Το πρόγραμμά μας στοχεύει στην πρόληψη των προβλημάτων και των ακραίων καταστάσεων που δημιουργεί ο σχολικός εκφοβισμός.Για την επίτευξη αυτού του στόχου δημιουργήσαμε μια ομάδα διαμεσολαβητών, η οποία θα εντοπίζει τα σχετικά φαινόμενα και θα προβαίνει στην έγκαιρη αντιμε-τώπισή τους.Πρόκειται για μια ομάδα με ιδιαίτερα υπεύθυνο και σοβαρό ρόλο,καθώς θα συμβάλλει σημαντικά στη διατήρηση του καλού κλίματος
στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών.Για να ανταποκριθεί στα απαιτητικά καθήκοντά της η συγκεκριμένη ομάδα πρέπει να ακολουθήσει τις παρακάτω οδηγίες τις οποίες καταγράψαμε από τα επιμορφωτικά σεμινάρια που παρακολουθήσαμε.
Α. ΤΑ ΠΡΟΤΕΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ
1.Ικανός να παρατηρεί διακριτικά και να αναγνωρίζει τα προβλήματα.
2.Επικοινωνιακός, φιλικός και πρόθυμος να βοηθήσει όποιον του το ζητήσει.
3.Έμπιστος, εχέμυθος και αποφασισμένος να μη σχολιάζει και να μην κοινολογεί αυτά που μαθαίνει.
4.Ήρεμος και καλός ακροατής, που ακούει τον κάθε μαθητή χωρίς να τον κρίνει.
5.Στοργικός και γεμάτος κατανόηση, ώστε να ενθαρρύνει τον κάθε μαθητή να τον εμπιστευθεί.
6.Υπεύθυνος και ευσυνείδητος.
7.Υπομονετικός και έτοιμος να δώσει στο συνομιλητή του τον χρόνο που χρειάζεται.
8.Έξυπνος και σίγουρος για τον εαυτό του.
9.Προικισμένος με ενσυναίσθηση.
10.Ψύχραιμος και ικανός να δίνει σωστές συμβουλές και να επιλύει προβλήματα.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ : ΜΑΡΙΑ ΝΑΚΟΥ
Β .ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ
Επειδή ο ρόλος των διαμεσολαβητών είναι όχι μόνο η προστασία του θύματος αλλά και η μέριμνα για την συμμόρφωση του θύτη και την ομαλή ένταξή του στη σχολική κοινότητα , θα πρέπει να αποκτήσουν και τη δυνατότητα χειρισμού αυτών των παιδιών. Έτσι όταν ένα παιδί εκδηλώνει επιθετική συμπεριφορά προς ένα άλλο, οι παρακάτω οδηγίες βοηθούν για μία πρώτη προσέγγισή του
1. Δεν αντιδρούμε με επιθετικότητα
2. Παρατηρούμε αν το πρόβλημα εμφανίζεται με πολλαπλές μορφές
3. Εξετάζουμε τη συμπεριφορά τους σε σχέση με άλλους παράγοντες ( οικογενειακή κατάσαταση, οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους κ.ά. )
4. Δεν ξεχνούμε ότι υπάρχει πάντα ο κίνδυνος παρερμηνείας
5. Δεν ξεχνάμε ότι η βασική αρχή της διαμεσολάβησης είναι ότι αναγνωρίζει σε κάθε παιδί τη δυνατότητα να ξεπερνάει δύσκολες καταστάσεις και να ελέγχει αρνητικά συναισθήματα και συμπεριφορές
6. Αν δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος πιθανόν οι διαμεσολαβητές να προτείνουν πάντα με τη συναίνεση του παιδιού, του σχολείου και των γονέων του τη βοήθεια σχολικού ψυχολόγου ή κοινωνικού λειτουργού για μία συμβουλευτική παρέμβαση.
7. Αν το παιδί-θύτης βρεθεί εκτός ελέγχου και απειλείται ή τίθεται σε κίνδυνο η ζωή του ή η ζωή άλλων παιδιών οι διαμεσολαβητές ενημερώνουν αμέσως τη διοίκηση του σχολείου και το σχολείο με τη σειρά του σχολικό ψυχολόγο και τους γονείς
8. Οι διαμεσολαβητές αποφεύγουν αυταρχικές αντιδράσεις κινήσεις και απειλές , και τέλος
9. Προσεγγίζουν το παιδί άτομα που μπορούν να το ηρεμήσουν είτε από την ομάδα των διαμεσολαβητών είτε από άλλους κύκλους όπως κάποιος φίλος ή καθηγητής που θα προτείνουν οι διαμεσολαβητές οι οποίοι ενδέχεται να γνωρίζουν καλύτερα
10. Η διαμεσολάβηση γίνεται πάντα στον ειδικά για αυτό διαμορφωμένο χώρο
Πηγή Κοινωνιολογία Γ’ Λυκείου
Σταυρούλα Βαρδουνιώτου
27 Ιανουαρίου 2014 στις 21:49
Τα προτερήματα αυτά είναι χρήσιμα όχι μόνο για τους καλούς διαμεσολαβητές αλλά και για τους καλούς φίλους
Απ’ότι φαίνεται πρέπει να διαβάζεται αυτός ο δεκάλογος από όλους μας για να μη ξεχνάμε το πως δομούνται οι σωστές σχέσεις και κυρίως οι φιλικές