–“Κυρία γιατί στο ημερολόγιο μας έχει ένα γουρουνάκι που είναι κουμπαράς;”
–“Αύριο γιορτάζουν οι κουμπαράδες.” “Γιατί έχουμε τον κουμπαρά;”
–Βάζουμε λεφτά μέσα όταν κάνουμε δουλειά και πληρωνόμαστε”
Γνωρίζετε γιατί ο παραδοσιακός κουμπαράς έχει το σχήμα γουρουνιού; Διαβάστε εδώ!
Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι στον κουμπαρά μας βάζουμε λεφτά για να τα αποταμιεύσουμε και σήμερα 31 Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.
Τα παιδιά ερωτήθηκαν μέσω καταιγισμό ιδεών να διατυπώσουν τις δικές τους υποθέσεις στα εξής ερωτήματα:
-Τι είναι αποταμίευση;
-Πώς γίνεται η αποταμίευση;
-Γιατί κάνουμε αποταμίευση;
-Που αποταμιεύουμε χρήματα;
Μία από τις απαντήσεις των παιδιών ήταν ότι αποταμίευση είναι να κρύβουμε λεφτά.
Αυτό είναι μόνο η αποταμίευση;
Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα διαβάσαμε το παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου “αν κάθε μέρα“.
Το παραμύθι μπορείτε να το κατεβάσετέ και να το διαβάσετε από εδώ
Λόγια από βιβλίο “Το αν κάθε μέρα ένα βιβλίο που μιλάει για την αποταμίευση με μία ευρύτερη έννοια γιατί αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς που γεμίζει νομίσματα, είναι μία ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέφτονται με αισιοδοξία το μέλλον “.
Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού ακολούθησε συζήτηση και τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε φύλλο εργασίας τι θα έκαναν τα ίδια κάθε μέρα για να έχουν σε μερικά χρόνια.
- Απαντήσαμε σε on line ερωτήσεις εμπέδωσης της ιστορίας:
- Μάθαμε την παροιμία “Φασούλι, το φασούλι γεμίζει το σακούλι“
Τι εννοεί η παροιμία;
Έχοντας και στο νου μας το παραμύθι που διαβάσαμε ερμηνεύσαμε την παροιμία ως εξής:
“Αν κάθε μέρα βάζω ένα φασόλι στο σακούλι σε λίγο καιρό θα έχω τόσα φασόλια που θα μπορώ να κάνω ένα φαγητό”.
Δουλέψαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας:
Κόψαμε σακουλάκια και τα γεμίσαμε με φασόλια.
Γράψαμε τον αριθμό 31, ημερομηνία που γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.
- Δείξαμε εικόνες που είναι σχετικές με την αποταμίευση και ακολούθησε συζήτηση.
- Ρωτήθηκαν αν έχουν κουμπαρά στο σπίτι και να αποτυπώσουν σε ανοιχτό φύλλο εργασίας τι θα αγόραζαν με τα λεφτά αυτά.
- Στο Νηπιαγωγείο μας έχουμε το γουρουνάκι που κάθε χρόνο γεμίζει με λεφτά που φέρνουν τα παιδιά.
-“Κυρία να μαζέψουμε και εμείς χρήματα στο γουρουνάκι”
-“Αν μαζέψουμε και εμείς φέτος χρήματα τι θα θέλατε να κάνουμε με αυτά τα λεφτά;”
-“Να αγοράσουμε παιχνίδια κυρία”.
Έτσι αποφασίσαμε να ταΐζουμε το γουρουνάκι κάθε μήνα 2€.
“Ευρώ το ευρουλάκι γεμίζει το γουρουνάκι”
- Μιλήσαμε για τα χρήματα μας τα οποία χωρίζονται σε χαρτονομίσματα και κέρματα και μάθαμε την αξία τους.
–“Πως ονομάζονται τα χρήματά μας;”-“Λεφτά, ευρώ”
-“Από τι είναι φτιαγμένα;”- “Χαρτί και σίδερο”
Παίξαμε με αυτά: συγκρίναμε ποσότητες, ομαδοποιήσαμε, αντιστοιχίσαμε αριθμό με ποσότητα, μάθαμε να ανεβαίνουμε και να κατεβαίνουμε στην αριθμο-ευρωσκάλα.