Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο των βάσεων εισαγωγής τα 9 τμήματα Νηπιαγωγών. Ανοδος που κυμάνθηκε από 651 έως 797 μόρια. Τα άλλοτε «άσημα» και χαμηλόβαθμα τμήματα Νηπιαγωγών έκαναν φέτος ένα ακόμα άλμα. Οι βάσεις εισαγωγής τους κυμάνθηκαν σε υψηλά επίπεδα, από 16.402 μόρια στο τμήμα Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινας) έως 17.528 στο αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης. Και να σκεφτεί κανείς ότι πριν από μερικά χρόνια κυμαίνονταν στις χαμηλές βαθμολογικές κλίμακες, αφού μόνο τα τμήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης ξεπερνούσαν τα 14.000 μόρια, ενώ αρκετά βρίσκονταν κάτω από τα 12.000.

Ο καλπασμός των μορίων
Πού οφείλεται άραγε αυτή η «έκρηξη» των τμημάτων Νηπιαγωγών;

 

Είναι αλήθεια ότι η άνοδος της ζήτησης των δασκάλων με την καθιέρωση του ολοήμερου σχολείου και η γρήγορη απορρόφησή τους δημιούργησαν ευνοϊκό κλίμα για τα τμήματα Νηπιαγωγών. Είχε παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια ότι ένα σχετικά υψηλό ποσοστό υποψηφίων που δεν μπόρεσε να εισαχθεί στα τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης στρεφόταν προς τα «συγγενικά» τμήματα προσχολικής εκπαίδευσης.

 

Το 2007, με την καθιέρωση της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης για όλους τους 5χρονους, σηματοδοτεί την εντυπωσιακή πορεία ανόδου των τμημάτων Νηπιαγωγών που θα συνεχιστεί με πιο γρήγορους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια. Κι αυτό γιατί αναμένεται να αυξηθούν εντυπωσιακά οι μαθητές των νηπιαγωγείων, με αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι ρυθμοί απορρόφησης των Νηπιαγωγών σε πολύ υψηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το τμήμα Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών ανέβηκε για πρώτη φορά στις πρώτες οκτώ θέσεις στις προτιμήσεις των υποψηφίων, αφού 579 από αυτούς το δήλωσαν ως πρώτη προτίμηση. Πέρυσι το επέλεξαν 463 υποψήφιοι.

 

Επιπλέον τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αποχωρήσει μεγάλος αριθμός Νηπιαγωγών, λόγω συνταξιοδότησης. Έτσι θα αυξηθούν οι ανάγκες για προσλήψεις Νηπιαγωγών.

 

Στρατιές αδιόριστων
Το παρόν, ωστόσο, προβληματίζει πολύ σοβαρά τους Νηπιαγωγούς, γιατί η ανεργία και η ετεροαπασχόληση χρωματίζουν με τα πιο γκρίζα χρώματα το τοπίο της επαγγελματικής αποκατάστασης. Υπολογίζεται ότι οι αδιόριστοι Νηπιαγωγοί είναι περίπου 15.000. Την τετραετία 2003-06 η ετήσια εκροή ήταν κατά μέσο όρο 800-900, ενώ οι διορισμοί ήταν κατά μέσο όρο λιγότεροι από 600. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ κάνουν αίτηση πάνω από 7.000 Νηπιαγωγοί. Συγκεκριμένα το 2007 έκαναν αίτηση 7.670 για 2.580 θέσεις. Η αναλογία θέσεων-συμμετεχόντων διαμορφώθηκε τελικά στο 1:7. Ο τελικός αριθμός διοριστέων για το 2007-08 ανήλθε σε 800.

 

Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα φέτος. Από τη μία η τσιγγουνιά της κυβέρνησης που μειώνει τους διορισμούς εκπαιδευτικών για την επόμενη διετία και από την άλλη η αλλαγή του χρόνου διεξαγωγής του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

 

Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί 20-21 Δεκέμβρη του 2008, ενώ είχε προγραμματιστεί για τους πρώτους μήνες του 2009, με αποτέλεσμα να ανατρέπεται ο προγραμματισμός χιλιάδων υποψηφίων. Και το χειρότερο είναι ότι ο αριθμός των διοριστέων μέσω ΑΣΕΠ μειώνεται σε 600 έναντι 960 το 2007.

 

Ωστόσο, το εργασιακό τοπίο αλλάζει και οι προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης παρουσιάζονται ευοίωνες. Η υλοποίηση του αιτήματος για υποχρεωτική, προσχολική εκπαίδευση δημιουργεί ελπίδες για ριζική αλλαγή στο τοπίο των διορισμών. Μάλιστα, οι προτάσεις του ΕΣΥΠ (Ιούνιος 2006), παρά την έντονη αμφισβήτησή τους, προβλέπουν 1+5 έτη σπουδών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες για Νηπιαγωγούς.

 

ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
Η εργασία του Νηπιαγωγού είναι ενδιαφέρουσα και παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία για όσους αγαπούν πραγματικά τα παιδιά και θέλουν να ασχολούνται με αυτά. Οσοι ασχοληθούν με το επάγγελμα αυτό θα πρέπει να διαθέτουν κοινωνικότητα και βαθιά συνείδηση του ρόλου που καλούνται να παίξουν στα πιο κρίσιμα σημεία της ανάπτυξης ενός παιδιού.

 

Οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης μπορούν να βρουν εργασία:

  • Σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία και σε παιδικούς σταθμούς.
  • Σε νοσοκομεία και σε ιδρύματα φροντίδας για το παιδί.
  • Σε χώρους ψυχαγωγίας για το παιδί.
  • Ως παιδαγωγοί σε φορείς και οργανισμούς που ασχολούνται με το παιδί αυτής της ηλικίας.
  • Σε νοσοκομεία για παιδιά.
  • Σε παιδικές κατασκηνώσεις και άλλες εποχιακές απασχολήσεις.

Οι μεταπτυχιακές σπουδές σίγουρα θα καταστήσουν τους αποφοίτους περισσότερο ανταγωνιστικούς στο σύγχρονο απαιτητικό περιβάλλον της εργασίας (ειδική εκπαίδευση, ειδική αγωγή κ.λπ.).

 Ανακτήθηκε από τον ιστότοπο: http://www.ethnos.gr
Σχετικός δεσμός:http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11460&subid=2&tag=8607&pubid=2046880



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση