Ένας πόλεμος εξαγορών και συγχωνεύσεων αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ διεξάγεται τον τελευταίο χρόνο ανάμεσα στους κολοσσούς της ζυθοποιίας. Τίποτε δεν δείχνει ότι αυτός ο πόλεμος, με «παράπλευρες απώλειες» τους εργαζομένους του κλάδου, θα τελειώσει σύντομα. Η οικονομική κρίση χτύπησε ακόμη και το βασίλειο της μπίρας…

Η πρώτη κίνηση στον πόλεμο για το αρχαιότερο οινοπνευματώδες του κόσμου έγινε από την Carlsberg και τη Ηeineken πριν από δεκατέσσερις μήνες. Οι δύο κολοσσοί της παγκό- σμιας ζυθοποιίας συνεργάστηκαν για την εξαγορά της Scottish & Νewcastle και στη συνέχεια μοιράστηκαν τα δυνατά «χαρτιά» του σκωτζέζικου ομίλου. Η Carlsberg πήρε την Κronenburg και την Βaltika, την πιο γνωστή μάρκα στη Ρωσία, και η Ηeineken γνωστές μάρκες στις τοπικές αγορές της Βρετανίας, της Ιρλανδίας, των ΗΠΑ και της Ινδίας. Η απάντηση ήρθε δέκα μήνες αργότερα κι ενώ η κρίση άρχιζε να ρίχνει πολύ βαριά τη σκιά της στην παγκόσμια οικονομία. Κάτι, πάντως, που δεν εμπόδισε την Ιmbev να εξαγοράσει την ΑnheuserΒusch της γνωστής μάρκας Βudweiser- και από αυτή την κίνηση να προκύψει ο μεγαλύτερος όμιλος στον κόσμο. Σε αυτό το σκληρό παιχνίδι της… Μονόπολης – σημειώνει η εφημερίδα «Figaro»- μπήκαν τους πρώτους μήνες του 2008 και οι ιαπωνικές ζυθοποιίες. Όπως εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα ο αναλυτής Ζιλμπέρ Ντελό, αυτές οι κινήσεις στοχεύουν στη δημιουργία πανίσχυρων ομίλων και τη μείωση των εξόδων. «Η ζυθοποιία άρχισε τον τελευταίο χρόνο μια πρακτική που τα υπόλοιπα οινοπνευματώδη ακολουθούν εδώ και μια δεκαετία» επισημαίνει.

Ποντάρουν στην Κίνα και τον… καιρό

Το πρόβλημα εντοπίζεται στα σημάδια κόπωσης που παρουσιάζει η κατανάλωση της μπίρας ακόμη και στα παραδοσιακά κάστρα του βασιλείου, όπως είναι η Γερμανία- και ο λόγος είναι φυσικά η οικονομική κρίση. Ενώ την προηγούμενη τριετία η παγκόσμια κατανάλωση παρουσίασε αύξηση της τάξης του 14% μέσα σε μία τριετία, φτάνοντας τα 1,8 δισ. εκατόλιτρα το 2008, οι προβλέψεις για το 2009 είναι δυσοίωνες. Βλέποντας τη θύελλα να έρχεται, οι κολοσσοί της ζυθοποιίας αρχίζουν τις απολύσεις: Η ΑΒΙnΒev, όπως ονομάζεται ο νέος όμιλος μετά την εξαγορά της Αnheuser- Βusch, σκοπεύει να εξοικονομήσει 1,5 δισ. δολάρια καταργώντας, μεταξύ άλλων, 1.400 θέσεις εργασίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Κroneburg ανακοίνωσε την περικοπή 214 θέσεων σε σύνολο 1.390, ενώ στα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου ήταν η σειρά της Carlsberg να καταργήσει 270 θέσεις στη Δανία, τη Νορβηγία και τις Βαλτικές χώρες. Υπάρχουν ελπίδες ανάκαμψης; Ναι, απαντούν οι ειδικοί στρέφοντας το βλέμμα τους στον… καιρό. «Ένα πολύ ζεστό καλοκαίρι μπορεί να γίνει ένας ισχυρός παράγοντας αύξησης της κατανάλωσης» δηλώνει ο ειδικός του κλάδου Αλέν Καεκαέρτ. Φως στο τούνελ φαίνεται ότι ρίχνει και η Κίνα, μοναδική αγορά στον κόσμο όπου η κατανάλωση εξακολουθεί να αυξάνεται. «Στην Κίνα αναμένεται αύξηση των πωλήσεων κατά 6% ακόμη και αυτή τη χρονιά» λέει ένας άλλος ειδικός, ο Ζαν Κλοντ Ζιράρ. Οι μπίρες – ξανθιές ή σκούρες, ελαφριές ή βαρελίσιες- ποντάρουν στον καιρό και τους Κινέζους για να εξακολουθήσουν να αφρίζουν.

 

Ανακτήθηκε από: http://www.tanea.gr



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση