Μαθαίνω για το Πολυτεχνείο μέσα από παραμύθια και αληθινά γεγονότα

Ξεκινήσαμε την προσέγγιση της θεματικής ενότητας του Πολυτεχνείου με την “Ντενεκεδούπολη” ένα παραμύθι ευχάριστο και κατανοητό.

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ

Το παραμύθι μπορείτε να το βρείτε και στο διαδίκτυο.

  • Το παραμύθι αυτό είναι το κατάλληλο για να μιλήσουμε στα παιδιά για την έννοια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας καθώς και για την ελευθερία της γνώμης μας.
Αφού το διαβάσαμε συζητήσαμε για τους ήρωες, τους χαρακτήρες τους και τα συναισθήματα τους.
Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τα παρακάτω ερωτήματα:
“Τι ένιωθαν τα τενεκεδάκια όσο ήταν κυβερνήτης ο Λαδένιος;”
– -“Θυμό πείνα λύπη, φόβο”
-“Τι νιώθανε όταν τον διώξανε;”
–“Χαρά , ευτυχία, ελεύθεροι”.
  • Δείξαμε τις κούκλες από τενεκεδάκια που είχαμε φτιάξει προηγούμενη χρονιά.
1731581177420
  • Αναρωτηθήκαμε τι να συνέβη στην Ντενεκεδούπολη μετά την δίωξη του Λαδένιου.
“Πως συνέχισαν τη ζωή τους;”
“Με ποιον αρχηγό;”
  • Τα παιδιά δήλωσαν την προτίμηση τους ψηφίζοντας ποιον από τους ήρωες του παραμυθιού θα ήθελαν να κυβερνήσει την Ντενεκεδούπολη.
ψηφοδελτιο
Αρχηγός εκλέχτηκε η Μηλίτσα.

Αλλά πολλά παιδιά ψήφισαν το Λαδένιο.
1731408849094
Ακολούθησε συζήτηση για ποιο λόγο τον ψήφισαν και είπανε ότι τους αρέσει το λάδι. Εξήγησα στα παιδιά ότι δεν ψηφίσαμε τα προϊόντα αλλά την συμπεριφορά των ηρώων.
Προσπάθησα να τους εξηγήσω αν εγώ ήμουν στη θέση του αρχηγού της Ντενεκεδούπολης ποιανού συμπεριφορά θα θέλατε να έχω, του Λαδένιου ή τις Μηλίτσας;
Τότε ζήτησαν να επαναληφθεί η ψηφοφορία.
Αυτή τη φορά αρχηγός εκλέχτηκε η Μηλίτσα με μεγάλη διαφορά.
1731408849075
Στην ερώτηση για ποιο λόγο την ψηφίσατε, απάντησαν:
“Έχει καλή συμπεριφορά”
-“Έλεγε φύγε του Λαδένιου”
-“Έσωσε την πόλη τους”
  • Τα παιδιά μετά από όλα αυτά ζήτησαν να ζωγραφίσουν την Ντενεκεδούπολη.
Για να δείτε τα έργα τους πατήστε ΕΔΩ.

Αυτή ιστορία μας έδωσε το έναυσμα για να αναφερθούμε στα γεγονότα της εποχής:

  • Δώσαμε φύλλα με lego με τους αριθμούς 1, 9,7,3.
Τα παιδιά έπρεπε να ακολουθήσουν το μοτίβο με τουβλάκια και να σχηματίσουν αυτό που βλέπανε βάζοντάς το ένα δίπλα στο άλλο έβγαινε ένας αριθμός.
Ποιος αριθμός είναι αυτός;
Το 1973 είναι μια χρονολογία όπου έγιναν κάποια γεγονότα.
Μ’ αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαμε στην εβδομάδα κώδικα. Περισσότερα ΕΔΩ
Καταγραφή 2
  • Συνθέσαμε την ημερομηνία με τους αριθμούς που έχουμε στον πίνακα με τις ρουτίνες.
1731581177407
  • Για να δούμε τι έγινε τότε διαβάσαμε το παραμύθι “Η εξέγερση του Πολυτεχνείου” και συγκρίναμε τις δύο ιστορίες στην πλοκή και τους ήρωες.
Καταγραφή 3
  • Αναρτήσαμε σχετικό υλικό.
1731581177432
  • Μάθαμε το σύνθημα που φώναζαν οι φοιτητές
ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και το γράψαμε στην κάρτα.
1731658429660
  • Μάθαμε το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη ” Ο δρόμος” με τη βοήθεια εικονόλεξου.
1731581142638
  • Επηρεασμένοι από όλα αυτά και με ιδέες από το διαδίκτυο κάναμε μια κάρτα με το Πολυτεχνείο και μέσα τα παιδιά να φωνάζουν τα συνθήματα ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Την ιδέα για την κάρτα την πήραμε από ΕΔΩ και ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *