Αφορμή για να ξεκινήσει η ενασχόλησή μας με τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821 αποτέλεσε η γνωστή σε εμάς βαλίτσα.
Με το που την είδαν τα παιδιά είπαν:
“Να την πάλι αυτή η βαλίτσα”.
“Παιδιά θυμάστε τον κωδικό;”
Τα παιδιά προσπάθησαν να ανοίξουν τη βαλίτσα βάζοντας κάθε φορά διαφορετικό κωδικό και μάλιστα πηγαίνανε στον πίνακα τον πρώτων βοηθειών και βάζαν τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.
Πολλές οι προσπάθειες των παιδιών αλλά μάταιες. Δεν κατάφεραν να ανοίξουν τη βαλίτσα.
Άνοιξε η κυρία τη βαλίτσα και ιδού…
Περιείχε μία ελληνική σημαία, ένα όπλο, ένα μαχαίρι, ένα παραμύθι , μία φωτογραφία.
Τι σχέση έχουν τα αντικείμενα μεταξύ τους;
- Είδανε τη φωτογραφία του Κολοκοτρώνη στην αφίσα και σχολίασαν τα ρούχα που φορούσε:
”Τα ρούχα του μοιάζουν σαν τα ρούχα του ιππότη έχει και κράνος”
“Όχι δεν μοιάζουν τα ρούχα του με αυτά του ιππότη”.
“Η φούστα είναι γυναικεία”
“Όχι είναι ελληνική φούστα”
- Επίσης, σχολίασαν το όπλο και το μαχαίρι.
“Αυτά τα όπλα είναι παλιά”
Είπανε διάφορα ονομασίες.
“Κυρία πώς τα λένε;”
Ψάξαμε για να μάθουμε τις ονομασίες τους μέσω της εφαρμογής google lens.
- Προσπάθησαν να διαβάσουν τον τίτλο του παραμυθιού και το όνομα που είχε γραμμένο η φωτογραφία.
Μετά από πολλές προσπάθειες κατάφεραν να διαβάσουν (όσα παιδιά ήξεραν) ότι γράφει Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.
- Για να μάθουμε για τον Κολοκοτρώνη διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι του Φ. Μανδηλαρά.
- Κοιτάζοντας το εξώφυλλο είδαμε τη σημαία που κρατάει. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι η σημαία αυτή ήταν η σημαία της Ελλάδας το 1821. Στη συνέχεια, είδαμε τη σημαία που υπήρχε μέσα στη βαλίτσα και φυσικά γνωρίσανε τη σημερινή σημαία της Ελλάδας.
Συγκρίναμε τις δύο σημαίες και βρήκαμε:
Ομοιότητες
- Χρώματα άσπρο -μπλε
- Υπάρχει ο σταυρός
Διαφορές:
- Ο σταυρός έχει άσπρο χρώμα όχι μπλε
- Προστέθηκαν 9 λωρίδες, 5 μπλε και 4 άσπρες που αντιστοιχούν στις λέξεις ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
- Βλέποντας τα ρούχα που φορούσε ο Κολοκοτρώνης θέλησαν να μάθουν πώς λέγονται αυτά τα ρούχα
“Η φορεσιά του Τσολιά”
Ξεκινήσαμε βγάζοντας ένα-ένα τα κομμάτια της φορεσιάς και συζητήσαμε σε ποιο σημείο του σώματος φοριούνται, δείχνοντας ταυτόχρονα τα ονόματά τους.
Βλέποντας όλα αυτά που είχε η βαλίτσα και μαθαίνοντας για αυτά τα αντικείμενα εξηγήσαμε στα παιδιά ότι θα ασχοληθούμε με τους ήρωες και τα γεγονότα του 1821.
Μάθαμε ότι αυτοί που πολεμάνε για να είναι η πατρίδα μας ελεύθερη τους λέμε ήρωες.
- Γνωρίσαμε και άλλους ήρωες.
Έδειξα διάφορους ήρωες λέγοντας κάθε φορά το όνομά τους και ρωτούσα αν τους ήξεραν.
Φυσικά και ξέραμε πολλούς, ήταν οι ήρωες που αφορούσαν τα ποιήματα για τη γιορτή μας.
Είδαμε ότι υπήρχαν άντρες ήρωες και γυναίκες ηρωίδες.
Τα παιδιά ακούγοντας το τραγούδι ¨Τα κλεφτόπουλα” σηκώθηκαν αυθόρμητα και στήσανε χορό.
Μάθαμε κάποια πράγματα για αυτούς βλέποντας το παρακάτω βίντεο.
Μιας και φέτος η σχολική χρονιά είναι αφιερωμένοι στους ήρωες είπαμε και η γιορτή για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου του 1821 να έχει θέμα τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821.
Δείτε Εδώ
- Τους ήρωες αυτούς για να τους τιμήσουμε τους γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου.
Είδαμε το παρακάτω βίντεο για να μάθουμε τι γιορτάζουμε τη μέρα αυτή.
Μέσα από αυτό το βίντεο του Egg τα παιδιά έμαθαν:
📌 Για τον εορτασμό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
📌Πώς ξεκίνησε η Επανάσταση και το ποίημα του Ρήγα Φερραίου.
📌 Τη συμβολή του Παλαιών Πατρών Γερμανού και της Φιλικής Εταιρίας στην Επανάσταση.
📌 Το κρυφό σχολειό και το γνωστό παιδικό τραγούδι που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτό.
📌 Για τους κλέφτες και την ενδυμασία τους.
📌 Για την Ελληνική σημαία και τον συμβολισμό της.
📌 Κάποιους από τους σημαντικότερους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης.
📌 Τη σημασία των Εθνικών παρελάσεων και
📌 Τον Εθνικό Ύμνο.
- Φτιάξαμε σημαία και καραβάκι για να τιμήσουμε τους ήρωες που πολέμησαν στη θάλασσα. Την ιδέα την πήραμε από Εδώ και Εδώ .