. Όπως το να στηρίξουμε παιδιά και οικογένειες που χρειάζονται στήριξη. Γιατί το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι πολύ περισσότερα από στείρα μετάδοση γνώσης.

Πολλά ακούγονται σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Τι όμως δεν ακούγεται; Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα μόνο από τα κομμάτια των επιχειρούμενων αλλαγών στην εκπαίδευση. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση και των μαθητών του δημοτικού σχολείου σε πανελλήνια κλίμακα. Αυτό που επιχειρείται είναι ένας τελείως διαφορετικός τύπος σχολείου από αυτόν που γνωρίζουμε. Ένα σχολείο το οποίο θα βαθμολογείται και θα συγκρίνεται με άλλα, αναζητώντας από μόνο του πόρους και χρηματοδοτήσεις από ιδιώτες. Με εκθέσεις αξιολόγησης, δημόσια αναρτημένες, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Ένα σχολείο, στο οποίο οι μαθητές θα εξετάζονται σε πανελλαδική κλίμακα και από την εξέταση αυτή θα βαθμολογείται και το σχολείο και ο ίδιος ο εκπαιδευτικός. Χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου, οι ιδιαιτερότητες και η μοναδικότητα του κάθε παιδιού, κόντρα σε κάθε παιδαγωγική θεωρία. Τα κριτήρια της ικανότητάς του βέβαια, είναι επιστημονικά έωλα, με ένα από αυτά να είναι το κατά πόσο βοήθησε στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Δηλαδή το πόσο πειθήνιος ήταν στον νέο τύπο σχολείου που ετοιμάζεται.

Αντίθετα σε όλα αυτά, επιμένουμε να σεβόμαστε και να στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό και επιστημονικό μας ρόλο, την ολόπλευρη γνώση, την παιδαγωγική ελευθερία, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Επιμένουμε να είμαστε εκεί για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας κι όχι να τους αγνοούμε για να ανταποκριθούμε στους τεχνοκρατικούς δείκτες του σχολείου της αξιολόγησης. Επιμένουμε να τους διδάσκουμε να κατανοούν τον κόσμο και να τον εξηγούν. Να τους μαθαίνουμε να σκέφτονται ελεύθερα. Να κρίνουν. Να κάνουν όνειρα και να αγωνίζονται γι’ αυτά. Να έχουν αξιοπρέπεια και να την υποστηρίζουν. Το σχολείο είναι χώρος χαράς και δημιουργίας, καλλιέργειας και ελευθερίας. Ο δάσκαλος δεν μπορεί να είναι σκυφτός και φοβισμένος. Η εκπαίδευση είναι κοινωνικό δικαίωμα, αγαθό κι όχι εμπόρευμα, ελευθερία και όχι χειραγώγηση.

Κάπου εδώ, ίσως είναι απαραίτητο να σημειώσουμε και τα εξής προς αποφυγή αναπαραγωγής στερεότυπων απαντήσεων/σχολίων.

Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν φοβάται την αξιολόγηση. –

– Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν αρνείται ένα σύστημα βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου και συστήματος. –

Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει καταθέσει προ πολλού εμπεριστατωμένες προτάσεις και προβληματισμούς σχετικά με τρόπους βελτίωσης των παραπάνω σε επιστημονικά συνέδρια και επιστημονικές εργασίες. Αγωνίζεται καθημερινά και σθεναρά για να στείλει στα σκουπίδια ένα σύστημα που έρχεται από τα παλιά, είναι εφαρμοσμένο αλλά έχει κριθεί πολλάκις αποτυχημένο σε άλλες χώρες ακριβώς επειδή είναι διαμετρικά αντίθετο με το σχολείο που ονειρευόμαστε και επιθυμούμε.

Ξεκινάμε αγώνα ενάντια σε όλη αυτήν την πολιτική που θέλει να στερήσει κάθε παιδαγωγική ελευθερία, να υποδουλώσει τη ζωντανή εκπαίδευση, να ανοίξει τον δρόμο για ένα μέλλον δυστοπικό και σκοτεινό, με χειραγώγηση και υποταγή, όπως απαιτεί το επιχειρηματικό σχολείο. Στεκόμαστε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, την αγορά, το κέρδος, την κατηγοριοποίηση, τον ανταγωνισμό, τον φόβο, τους εκβιασμούς, τη χειραγώγηση.

Σε αυτό τον αγώνα που αφορά ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ και την υπεράσπιση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων και των αναγκών τους σας θέλουμε κοντά μας.

(αναδιαμορφωμένο κείμενο από ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΩ)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση